Google Chrome Segt (LÖST)

Permalänk
Medlem

Google Chrome Segt (LÖST)

Google Chrome har blivit segt på min dator.
Det är en ny installation av Windows 11.
Siters som Youtube, hemnet och Flightradar24 är sega att ladda o scrolla i jämfört med Edge.
Speciellt Flightradar24. I Edge kan jag scrolla runt o zooma o dra runt kartan utan lagg.
I Chrome är det som om uppkopplingen skulle vara tog seg som ett modem typ.
Förstår inte varför detta har börjat uppstå. Nån annan som haft samma problem?

google sökningar ger bara svar som att typ rensa cache o cookies. Det ger inget. Ingen skillnad på att stänga av eller på Hårdvaru acc.

Jag gillar chrome och kört det länge o vill helst inte byta.

EDIT: LÖST. Se inlägg längre ner.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Rekordmedlem

Använd en stabil webbläsare typ Firefox i stället för en instabil baserad på Chromium, Både Chrome och Edge är lika illa tex på att hantera många flikar även om det blivit bättre men öppna ett par tusen så märker du hur illa de fungerar

Om du uppgraderat och inte ominstallerat kan det kanske påverka liksom om du har en massa tillägg eller tagit med dig inställningar till det nya operativsystemet s¨du kan även prova en ny "tom" profil i webbläsaren så att det inte hänt nått där heller.
Skapa en nya användare i Chrome om du inte har nån "orörd" att växla till.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag är en sån som aldrig har mer än max 5 flikar öppna. XD Jag stänger flikar hela tiden.
Min win installation är ren. Formaterade o allt för typ 2 veckor sen efter krash.
Ska prova det där med tom profil om jag hittar hur man gör. XD

Jag är sååå van o köra chrome, vill helst inte byta till firefox, aldrig gillat det. Inte testat det senaste åren dock. Förr va det segt o jävligt, så minnet av det ligger kvar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testade precis en tom profil. Där funkar ju chrome perfekt. Flightradar24 är butter smooth.

Vad kan då vara fel på min vanliga profil? Vad kan lagga sönder det? Ublock origin? Dashlane? Det är dem plugins som jag har.

EDIT. Testade stänga av Dashlane. Det tog bort mycket av lagget. Va fan. Vad gör jag då utan Dashlane? -.-

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Använd en stabil webbläsare typ Firefox i stället för en instabil baserad på Chromium, Både Chrome och Edge är lika illa tex på att hantera många flikar även om det blivit bättre men öppna ett par tusen så märker du hur illa de fungerar

Om du uppgraderat och inte ominstallerat kan det kanske påverka liksom om du har en massa tillägg eller tagit med dig inställningar till det nya operativsystemet s¨du kan även prova en ny "tom" profil i webbläsaren så att det inte hänt nått där heller.
Skapa en nya användare i Chrome om du inte har nån "orörd" att växla till.

Byt webbläsare istället för att lösa problemet? Klassiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Testade precis en tom profil. Där funkar ju chrome perfekt. Flightradar24 är butter smooth.

Vad kan då vara fel på min vanliga profil? Vad kan lagga sönder det? Ublock origin? Dashlane? Det är dem plugins som jag har.

EDIT. Testade stänga av Dashlane. Det tog bort mycket av lagget. Va fan. Vad gör jag då utan Dashlane? -.-

Stängde av? Pröva installera om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Stängde av? Pröva installera om det.

Provade installera om det. Ingen skillnad.

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem

Byt webbläsare istället för att lösa problemet? Klassiker.

Ja elerl rättare sagt använd alltid flera för de är bra på olika saker och sidor, jag förstår inte hur man bara kan använda en, jag använder aktivt 4 på olika siter och till olika saker för det funkar bättre, FF, Edge, Chrome och Pale moon, och ibland blir det även Chromium. Jag förstår inte hur man kan stå ut med att begränsa sig till bara en för då blir det ju bara jobbigt och svårt att optimera funktionen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja elerl rättare sagt använd alltid flera för de är bra på olika saker och sidor, jag förstår inte hur man bara kan använda en, jag använder aktivt 4 på olika siter och till olika saker för det funkar bättre, FF, Edge, Chrome och Pale moon, och ibland blir det även Chromium. Jag förstår inte hur man kan stå ut med att begränsa sig till bara en för då blir det ju bara jobbigt och svårt att optimera funktionen.

Bortsett från RAM-användning har jag inga problem med Chromium. Vilka sidor menar du fungerar bättre/sämre i specifika webbläsare?

Permalänk
Rekordmedlem

Bortsett från RAM-användning har jag inga problem med Chromium. Vilka sidor menar du fungerar bättre/sämre i specifika webbläsare?

Chrome och Edge funkar bäst på tillverkarnas egna sidor så de passar bäst till det, det gör då att man även kan låsa ner spårning i Firefox till ett minimum på ett enklare sätt och Palemoon kan köra äldre FF tillägg. Dessutom är det mycket enklare att organisera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Chrome och Edge funkar bäst på tillverkarnas egna sidor så de passar bäst till det, det gör då att man även kan låsa ner spårning i Firefox till ett minimum på ett enklare sätt och Palemoon kan köra äldre FF tillägg. Dessutom är det mycket enklare att organisera.

Du menar att du bara använder Chrome för Googletjänster och Edge för MS-tjänster? På vilket sätt fungerar google.com sämre i Firefox?

Permalänk
Rekordmedlem

Du menar att du bara använder Chrome för Googletjänster och Edge för MS-tjänster? På vilket sätt fungerar google.com sämre i Firefox?

De gillar inte alltid att man spärrar så mycket onödiga funktioner som jag vill ha spärrade så att separera och optimera gör att det känns bättre, spionorganisationerna ska ha så lite som möjligt att spionera på.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har hittat lösningen på mitt problem nu.
Det är jävla Dashlane.
Om jag stänger av Autofill funktionen på sidor som ändå inte behöver den så flyter det på.
Som flightradar24 behövs ingen autofill. När det är avstängt flyter kartarn som den ska. Samma på Youtube.
Hoppas det kommer en uppdatering snart. Som premium kund blir man bra lack. ( Ja, har mailat supporten om det men det skiter dem väl i. ) Amatörprogrammering.

Visa signatur