Hejsan. Har nu ett tag lagt märke till att min BIOS loading är väldigt seg och ibland 1/10 så är den helt ok och går vidare.. Men 9/10 gånger så står den på denna boot up och kanske laddar i ca 1-3 min.. Någon här som har vart med om samma eller har några bra problem lösare??
Datorn;
ASUS Z97-A, Socket-1150
Intel(R) Core(TM) i7-4770K CPU @ 3.50GHz 3.50 GHz
ZOTAC GAMING GeForce RTX 3090 Trinity OC
HyperX Savage DDR3 2400MHz 32GB
Corsair HX1000i 1000W
SSD 1TB Samsung 960 EVO , M.2 NVMe
Har även 2 andra hårddiskar som används.
Ha de fint och tackar i förhand för all hjälp jag får!
En sak som BIOS init gör är att spinna upp och och initiera hårddiskar. Om de två som inte används är spinnande diskar och de kanske börjar bli dåliga så kan det göra att det tar längre tid. Så prova att koppla ur dem..
En sak som BIOS init gör är att spinna upp och och initiera hårddiskar. Om de två som inte används är spinnande diskar och de kanske börjar bli dåliga så kan det göra att det tar längre tid. Så prova att koppla ur dem..
Så nu äntligen klar, hittade gamla bilder som hade blivit låsta (corrupted) i en av de hårddiskarna. Tur nog fick ja de fixat o nu har jag dragit ur alla dra diskar jag inte använder och 1 starten efter de gick fort så får hoppas detta funkade.. Tackar för den informationen dlq84 (Y)