Vinn nätagg från Seasonic

Microsoft Azure för wordpress

Permalänk

Microsoft Azure för wordpress

Har haft Microsoft Azure under en lång tid för att jag använder en del av deras tjänster och appar, men inte gjort det för att köra wordpress förrän nu.

Någon annan här som ligger på Azure och kör någon eller kanske alla av deras wordpress lösningar? Vad är din/era upplevelser?

Jag har provkört deras vanliga wordpress samt deras wordpress lightspeed server i två månader nu. Problemet jag upplever är att allt går så jäkla tungt på Azure när det kommer till wordpress. Även om jag då väljer region "north europe" så blir det hejdlöst långa svarstider och hela wordpress installationen känns fruktansvärt tung och slödriven. Jag är nöjd med Azure för andra lösningar, det går blixtsnabbt.

Vanligtvis kör jag wordpress siter via vanlig shared hosting eller via VPS. Men eftersom jag ändå var på Azure tänkte jag kanske att det kunde vara ett bra alternativ. Men jag är inte imponerad.

Var hostar ni era wordpress siter och är det i Sverige eller utomlands?

Permalänk
Medlem

Överlag så klingar WordPress och Cloud ganska dåligt tycker jag. I de flesta fall föredrar jag att lägga WP-sajter på en traditionell Linux VPS där databas och allt är på en och samma server. Går väl att sätta upp VPS:er på Azure också men då missar man lite av poängen med Cloud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meto:

Överlag så klingar WordPress och Cloud ganska dåligt tycker jag. I de flesta fall föredrar jag att lägga WP-sajter på en traditionell Linux VPS där databas och allt är på en och samma server. Går väl att sätta upp VPS:er på Azure också men då missar man lite av poängen med Cloud?

Vad är skillnaden mellan VPS och Cloud?

Visa signatur

MSI PRO Z790-P WIFI | Intel i9 13900K | 128 GB DDR5
GTX 4070 12 GB
Samsung 990 Pro 4 TB | WD Black SN850X 2 TB Gen 4 | 2 x 1 TB Samsung 970 EVO Plus
3 x ASUS 27" | 1 x Philips 49"