Snabbkoll: Har du en startsida i din webbläsare?

Permalänk

Jag kör med https://www.netvibes.com där jag har rss'feeds från bra ställen (som Sweclockers) + olika "to-do-listor" för mina olika arbetsområden och privat. Haft i år och dar och klarar mig knappt utan.

Permalänk
Medlem

Inte kört med någon specifik startsida på väldigt länge.
Kör about:blank både för nytt fönster och ny flik.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Startsidan är ju förra sessionens 500+ flikar? Aldrig kört med en tom webbläsare

Permalänk
Medlem

duckyducks mest besökta o sök men de la pluginen in.

Permalänk
Medlem

"Ja, något annat", det enda vettiga och som jag alltid kört med i alla webbläsare:

about:blank

Så beroende på hur man ser det är svaret även "Nej".

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag har Sweclokers som startsida. Har haft så i många herrans år.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Jag kör med tillägg i Chrome/Edge som heter Speed Dail 2. Fungerar smidigt ✌🏼

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Cinemageddon.net, det bästa som någonsin hänt the interwebz! En till flik med Torrentday också.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knotvillage:

Ny flik hamnar jag på Google.

Det är väl standard på Chrome? Jag kör Vivaldi och då är det deras "Snabbval" som är standard. Jag har lagt till och tagit bort några grejer därifrån, men mestadels är det ju smidigare att bara börja skriva än att peka och klicka liksom.

Permalänk
Medlem

about:blank

Permalänk
Medlem

Använder Momentum plugin för lite länkar, klocka och lite väder.

Det är mer för nya tabbar än "startsida" dock för jag kör också på öppna senaste tabbar när jag startar webläsaren

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

Kör med flera sidor som startar när jag öppnar Chrome bland annat mailen och andra hemsidor jag använder ofta!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Ja, annan:

Tab for a Cause.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk

Har sedan tiden med modem kört med about:blank. Det att jag började med det var att det inte gick att byta adress lika lätt då som det gör idag. Internet Explorer och win 95 var tvungen att läsa in startsidan först innan det gick att byta och det har hängt med under alla dessa år.

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem

Använder "Tabliss" för ny flik. När jag startar webbläsaren däremot så kommer min föregående session upp igen.

Firefox.

Permalänk
Skrivet av medbor:

Startsidan är ju förra sessionens 500+ flikar? Aldrig kört med en tom webbläsare

Såhär!

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

Undrar just vad folk kör för webbläsare som känner behovet av en sökmotors söksida som startsida?

Jag kan inte komma på att jag använt en webbläsare i Windows som inte hanterat sökning direkt från adressfältet på åtminstone 10 år, så det känns lite överflödigt att ladda en webbsida för det ändamålet.

Dessutom minimerar about:blank mängden potentiellt fuckeri vid uppstarten.

Permalänk
Medlem

Nej, har default-sidan. Om jag skulle få fram den får man lite panik när alla flikar är borta. Har alltid en massa flikar öppna

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Google Chrome default sedan många år tillbaka. Har säkert haft SweC någon gång i tiden. Annars var väl MSN jäkligt hett ett tag för att ingen orkade ändra grundinställningarna i IE?

Permalänk
Medlem

Startsida, vad är det? Nej jag laddar in alla flikar/fönster från förgående session i Firefox. Vilket just nu är typ 150 flikar över 8 firefox fönster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saagaa:

Startsida, vad är det? Nej jag laddar in alla flikar/fönster från förgående session i Firefox. Vilket just nu är typ 150 flikar över 8 firefox fönster.

Du är precis som min kompis, 100+ flikar öppet.. varför? Själv har jag max 3 öppna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Du är precis som min kompis, 100+ flikar öppet.. varför? Själv har jag max 3 öppna!

Använder dem som en typ av containerizerad historia. Vissa av fönstrena besöker jag typ en gång per 3 månader men när jag väl gör det så behöver jag alla flikar i det fönstret. Sen har jag ett huvudfönster för slösurf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callemedskägget:

När jag jobbade på FZ och ville få en snabb överblick över massa gamingsajters rubriker körde jag superstart.se. Enkel, webbaserad RSS-visare. Nu förlitar jag mig mest på Safaris egna start som samlar senaste besökta sidorna och bokmärken.

Jag kör fortfarande med superstart med ett gäng RSS flöden för snabbt få överblick på nyheter m.m som intresserar mig 🙂
https://imgur.com/a/iSlhJLu

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Google sökmotorn. Har alla länkar kategoriserade i mappar i bokmärkesfältet så det är lätt att klicka sig dit jag vill.
Har aldrig gillat att ha många flikar öppna samtidigt av någon anledning utan stänger ner när jag är klar. Kanske gammal vana men känns bäst för mig helt enkelt. Har ett rörigt sinne (ADD) så vill ha så lite distraktioner som möjligt. Skrivbordet är i princip rent från ikoner också och stänger av program jag inte använder. Each to his own som man brukar säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Du är precis som min kompis, 100+ flikar öppet.. varför? Själv har jag max 3 öppna!

Istället för att göra massa onödiga bokmärken så har man kvar fliken istället!
Jag ett addon (Auto Tab Discard) som laddar ur flikarna ur minnet efter x minuter.

Permalänk
Medlem

Har inte använt någon startsida sedan Google stängde ner sitt iGoogle. Kan fortfarande inte förstå varför Google inte kunde låta det leva kvar. Insåg precis att jag även brukade använda Google+, men även den tjänsten gick en brutal död till mötes.

Permalänk
Medlem

Har bara Edge's egna startsida med en search bar och inget annat. Syns inte ofta dock för jag kör bookmarks till allt och när jag startar webbläsaren så öppnas bara alla flikar som jag hade när det stängdes av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Ni som svarat "Nej" varför inte?

Jag har bara så att den återställer de senaste flikarna, och jag har 12-13 flikar som jag alltid har öppet oavsett vad.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Har en custom -startsida med de vanligaste adresserna / sajterna jag brukar besöka på daglig basis

Exakt samma här. Trevligt att ha någon nytta av sitt webbhotell än bara e-post, populär startsida bland vänner och bekanta eftersom den är enkelt uppbyggd

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

custom, typ vit bakgrund med favoritlänkar på jobbet på "privat" surfningen(firefox), företagets hemsida på edge.
Lite mera jobbat custom hemma, sök rutor etc.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds