Permalänk
Medlem

BankID nere

Hur är det ens möjligt??? Det har pågått i två timmar

Permalänk
Medlem

Inget har 100% drift.

Ha alltid en backuplösning

Permalänk
Hedersmedlem

Det är så det börjar

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Hur är det ens möjligt??? Det har pågått i två timmar

En rejäl jävla DDoS attack klarar sig inte många ifrån.

Permalänk
Medlem

Bara att tacka bankerna. BankID är jättesmidigt serru, nu kan du komma åt alla dina konton, göra alla betalningar, identifiera dig på nätet, allt med en liten app å det är jättesäkert jojomensan.

Allt ska skötas digitalt och kontantlöst samhälle är toppen så det kostar så lite som möjligt för oss banker så vi kan maxa våran vinst , jo pyttsan.

För det här med att det kan bli problem och att du inte kan komma åt ditt bankID kan ju inte hända, lägg alla ägg i en korg.
Jag har varit med länge nog nu att bli cynisk och bankernas pr-snack och skönmålningar ger jag inte ett skit för. Jag ser fortfarande till att ha kontanter tillgängligt nog för att räcka en vecka eller så, för det här med att låsa ner alla dina betalningssätt till förutsättningen att internet och appar alltid fungerar ser jag som kortsiktigt och mer än lovligt blåögt.