Plex låter dig se allt från dina streamingtjänster

Permalänk
Melding Plague

Plex låter dig se allt från dina streamingtjänster

Plex betatestar en ny funktion som låter användare se vad som är tillgängligt på samtliga streamingtjänster de prenumererar på.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta måste testas. Finner det smått krångligt ibland att hålla reda på vilken serie som går var, etc.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

oohh intressant.

Har 4 tv streamingtjänster samt Spotify

Blir annars lätt att missa allt LOL

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Det funkar faktiskt riktigt bra, och du kan också ha watchlists i plex och få reda på när nya avsnitt av serier du tittar på kommer ut o.s.v.

Permalänk
Hedersmedlem

Coolt! Undrar om detta funkar på WebOS-appen för Plex

Permalänk
Medlem

Är ju bara surfa in på playpilot.com. Sök efter film eller serie du vill se på ser man vilken tjänst den finns tillgänglig på.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av dlq84:

Det funkar faktiskt riktigt bra, och du kan också ha watchlists i plex och få reda på när nya avsnitt av serier du tittar på kommer ut o.s.v.


Det låter ju asgrymt

Playstation 5-interfacet har ju något som ska föreställa en slags lista på nya avsnitt o filmer från de tjänste rman har installerade. men klickar man på något tas man bara till den tjänstens startsida vilket känns helt menlöst. Hur funkar det här?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

som med apple tv, du kan söka efter en film/serie, så går den igenom samtliga appar man har installerat.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Kört vodeville för att ha koll var saker finns.
Om plex kan lösa avtal med alla tjänster för begränsad användning av alla tjänster via någon prenumeration så får de mina pengar direkt.
Hitta var grejer finns har jag inga större problem med....att kunna se 4 filmer utan att länka kreditkortet på 4 tjänster är problemet för mig.
Slutar med att man skiter i det....eller hittar annan väg

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Känns som när man samlar sina lån och avbetalningar, litegrann.

Men att det är Streamingtjänster som samlas i ett och samma.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Lite boomer/out-of-the-loop här: vad är plex och vad används det till? Trodde det var något man körde hemma för att streama sina semesterbilder med... eller möjligen ’pengar’ i EVE Online...

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Toivo83:

som med apple tv, du kan söka efter en film/serie, så går den igenom samtliga appar man har installerat.

Förutom Netflix, för att Netflix är douchebags.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Grymt jag saknar sådan. Jag har börjat använda sidan https://vodeville.se och den är hyffsat bra.

Jag har även en AppleTv av senaste modell men ogillar det mesta med den. Hade den bara haft chromecaststöd så hade den blivit bättre. Största problemet är att gränssnittet känns så dåligt, men det blir så om man ska styra från en liten fjärrkontroll.
Jag vill istället göra det mesta från datorn och sedan chromecasta till tvn. Där man såklart vill ha en fjärrkontroll att från där snabbspola, nästa avsnitt etc.

Det jag gillar med vodeville ovanför är att man kan välja olika tjänster manuellt. Där jag även brukar bocka för tjänster som man kan köpa filmer på. Men jag skulle vilja ha det ännu bättre.

Jag tänker mig en tjänst där man kan bocka för det man vill se och den minns det. Sedan kan man en månad ta ett abonnemang på ett ställe och då kolla igenom det man ville se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Grymt jag saknar sådan. Jag har börjat använda sidan https://vodeville.se och den är hyffsat bra.

Jag har även en AppleTv av senaste modell men ogillar det mesta med den. Hade den bara haft chromecaststöd så hade den blivit bättre. Största problemet är att gränssnittet känns så dåligt, men det blir så om man ska styra från en liten fjärrkontroll.
Jag vill istället göra det mesta från datorn och sedan chromecasta till tvn. Där man såklart vill ha en fjärrkontroll att från där snabbspola, nästa avsnitt etc.

Låter spontant som att du köpt fel produkt för dina ändamål, du kanske skulle kollat på Google TV istället.

Permalänk
Medlem

Känns som något streamingtjänsterna kan stänga av sådan funktion om de vill från sin sida?

Vet inte hur plex har fixat det så de samlar allt
Kanske någon som är insatt vet bättre om det är något som kan stoppas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Lite boomer/out-of-the-loop här: vad är plex och vad används det till? Trodde det var något man körde hemma för att streama sina semesterbilder med... eller möjligen ’pengar’ i EVE Online...

Streamtjänst som gör att du kan dela ut filmer från din server/dator, väldigt smidigt.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Om det finns för många streamingtjänster att hålla koll på så finns det ju andra alternativ om man ändå har plex uppsatt...

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Lite boomer/out-of-the-loop här: vad är plex och vad används det till? Trodde det var något man körde hemma för att streama sina semesterbilder med... eller möjligen ’pengar’ i EVE Online...

En hemmaserver som du kan använda till att streama diverse material från. Många använder det för att göra sitt eget piratande material mer lättillgängligt, som att köra sin egen streaming tjänst skulle man kunna säga. Den är bra på att sortera, skaffa undertexter etc automatiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Om det finns för många streamingtjänster att hålla koll på så finns det ju andra alternativ om man ändå har plex uppsatt...

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av medbor:

Lite boomer/out-of-the-loop här: vad är plex och vad används det till? Trodde det var något man körde hemma för att streama sina semesterbilder med... eller möjligen ’pengar’ i EVE Online...

Väldigt förenklat: En streamingtjänst du själv har kontroll över. Du riggar en Plex-server där du lägger till media av olika slag som i sin tur blir tillgängligt i ett Netflix-liknande gränssnitt i mobil, webbläsare eller annan smart enhet där Plex-appen finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

som med apple tv, du kan söka efter en film/serie, så går den igenom samtliga appar man har installerat.

Japp, så gör vi med

Permalänk
Skrivet av Northbane:

Låter spontant som att du köpt fel produkt för dina ändamål, du kanske skulle kollat på Google TV istället.

Köpte den åt en bekant som klagade på att dens 299kr androidtv sticka hade dålig mottagning. Personen stod dock ej ut med AppleTv och köpte en ny TV med inbyggd googleTv. Och jag fick överta AppleTvn..

Den är säkert bra och det finns mycket bra. Men min känsla är att det skulle behöva till någon som bearbetar användarvänligheten. Min video på 80talet kunde jag spola tillbaka filmen på enkelt på den trådbundna fjärrkontrollen. På Apple tvn så håll inne och vänta.

Permalänk
Rekordmedlem

Det som skulle kunna få mig att prova är om det kom ett abb där jag betalde 100kr/månad och fick tillgång till alla streamingtjänster typ Spotify fast för video.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Låter intressant! Märker ofta att man hamnar efter. Speciellt på sina Youtubeprenumerationer.

Permalänk

hade varit ännu bättre om man kunde logga in på de tjänster man använder och att den då spelar upp det via Plex spelaren istället för tjänsternas egna som inte är lika bra på tex Android där tjänsterna inte har inbyggt "match framerate" som tex Plex och Kodi har.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det som skulle kunna få mig att prova är om det kom ett abb där jag betalde 100kr/månad och fick tillgång till alla streamingtjänster typ Spotify fast för video.

Precis.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Den är säkert bra och det finns mycket bra. Men min känsla är att det skulle behöva till någon som bearbetar användarvänligheten. Min video på 80talet kunde jag spola tillbaka filmen på enkelt på den trådbundna fjärrkontrollen. På Apple tvn så håll inne och vänta.

Vet inte om jag missförstår dig men just användarvänligheten är ju AppleTV starka sida? Spola i filmen, ett tryck på paus eller touchplattan sen skrollar man med touchplattan fritt vartsomhelst i filmen, tar en bråkdels sekund att hitta valfritt ställe i en film/serie man tittar på. Du får ju både en tidslinje och en liten thumbnail på den videorutan du står på just då. Men jag kanske missade vad du menade?

Permalänk
Skrivet av Bjirn:

Vet inte om jag missförstår dig men just användarvänligheten är ju AppleTV starka sida? Spola i filmen, ett tryck på paus eller touchplattan sen skrollar man med touchplattan fritt vartsomhelst i filmen, tar en bråkdels sekund att hitta valfritt ställe i en film/serie man tittar på. Du får ju både en tidslinje och en liten thumbnail på den videorutan du står på just då. Men jag kanske missade vad du menade?

Var är knappen börja från början? Min vhs video på 80talet hade en sådan knapp. Hålla inne och vänta vill jag ej göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Men min känsla är att det skulle behöva till någon som bearbetar användarvänligheten. Min video på 80talet kunde jag spola tillbaka filmen på enkelt på den trådbundna fjärrkontrollen. På Apple tvn så håll inne och vänta.

Berätta gärna lite mer hur du menar. Jag tycker personligen att användarvänligheten i Apple TV är mycket högre än Android TV och Tizen, samtidigt som man i vanlig Apple-anda blir mer begränsad jämfört med Android TV.

Men just att spola i en film/serie har jag aldrig haft problem med. På min Apple TV 4K (2:a gen) så kan jag antingen dra med fingret över "styrcirkeln" eller att bara trycka till höger för att spola lite framåt.

Eller menar du att du vill trycka till höger en gång så att filmen kontinuerligt spolar framåt? Så fungerar det ju inte i Android TV heller om inte appen specifikt har en sådan knapp (SVT Play hade det i alla fall tidigare).

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Var är knappen börja från början? Min vhs video på 80talet hade en sådan knapp. Hålla inne och vänta vill jag ej göra.

Menar du att Apple TV inte är användarvänligt för att det inte finns en dedikerad knapp i alla appar för att börja om filmen/serien från början? Det är ju appens fel och finns generellt inte för Android eller andra operativsystem heller.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Berätta gärna lite mer hur du menar. Jag tycker personligen att användarvänligheten i Apple TV är mycket högre än Android TV och Tizen, samtidigt som man i vanlig Apple-anda blir mer begränsad jämfört med Android TV.

Men just att spola i en film/serie har jag aldrig haft problem med. På min Apple TV 4K (2:a gen) så kan jag antingen dra med fingret över "styrcirkeln" eller att bara trycka till höger för att spola lite framåt.

Eller menar du att du vill trycka till höger en gång så att filmen kontinuerligt spolar framåt? Så fungerar det ju inte i Android TV heller om inte appen specifikt har en sådan knapp (SVT Play hade det i alla fall tidigare).

Menar du att Apple TV inte är användarvänligt för att det inte finns en dedikerad knapp i alla appar för att börja om filmen/serien från början? Det är ju appens fel och finns generellt inte för Android eller andra operativsystem heller.

Jag kör mest med datorn och tangentbord + mus och i alla filmtjänster jag har testat så är det så mycket mer användarvänligt på alla sätt och vis.
Hur en AndroidTV är så har jag använt dem väldigt lite. Jag kör mer med Chromecast.

I vilket fall så är min poäng att det inte alls är fel med en fjärrkontroll vid tvn så man kan styra lite. Men grovjobbet med att leta upp det jag vill se på gör jag vid datorn sedan så castar jag detta till tvn.

Så när det gäller detta med att just leta upp vad man vill se på så vill jag göra det på en webbsida från datorn. Där man kan bocka för saker och lägga i sin tittarlista. Sedan är det inte fel att man från fjärrkontrollen på tvn kan gå igenom ens tittarlista.