Permalänk
Medlem

Jag köpte Sackboy på skiva (PS5-versionen) och kom på att jag kanske vill spela det även på PS4. Är det möjligt?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av mgsrex:

Sony Supporten är helt otrolig. Köpte en Dual Sense som visade sig ha drift på vänster spak. Kontaktade supporten och fick en fraktsedel att skriva ut och skicka in kontrollen. Fick en ny kontroll tillbaka efter två veckor. Rätt säker på att den var "refurbished" då den hade en tydlig repa på L2 knappen. Men skit samma, bara den funkar.

Den nya visade sig ha en defekt touch-platta som registrerade input lite när den vill. Kunde knappt använda kartan i vissa spel och gick inte att skriva ibland då touch-plattan tog över tangentbordet. Ringde igen och fick en ny fraktsedel och skickade in igen.

Nu fick jag en ny kontroll och redan vid första körningen så åkte kameran i taket i Elden Ring. Extrem drift på höger spak. Helt ospelbart. Testar verkstaden överhuvudtaget sakerna? Ska jag testa att byta ut den hos Media Markt istället? Blev hänvisad till Sony supporten där från hela början. Orkar snart inte lägga mer tid för att fixa en handkontroll...

Är det Sony, Nordisk Film eller någon servicepartner som hanterade ärendet?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Stor spel rea på Playstation fysiska spel just nu, bla på webhallen:

https://www.webhallen.com/se/campaign/9337-PlayStation-spelre...

T.ex. Sackboy för 129 kr, fri ps5 upgrade.
Demon Souls 229 kr, netonnet har för 199 men finns endast i lager shoppar.
Last of Us 2 79 kr på NetOnNet
Ghost of Tsushima Directors cut 329 kr, 299 på netonnet men endast i lagershop.

Tack! Köpte Death Stranding Director's Cut för 149kr. Köpte och klarade det till PS4, PC och snart PS5.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag köpte Sackboy på skiva (PS5-versionen) och kom på att jag kanske vill spela det även på PS4. Är det möjligt?

PS5 skivor funkar bara i PS5.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Webhallen har Playstation-rea, med spel både till PS4 och PS5!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

PS5 skivor funkar bara i PS5.

Okej, men om jag returnerar det och köper PS4-versionen så kan jag spela PS4-versionen samt uppgradera gratis och köra PS5-versionen? Det vill säga, det är bättre att köpa den billigare och äldre versionen?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Okej, men om jag returnerar det och köper PS4-versionen så kan jag spela PS4-versionen samt uppgradera gratis och köra PS5-versionen? Det vill säga, det är bättre att köpa den billigare och äldre versionen?

De kom ut samtidigt så ingen version är äldre. Men ja i ditt fall finns ingen fördel med att köpa PS5-versionen. Gratis uppgradering och bakåtkompatibel.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Okej, men om jag returnerar det och köper PS4-versionen så kan jag spela PS4-versionen samt uppgradera gratis och köra PS5-versionen? Det vill säga, det är bättre att köpa den billigare och äldre versionen?

Vet inte om just Sackboy har gratis uppgradering från PS4 versionen (EDIT: Ja det ska den ha), men ja, i fall där PS4 versionen uppgraderas gratis är det i teorin bättre att köpa PS4 versionen för då kan man spela på både PS4 och PS5 (dock inte samtidigt för skivan måste ju fortfarande vara i).
Enda nackdelen är väl att det står PS4 på fodralet.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Stå på dig och bli sur!! Måste bli kvitt sånt här beteende från Sony. Enda sättet är att alla hela tiden är ett pain-in-the-ass

Ringde igen och fick ett nytt ärende. Ska skicka in skiten igen imorgon. Suck

Skrivet av Don Stroker:

Bara jag som tycker det är skumt att Mediamarkt hänvisade dig till Sony support istället för att dem själva som sålt produkten bara tar in den och undersöker reklamation och ger ny?

Ja det är lite konstigt. Jag kanske borde sagt att jag inte vill kontakta Sony supporten men det verkade ändå helt ok då. Personen som svarade på Sony var alltid trevlig och hjälpsam. Utbytesprodukterna är inte lika bra dock.

Skrivet av Mumu55:

Är det Sony, Nordisk Film eller någon servicepartner som hanterade ärendet?

Det är Sonys officiella Support och det man skickar in ska tydligen gå till deras verkstad i Frankrike.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Jäklar va onödigt dyrt! 8500kr och då ingår två spel som tillsammans är värda typ 500kr. Men bra för den som inte bryr sig om kostnad.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Jäklar va onödigt dyrt! 8500kr och då ingår två spel som tillsammans är värda typ 500kr. Men bra för den som inte bryr sig om kostnad.

Jovisst , men är en seriös återförsäljare och man göder iaf inte scalpers ocker priser

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Jovisst , men är en seriös återförsäljare och man göder iaf inte scalpers ocker priser

8500 är väl ett ockerpris eller? köpte mitt för 5999

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Jovisst , men är en seriös återförsäljare och man göder iaf inte scalpers ocker priser

Fast detta är ju också ockerpriser. Vet inte om jag skulle kalla det seriöst att som vanlig återförsäljare sätta högre än rekommenderat pris. Det är det inga andra seriösa aktörer som gjort i alla fall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevlarheart:

Jovisst , men är en seriös återförsäljare och man göder iaf inte scalpers ocker priser

Det där är ju dyrare än från blocket xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Assassins Creed Valhalla Dawn of Ragnarök - PS5
299 kr
https://www.inet.se/produkt/6601897/assassins-creed-valhalla-...

Permalänk
Medlem

LEGO Builder’s Journey out today on PS5 and PS4
https://blog.playstation.com/2022/04/19/lego-builders-journey...

As a brand new feature in the game, you can unleash your creativity and build and share your own creations in Creative Mode. This is a much-requested feature where you can go and build your own models or scenes with a curated selection of LEGO bricks.

Permalänk
Medlem

Alltså; det här med Benify... är det legit? Har börjat köpa spel digitalt, och har sett Benify nämnas här flera ggr som ett sätt att köpa PSN kort med rabatt... men jag får alltid lite pyramidschema vibbar av det.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Alltså; det här med Benify... är det legit? Har börjat köpa spel digitalt, och har sett Benify nämnas här flera ggr som ett sätt att köpa PSN kort med rabatt... men jag får alltid lite pyramidschema vibbar av det.

Det är Sony själva som förser GetGifted med de rabatterade PSN-koderna så det ska inte vara några problem att handla dessa, när/om de väl finns i lager igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Alltså; det här med Benify... är det legit? Har börjat köpa spel digitalt, och har sett Benify nämnas här flera ggr som ett sätt att köpa PSN kort med rabatt... men jag får alltid lite pyramidschema vibbar av det.

Jepp, men det mest troliga är väl som vanligt att företag som dessa säljer din information vidare i marknadsföringssyfte.
De tjänar ju inte pengar på något annat än telefonnummer, namn och betalinfo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Jepp, men det mest troliga är väl som vanligt att företag som dessa säljer din information vidare i marknadsföringssyfte.

Det blir lite Off topic men Benify riktar sig mest mot företag, och för att få in fler företag som kunder är det bra med fler och större rabatter typ ”om ni tar in Benify kan er medarbetare spara xyz kronor och det är en förmån som gör folk vill jobba hos er”. För att driva upp volymer (och få bättre rabatter hos typ getgifted) kan man ta in privatpersoner. Men ja detta min spekulation.

OT: har inte sett några psn giltiga rabattkoder via getgifted på väldigt länge, typ 5-6 veckor? Är lite sugen på att köpa GT7 men digitala versionen är 849kr vilket är för mycket. 650kr med getgifted kunde jag tänka mig för digitalt, 599kr för fysiskt är igen för mycket - för endast fysiskt jag tänka mig max 400kr.

Har blivit mycket fysiskt pga prisskillnaden fast hatar sätta i skivan…

Permalänk
Medlem
Skrivet av krpes:

Det blir lite Off topic men Benify riktar sig mest mot företag, och för att få in fler företag som kunder är det bra med fler och större rabatter typ ”om ni tar in Benify kan er medarbetare spara xyz kronor och det är en förmån som gör folk vill jobba hos er”. För att driva upp volymer (och få bättre rabatter hos typ getgifted) kan man ta in privatpersoner. Men ja detta min spekulation.

OT: har inte sett några psn giltiga rabattkoder via getgifted på väldigt länge, typ 5-6 veckor? Är lite sugen på att köpa GT7 men digitala versionen är 849kr vilket är för mycket. 650kr med getgifted kunde jag tänka mig för digitalt, 599kr för fysiskt är igen för mycket - för endast fysiskt jag tänka mig max 400kr.

Har blivit mycket fysiskt pga prisskillnaden fast hatar sätta i skivan…

Hmm, tyvärr har inte mitt företag Benify så jag hade behövt gå med i det "frivilligt" eller nåt. Ah, tror jag passar på det tillsvidare. Känns så... fishy... jag vet inte.

För min del köper jag digitalt nu pga jag har en flytt inom kort framtid och då kollar jag på alla hyllor med spel jag har och bara ser ett evigt mörker att släpa med alla... och diskläsaren i min PS5 är väldigt högljud.... och ja, det är skönt att slippa byta skiva

Har tänkt köpa Lego Star Wars här snart men det tar emot för ack ack ack så snyggt cover arten på fodralet är där.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Oddworld Soulstorm: Collectors Oddition - PS5
999 kr
https://www.inet.se/produkt/6610198/oddworld-soulstorm-collec...

Permalänk
Medlem

Jag har bara skummat lite men jag har en kontroll som bara snurrar i vissa spel. Grabben lirar NHL22 och It takes 2 och ibland så stannar gubben å bara snurrar eller i NHL så kan man helt plötsligt inte passa eller röra sig. Mindre än ett år gammal. Trasig såklart men är det ett vanligt fel?

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Jag har bara skummat lite men jag har en kontroll som bara snurrar i vissa spel. Grabben lirar NHL22 och It takes 2 och ibland så stannar gubben å bara snurrar eller i NHL så kan man helt plötsligt inte passa eller röra sig. Mindre än ett år gammal. Trasig såklart men är det ett vanligt fel?

Sök på drifting.
Ingen kontroll verkar förskonad...
https://www.vg247.com/dualsense-update-ps5-sony-stick-drift

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Jag har bara skummat lite men jag har en kontroll som bara snurrar i vissa spel. Grabben lirar NHL22 och It takes 2 och ibland så stannar gubben å bara snurrar eller i NHL så kan man helt plötsligt inte passa eller röra sig. Mindre än ett år gammal. Trasig såklart men är det ett vanligt fel?

Garanti, bara lämna in och få en ny. Så kan grabben spela vidare

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Hmm, tyvärr har inte mitt företag Benify så jag hade behövt gå med i det "frivilligt" eller nåt. Ah, tror jag passar på det tillsvidare. Känns så... fishy... jag vet inte.

Haha, men sluta. Vad är det som är fishy med Benify? Har du inget behov av det så finns det förstås ingen anledning att bli medlem, men Benify i sig är stort och känt i Sverige.

Välkända företag som Netonnet, Webhallen, SodaStream, Philips, Samsung och många fler använder Benify för att erbjuda konsumenter lägre priser.

Förstår verkligen inte hur du får det till ett "pyramidschema" som du fint kallade det i ett tidigare inlägg. Ingen här skickar någon affiliate-länk heller.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Hmm, tyvärr har inte mitt företag Benify så jag hade behövt gå med i det "frivilligt" eller nåt. Ah, tror jag passar på det tillsvidare. Känns så... fishy... jag vet inte.

För min del köper jag digitalt nu pga jag har en flytt inom kort framtid och då kollar jag på alla hyllor med spel jag har och bara ser ett evigt mörker att släpa med alla... och diskläsaren i min PS5 är väldigt högljud.... och ja, det är skönt att slippa byta skiva

Har tänkt köpa Lego Star Wars här snart men det tar emot för ack ack ack så snyggt cover arten på fodralet är där.

Inget konstigt med Benify, vi använder det för att få lönespec och för friskvårdsbidrag samtidigt som man får rabatter så det funkar toppen

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021