Permalänk

värdering av Macbook Pro

Jag har nedanstående Imac Pro, som är obetydligt använd. Jag har jätte dåligt koll på vad Imac har för begagnat värde, Denna är med 16 gb ram och 256 gb ssd. Vad tror panelen om riktpris försäljning/ byte.?

https://everymac.com/systems/apple/macbook_pro/specs/macbook-...

Förtydligade datormodell
Permalänk
Medlem

De är svårsålda nu för tiden när vi har M1 etc.

Finns en liknande på Blocket för 6000,- (Samma specs. och datum), om man kikar lite längre bak i tiden, finns även flera av dessa modeller i olika specs, 8-16 gb, 128-512 gb, men sen februari har ingen av dessa sålt.

OM och VISS du hittar rätt person på rätt ställe, kan det vara du får de 6000,- för den, om du har behov for pengar snabbt, så skulle jag säga 3000-3500,- (Finns en på blocket som har stått sen Februari till 4900,- med 8 GB, och 128 GB SSD).

Permalänk

OK tack för din input, Har inte behov av pengar alls, Dock använder jag aldrig denna och är sugen på att försöka fixa någon bärbar gaming laptop som inbyte, Har även en lenovo T480 som jag tänkte försöka få till ett byte så skall se vad för värde i mina prylar jag har

Skrivet av JoOngle:

De är svårsålda nu för tiden när vi har M1 etc.

Finns en liknande på Blocket för 6000,- (Samma specs. och datum), om man kikar lite längre bak i tiden, finns även flera av dessa modeller i olika specs, 8-16 gb, 128-512 gb, men sen februari har ingen av dessa sålt.

OM och VISS du hittar rätt person på rätt ställe, kan det vara du får de 6000,- för den, om du har behov for pengar snabbt, så skulle jag säga 3000-3500,- (Finns en på blocket som har stått sen Februari till 4900,- med 8 GB, och 128 GB SSD).

Permalänk
Medlem

Du vill nog inte skriva imac när du lägger ut annons

Permalänk

Macbook pro menar du ?

Skrivet av Spiffman:

Du vill nog inte skriva imac när du lägger ut annons

Permalänk
Bildexpert

Skriver man

Skrivet av PappelApel:

Jag har nedanstående Imac Pro

När det i själva verket gäller en MBP så kommer man nog locka till sig fel spekulanter.

Visa signatur
Permalänk

Absolut, Jag skrev bara fel, Som sagt inte någon direkt mac människa och för mig så är allt en imac

Skrivet av Nissling:

Skriver man

När det i själva verket gäller en MBP så kommer man nog locka till sig fel spekulanter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PappelApel:

Jag har nedanstående Imac Pro, som är obetydligt använd. Jag har jätte dåligt koll på vad Imac har för begagnat värde, Denna är med 16 gb ram och 256 gb ssd. Vad tror panelen om riktpris försäljning/ byte.?

https://everymac.com/systems/apple/macbook_pro/specs/macbook-...

Mresell gav ett pris på 5 718 SEK för den modellen och de köper ju direkt (dock ska laddare följa med och skicket ska vara bra för att få det priset.)

Men det är ett säkert val om man vill sälja direkt och till ett hyffsat bra pris.

Permalänk

Många kunder är idioter. Med detta menar jag att de inte fattar att den inte kör samma operativsystem som de nya Macbookarna. Frågan är hur tydlig man ska vara i annonsen angående detta?
Det är ju just detta som drar ner priset bland teknikintresserade, vi vet att vi köper något som håller på att överges.

Men ändå 16GB ram och 512GB, det är inte många studenter som har problem med denna i Word, surfa etc. Och det är ju under halva priset än en ny.