Permalänk

Gaminglaptop för 15tkr+-

HEJ. Ska flytta till mindre så sålde iväg min stationära kärlek idag och måste nu köpa laptop till att gibba på. Ingen sekundär skärm kommer användas än är planen och 1tb och bra fps är mina krav!

Snälla hjälp mig finns ju 100 olika märken och varianter vilka ska man satsa på?

Mvh

Permalänk
Medlem

Mitt råd är att köra på en Lenovo Legion 5. Om du ska spela mkt på den utan extern skärm hade jag kört på en "Pro"-variant annars inte. Riktigt bra datorer med bra kylning samt prestanda.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 15" - AMD Ryzen™ 7 5800H - Nvidia GeForce RTX 3070 (W)130 - 16 GB DDR4 3200MHz - M.2 PCIe NVMe SSD 1000 GB - ASUS VG259QM 240hz

Permalänk
Skrivet av Lindhan:

Mitt råd är att köra på en Lenovo Legion 5. Om du ska spela mkt på den utan extern skärm hade jag kört på en "Pro"-variant annars inte. Riktigt bra datorer med bra kylning samt prestanda.

Det var precis vad jag gjorde, gaming erbjudande på elgiganten och jag hämtade en direkt och jag är sjukt imponerad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jabathezut:

Det var precis vad jag gjorde, gaming erbjudande på elgiganten och jag hämtade en direkt och jag är sjukt imponerad!

Härligt! Bra val! Sitter också på en sådan sedan december, är också sjukt nöjd!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 15" - AMD Ryzen™ 7 5800H - Nvidia GeForce RTX 3070 (W)130 - 16 GB DDR4 3200MHz - M.2 PCIe NVMe SSD 1000 GB - ASUS VG259QM 240hz

Permalänk
Inaktiv

Bra val, du kommer nog vara nöjd. Enda nackdelen är vikt och storlek jämfört med t.ex. en Razer men Lenovo är både kraftfullare och billigare.

Permalänk
Skrivet av anon201296:

Bra val, du kommer nog vara nöjd. Enda nackdelen är vikt och storlek jämfört med t.ex. en Razer men Lenovo är både kraftfullare och billigare.

Är som sagt riktigt imponerad! Vikten gör mig ingenting då den står på skrivbordet hemma och kommer knappt flyttas runt liksom. 5/5 änsålänge!

Permalänk
Skrivet av Lindhan:

Härligt! Bra val! Sitter också på en sådan sedan december, är också sjukt nöjd!

Ja! Riktig banger