LG OLED 2021 (A1/B1/C1/G1/Z1/), samlingstråd

Permalänk
Bildexpert 📺

Vid de tillfällen jag har gått tillbaka till modeller LG:s OLED från 2016- till 2017 så är det två saker som slår mig:

(1) De är fortfarande bra apparater och de generella riktlinjerna OLED vs. ljusstark-LCD vs. icke ljusstark-LCD håller än. Värt att tänka på när man ska köpa nytt. Då måste man sikta på motsvarande 2021/22-utbud för att ligga kvar i samma kvalitetsklass. Man kan inte köpa en 75-tums mellanklass-LCD och hoppas på utvecklingen gjort den medelmåttiga TV:n "lika bra", för det är de verkligen inte.

(2) Modernare varianter av LG:s OLED är bättre. Utöver sådant som 4K/120 etc. är bildkvaliteten överlag högre. Bandningar/uniformitetsproblem förekommer fortfarande men de är värre/tydligare på äldre modeller. Retention uppstår snabbare och driften är mer instabil med större variationer, särskilt vid HDR på äldre OLED. Inställningar och reglage ger också sämre möjligheter att styra över TV:ns beteende samt färgåtergivningen kräver större kompromisser på de äldre modellerna.

Nr (2) är kanske lite sak samma om det är någon slags generell slö-tittande man är ute efter. Då kan man nöjt hålla ut. Planerar man för att ansluta datorn, spela och har lite högre krav på färg- och bildkvalitet kan man börja titta på något nytt. Och är bild- och färgkvalitet viktigt, särskilt bättre uniformitet och mindre kompromisser runt exempelvis near-black prestanda: då tittar man bortom LG:s utbud och gräver lite djupare i plånboken.

Permalänk
Medlem

Fick min C1 igår och jämfört med min C7 så tycker jag menyerna var mycket sämre och fjärrkontrollen är inte lika skön, speciellt skrollen på den nya känns väldigt låg och "mushy", tycker det är nästan svårt att skrolla med den.
Bildmässigt har jag inte märkt någon jätte stor skillnad, förutom stöd för VRR och allt det

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tja, de måste ju höja tillbaks till nån slags "ordinariepris" ibland - kan inte vara rea hela tiden (så inte riktigt "FOMO" per definition)

Ingen aning hur stora lager de har men åtminstone Elgiganten hade ju åtminstone B1 kvar under hela rean, så nog kan det komma några reaskott till i sommar!

Vad låg den på tidigare? Tittar man på prisjakt ligger den på 14890 kr och ser ut att ha gjort det några dagar, kan inte se att den varit billigare?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Vad låg den på tidigare? Tittar man på prisjakt ligger den på 14890 kr och ser ut att ha gjort det några dagar, kan inte se att den varit billigare?

Nja, de höjer och sänker priserna.
Elgiganten 2022-05-02 14 890 kr -1 900 kr LG 65" C1 4K OLED (2021)

Permalänk
Medlem

Har IPTV från Telia med deras Arris 4302 box och köpte nyligen en B1 OLED från LG. Verkar kunna styra Telias box med LG's fjärrkontroll sånär som på ett par saker och undrar om jag missat något? Främst är det att boxen inte stänger av när jag stänger TV. Men jag skulle också ibland vilja kunna starta text-tv. Går det att lösa eller behöver man ändå ha Telias fjärrkontroll redo för sådant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Fick min C1 igår och jämfört med min C7 så tycker jag menyerna var mycket sämre och fjärrkontrollen är inte lika skön, speciellt skrollen på den nya känns väldigt låg och "mushy", tycker det är nästan svårt att skrolla med den.
Bildmässigt har jag inte märkt någon jätte stor skillnad, förutom stöd för VRR och allt det

Just menyerna är det jag inte gillar med min C1. Väldigt fin bild är det dock, jag märkte en stor skillnad då min gamla TV hade några år på nacken. Kanske dags att damma av nåt av spelen med VRR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Just menyerna är det jag inte gillar med min C1. Väldigt fin bild är det dock, jag märkte en stor skillnad då min gamla TV hade några år på nacken. Kanske dags att damma av nåt av spelen med VRR

Går det få bort att c1 visar apparna längst ned för div grunk? Inget jätteproblem men ändå irriterande när man vill hitta startknappen på Windows snabbt

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Går det få bort att c1 visar apparna längst ned för div grunk? Inget jätteproblem men ändå irriterande när man vill hitta startknappen på Windows snabbt

Jag har inget sånt på min. Vet inte inte riktigt hur jag fick bort det dock, men jag har stängt av wifi, Quick Start+, Home Auto Launch, och sen fanns det något djupt in i Advertisements sektionen cokså.

EDIT: I övrigt går jag mot strömmen också och gömmer inte min taskbar automatiskt, har inte en svart bakgrundsbild, och gömmer inte mina skrivbordsikoner. Använder den som en riktig datorskärm helt enkelt. Börjar jag märka av nåt dock så kanske jag år anpassa beteende, men annars tänker jag att LG är så aggressiva med sin pixel shift funktion + jag kör med så låg brightness så jag tror den borde klara sig.

I övrigt så tycker jag det är jäkligt fränt att man kan köra med en custom 3840x1600 resolution så blir det som en ultrawide:

(Om någon hänger på /r/OLED_Gaming har ni sett mig där också)

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jag har inget sånt på min. Vet inte inte riktigt hur jag fick bort det dock, men jag har stängt av wifi, Quick Start+, Home Auto Launch, och sen fanns det något djupt in i Advertisements sektionen cokså.

EDIT: I övrigt går jag mot strömmen också och gömmer inte min taskbar automatiskt, har inte en svart bakgrundsbild, och gömmer inte mina skrivbordsikoner. Använder den som en riktig datorskärm helt enkelt. Börjar jag märka av nåt dock så kanske jag år anpassa beteende, men annars tänker jag att LG är så aggressiva med sin pixel shift funktion + jag kör med så låg brightness så jag tror den borde klara sig.

I övrigt så tycker jag det är jäkligt fränt att man kan köra med en custom 3840x1600 resolution så blir det som en ultrawide: https://i.imgur.com/vJBS7tr.jpeg
(Om någon hänger på /r/OLED_Gaming har ni sett mig där också)

Det är nästa projekt. Ta reda på hur jag får till Ultrawide? Fungerar det smidigt?

Jag döljer start menyn. Inte windows ikonerna men jag lämnar aldrig skärmen igång så det är inte många sekunder jag har skrivbordet igång. Bara taskbar som kan bränna in fort.

De här pixel refresh etc känns bara som de är till för att ge en falsk säkerhet. De kan ju inte skydda mot att du nöter panelen ojämnt bara blurra ut dem något så konturerna blir suddigare. Men har du kört tv 4s morgonsol så lär du va fattig på gult oavsett även om konturerna är blurrigare.

Sen får man nog absolut jobba på ett bra tag innan det börjar märkas av.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det är nästa projekt. Ta reda på hur jag får till Ultrawide? Fungerar det smidigt?

Jag döljer start menyn. Inte windows ikonerna men jag lämnar aldrig skärmen igång så det är inte många sekunder jag har skrivbordet igång. Bara taskbar som kan bränna in fort.

De här pixel refresh etc känns bara som de är till för att ge en falsk säkerhet. De kan ju inte skydda mot att du nöter panelen ojämnt bara blurra ut dem något så konturerna blir suddigare. Men har du kört tv 4s morgonsol så lär du va fattig på gult oavsett även om konturerna är blurrigare.

Sen får man nog absolut jobba på ett bra tag innan det börjar märkas av.

Ultrawide fixar du lätt. Baserat på din signatur har du ett Nvidia kort, så bara öppna Nvidia Control Panel och ändra så att skalning sker på GPU:

Sedan gör du en custom resolution på 3840x1600 (eller 3840x1620, eller båda! Jag använder x1600 för det finns skärmar som faktiskt har den upplösningen (3840x1600), så jag tänker mig att den stöds bättre...):

Efter det så dyker upplösningen upp i Windows och i spel som vanligt och det är då bara att välja den

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Tackar. Försökte få till det med ac valhalla men det klipper bort all information utanför

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tackar. Försökte få till det med ac valhalla men det klipper bort all information utanför

Ser det rätt ut om du kör med den upplösningen i Windows? Eller klipper det där också... är lite osäker vad du menar med att den klipper information 🤔

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Ser det rätt ut om du kör med den upplösningen i Windows? Eller klipper det där också... är lite osäker vad du menar med att den klipper information 🤔

I windows ser det rätt i. Men valhalla lyckas jag inte få till det i. Kör jag borderless så får jag widescreenramen men det är lågupplöst och färgerna är totalt muppiga och låst i 60 hz vad det verkar. Testar the hunter classic nu har gammeldags hantering så kanske fungerar bättre. Hade inga problem med min z35 uw i valhalla vad jag minns i alla fall.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

En sak jag märkte nu är att om man gör en custom resolution i Nvidia Control Panel så kan man inte använda HDR i den upplösningen. Däremot om man använder CRU för att göra samma upplösning så funkar HDR... Vet inte varför, men så är det.

(och sedan restart64.exe för att starta om drivutinen... eller vad den nu gör, skärmen blir svart ett tag iaf)

Sen måste man gå in i Nvidia Control Panel igen och ändra så att skalningen sker på GPU.

(Obs att TVn fortfarande rapporterar 3840x2160, det är för att GPU sköter skalningen)

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Barn på nytt!

Skrivet av lambdan:

En sak jag märkte nu är att om man gör en custom resolution i Nvidia Control Panel så kan man inte använda HDR i den upplösningen. Däremot om man använder CRU för att göra samma upplösning så funkar HDR... Vet inte varför, men så är det.

https://djsimg.org/sasz.png

(och sedan restart64.exe för att starta om drivutinen... eller vad den nu gör, skärmen blir svart ett tag iaf)

Sen måste man gå in i Nvidia Control Panel igen och ändra så att skalningen sker på GPU.

https://djsimg.org/s68O.JPG

(Obs att TVn fortfarande rapporterar 3840x2160, det är för att GPU sköter skalningen)

Tack! Satt och googlade på detta tidigare idag. Men lyx när någon löser det åt en!

Jag köpte mig en LG C1 48" i tisdags och har idag kunnat få den på plats. Testade lira Immortals Fenyx Rising i 4k HDR 90ish fps och dra mig baklänges vilken sjuk bild det är. Ska bli enormt kul att komma igång och lira massa singleplayer spel igen nu när de kan se så här bra ut. Har nyss lagt 150 timmar på Elden Ring, men får bli att spela det igen på TVn och återigen säga "wooow" var 5e minut och njuta av alla vistas i det spelet.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

En sak jag märkte nu är att om man gör en custom resolution i Nvidia Control Panel så kan man inte använda HDR i den upplösningen. Däremot om man använder CRU för att göra samma upplösning så funkar HDR... Vet inte varför, men så är det.

https://djsimg.org/sasz.png

(och sedan restart64.exe för att starta om drivutinen... eller vad den nu gör, skärmen blir svart ett tag iaf)

Sen måste man gå in i Nvidia Control Panel igen och ändra så att skalningen sker på GPU.

https://djsimg.org/s68O.JPG

(Obs att TVn fortfarande rapporterar 3840x2160, det är för att GPU sköter skalningen)

Ska testa detta. Första metoden traskade sönder min win 10 totalt. Har inte nvidia kontrollpanel att tillgå längre och är låst till max 1024*768.

Hoppas ominstallation av grafik drivrutinerna hjälper

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

En sak jag märkte nu är att om man gör en custom resolution i Nvidia Control Panel så kan man inte använda HDR i den upplösningen. Däremot om man använder CRU för att göra samma upplösning så funkar HDR... Vet inte varför, men så är det.

https://djsimg.org/sasz.png

(och sedan restart64.exe för att starta om drivutinen... eller vad den nu gör, skärmen blir svart ett tag iaf)

Sen måste man gå in i Nvidia Control Panel igen och ändra så att skalningen sker på GPU.

https://djsimg.org/s68O.JPG

(Obs att TVn fortfarande rapporterar 3840x2160, det är för att GPU sköter skalningen)

Hur får du in cta 861 på extension blocks? Behövs den?

Alltså detta var ju verkligen ett högriskprojekt! Startade om datorn sen fick jag ingen bild. Felsäkert läge då fick jag bild och testade installera om nvidias drivrutiner. Efter det fortfarande ingen bild och dator som vill starta om sig självt. Sen efter 10 minuter så dök det plötsligt upp bild i widescreenformat. Jag har bara delar av nvidias kontrollpanel delen där man väljer skalning, upplösning etc är borta!

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hur får du in cta 861 på extension blocks? Behövs den?

Verkar behövas nu får jag ingen bild alls även efter omstart. Ger nog upp det här....

cta861 kom efter jag ändrade Max luminance och Max frame-avg till 128 för HDR Static Metadata. Jag har ingen aning vad det gör egentligen, men det detaljeras här: https://www.reddit.com/r/OLED_Gaming/comments/mbpiwy/lg_oled_...

Trist att det krånglar för dig. Har du möjligtvis en dålig eller icke 2.1 HDMI kabel? Har du ändrat TV:n till PC Mode och satt HDMI Deep Colour till 4K (General > Devices > HDMI Settings > HDMI Deep Colour > 4K)?

Sen hade jag provat koppla datorn till en annan "vanlig" datorskärm och se om det fungerar om det ska där så vet man om det är fel på datorsidan eller TV sidan

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

cta861 kom efter jag ändrade Max luminance och Max frame-avg till 128 för HDR Static Metadata. Jag har ingen aning vad det gör egentligen, men det detaljeras här: https://www.reddit.com/r/OLED_Gaming/comments/mbpiwy/lg_oled_...

Trist att det krånglar för dig. Har du möjligtvis en dålig eller icke 2.1 HDMI kabel? Har du ändrat TV:n till PC Mode och satt HDMI Deep Colour till 4K (General > Devices > HDMI Settings > HDMI Deep Colour > 4K)?

Sen hade jag provat koppla datorn till en annan "vanlig" datorskärm och se om det fungerar om det ska där så vet man om det är fel på datorsidan eller TV sidan

Nä fick köpa ny hdmi kabel så det där är gjort redan. Nu är jag igång igen bytte tillbaks till bildskärm för skalning så problemet löst

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Nä fick köpa ny hdmi kabel så det där är gjort redan. Nu är jag igång igen bytte tillbaks till bildskärm för skalning så problemet löst

Hmm, märkligt. Fungerar ju för oss andra så... jaja, bara du ser något och du är nöjd så

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Fick förresten det nya stället jag snackade om här: #19584218 -- dock tog jag ett från Amazon istället då det var i lager där, men tror det är samma princip: billiga böjda metallbitar.
Ser lite trevligare ut på skrivbordet tycker jag, ser mer ut som en datorskärm, dock är den ganska "djup" ändå, men kom en bit högre upp iaf och man kan ha saker under den

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Fick hem våran LG B1 77 igår. Först och främst, bilden är helt otrolig!
TVn köptes bland annat för att få våran Soundbar, LG SP8YA, att fungera då tidigare TVns ARC-ingång var trasig. Men jag får det inte att fungera. Kopplar allt korrekt och det står eARC på soundbaren men det kommer inget ljud. Kör jag Bluetooth så fungerar ljudet. Är det något jag missar?
Kör man bluetooth så upplever jag att ljudet inte är synkat till 100%. Går det att justera det?

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Fick hem våran LG B1 77 igår. Först och främst, bilden är helt otrolig!
TVn köptes bland annat för att få våran Soundbar, LG SP8YA, att fungera då tidigare TVns ARC-ingång var trasig. Men jag får det inte att fungera. Kopplar allt korrekt och det står eARC på soundbaren men det kommer inget ljud. Kör jag Bluetooth så fungerar ljudet. Är det något jag missar?
Kör man bluetooth så upplever jag att ljudet inte är synkat till 100%. Går det att justera det?

Bluetooth brukar medföra visst delay, tror inte det är så lätt att synka bort tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Bluetooth brukar medföra visst delay, tror inte det är så lätt att synka bort tyvärr

Hmm okej. Hade för mig att jag läst att det fanns inställningar för sånt.
Men oavsett.. Vad kan det bero på att det inte kommer ljud via eARC? Har höghastighets HDMI kopplat från eARC på Soundbar till eARC på TVn. Den verkar ju kopplas ihop då det står eARC på soundbaren men det kommer inget ljud.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Hmm okej. Hade för mig att jag läst att det fanns inställningar för sånt.
Men oavsett.. Vad kan det bero på att det inte kommer ljud via eARC? Har höghastighets HDMI kopplat från eARC på Soundbar till eARC på TVn. Den verkar ju kopplas ihop då det står eARC på soundbaren men det kommer inget ljud.

Skulle gissa att någon inställning behöver bytas från auto någonstans, men har ingen alls koll tyvärr. Mitt externa ljud är analogt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Hmm okej. Hade för mig att jag läst att det fanns inställningar för sånt.
Men oavsett.. Vad kan det bero på att det inte kommer ljud via eARC? Har höghastighets HDMI kopplat från eARC på Soundbar till eARC på TVn. Den verkar ju kopplas ihop då det står eARC på soundbaren men det kommer inget ljud.

Edit: Verkar vara löst med en mjukvaruuppdatering som jag gjorde nu. Startade om TVn efter uppdateringen och nu fungerar eARC 😁

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Streamdog:

Kanske kan få hjälp av mästaren @Laxpudding ?

ARC är alltid en plåga att få till. Blir alltid lika överraskad när det går utan att behöva dra kablar i/ur och reboot av prylar. Så försök igen men ändra lite ordningen på hur du gör allt. Hjälper inte det, testa ståendes på ett ben med din vänligaste kind vänd mot Korea.

Permalänk
Medlem

Det bästa vore att köra hederliga golvare eller stativhögtalare drivna av receiver så du blir oberoende av nya framtida standarder. Samma approach som med smarttv funktioner. Sparar pengar i längden. Bättre än tvingas köpa ny tv eller ny soundbar när earc ersätts av en "bättre" standard.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det bästa vore att köra hederliga golvare eller stativhögtalare drivna av receiver så du blir oberoende av nya framtida standarder. Samma approach som med smarttv funktioner. Sparar pengar i längden. Bättre än tvingas köpa ny tv eller ny soundbar när earc ersätts av en "bättre" standard.

Man blir inte oberoende av standarder där heller...
Ska du koppla allt via receivern till TV så behöver receivern klara av senaste HDMI versionen tex...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Man blir inte oberoende av standarder där heller...
Ska du koppla allt via receivern till TV så behöver receivern klara av senaste HDMI versionen tex...

Om du inte gör som jag fick göra med min nya B1 när jag fick hem den, min surroundförstärkare fixade inte den nya standarden och HDMI kablar så jag fick koppla en hederlig optiskt kabel mellan tv och förstärkaren. Så här i efter hand så låter det bättre nu

edit: Förutsatt att du har optiskt in och utgång på din förstärkare osv osv osv.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro