Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag blev inte kränkt. Ingen fara!

Och du har all rätt i världen att eventuellt tycka att min synsätt på "skämtande" är förlegat.

Jag ser som sagt var inte alla "skämt" att ha djupare mening än vad de till synes stereotypiskt kan ha. De är ju trots allt "skämt" och inte filosofiska retoriska påståenden/scenarion.

Personligen tolkar jag det som att BÅDA då i fallet är "lättkränkta". För den som den som kritiserar skämtet skulle ej ha gjort det om de inte påverkats eller "kränkts" tillräckligt av det från första början? Sedan tar då den som skämtade illa upp att den som kränktes av skämtet snarare kränktes än skrattade åt skämtet.

(Fast jag tror snarare att många som skämtar som upptäckt att de kränkt någon känner mer att den som blivit kränkt är lite av en "party-pooper" för att de inte kunde ta vad som var tänkt som ett skämt och inte något personangrepp trots att skämtet var "personifierat".)

Jag tolkar det som att vi lägger helt olika vikt på vad det innebär med "skämt" och fenomenet "att skämta". Jag tycker att alldeles för många har kortat av gränsen mellan vad som kan "skojas om" och vad som anses vara "seriösa ämnen".

Dock använder många det som ett försvar när de varit otrevliga och mottagaren kan bli ledsen/upprörd varpå den som "skämtat" säger att kan du inte ta ett skämt eller? Du har ingen humor osv. Kan ju vara så enkelt att personen har varit otrevlig och försöker dölja det genom att kalla det för ett skämt. Det handlar inte om att vara lättkränkt utan att inte ta skit.

Igen, poängen är att det är kanske inte alltid ett skämt utan det kan rasistiskt, sexistiskt osv och då har mottagaren all rätt att säga ifrån och den som säger "skämtet" kan lyssna och försöka förstå. Det är att inkludera. Att du ska få dra blondinskämt handlar inte om att inkludera.

Over and out

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo absolut. Men lägg inte tungan mellan polerna på 12 volt bara.

Detta beteende är ju vanligt. Jag har en kille på mitt jobb som har doktorerat inom ett ämne, gränssnitt, men vi har ju alla gått utbildningar som i mer eller mindre detalj har gått in på ämnet liksom. Ändå anser han inte att någon annan är värd att lyssna på i dessa frågor, och han vill bestämma alla detaljer själv och bygga alla komponenter själv.
Jo. Jag har spenderat en (lång) dag i olika köttfabriker som utbildning en gång, där de gjorde korv, köttbullar och bacon och det tog ett bra tag innan jag käkade korv eller köttbullar igen, men bacon hade jag inget problem med för det var inte samma grej med lukt och så. Rökt kött luktar gott, korvsmet gör inte det och inte heller friteringen i köttbullsmaskinen. Konsistensen och den feta beläggningen på allt inom korv- och köttbullstillverkningen var inte heller trevlig på något sätt, men för bacon var det mer sot som spred sig istället liksom.

Jag anser alltid att alla är värda att lyssna på, finns ju dom som saknar utbildning helt men ändå är riktiga ess på det för att det tex är ett intresse. Eller att dom helt enkelt har en annan synvinkel man missat.
Min bror som var bil mekaniker mer eller mindre renoverade en turbo saab i jakten på att hitta varför den misstände när turbon laddade, även hans äldre kollega med 30 år av erfarenhet gick bet . Jag tog i samma veva körkort så jag fick den av honom eftersom den ändå inte fungerade som den skulle. Bytte tändstift till den och undrade på ett saab forum varför den misstände och vilket gap stiften skulle ha. Då skrev någon att dessa är riktigt känsliga när det gäller tändstiften, 0.7mm skulle det vara men de flesta kom färdiga med 0.9 eller 0.8mm. Problemet var som bortblåst, jag drog även upp turbo trycket och satte på en fet intercooler och ringde min bror och ljög att bilen gick ännu sämre nu, tror du han var arg eller när han upptäckte att den gick som ett skott
Jobbade på ett företag där vaktmästaren gick över till att bli systemtekniker på firman för att dom till sin förvåning upptäckte att han hade mer än full koll på systemen och hur de fungerade och visste dessutom hur man ändrade i dessa.

Vill inte gå in där de tillverkar korv och kött produkter eftersom då kommer jag nog aldrig äta det igen.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Vad gäller högerregeln stör jag mig minst lika mycket på alla regelryttare som minsann ska köra ut framför folk som har dålig koll på om det är huvudled eller ej. Lite sympati får man väl ha.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompatomp:

Vad gäller högerregeln stör jag mig minst lika mycket på alla regelryttare som minsann ska köra ut framför folk som har dålig koll på om det är huvudled eller ej. Lite sympati får man väl ha.

Man är väl inte regelryttare om man följer trafikreglerna? Jag stör mig på de som inte kan denna regeln, dock så svär jag mest i bilen och låter saken bero.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

"Verktygslösa" Keystone-kontakter är inte tillförlitliga för fem öre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tompatomp:

Ja verkligen, dom som hellre krockar eller måste bromsa hårt och tuta än att bara släppa på gasen lite och släppa fram någon som kanske inte gjorde något helt regelrätt korrekt. Shit happens, att kunna anpassa sig gör en bra förare.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BananaFace:

Ja verkligen, dom som hellre krockar eller måste bromsa hårt och tuta än att bara släppa på gasen lite och släppa fram någon som kanske inte gjorde något helt regelrätt korrekt. Shit happens, att kunna anpassa sig gör en bra förare.

Jag har svårt att förstå varför man försvarar de som gör fel. Högerregeln finns av en anledning och om det är okej att bryta mot den så kan man lika gärna skrota hela trafikregeln.

Jag vill inte ens behöva titta till vänster när jag kommer till en korsning med högerregeln. Precis som att man ska kunna räkna med att om jag har grönt så stannar alla andra som har rött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anogr:

Jag vill inte ens behöva titta till vänster när jag kommer till en korsning med högerregeln. Precis som att man ska kunna räkna med att om jag har grönt så stannar alla andra som har rött.

- ”Hur kunde du missa utryckningsfordonet?”
- ”Vaddå, det är ju högerregeln som gäller, då behöver man inte titta till vänster.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av anogr:

Jag har svårt att förstå varför man försvarar de som gör fel. Högerregeln finns av en anledning och om det är okej att bryta mot den så kan man lika gärna skrota hela trafikregeln.

Tror inte försvaret handlar om de som gör fel utan om de som faktiskt inte tar hänsyn till att folk inte alltid vet eller att bara för att du kommer från höger så kan det vara någon som redan kört ut osv.

Sen vill jag tillägga att du kan inte förutsätta att alla stannar bara för det är rött, speciellt inte barn. Sakta ner och ta det lugnt och anpassa till andra. Blir väldigt mycket trevligare i trafiken för alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo absolut. Men lägg inte tungan mellan polerna på 12 volt bara.

Farsan var in på en bilverkstad en gång och pratade. Efter ett tag small det till något djävulskt från hallen. Visade sig att en meck hade halvlegat i motorrummet för att nå vad han nu höll på med och en skiftnyckel gled ur overallen och la sig på båda polerna (innan skydden kom på polerna). Batteriet smällde och karln fick arslet bart då overallen blåste väck. han fick inga större skador annat än sveda och häcklandet från arbetskamrater.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Tror inte försvaret handlar om de som gör fel utan om de som faktiskt inte tar hänsyn till att folk inte alltid vet eller att bara för att du kommer från höger så kan det vara någon som redan kört ut osv.

Men vi har ju körkortsutbildning så på våra vägar ska det inte finnas bilister som inte vet. Man kan inte försvara folk med att de kanske inte vet. Svensk lagstiftning är tydlig, du är skyldig att veta. Oavsett verksamhet är du skyldig att ta reda på vad som gäller.

Skrivet av Wiinis:

Sen vill jag tillägga att du kan inte förutsätta att alla stannar bara för det är rött, speciellt inte barn. Sakta ner och ta det lugnt och anpassa till andra. Blir väldigt mycket trevligare i trafiken för alla.

Kan hålla med om att man ska ta hänsyn till varandra, inte bara i trafiken men kan inte hålla med om att det är barn som gör fel. Vad jag ser är det vuxna bilister som stressar förbi när det just blivit rött ljus och på cykelbanor är det nästan löjligt att se hur man plingar på de som ska gå över gatan för att de, som har grön gubbe, ska låta cyklisterna, som har rött ljus, köra utan att behöva stanna. En del kör över på gångbanan och menar att där gäller inte rödljuset och då gäller det inte barn utan bara vuxna som också ilsket plingar på barnen som stannat för det röda ljuset eftersom de är i vägen för stressputtarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Men vi har ju körkortsutbildning så på våra vägar ska det inte finnas bilister som inte vet. Man kan inte försvara folk med att de kanske inte vet. Svensk lagstiftning är tydlig, du är skyldig att veta. Oavsett verksamhet är du skyldig att ta reda på vad som gäller.

Alla är även skyldiga att undvika olyckor. Därav ska du även vara vaksam för att se till att du inte smäller in i någon som inte var vaksam.
"2 kap. Bestämmelser för alla trafikanter
Grundbestämmelser
1 § För att undvika trafikolyckor skall en trafikant iaktta den omsorg och varsamhet som krävs med hänsyn till omständigheterna."

Det går 2vägs.

MEN, jag tror ingen här pratar om någon som inte kan eller skiter i regler. Jag menar mer att alla kan ha en dålig dag eller dålig stund. Räcker med att en fluga i bilen surrade framför en för att man i en olycksam sekund missat något. Då är det väl skönt att den andra i en korsning var lite vaksam? Man kanske väjde för en barn som sprang ut i vägen. Då vore det ju trevligt om mötande kanske kan tänka sig att släppa på gasen för att undvika en olycka. Till och med den bästa föraren kan råka ut för något..

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Jo absolut i teorin, men kan du verkligen förutsätta att alla gör exakt rätt hela tiden? Det var väl mer det som kritiken handlade om? Ibland blir det fel och kommer det då en som kör rakt ut för den har rätten på sin sida, ja då smäller det.

Skrivet av serafim:

Kan hålla med om att man ska ta hänsyn till varandra, inte bara i trafiken men kan inte hålla med om att det är barn som gör fel. Vad jag ser är det vuxna bilister som stressar förbi när det just blivit rött ljus och på cykelbanor är det nästan löjligt att se hur man plingar på de som ska gå över gatan för att de, som har grön gubbe, ska låta cyklisterna, som har rött ljus, köra utan att behöva stanna. En del kör över på gångbanan och menar att där gäller inte rödljuset och då gäller det inte barn utan bara vuxna som också ilsket plingar på barnen som stannat för det röda ljuset eftersom de är i vägen för stressputtarna.

Ja absolut, folk är för stressade i trafiken. Det var det jag menade med högerregeln. Ta det lugnt så löser det sig.

Permalänk
Medlem

Jag är trött på folk när man kör en väg som har 2 filer och på flera ställen så går dom ihop och blir 1 fil, då är det alltid någon som ska kasta sig in framför i sista sekunden innan det blir 1 fil. Eller dom som kör förbannat fort som som inser att dom inte hinner köra om innan filerna går ihop så får dom lägga sig bakom och trycka i häcken tills det blir 2 filigt igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Jag är trött på folk när man kör en väg som har 2 filer och på flera ställen så går dom ihop och blir 1 fil, då är det alltid någon som ska kasta sig in framför i sista sekunden innan det blir 1 fil. Eller dom som kör förbannat fort som som inser att dom inte hinner köra om innan filerna går ihop så får dom lägga sig bakom och trycka i häcken tills det blir 2 filigt igen.

Det skulle gå bättre om folk klarade av att hålla samma hastighet oavsett antal filer. Ofta är det så att om man ligger bakom något så kan man ge sig f*n på att de gasar på när det är två filer och sedan saktar ned när det blir en fil. Denna hastighetsjojo blir otroligt tröttsam och leder givetvis till ännu fler av dessa omkörningar du klagar på, än vad som annars hade varit fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Absolut, men du har aldrig kört i ett område du aldrig varit i förrut, försöker navigera dig samtidigt som du kör på en väg som du tror är huvudled för att den är vältrafikerad, och så visar det sig att det inte var huvudled?

Absolut fel att missa högerregeln, men livet är inte svart eller vitt, då hjälper det inte att som medtrafikant hålla på sin rätt till vilket pris som helst.

Absolut så har man ju själv gjort felet som missat att huvudledsskylt saknas, men om vi ska vara ärliga så strösslas det inte med huvudledsskyltar ens på de vägar som är huvudleder. Iaf inte i stockholm med förorter. Och är det värt att vara med om en olycka bara för att bevisa att man minsann gjort rätt och alla andra är "sämst" bilförare?

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Hantverkare som tycker man kan lämna bilen vid pumpen och sätta sig och äta frukost...
Givetvis vid den enda pumpen som har 98.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Hantverkare som tycker man kan lämna bilen vid pumpen och sätta sig och äta frukost...
Givetvis vid den enda pumpen som har 98.

Här kan jag väl gnälla på att det finns stationer på drivmedelsbolagens hemsidor där det anges att de har det när man söker, men i verkligheten saknas sådan pump. Men de hade säkert 98 innan pumplagen tvingade många att sätta dit E85-pumpar, för ofta blev det så att 98 försvann och blev E85 istället...

Inte helt allvarligt, men för att vara lite extra gubbig: var är röd 96?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Hela min poäng - vilket verkar ha flugit dig över huvudet - är att det finns en mottagare som kanske inte uppskattar skämtet och på senare tid har folk börjat säga ifrån. Igen vem är den lättkränkte? Den som inte tål kritik för sitt dåliga skämt eller den som faktiskt var mottagaren av ett dåligt skämt?

Det är mottagaren i detta exempel som är den lättkränkte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Det är mottagaren i detta exempel som är den lättkränkte.

Ok?
Du måste ju vara redigt smart för att komma fram till den slutsatsen.
Eller vänta… skoja bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Den som inte tål kritik för sitt dåliga skämt eller den som faktiskt var mottagaren av ett dåligt skämt?

Båda verkar ju ganska lättkränkta, men det går ju igenom hela samhället nuförtiden. Alla är kränkta. Skriver man något om hundägare som inte plockar bajset efter sin hund så kommer direkt en hoper med inlägg som "hoppa inte på hundägare, jag plockar minsann bajset efter min hund". Eller skriver man om någon förfärlig cyklist som burit sig illa åt och får genast en massa inlägg om "sluta hoppa på oss cyklister, jag gör inte sånt som du skrev om".
Samma med näthat och -kärlek, "jag fick så mycket hat när jag skrev att ..., men sen fick jag jättemycket kärlek (från de som hatade hatarna?)"

Alla verkar tolka allt från någon egen ofta ganska polariserad åsikt eller utgångspunkt.

Jag skrev för länge sen att Slussen i Stockholm borde rivas och ersättas av något bättre. Den debatten pågick i flera år och slutade inte ens när de faktiskt beslutade att riva Slussenområdet och sen dessutom gjorde det. Påhoppen och "hat"-mailen i den debatten var förfärliga. Blev jag kränkt? Nej, varför skulle jag bli det? Dessutom fick jag ju i slutänden rätt eller min vilja fram, vilket bara ökade påhoppen.

Samma sak när en invandrarkille skrek att min mor var en hora och jag inte reagerade. Andra frågade varför och jag svarade:
1. Han känner inte min morsa.
2. Han har fel.
3. Även om han hade haft rätt skulle min morsas "yrkesval" inte angå honom.

Tolka detta (fast det bara är en lek med ord och inte ens sant):
I helgen slog Liverpool Tottenham med 16 - 0, vilket av lagen var storslaget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Enligt den logiken bör man ha 100% på teoriprovet.
Brukar du också stanna för bilar som står och väntar på nån grusväg på högersida när du kör på 70 väg?
Det finns även korkade regler som säger att jag kan köra hur många varv i en cirkulationsplats i högra filen som helst och om någon kör in i mig är det deras fel. Man behöver även alltid indikera när man kör ut men skulle säga att 80% ignorerar detta när de kör "rakt fram" i en cirkulationsplats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Ok?
Du måste ju vara redigt smart för att komma fram till den slutsatsen.
Eller vänta… skoja bara!

Hehe, bra försök. Men "sticks and stones" som de säger på de Brittiska öarna.

Men nu vet du vad som gäller i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Hehe, bra försök. Men "sticks and stones" som de säger på de Brittiska öarna.

Men nu vet du vad som gäller i alla fall.

Nej, eftersom du har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Båda verkar ju ganska lättkränkta, men det går ju igenom hela samhället nuförtiden. Alla är kränkta. Skriver man något om hundägare som inte plockar bajset efter sin hund så kommer direkt en hoper med inlägg som "hoppa inte på hundägare, jag plockar minsann bajset efter min hund". Eller skriver man om någon förfärlig cyklist som burit sig illa åt och får genast en massa inlägg om "sluta hoppa på oss cyklister, jag gör inte sånt som du skrev om".
Samma med näthat och -kärlek, "jag fick så mycket hat när jag skrev att ..., men sen fick jag jättemycket kärlek (från de som hatade hatarna?)"

Alla verkar tolka allt från någon egen ofta ganska polariserad åsikt eller utgångspunkt.

Jag skrev för länge sen att Slussen i Stockholm borde rivas och ersättas av något bättre. Den debatten pågick i flera år och slutade inte ens när de faktiskt beslutade att riva Slussenområdet och sen dessutom gjorde det. Påhoppen och "hat"-mailen i den debatten var förfärliga. Blev jag kränkt? Nej, varför skulle jag bli det? Dessutom fick jag ju i slutänden rätt eller min vilja fram, vilket bara ökade påhoppen.

Samma sak när en invandrarkille skrek att min mor var en hora och jag inte reagerade. Andra frågade varför och jag svarade:
1. Han känner inte min morsa.
2. Han har fel.
3. Även om han hade haft rätt skulle min morsas "yrkesval" inte angå honom.

Tolka detta (fast det bara är en lek med ord och inte ens sant):
I helgen slog Liverpool Tottenham med 16 - 0, vilket av lagen var storslaget?

Håller med dig i sak, men poängen är fortfarande att ordet lättkränkt överanvänds av folk för att slippa ta ansvar för vad de säger.

Sen är det tragiskt att du ska bli påhoppad för något som t ex slussen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

att huvudledsskylt saknas, men om vi ska vara ärliga så strösslas det inte med huvudledsskyltar ens på de vägar som är huvudleder. Iaf inte i stockholm med förorter. Och är det värt att vara med om en olycka bara för att bevisa att man minsann gjort rätt och alla andra är "sämst" bilförare?

Finns det huvudledsskyltar på vägar som inte är huvudleder i Stockholm? Är det för att visa att man är på en led i huvudstaden då snarare än en faktisk huvudled?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Mitt gubbgnäll: Butiker som av någon anledning helt ignorerar skillnader i utbud och efterfrågan på vissa produkter.

Konkret exempel: Coops egna skivade Gouda ost i 400g paket. I princip alltid helt slut där jag handlar, medan det precis brevid är helt fullt med Edamer i samma typ av paket (få eller inga paket saknas). Någon som har insyn som kan förklara vad det är som går snett? Borde ju vara enkelt att få ut en varning från kassasystemet att man köper in för lite menar jag (lagersaldo nära 0 långt innan nästa inköp). Vad jag kan minnas har det varit samma sak nu i över ett år.

Permalänk
Medlem

Det var fasen va det var gnäll på gubbgnäll.
Kan man inte få gubbgnälla i fred utan att någon motgubbgnäller
och ska försöka bevisa att man har fel i gubbgnället?

Fri gubbgnäll FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarkov2:

Mitt gubbgnäll: Butiker som av någon anledning helt ignorerar skillnader i utbud och efterfrågan på vissa produkter.

Konkret exempel: Coops egna skivade Gouda ost i 400g paket. I princip alltid helt slut där jag handlar, medan det precis brevid är helt fullt med Edamer i samma typ av paket (få eller inga paket saknas). Någon som har insyn som kan förklara vad det är som går snett? Borde ju vara enkelt att få ut en varning från kassasystemet att man köper in för lite menar jag (lagersaldo nära 0 långt innan nästa inköp). Vad jag kan minnas har det varit samma sak nu i över ett år.

De kanske köper trippelt jämfört med Edamer men det tar ändå slut. Har du frågat?

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zarkov2:

Kanske dags att investera i en osthyvel?