Permalänk
Medlem

Möss var jag ju bra på!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 White, Ryzen 3700X, ASUS Rog Crosshair Hero VII, 18GB DDR4 3200MHZ CL14, 500GB NVMe +500gb SSD +1tb HDD, Gigabyte RTX 3080 Vision OC, Alienware 3423dw, Ducky One 2 Tuxedo TKL MX Brown, Logitech G303 Shroud Edition.

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Elakekocken:

Tänkte direkt innan jag gick in på quizzet;

Biker mice from mars
Dundermusen
Pinky and the Brain
Norpan i Dr Snuggles
Mästerdetektiven Basil mus
Bortspolad
Råttatouille
Jerry i Tom & Jerry
Raticate
Tjoffsan

Och husmusen i Bamse!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mental:

Och husmusen i Bamse!

Och Maus förstås.

https://en.wikipedia.org/wiki/Maus

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Fan att det stegvis vart svårare, tappade på de sista 3 frågorna...

Edit: Mina 32 min har med att jag gör dessa quiz på jobbet..

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Meh, vikter schmikter

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Räknade med att det skulle bli något om puckmusen från original iMac, men tji fick jag...

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Medlem

Det var snällt sagt, men nej. Nej, det hade jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Mitt resultat: 4/10.
Hmm.. kanske stämmer det. Äger en Apple Magic Mouse som jag köpt som separat tillbehör bara för att jag älskade styrplattan ovanpå musen i redigeringssammanhang Och ska jag photoshoppa något (inte så ofta) föredrar jag att dra fram macbooken från sin dock-plats och köra med den enorma styrplattan.

Du vet att de säljer en lös trackpad, va? Använder den ibland, mest för att jag kan köra en trackpad med vänstern men har svårt att köra musen med vänstern. Bra när högerarmen behöver vila lite för att inte få musarm, eller om jag gör något när högern ligger konstant på det numeriska tangentbordet.

Skrivet av snajk:

Helt ok. Hoppades på mer frågor om kassa Apple-möss. Jag minns den helt runda pucken där det var omöjligt att veta vilket håll musen pekade åt utan att titta på vart sladden kom, men även Magic Mouse var ju rätt kass inte bara med laddkontakten på undersidan utan också hela grejen med touch-yta och inga knappar.

Om jag nu skall vara petig med termerna (mest mot quizet, inte mot dig) så är det Magic Mouse 2 som laddas underifrån. Den som bara heter Magic Mouse har utbytbara AA-batterier. Personligen tycker jag att den där lilla trackpadden är bra i vissa lägen, och musen är faktiskt riktigt bra som resemus eftersom den är så pass platt att den går ner bra i en laptopväska. Logitech har bättre grejer (MX Master och MX Anywhere FTW) men Magic Mouse 2 är helt OK om man betänker att Apple säljer c:a 85-90% laptops och designar prylarna med detta i åtanke. Puckmusen är däremot en katastrof. Det enda roliga med den var om man moddade den själv och lödde fast en lysdiod på ett snyggt sätt - kunde bli riktigt snyggt, eftersom den var semitransparent.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Inaktiv

Dagens möss kan väl också bara manövreras i x- och y-led?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Trodde inte den va så lätt

Permalänk
Medlem

Är inte insatt i ultralätta spelmöss helt enkelt..

Permalänk
Medlem

Tycker quizet missade flera ikoniska och tog med icke ikoniska visst razer men två av dessa också vidare.

Musen till Apple Claasic
https://www.123rf.com/photo_49977958_bangkok-thailand-may-06-...

Amiga 500 musen
https://www.worthpoint.com/worthopedia/commodore-pciii-amiga-...

Permalänk
Medlem

9/10. Tidigare datorbutiksanställd och csgo-entusiast, bra kombo för att ha koll på möss.

Failade på frågan om den lättaste musen som går att få tag på. Tyckte 24g kändes lite väl lätt... men tji fick man.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hade väntat mig typ 5 kanske, positivt överraskad. Sean Banan hade varit stolt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

9/10. Tidigare datorbutiksanställd och csgo-entusiast, bra kombo för att ha koll på möss.

Failade på frågan om den lättaste musen som går att få tag på. Tyckte 24g kändes lite väl lätt... men tji fick man.

Ja när min mus som väger 110g är lätt enligt mig så vet jag inte hur man ens ska tolka 24g.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Kunde mer än vad jag trodde.

Hade en RAT 7 tidigare, eller två faktiskt. Den ena var tillverkad när Saitek var ett eget företag, sen en när Mad Catz ägde dem. Och det var en påtaglig kvalitetsskillnad, då Mad Catz var sämre.
Men båda led tyvärr av vad jag tror firmware strul, eller strul med sensorn. För de kunde låsa sig ibland. och det gick inte att föra den i sidled.
Det var tyvärr det som gjorde att jag bytte ut den. Annars hade jag nog haft den fortfarande idag. Helt klart den bästa mus jag upplevt.

Permalänk

Not bad, hade inte koll på vikt :/

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Inte den första, men en av de första med liknande mekanism (encoder istället för potentiometer visserligen), byggd av samma personer:

Jag tycker det är ganska tydligt att denna "hjulmus" visst klarar av att hantera diagonala rörelser, även om den kanske stretar emot.

Möss med liknande mekanism fanns faktiskt ganska länge trots att de inte "trackade" lika bra som bollmöss. Ibland hade de koniska och/eller vinklade hjul men ändå: hjul direkt mot skrivbordet.

Den värsta mus jag någonsin prövat var för övrigt en Hawley Wheel Mouse gjord för DEC (1986), som inte bara hade vinklade hjul, utan också var puckformad (tolv år innan Apple gjorde samma design-blunder)

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.