Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Vill du bli SweClockers chefredaktör?

Permalänk
Melding Plague

Vill du bli SweClockers chefredaktör?

Nuvarande chefredaktör har fått hemlängtan vilket lämnar positionen öppen för ett av de roligaste jobben i teknikvärlden. Är du sugen?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

SweClockers förändras för mycket! Kräver alla gamla anställda kommer tillbaka!

Permalänk
Medlem

Hör att @emilakered varit för länge på sitt nya ställe nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

SweClockers förändras för mycket! Kräver alla gamla anställda kommer tillbaka!

Ja, det är väldigt mycket tapp nu, Kenneth, Jonas (tillfälligt?) och nu även Anton.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Spännande tider

Önskar er all lycka med rekryteringen och givetvis ett lika stort lycka till för Anton!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Ja, det är väldigt mycket tapp nu, Kenneth, Jonas (tillfälligt?) och nu även Anton.

Missade Jacob på den listan

Permalänk
Medlem

Andra har också försvunnit, bara att dom inte syns lika mycket utåt.

Permalänk
Medlem

Tråkigt för oss entusiaster. Jag har uppskattat Anton väldigt mycket. Ha det fint söderut!

Vad är det som händer egentligen med alla som lämnar arbetsplatsen SweClockers? Jag förstår såklart att man inte vill diskutera enskilda personalärenden offentligt men det vore betryggande att få höra om det är en slump att så många profiler lämnat under kort tid eller om det är någon slags rejäl förändring som kommer inom kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HULTAS:

Tråkigt för oss entusiaster. Jag har uppskattat Anton väldigt mycket. Ha det fint söderut!

Vad är det som händer egentligen med alla som lämnar arbetsplatsen SweClockers? Jag förstår såklart att man inte vill diskutera enskilda personalärenden offentligt men det vore betryggande att få höra om det är en slump att så många profiler lämnat under kort tid eller om det är någon slags rejäl förändring som kommer inom kort?

Enkelt sagt så har väl mycket ändrats i och med pandemin, så folk har nog omvärderat sina situationer. Mitt bolag har också haft en stor förändring senaste månaderna

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av HULTAS:

Tråkigt för oss entusiaster. Jag har uppskattat Anton väldigt mycket. Ha det fint söderut!

Vad är det som händer egentligen med alla som lämnar arbetsplatsen SweClockers? Jag förstår såklart att man inte vill diskutera enskilda personalärenden offentligt men det vore betryggande att få höra om det är en slump att så många profiler lämnat under kort tid eller om det är någon slags rejäl förändring som kommer inom kort?

Tack, det värmer!

De som valt att lämna har gjort det på grund av sina egna unika anledningar skulle jag nog säga.
Så det har inte skett några världsomvälvande saker egentligen, och inga stora förändringar ligger i planerna heller. Men ens privata prioriteringar har säkert skiftats runt pga covid osv.

Och vi är alla på god fot med varandra bör väl understrykas.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Synd man skriver som en kratta .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Ni får samla gamla gänget för ett gästspel ibland?

Permalänk
Medlem

Landsförräderi! Nä men tack för allt Anton! Hoppas någon ny hittas snarast! Vart är Emil? xD

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Tycker det stämmer som jag sa för ett tag sen, är väldigt många som lämnar detta företag nu känns det som. @Emilakered, @Kenneth och nu @UndaC
Men @JonasT du krigar på, det uppskattas av oss alla

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tråkigt, han och Jonas är väl de jag tycker mest om att se på och läsa artiklar från.
Inget ont om de andra givetvis, de gör ett bra jobb också.

Blivit mindre och mindre tid här i takt med att nya ansikten dykt upp och gamla försvinner.
Fredagspanelen har jag inte heller sett på ett tag.

Förändringar är väl dock naturligt, men, ja tråkigt hursomhelst.
Och varför inte göra Jonas till chef istället och ta in någon ny i "botten"...? Kanske får folk att stanna kvar med?

Lycka till på dina nya äventyr!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Tycker att Anton snabbt kom in i gänget, och blev en del av fredagspanelen på ett naturligt sätt väldigt fort. Tråkigt att han lämnar, han är angenäm att lyssna på.

Permalänk
Medlem

Nä detta var inte hur man ville starta sin dag på Sweclockers. Dock så måste jag ge Anton ett varmt välkomnande tillbaka till Skåneland!

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Hedersmedlem

Äsch, väldigt tråkigt! Saker går så jäkla snabbt bara. Känns som att Anton är ny på jobbet ännu, och slutar nu.
Känns som att 3090 announcement-grejen var för några månader sedan.

Skrivet av ottoblom:

Synd man skriver som en kratta .

Vet inte om det var ren slump eller en referens, men herr Antons signatur är ju:

Citat:

Chefredaktör, gillar gamla saker, skriver som en kratta

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Visst är det tråkigt är grymma personer lämnar SweC, men det är väl inte så konstigt att man bytar arbete då o då? Välkommen tillbaka till skåneland @UndaC !

Permalänk
Medlem

Trist med alla som lämnar, jag gillade verkligen Anton. Men bara för att folk lämnat de senaste åren så är det kanske inte problem med arbetsplatsen i sig, skulle snarare säga att många varit där väldigt länge, kanske mer än vad man förväntar sig. Ser man på i princip vilken arbetsplats som helst så är det naturligt att folk kommer och går genom åren. Ibland behöver man helt enkelt nya utmaningar, eller så är det det privata som inte riktigt lirarar med ens arbetsplats.

Lycka till Anton och hoppas på lite gästspel framöver!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Noooo, @UndaC ! Du kommer att bli saknad!

MEN, jag förstår dig till fullo! Skåne ftw! Välkommen hem igen!

Vad gäller personalomsättnings i övrig skulle jag säga att 3-5 år är en vettig omsättningstid på personal. Den tiden verkar kortas mer och mer.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Tack, det värmer!

De som valt att lämna har gjort det på grund av sina egna unika anledningar skulle jag nog säga.
Så det har inte skett några världsomvälvande saker egentligen, och inga stora förändringar ligger i planerna heller. Men ens privata prioriteringar har säkert skiftats runt pga covid osv.

Och vi är alla på god fot med varandra bör väl understrykas.

Tack för ditt svar Anton och lycka till framöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

Noooo, @UndaC ! Du kommer att bli saknad!

MEN, jag förstår dig till fullo! Skåne ftw! Välkommen hem igen!

Vad gäller personalomsättnings i övrig skulle jag säga att 3-5 år är en vettig omsättningstid på personal. Den tiden verkar kortas mer och mer.

Stockholm och andra stora städer har ju lite högre tempo än oss här i Norrland.
Men efter 3år hittar man ju knappt till toan och precis börjat bli produktiv på arbetsplatsen

Permalänk
Medlem

Skrivkunnig.... där föll jag bort 🤣

Visa signatur

UT2k4. för dina barns skull

Permalänk
Medlem

Fan gör @JonasT till chefredaktör 😃

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av HULTAS:

Tråkigt för oss entusiaster. Jag har uppskattat Anton väldigt mycket. Ha det fint söderut!

Vad är det som händer egentligen med alla som lämnar arbetsplatsen SweClockers? Jag förstår såklart att man inte vill diskutera enskilda personalärenden offentligt men det vore betryggande att få höra om det är en slump att så många profiler lämnat under kort tid eller om det är någon slags rejäl förändring som kommer inom kort?

Jag har undrat det med men jag börjar nu luta på att de gamla rävarna har tappat datorintresset, bildat familj osv. En stor coronaepedemi som visserliggen på ett sätt fått datormarknaden att revitaliseras men samtidigt skapa en ofantlig brist på datorkomponenter plus bristade datorintresse när man blir äldre. Jag tror inte att det är konstigare än så.

Spelmarknaden har också blivit sämre och även där tappar man intresset när man blir äldre.

Lycka till Anton! Har gillat dig från dag ett!

Skrivet av RVX:

Tycker det stämmer som jag sa för ett tag sen, är väldigt många som lämnar detta företag nu känns det som. @Emilakered, @Kenneth och nu @UndaC
Men @JonasT du krigar på, det uppskattas av oss alla

Du glömde Jakob! Men han pendlade ju Gävle - Stockholm så honom förstår jag att det inte går i längden spelciellt när man har barn.

Permalänk
Medlem

Tycker Anton nästan sett uttråkad ut på vissa bilder

Skrivet av IceMan(FZ):

Skrivkunnig.... där föll jag bort 🤣

Samma här. Jag kan knappt inte se vad jag skrivit ibland

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Fan gör @JonasT till chefredaktör 😃

Fördel om jonas vill det också.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Fördel om jonas vill det också.

Antagligen ja...?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Jag har undrat det med men jag börjar nu luta på att de gamla rävarna har tappat datorintresset, bildat familj osv. En stor coronaepedemi som visserliggen på ett sätt fått datormarknaden att revitaliseras men samtidigt skapa en ofantlig brist på datorkomponenter plus bristade datorintresse när man blir äldre. Jag tror inte att det är konstigare än så.

Spelmarknaden har också blivit sämre och även där tappar man intresset när man blir äldre.

Lycka till Anton! Har gillat dig från dag ett!

Du glömde Jakob! Men han pendlade ju Gävle - Stockholm så honom förstår jag att det inte går i längden spelciellt när man har barn.

Glömde @Jacob ja! Absolut inte meningen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X