Vill du bli SweClockers chefredaktör?

Permalänk
Medlem

Gör Jonas till chefredaktör, vare sig han vill eller ej

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Antagligen ja...?

Han har jobbat där så länge så han har nog redan fått chansen men troligtvis inte velat av olika anledningar tänkte jag.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Han har jobbat där så länge så han har nog redan fått chansen men troligtvis inte velat av olika anledningar tänkte jag.

Jag ska inte spekulera öht, och vet inte om han fått chansen eller ej. Men rätt säker på att han skulle göra ett bra jobb.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jag ska inte spekulera öht, och vet inte om han fått chansen eller ej. Men rätt säker på att han skulle göra ett bra jobb.

Tror jag säkert. Själv fått chans att bli chef men nekat. Mina arbets kamrater som röstade fram att jag troligvis blivit den bäste för dom. Stämmer säkert men jag hade nog bränt ut mig själv och gjort för mycket och det fick mej att neka. Fanns även andra anledningar men det var det största.
Som chef där jag jobbade så jobbade man 24/7 som chef och jag värderade min fritid men snäll som man är hade man tagit alla samtal utanför arbetstid.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Föreslår ett namnbyte till ScreenClockers och att @laxpudding tar över som chefredaktör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Föreslår ett namnbyte till ScreenClockers och att @laxpudding tar över som chefredaktör!

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Föreslår ett namnbyte till ScreenClockers och att @laxpudding tar över som chefredaktör!

Ja så länge han inte inför AMDs freesync certifiering som insparksritual så är vi nog hemma!

Dold text
Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Tror jag säkert. Själv fått chans att bli chef men nekat. Mina arbets kamrater som röstade fram att jag troligvis blivit den bäste för dom. Stämmer säkert men jag hade nog bränt ut mig själv och gjort för mycket och det fick mej att neka. Fanns även andra anledningar men det var det största.
Som chef där jag jobbade så jobbade man 24/7 som chef och jag värderade min fritid men snäll som man är hade man tagit alla samtal utanför arbetstid.

Samma här faktiskt, fick chansen att bli arbetsledare och på så sätt restaurangchef i en kedja. Var efter några år och jag,visste med mig att dels är den extra lilla lönen definitivt inte värt det för allt arbete du ska ha ansvar för.
Sen hade jag garanterat också bränt ut mig inom loppet av ett år som typ majoriteten gör i den branchen.
Trivs bäst som underhuggare där man bara gör sitt jobb.

Hur jag däremot skulle resonera om samma möjlighet dök upp på mitt nuvarande jobb vet jag inte.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Samma här faktiskt, fick chansen att bli arbetsledare och på så sätt restaurangchef i en kedja. Var efter några år och jag,visste med mig att dels är den extra lilla lönen definitivt inte värt det för allt arbete du ska ha ansvar för.
Sen hade jag garanterat också bränt ut mig inom loppet av ett år som typ majoriteten gör i den branchen.
Trivs bäst som underhuggare där man bara gör sitt jobb.

Hur jag däremot skulle resonera om samma möjlighet dök upp på mitt nuvarande jobb vet jag inte.

ungefär precis samma som jag, fast jag var på en logistikfirma. just det där att man vill kunna göra sin arbetstid och sedan stämpla ut och kunna slippa tänka på jobbet alls. Fungerade inte så för cheferna, vilka också alltid brändes ut och gör så vitt jag vet än idag.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danskung:

Nä detta var inte hur man ville starta sin dag på Sweclockers. Dock så måste jag ge Anton ett varmt välkomnande tillbaka till Skåneland!

Håller med. Jag känner som många skepsis när det kommer en ny figur som ska ersätta en gammal kär men Anton gjorde det jävligt bra vilket gjorde övergången riktigt smooth för mig.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av RVX:

Fan gör @JonasT till chefredaktör 😃

Har han inte redan fått frågan så borde han få den. En självklar frontfigur.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

ungefär precis samma som jag, fast jag var på en logistikfirma. just det där att man vill kunna göra sin arbetstid och sedan stämpla ut och kunna slippa tänka på jobbet alls. Fungerade inte så för cheferna, vilka också alltid brändes ut och gör så vitt jag vet än idag.

Ja, jag vill kunna släppa jobbet helt efter man slutat. En chef har ju inte riktigt den möjligheten alla gånger.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Har han inte redan fått frågan så borde han få den. En självklar frontfigur.

För mig är han synonym med swec.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

En viss utmaning men även fördel när individer blir synonyma med företaget. Det är tråkigt när de försvinner men samtidigt så bygger de ett personligt band till läsare/kunder vilket gör att man återkommer. Tror inte jag vet vem som skriver och driver någon av de andra sajterna som jag mer frekvent besöker.

Och med så pass många år på nacken som Sweclockers har så ser vi snart fram emot nästa generation av personligheter som har Anton, Jonas, Emil, Jacob osv som förebilder

Permalänk
Medlem

All respekt för hemlängtan men samtidigt väldigt tråkigt tycker du varit grym under din tid här. Lycka till UndaC, hoppas du inte försvinner från forumet.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Sorgligt, du var bra. Också synd att det först är när man slutar som man faktiskt får all beröm.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

För mig är han synonym med swec.

Jonas har alltid varit min favorit också. Om han slutar finns det inte mycket kvar av Sweclockers som man en gång kände igen det.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Jonas har alltid varit min favorit också. Om han slutar finns det inte mycket kvar av Sweclockers som man en gång kände igen det.

Precis så känner jag också.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hoppas på en som kommer att stanna länge.

Det har hoppats av och till de 2 senaste åren.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Som förra gången NEJ.
Inget jag klarar av. En kram eller puss på kinden kanske men behövs något mer än skicka ett PM.
Broderlig kram på er.

Edit:
Anser att swec är ett community lika mycket som en nyhetsida både behövs för att skapa en helhet.
Natti natti.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Ett alternativ

Finns väl egentligen bara ett alternativ som jag ser det och det är att göra Mr Sweclockers himself, @JonasT , till chefredaktör.

Permalänk
Medlem

Förvånande många som är känslomässigt investerade, från mitt håll har jag alltid läst artiklarna och testerna för att jag varit intresserad av ämnet mer än den som skrivit dem. I forumet är det gemenskapens bidrag som byggt upp trevnaden och viljan att stanna kvar, det har aldrig stått och vägt på en eller en handfull personers engagemang. Men detta är jag det.

Lycka till Anton!

Permalänk
Medlem

Det jag blir förvånad över är att Skåne och swec inte är förenligt…

Bra beslut Anton. Välkommen till södern 😀

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Keeper of the Bamse

Riktigt tråkigt att Anton slutar. Helt naturlig som chefsredaktör i min mening. Gör sig riktigt bra framför kameran, är kunnig och vältalig.

Det blir stora skor att fylla trots den korta arbetstiden hos Geeks.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av improwise:

Föreslår ett namnbyte till ScreenClockers och att @laxpudding tar över som chefredaktör!

Inte kapa tråden off-topic, men att vara chef innebär mängder av möten och genom sin sociala och organisatoriska förmåga verka för att andra personer i sin tur ska kunna prestera bättre och känna sig mer nöjda. Förtjänsten av att var chef är att man (med en hel del kamp) därför kan forma organisationen i den riktning och närmare den vision man bär inom sig. I detta fall möjligheten att forma Sweclockers till det man tycker att Sweclockers borde vara. Det innebär också högre lön, statusbringande titel och en fin punkt på sitt CV.

Min erfarenhet är att personer som väljer chefsrollen av främst den senare orsaken är den allra vanligaste chefstypen samt även de sämsta cheferna. Särskilt i organisationer som baseras på kreativitet. De som tar sig an uppgiften helt för det förstnämnda bränner istället ljuset i båda ändarna när de kämpar för sig själva och för andra på samma gång. Där skulle jag definitivt bränna mitt ljus med en blåslampa i ena änden och en acetylensvets i andra eftersom när jag applicerar mina förmågor som bäst är en person som förverkligar tja, mig själv. 🤓

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Jonas har alltid varit min favorit också. Om han slutar finns det inte mycket kvar av Sweclockers som man en gång kände igen det.

Tyvärr med tanke på omsättning av personal som varit skulle jag inte bli förvånad om Jonas om någon vecka släpper bomben att han med drar vidare....

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Lycka till Anton i framtiden

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Medlem

Känns som att hela redaktionen har bytts ut snart, men så länge Jonas är kvar så är Sweclockers rätta essens kvar. Lycka till i alla fall, Anton. Tråkigt att du försvinner, men du måste så klart göra det som känns rätt för dig.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Laxpudding:

Inte kapa tråden off-topic, men att vara chef innebär mängder av möten och genom sin sociala och organisatoriska förmåga verka för att andra personer i sin tur ska kunna prestera bättre och känna sig mer nöjda. Förtjänsten av att var chef är att man (med en hel del kamp) därför kan forma organisationen i den riktning och närmare den vision man bär inom sig. I detta fall möjligheten att forma Sweclockers till det man tycker att Sweclockers borde vara. Det innebär också högre lön, statusbringande titel och en fin punkt på sitt CV.

Min erfarenhet är att personer som väljer chefsrollen av främst den senare orsaken är den allra vanligaste chefstypen samt även de sämsta cheferna. Särskilt i organisationer som baseras på kreativitet. De som tar sig an uppgiften helt för det förstnämnda bränner istället ljuset i båda ändarna när de kämpar för sig själva och för andra på samma gång. Där skulle jag definitivt bränna mitt ljus med en blåslampa i ena änden och en acetylensvets i andra eftersom när jag applicerar mina förmågor som bäst är en person som förverkligar tja, mig själv. 🤓

Man bör tänka två gånger innan man hoppar på ett chefsjobb om tillfälle ges. Det år inte helt sällan de som råkar vara jäkligt bra på det de gör som får frågan och det blir nödvändigtvis inte bra. Det finns ingen naturlag som gör att en grym bilmekaniker är bäst på att förbättra och driva verksamheten framåt. Gör man bästa mekanikern till chef så går man också miste om just det hen var.. grymmaste meken.

Sen är det stor skillnad på att vara småpåve och att sitta i ledningsgrupp, lite beroende på storlek av företag så klart. Det är två olika jobb som kräver olika färdigheter för att lyckas (och trivas). Jag tror att det måste finnas en genuin vilja att både förvalta och att vilja förändra det som är dåligt/ kan göras bättre för att det ska vara roligt på jobbet som chef. För att inte tala om att hantera människor...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Först Emil sedan Laxpudding, Jacob efter det Kenneth och nu Anton. 😕
Hur är det på redaktionen igentligen?
Önskar dig liksom de andra en god fortsättning.
Lycka till i framtiden.

Visa signatur

"better a dead hero, then a living failure"