Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av shqiptari:

ok så för att kunna spela series x/ s spel så måste man ha deras expansions kort och betala 2700 kr ?
Är dom korten värda priset då?

Du har ju fortfarande den interna hårddisken.

Det beror väl på hur många Series S|X spel man vill ha installerat samtidigt och som man vill ska gå att spela på direkten.

Spelar du alla spel du har installerat nu?

Permalänk

nej inte alla så klart. men spelar 1-2 spel. annars tänkte jag att man köper en samsung t7 och flyttar över till hårddisken där och sen när man vill spela dom spelen så lägger man tillbaka dom helt enkelt ? borde väl funka ?

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av shqiptari:

nej inte alla så klart. men spelar 1-2 spel. annars tänkte jag att man köper en samsung t7 och flyttar över till hårddisken där och sen när man vill spela dom spelen så lägger man tillbaka dom helt enkelt ? borde väl funka ?

Ja, det funkar utmärkt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av m3lk0r:

Ja, det funkar utmärkt.

ok tack för hjälpen!

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Konsolgrävare

Tagg!! Först spelet var riktigt bra!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shqiptari:

ok tack för hjälpen!

Det är fortfarande rätt få spel som kräver den snabba disken. Jag har i dagsläget drygt 280 spel installerade på XB utspritt på den interna 1TB, en extern SSD på 1TB och en extern HDD på 4TB. Det märks i laddtiderna när det är från HDD:n men skillnaden mellan den interna supersnabba SSD:n och den externa är knappt märkbar i de flesta fall. Jag har satt upp den externa SSD:n som default installationsplats, försöker jag installera ett spel som inte kan köras från den så varnar XBoxen och man kan välja att installera det på den interna istället, men det händer som sagt rätt sällan. Så kör på en vanlig extern SSD, de spel som inte funkar där får nog plats på den interna disken ett bra tag till, sen när det blir mer av ett generellt krav så kan man ju hoppas att priserna på "minneskorten" har sansat sig lite.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Det är fortfarande rätt få spel som kräver den snabba disken. Jag har i dagsläget drygt 280 spel installerade på XB utspritt på den interna 1TB, en extern SSD på 1TB och en extern HDD på 4TB. Det märks i laddtiderna när det är från HDD:n men skillnaden mellan den interna supersnabba SSD:n och den externa är knappt märkbar i de flesta fall. Jag har satt upp den externa SSD:n som default installationsplats, försöker jag installera ett spel som inte kan köras från den så varnar XBoxen och man kan välja att installera det på den interna istället, men det händer som sagt rätt sällan. Så kör på en vanlig extern SSD, de spel som inte funkar där får nog plats på den interna disken ett bra tag till, sen när det blir mer av ett generellt krav så kan man ju hoppas att priserna på "minneskorten" har sansat sig lite.

ja okej då vet jag super tack för snabbt och tydligt svar!
Gällande https://www.komplett.se/product/1162410/datorutrustning/lagri...

Ska man köra på 2tb ? eller 1 tb ? Vad tror du/ ni om detta? Körde igång igår med mitt xbox (hade innan dess playstation) så jag har är helt ny på xbox plattformen.
Finns de nått sätt man kan köpa 12 månader xbox game pass direkt eller är det bara månads dragning som gäller ?

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Hedersmedlem

Är det brist på handkontroller till Xbox? Jag är inte ute efter någon ny just nu, men verkar så på inläggen i tråden?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Någon annan som knappt hittar games i Halo Infinite Ranked? Måste vänta väldigt länge/ ger upp många gånger. Har hamnat med samma personer flera dagar i rad också. Är det verkligen så få som spelar eller har jag någon galen inställning? Hur är det för er som testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgsrex:

Någon annan som knappt hittar games i Halo Infinite Ranked? Måste vänta väldigt länge/ ger upp många gånger. Har hamnat med samma personer flera dagar i rad också. Är det verkligen så få som spelar eller har jag någon galen inställning? Hur är det för er som testat?

Jag hade liknande problem när jag testade för några månader sen. Verkar vara skum matchmaking

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Jag hade liknande problem när jag testade för några månader sen. Verkar vara skum matchmaking

Okej, får väl avvakta en period och försöka igen bara. Lite tråkigt då spelet är riktigt kul.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Najk:

Är det brist på handkontroller till Xbox? Jag är inte ute efter någon ny just nu, men verkar så på inläggen i tråden?

yes tyvärr, finns på Cdon dock för överpris..

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

https://news.xbox.com/en-us/2022/05/31/game-pass-june-2022-an...

Xbox Game Pass Ultimate Perks
Assassin’s Creed Origins: Deluxe Pack – June 7

Leaving June 15
Darkest Dungeon (Cloud, Console, and PC)
Dungeons & Dragons: Dark Alliance (Cloud, Console, and PC)
Greedfall (Cloud, Console, and PC)
Limbo (Cloud, Console, and PC)
Worms Rumble (Cloud, Console, and PC)

Accessing Ubisoft games on PC Game Pass
https://www.ubisoft.com/en-us/help/purchases-and-rewards/arti...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

14 dagar kvar innan 50 % rabatt på GTAV: Story Mode på Xbox Series X|S är över.
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/grand-theft-auto-v/9NX...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bozzeta:

14 dagar kvar innan 50 % rabatt på GTAV: Story Mode på Xbox Series X|S är över.
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/grand-theft-auto-v/9NX...

Men man kan inte köpa bara det va? Eller köpa det går väl, men man kan inte köra det om man inte också köper den uppdaterade versionen av "GTA Online" vad jag förstår? Jag hade gärna köpt bara story-biten för online intresserar mig inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Men man kan inte köpa bara det va? Eller köpa det går väl, men man kan inte köra det om man inte också köper den uppdaterade versionen av "GTA Online" vad jag förstår? Jag hade gärna köpt bara story-biten för online intresserar mig inte.

Hela spelet inkl Story ingår i versionen för 209 kr.
Det är allt man behöver köpa om man inte köpt Online-delen separat sedan tidigare.
(under "I detta paket" står vilka komponenter som ingår. Texten är lite förvirrande för den hämtas från fristående story-mode).
Det går dock inte att bara köpa Story-mode kompontenten utan online (Online-delen är ett krav för att starta spelet), därför måste man betala för 209kr-versionen.

För den som har PS5 så rabatterar Sony spelet till 104 kr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bozzeta:

Hela spelet inkl Story ingår i versionen för 209 kr.
Det är allt man behöver köpa om man inte köpt Online-delen separat sedan tidigare.
(under "I detta paket" står vilka komponenter som ingår. Texten är lite förvirrande för den hämtas från fristående story-mode).
Det går dock inte att bara köpa Story-mode kompontenten utan online (Online-delen är ett krav för att starta spelet), därför måste man betala för 209kr-versionen.

För den som har PS5 så rabatterar Sony spelet till 104 kr

Ja ok, detta är alltså ett paket med "Online" och "Story mode".

De är inte direkt tydliga i sina beskrivningar. På denna står det exempelvis "Kräver tillgång till Grand Theft Auto Online på Xbox Series X|S." men det ingår ju i paketet, väl? Klickar man på delen i paketet "GTA V" som leder till "Story mode" så står exakt samma text där. Och "Grand Theft Auto Online på Xbox Series X|S" är inte samma som det "Grand Theft Auto Online" jag spelar på min Xbox Series X|S, som jag "fick med" när jag köpte GTA V innan uppdelningen av Online och Story.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ja ok, detta är alltså ett paket med "Online" och "Story mode".

De är inte direkt tydliga i sina beskrivningar. På denna står det exempelvis "Kräver tillgång till Grand Theft Auto Online på Xbox Series X|S." men det ingår ju i paketet, väl? Klickar man på delen i paketet "GTA V" som leder till "Story mode" så står exakt samma text där. Och "Grand Theft Auto Online på Xbox Series X|S" är inte samma som det "Grand Theft Auto Online" jag spelar på min Xbox Series X|S, som jag "fick med" när jag köpte GTA V innan uppdelningen av Online och Story.

Tror att om man inte specifikt äger just dessa versioner av online:
https://www.xbox.com/sv-SE/games/store/grand-theft-auto-onlin...
https://www.xbox.com/sv-SE/games/store/grand-theft-auto-onlin...
så måste man antagligen köpa next gen ändå.

Permalänk
Medlem

Går det att få tag på en billig kontroll för max 300kr till Xbox Series X bara för att ha till spelare 2 nån gång då och då? Nåt tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilDahl:

Går det att få tag på en billig kontroll för max 300kr till Xbox Series X bara för att ha till spelare 2 nån gång då och då? Nåt tips?

Valfri begagnad Xbox One kontroll funkar 🤷🏻‍♂️

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Såg på xbox appen för pc att om kommande spel, Matchpoint som kommer 7 juli, den kommer på första dagen, men kommer den även till Xbox eller är det bara för PC.
Spelar mest på xbox, men vissa är kanske bättre på PC, hämtade tidigare Sniper Elite till xbox, men den typen av spel är lite svårare med en kontroll, så håller just nu på och hämtar den till PC, så får jag se om det är enklare med mus och tangentbord.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Såg på xbox appen för pc att om kommande spel, Matchpoint som kommer 7 juli, den kommer på första dagen, men kommer den även till Xbox eller är det bara för PC.
Spelar mest på xbox, men vissa är kanske bättre på PC, hämtade tidigare Sniper Elite till xbox, men den typen av spel är lite svårare med en kontroll, så håller just nu på och hämtar den till PC, så får jag se om det är enklare med mus och tangentbord.

Den kommer till PC.
Klicka på Datorspel
https://www.xbox.com/sv-se/xbox-game-pass/games?xr=shellnav

Permalänk

https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Nu har Webhallen Xbox Series X i lager.

Seriöst varför får alla in den FÖRUTOM Elgiganten??

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubzeroNr1:

Seriöst varför får alla in den FÖRUTOM Elgiganten??

Har du prövat gå till butik och fråga? De flesta lägger inte ut konsoler online längre pga scalpers.

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Har du prövat gå till butik och fråga? De flesta lägger inte ut konsoler online längre pga scalpers.

Var förra året på butiken men då sa dom bara att jag skulle följa webben för saldot? Har funderat på det själv men det är en bit att åka fram o tillbaka varje dag för att checka, ska åka igen till helgen och se vad dom säger nu då

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubzeroNr1:

Var förra året på butiken men då sa dom bara att jag skulle följa webben för saldot? Har funderat på det själv men det är en bit att åka fram o tillbaka varje dag för att checka, ska åka igen till helgen och se vad dom säger nu då

Gick inte Elgigantens web saldo för butiker sönder när de lanserade sin nya sida för ett tag sedan? Har inte hört att de åtgärdat det.

Permalänk
Skrivet av appel1:

Gick inte Elgigantens web saldo för butiker sönder när de lanserade sin nya sida för ett tag sedan? Har inte hört att de åtgärdat det.

Jo det stämmer, jag önskar jag ringt och frågat dom förut för dom hade dom i lager nu iaf ^^

Permalänk
Medlem