Mobilen rakt in i datorskärmen? Ljud?

Permalänk
Medlem

Mobilen rakt in i datorskärmen? Ljud?

Hejsan!

Jag tänkte köpa en adapter så att jag bara kan koppla in min Huawei P20 Pro rakt in i monitorn på datorn. Det fungerar tydligen fullt utmärkt.

Men min fråga är, hur gör man med ljudet? För då kommer ju ljudet att komma från mina inbyggda högtalare som skärmen har.

Kan jag istället bara koppla in HDMI sladden i datorn istället? Mobilen stödjer ju desktop mode trots allt...

Jag är rätt så oinstatt med det här, jag vill bara ha åt 4k streaming (har en 1440p skärm) istället för 720 som jag får på disney just nu.

Jag har två fina högtalare med en aktiv sub köpt separat. Dom går in i datorn via en optisk anslutning.

Permalänk

Om du har en hdmi bild ingång kan du koppla där men högst troligt menar du porten på grafikkortet som är en utgång.

Det du kan göra är väl isf att sätta en ljudextractor på kabeln mellan skärmen och ta ut ljudsignalen ur hdmi kabel till externt ljudsystem om du inte vill använda högtalare i monitorn.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv

Du har inte 3,5mm ut på skärmen och 3,5mm in på högtalarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Om du har en hdmi bild ingång kan du koppla där men högst troligt menar du porten på grafikkortet som är en utgång.

Det du kan göra är väl isf att sätta en ljudextractor på kabeln mellan skärmen och ta ut ljudsignalen ur hdmi kabel till externt ljudsystem om du inte vill använda högtalare i monitorn.

Skrivet av anon201296:

Du har inte 3,5mm ut på skärmen och 3,5mm in på högtalarna?

Jag har en 3.5 ut på skärmen och två stycken AUX IN (LEFT RIGHT) portar på högtalarna.

Så är det en 3.5 till RCA stereo adapter man behöver då?

Gör det något att skärmens utgång är en "Hörlursutgång" ?

Permalänk
Skrivet av Chromatic:

Gör det något att skärmens utgång är en "Hörlursutgång" ?

nej har ingen betydelse.

visst kan utgången ev ha lite förstärkning men den analoga lågnivåsignalen är så pass nära att de är rock n roll.

så hör dina högtalare i "hörlursutgången" det är inget problem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

nej har ingen betydelse.

visst kan utgången ev ha lite förstärkning men den analoga lågnivåsignalen är så pass nära att de är rock n roll.

så hör dina högtalare i "hörlursutgången" det är inget problem.

Så när man väl speglar mobilens skärm så borde man kunna se på netflix i 4k då va? Vet att det är lite luddigt, men det är vad guiden sa iaf... Men måste inte mobilen själv stötta 4k? Tror inte ens min mobil kan visa 4k upplösning...