Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Valfri begagnad Xbox One kontroll funkar 🤷🏻‍♂️

Tack! Det blev en beggad från Blocket. Långhelgen ser nu ännu mer lovande ut

Permalänk

Till ni som vet, kan man alltså inte använda vilket trådlöst headset som helst till Xbox? Till Ps5:an kunde vi bara använda tex AirPods eller flytta över bluetoothadaptern (SteelSeries Arctis 1 wireless) från datorn till ps5:an och tuta o köra?

Frågade på Elgiganten men dom var osäker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubzeroNr1:

Till ni som vet, kan man alltså inte använda vilket trådlöst headset som helst till Xbox? Till Ps5:an kunde vi bara använda tex AirPods eller flytta över bluetoothadaptern (SteelSeries Arctis 1 wireless) från datorn till ps5:an och tuta o köra?

Frågade på Elgiganten men dom var osäker.

Nej, Xbox stödjer tyvärr inte bluetooth, och vad jag vet inte bt dongles heller (men det är jag inte helt 100 på).

Antingen har man ett trådlöst med Xbox stöd eller använder ett med sladd med 3.5mm kontakt som man koppla in i handkontrollen.

Permalänk
Skrivet av appel1:

Nej, Xbox stödjer tyvärr inte bluetooth, och vad jag vet inte bt dongles heller (men det är jag inte helt 100 på).

Antingen har man ett trådlöst med Xbox stöd eller använder ett med sladd med 3.5mm kontakt som man koppla in i handkontrollen.

Aaah läste precis att dom valde bort funktionen pga dom inte kan garantera bra kvalite eller ngt dylikt..

Ja jag är inte sugen att köpa ännu ett till headset så då får det vara isåfall. Tack för snabbt svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

Nej, Xbox stödjer tyvärr inte bluetooth, och vad jag vet inte bt dongles heller (men det är jag inte helt 100 på).

Antingen har man ett trådlöst med Xbox stöd eller använder ett med sladd med 3.5mm kontakt som man koppla in i handkontrollen.

Jag har också undrat över detta, funkar alla headset med xbox kontrollen? Många headset har ju en separat kabel till mikrofonen? Måste det ha mic och högtalare på samma kabel, eller finns det adaptrar?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orisons:

Jag har också undrat över detta, funkar alla headset med xbox kontrollen? Många headset har ju en separat kabel till mikrofonen? Måste det ha mic och högtalare på samma kabel, eller finns det adaptrar?

Adaptrar finns. Ofta får man med den med headsets just för att de ska funka både på en dator och på laptop/telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Jag har också undrat över detta, funkar alla headset med xbox kontrollen? Många headset har ju en separat kabel till mikrofonen? Måste det ha mic och högtalare på samma kabel, eller finns det adaptrar?

Alla förut saker gjorde för Apple prylar eftersom de har en annan standard för mikrofonen vad jag förstått. Så länge det är en 3.5mm plug.

Permalänk
Medlem

På webbhallen om jag söker på xbox series x, så hittar jag inget. Om jag går in på mina skickade beställningar och klickar på xboxen, som jag fick en vecka efter release (fick en från el-giganten på release dagen), så kommer det att produkten har utgått från sortimentet.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

På webbhallen om jag söker på xbox series x, så hittar jag inget. Om jag går in på mina skickade beställningar och klickar på xboxen, som jag fick en vecka efter release (fick en från el-giganten på release dagen), så kommer det att produkten har utgått från sortimentet.

Det är för att den för tillfället är slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

På webbhallen om jag söker på xbox series x, så hittar jag inget. Om jag går in på mina skickade beställningar och klickar på xboxen, som jag fick en vecka efter release (fick en från el-giganten på release dagen), så kommer det att produkten har utgått från sortimentet.

Det är för att den för tillfället är slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

Det är för att den för tillfället är slut.

Kan säkert vara så, men den brukar säga att det är fullbokad. Det är inte bra att det säger att det har utgått.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Kan säkert vara så, men den brukar säga att det är fullbokad. Det är inte bra att det säger att det har utgått.

Så har det varit i omgångar sen den släpptes.

Samma med PS5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Kan säkert vara så, men den brukar säga att det är fullbokad. Det är inte bra att det säger att det har utgått.

Skrivet av appel1:

Så har det varit i omgångar sen den släpptes.

Samma med PS5.

Ja, de tar bort den/m för att förhindra överbelastning utav bokningssystemet och betyder alltså inte att konsolen/erna aldrig mer kommer säljas igen. För det kommer de garanterat att göra. Gäller bara att ha lite is i magen.

Permalänk
Medlem

Vill bara påminna om bedrägerier på t ex Blocket. En kompis blev precis lurad på 2500kr för en till synes kosmetiskt defekt, lite upprepad Xbox Series X som aldrig blev ivägskickad efter Swish var genomförd.

Stressa inte. Ta det säkra före det osäkra, speciellt med dessa förhållandevis eftertraktade produkter på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilDahl:

Vill bara påminna om bedrägerier på t ex Blocket. En kompis blev precis lurad på 2500kr för en till synes kosmetiskt defekt, lite upprepad Xbox Series X som aldrig blev ivägskickad efter Swish var genomförd.

Stressa inte. Ta det säkra före det osäkra, speciellt med dessa förhållandevis eftertraktade produkter på marknaden.

Inte för att vara den som är den, men skulle jag se en Series X - som ofta går för överpriser, eller i bästa fall bara några hundringar över rekommenderat pris - för 2500 skulle jag genast tänka scam - eller åtminstone stöldgods. Lite väl övertydligt exempel på "är det för bra för att vara sant är det antagligen det också".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Inte för att vara den som är den, men skulle jag se en Series X - som ofta går för överpriser, eller i bästa fall bara några hundringar över rekommenderat pris - för 2500 skulle jag genast tänka scam - eller åtminstone stöldgods. Lite väl övertydligt exempel på "är det för bra för att vara sant är det antagligen det också".

Ja... men alla är inte lika uppdaterade om marknaden för Series X och förstår inte att det är låg tillgång och hög efterfrågan. 2500 är i nederkant ja, men halva priset för en begagnad, välanvänd produkt som har tydliga repor och skråmor hade jag personligen inte klassat som "för bra för att vara sant". Jag ville bara lyfta fram ett exempel för den som kanske råkar hamna i en liknande situation där säljaren vet hur den ska pressa köparen till att göra misstaget.

Permalänk
Medlem

Någon här som har en Series X som anslutits till en TV med stöd för 4k/120Hz och VRR och använder ARC eller eARC till en receiver för ljudet? Fungerar det bra för er? Inga fördröjningar med ljud osv?

Jag går nämligen i tankarna att köpa ny TV och 120Hz och VRR låter lockande. Har dock en äldre receiver som inte stöder HDMI 2.1. Så min Series X är tänkt att anslutas direkt till TVn och jag antar att man måste använda sig av ARC eller eARC för ljudet tillbaka till receivern?

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maniac:

Någon här som har en Series X som anslutits till en TV med stöd för 4k/120Hz och VRR och använder ARC eller eARC till en receiver för ljudet? Fungerar det bra för er? Inga fördröjningar med ljud osv?

Jag går nämligen i tankarna att köpa ny TV och 120Hz och VRR låter lockande. Har dock en äldre receiver som inte stöder HDMI 2.1. Så min Series X är tänkt att anslutas direkt till TVn och jag antar att man måste använda sig av ARC eller eARC för ljudet tillbaka till receivern?

Har inte spelat så mycket Xbox, mest PS5 Kör eARC till Sonos Arc och tycker det fungerar bra.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Någon här som har en Series X som anslutits till en TV med stöd för 4k/120Hz och VRR och använder ARC eller eARC till en receiver för ljudet? Fungerar det bra för er? Inga fördröjningar med ljud osv?

Jag går nämligen i tankarna att köpa ny TV och 120Hz och VRR låter lockande. Har dock en äldre receiver som inte stöder HDMI 2.1. Så min Series X är tänkt att anslutas direkt till TVn och jag antar att man måste använda sig av ARC eller eARC för ljudet tillbaka till receivern?

Jag kör exakt det som du beskriver. 4K/120 HZ, VRR och använder eARC till Atmos receivern. Funkar som smör.
LG OLED65C25LB
Samsung HW-Q86R/XE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Har inte spelat så mycket Xbox, mest PS5 Kör eARC till Sonos Arc och tycker det fungerar bra.

Skrivet av Billy Joe Bob:

Jag kör exakt det som du beskriver. 4K/120 HZ, VRR och använder eARC till Atmos receivern. Funkar som smör.
LG OLED65C25LB
Samsung HW-Q86R/XE

Tackar för input, det låter som det ska funka bra alltså

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Någon här som har en Series X som anslutits till en TV med stöd för 4k/120Hz och VRR och använder ARC eller eARC till en receiver för ljudet? Fungerar det bra för er? Inga fördröjningar med ljud osv?

Jag går nämligen i tankarna att köpa ny TV och 120Hz och VRR låter lockande. Har dock en äldre receiver som inte stöder HDMI 2.1. Så min Series X är tänkt att anslutas direkt till TVn och jag antar att man måste använda sig av ARC eller eARC för ljudet tillbaka till receivern?

Jag har en LG CX och jag har inte lyckats få surround att fungera utan delay mot en äldre receiver som bara stödjer ARC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xilli:

Jag har en LG CX och jag har inte lyckats få surround att fungera utan delay mot en äldre receiver som bara stödjer ARC.

Precis vad jag inte vill höra 😅

Är det isolerat till äldre receivers med ARC, eller fungerar det bättre med nyare modeller med eARC tro? Annars blir det nog att vänta med köp tills jag uppgraderat till en receiver med fungerande HDMI 2.1

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Precis vad jag inte vill höra 😅

Är det isolerat till äldre receivers med ARC, eller fungerar det bättre med nyare modeller med eARC tro? Annars blir det nog att vänta med köp tills jag uppgraderat till en receiver med fungerande HDMI 2.1

Vet inte vad som klassat som äldre reciver. Men kör en Yamaha rx830a en samsung q6fn som har vanliga arc , tycker ja inte märker något nämnvärt delay och då brukar jag ändå vara ganska petig.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Vet inte vad som klassat som äldre reciver. Men kör en Yamaha rx830a en samsung q6fn som har vanliga arc , tycker ja inte märker något nämnvärt delay och då brukar jag ändå vara ganska petig.

Har en Anthem MRX510 från 2014, så den är inte jättegammal.

Har läst runt lite, det verkar lite som ett lotteri om man får delay eller inte.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Har en Anthem MRX510 från 2014, så den är inte jättegammal.

Har läst runt lite, det verkar lite som ett lotteri om man får delay eller inte.

Min Yamaha rx830 är från 2013, men kostade 9tusen kr. Har hdmi 1.4a om sånt gör skillnad.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Min Yamaha rx830 är från 2013, men kostade 9tusen kr. Har hdmi 1.4a om sånt gör skillnad.

Jag tänkte också på om HDMI version gör skinnad. Har 1.4 i receivern.
Ska ta och testa att sätta upp ARC någon dag bara för att testa och se hur det fungerar.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Nu har det kommit datum för F1 manager 2022, den släpps 25/8. Jag kommer att köpa den, men det som jag är osäker, hur brukar kontrollerna fungera på den typen av spel i xbox. Eller är det mycket enklare på PC med mus och tangentbord. Funderar om jag ska köpa det till xbox eller till PC.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zosma:

Nu har det kommit datum för F1 manager 2022, den släpps 25/8. Jag kommer att köpa den, men det som jag är osäker, hur brukar kontrollerna fungera på den typen av spel i xbox. Eller är det mycket enklare på PC med mus och tangentbord. Funderar om jag ska köpa det till xbox eller till PC.

Nu har jag aldrig spelat några managementspel direkt, men jag har försökt mig på lite strategispel på XB, allt ifrån Cities Skylines till typ Red Alert, och det funkar inte så bra. Sen finns det ju strategispel som har anammat kontrollerna mer grundligt och som funkar, men det går liksom inte att göra det i efterhand och få det bra om man inte verkligen bygger om hela spelet känns det som.

Permalänk
Medlem

Ibland lägger utvecklarna in tangentbordsstöd.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p