Fallout 5 är Bethesdas nästa spel

Permalänk
Melding Plague

Fallout 5 är Bethesdas nästa spel

Bethesda-chefen Todd Howard bekräftar att nästa stora titel företaget kommer arbeta med efter Starfield och Elder Scrolls 6 är Fallout 5.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Big surprise xD

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem

16 Times The Details!

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem

... sedan SUPERJETESUPLAJS att det blir Starfield 2 efter det då om de inte tänkte bryta mönstret. Nu har de ju gått från två till tre produkter -- woohoo, liksom. Som konnässör av deras produkter känns det dock som om allt tar för lång tid. Minns än när man red sin första häst i Daggerfall...

Det är 26 år sedan.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk

får väl hoppas att de tar sig i kragen och introducerar Co-Op i spelet på dessa nya spel hade gärna sett både skyrim och F4 fungera att spela någon variant av co-op kampanj.

vet att de finns nå modprojekt till skyrim vid namn skyrim together och testade det strax innan AE release men vi fick de aldrig att fungera som det skulle allt bara T-posade och synken mellan klienterna var helt off så totalt ospelbart...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Inte mycket hype här. Fallout spelen som Bethesda har gjort är långt ifrån vad Fallout 1 och 2 var...

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Vilket Fallout-spel som helst, så länge det är gjort av Obsidian Entertainment och inte blir "fuckat" av Bethesda som de blev när de gjorde New Vegas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistahh:

Inte mycket hype här. Fallout spelen som Bethesda har gjort är långt ifrån vad Fallout 1 och 2 var...

Min högst subjektiva känsla är att dom aldrig får till atmosfären på samma sätt i de nya openworld-spelen. New reno med all smuts och hur hela staden är i typ någon form av depression. Den andra tidiga staden i 1an eller 2an där det är slavhandlare o knarklangare som styr o ställer, kontra typ den sydvästra hamnstaden i 2an där allt är mycket mer uppbyggt och strukturerat.

Fallout 3 kändes som det helt saknade konceptet med olika städer i kontrast till varandra, och i 4an finns ju bara en riktig stad.

Jag skulle inte alls ha något emot att byta ut full open-world mot stora containers typ borderlands3, där man faktiskt kan ha väldigt olika miljöer och helt olika förutsättningar i de olika städerna igen

Men det ska sägas att jag älskade verkligen New vegas, även fast inte atmosfären var lika skön som f1&f2

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Hoppas att de bara vidareutvecklar heller tower defense-delen från fallout 4 så att det är den enda gameplay-loopen. Det är ju ändå därför jag spelar fallout liksom...

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Med tanke på de senaste två spelen i serien och hur Starfield ser ut så håller jag inte andan. Outer worlds kanske är en bättre serie att satsa på framöver?

Permalänk

Hoppas på lagom stor värld fylld med intressanta platser, NPCs och unika föremål. Jag vet att rollspelandet är viktigt för många men jag gillade verkligen Fallout 3 och tycker nästan bara det är jobbigt med alla olika val i New Vegas. Jag vill alltid göra valet som ger mest XP, money och rep.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Äntligen ett riktigt Fallout spel igen (fingers crossed).

Permalänk
Medlem

Om jag känner mig själv rätt kommer jag spela Fallout 5 oavsett vad den initiala kritiken blir. Har någon märklig dragningskraft till att utforska nya världar. Dock blir det som vanligt ett tag senare efter release när de värsta buggarna har patchats bort och priset har gått ner

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Coop vore ju smutt, så man kan ha en "companion" som inte är någon hjärnöd AI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Om jag känner mig själv rätt kommer jag spela Fallout 5 oavsett vad den initiala kritiken blir. Har någon märklig dragningskraft till att utforska nya världar. Dock blir det som vanligt ett tag senare efter release när de värsta buggarna har patchats bort och priset har gått ner

Är nog på samma sida, hoppas fokuset hamnar på single player och dialog med roliga bunkrar att utforska, behöver inte världens största värld med världens snyggast grafik men gärna mycket easter eggs.

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || Acer XB271HU || LG 27GL850 ||

Permalänk
Medlem

Trevligt att jag kommer ha något nytt att spela när jag gått i pension!

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av FL3JM:

Coop vore ju smutt, så man kan ha en "companion" som inte är någon hjärnöd AI.

Jag hoppas innerligen inte att de lanserar co-op till deras mainline fallout. VATS är en väldigt stor del av FO för mig

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikDah:

Är nog på samma sida, hoppas fokuset hamnar på single player och dialog med roliga bunkrar att utforska, behöver inte världens största värld med världens snyggast grafik men gärna mycket easter eggs.

Jag tar gärna världens största värld, med världens bästa grafik, det vore nice eftersom Fallout alltid legat iaf 5 år efter i grafik, för att inte snacka om hur alla rör sig..

Kan gärna ta coop i det, om det är valbart och bra implementerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Hoppas att de bara vidareutvecklar heller tower defense-delen från fallout 4 så att det är den enda gameplay-loopen. Det är ju ändå därför jag spelar fallout liksom...

Eller hur. Lätt bästa biten, som man spenderade minsta möjliga tid med 🤪

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Njae, Fallout har inte varit så hett på sista tiden.
Hade gärna sett att de gjorde ett nytt Fallout likt 1 eller 2, fast med modern teknologi.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Spelade en hel del Fallout 76 ett tag, dock när man hade spelat sig igenom kampanjerna tappade jag intresset, jag är inte så road av spel som har ett endgame att grinda gear...;o)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Spelade en hel del Fallout 76 ett tag, dock när man hade spelat sig igenom kampanjerna tappade jag intresset, jag är inte så road av spel som har ett endgame att grinda gear...;o)

76:an dog rätt snabbt när man började sola nuke grejen och sedan scorchbeast queen.

Men de va rätt många timmar dit och nå full build även om gearen inte va det bästa som fanns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jag hoppas innerligen inte att de lanserar co-op till deras mainline fallout. VATS är en väldigt stor del av FO för mig

VATS är A och O tycker jag. Gör ju att man kan lira "FPS shooter" fast med handkontroll utan att känna sig helt handikappad utan ens älskade mus+tangentbord.
Although fungerade det ju rätt ok i FO76 med, men det är en viss känsla när man får tag i sin första Lever Action Rifle å i slow-motion ser hur man spränger en supermutants skalle i småbitar.

Fasen, nu blev jag sugen på att lira igenom Fallout spelen igen.

Permalänk
Medlem

Hoppas på tredjeperson vy (wasteland 2/3, Atom rpg) och enormt med bra innehåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

får väl hoppas att de tar sig i kragen och introducerar Co-Op i spelet på dessa nya spel hade gärna sett både skyrim och F4 fungera att spela någon variant av co-op kampanj.

vet att de finns nå modprojekt till skyrim vid namn skyrim together och testade det strax innan AE release men vi fick de aldrig att fungera som det skulle allt bara T-posade och synken mellan klienterna var helt off så totalt ospelbart...

Verkar som dom fortfarande jobbar på modden https://skyrim-together.com/#news

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

"Vad Fallout 5 kommer erbjuda är för tillfället okänt, men enligt Howard har företaget börjat jobba på idéer om vad utvecklarna skulle vilja se i uppföljaren."

Wait - what? Han menar väl kunderna?

Permalänk
Medlem

- Edit: läste helt fel, så bort med det

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Inte spelat något av Fallout-spelen, men sett fram emot att göra det någon gång när jag skaffar ny speldator. Är väl några av de jag ser fram emot mest.

När det gäller spel och spelutveckling finns det ju olika läger. En del matar ut spel på löpande band årligen (EA bl a), medan andra tar många år på sig (Bethesda, Rockstar). Det är kvantitet mot kvalitet.

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning om dom äntligen skippar Gamebryo!
Starfields terräng såg ju lagom föråldrad ut.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av UndaC:

Hoppas att de bara vidareutvecklar heller tower defense-delen från fallout 4 så att det är den enda gameplay-loopen. Det är ju ändå därför jag spelar fallout liksom...

Hallå, man spelar ju Fallout 4 för att hjälpa sin homie Preston med att rädda bosättningar!