Jag blev censurerad för att jag skrev att jag inte tyckte vanligt pass var meningsfullt för mig då många länder fortfarande kräver coronapass vilket jag aldrig kan få. Hur motiveras denna censur i en tråd om att skaffa pass? Vilken regel bröt jag mot så jag vet till nästa gång? Moderatorn skrev "Trams" och "off-topic". Det var varken trams eller off-topic enligt mitt tyckande. Känns mer som ett omotiverat personligt påhopp.
Det finns fortfarande länder som i praktiken kräver att man har coronapass för att kunna resa dit. Så det var inget trams. Det handlade om pass så det var inom trådens ämne. Att det ofta inte räcker med bara ett pass för att kunna resa kan ju vara bra att ha koll på.
Tråden i fråga handlade om pass och passtider. Vill du prata om Covidbevis och resor kan du starta en egen tråd om det. För information om covidbevis finns det sidor som Ehälsomyndigheten och Swedenabroad som borde ge dig den information du söker samt diskussionsunderlag för potentiell trådstart.
Fast många andra pratade också om andra saker i tråden, indirekt relaterat till pass. Det pratades exempelvis om EU-legitimation som inte är ett pass men som kan vara bra när man reser. Jag tycker jag blev orättvist censurerad.
Fast många andra pratade också om andra saker i tråden, indirekt relaterat till pass. Det pratades exempelvis om EU-legitimation som inte är ett pass men som kan vara bra när man reser. Jag tycker jag blev orättvist censurerad.
Å andra sidan om folk struntar i att skaffa pass om de ändå inte kan få covidbevis så minskar kötiden för de vanliga passen som dessa människor inte har nytta av. Så helt orelaterat var det inte. Men jag ger upp. Tydligt i praktiken att man inte får diskutera något som är relaterat till covid-restriktioner.