Permalänk
Medlem

Kul tråd!
Jag sitter ännu kvar på sista generationens plasma från Panasonic, P50ST60 som primär TV.
Inköpt ny 2013.
Kör en Chromecast till den så både jag och sambon kan casta och kolla on the fly.
Fortfarande väldigt nöjd med bildkvalitéten. Svärtan är grym som Panasonics plasmor blev kända för.
Riktigt härlig bild i fosforen som inte går att få återskapat på tex OLED.

Permalänk
Medlem

Damn, hamnade på förstasidan och tråden tog verkligen fart!
Kul att se att så pass många ändå sitter kvar på plasma!
Det bör ju vara ett bevis på att Plasma som teknik gjorde intryck på folk!
Jag vet själv när jag skulle köpa den jag har nu och jämförde några plasmor mot LCDer i samma prisklass!
Skillnaden mellan dem var minst sagt påtaglig!

Med tiden så har jag sannerligen inte ångrat mitt val! Vill inte ens tänka på hur LCD motsvarigheterna hade sett ut idag!

Plasma har den där touchen som både LCD och Oled saknar! För min del så får min plasma gå så länge den bara kan, vilket betyder trasig panel! Hoppas att Micro-led har kommit ner i pris när det väl inträffar!

Sedan var det skillnad mellan de olika tillverkarna också! Ingen kan smälla Pioneer på fingrarna när det kommer till svärta, den saken är klar!

Och LG och Samsung kan inte smälla Panasonic på fingrarna, varken när det kommer till bildkvalitét eller det faktum att Panasonic valde en aktiv kyllösning (fläktar) vilket förlänger livslängden då de som bekant utvecklar en del värme!

Men vid det här laget får jag väl posta en bild på min apparat också!

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Höll fast vid min gamla trotjänare Panasonic TX-P46G15 fram tills årsskiftet när Mediamarkt gjorde sin blunder då jag fick tag i en LG C1 55" för 7770:- (Lite drygt hälften av vad jag gav för min gamla panna!). Hade även en PMCv2 som nollställde volten på panelen var 150e timma så att svärtan inte skulle skjuta i höjden.

Kort och gott mina upplevelser efter bytet:

  • Saknar uniformiteten på min plasma

  • HDR är grymt

  • 4K är ingen gimmick

Hade jag inte fått tag på en sådan billig OLED hade jag haft kvar pannan tills det var dags för MicroLED, eller tills den dog vad som nu skulle kommit först.
Följer tråden, ska bli kul att se om vi har några fler gamla plasmarävar här!

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Damn, hamnade på förstasidan och tråden tog verkligen fart!
Kul att se att så pass många ändå sitter kvar på plasma!
Det bör ju vara ett bevis på att Plasma som teknik gjorde intryck på folk!
Jag vet själv när jag skulle köpa den jag har nu och jämförde några plasmor mot LCDer i samma prisklass!
Skillnaden mellan dem var minst sagt påtaglig!

Med tiden så har jag sannerligen inte ångrat mitt val! Vill inte ens tänka på hur LCD motsvarigheterna hade sett ut idag!

Plasma har den där touchen som både LCD och Oled saknar! För min del så får min plasma gå så länge den bara kan, vilket betyder trasig panel! Hoppas att Micro-led har kommit ner i pris när det väl inträffar!

Sedan var det skillnad mellan de olika tillverkarna också! Ingen kan smälla Pioneer på fingrarna när det kommer till svärta, den saken är klar!

Och LG och Samsung kan inte smälla Panasonic på fingrarna, varken när det kommer till bildkvalitét eller det faktum att Panasonic valde en aktiv kyllösning (fläktar) vilket förlänger livslängden då de som bekant utvecklar en del värme!

Men vid det här laget får jag väl posta en bild på min apparat också!
<Uppladdad bildlänk>

/Lifooz

Indeed!
Värt att nämna är också att Panasonic köpte upp Pioneers plasmaavdelning, så de senare generationerna av Panasonic använder den teknik som gjorde Pioneer så grym gällande svärtan. Så sitter man på en Panasonic-plasma tillverkad år 2010 - 2012 (samtliga Panasonic-plasmor tillverkade år 2013 har denna teknik) så har man högst troligt den tekniken.

Permalänk
Medlem

Har en Samsung som jag tror är från 2007, PS50Q96, den har riktigt tjocka ramar men tuffar på bra ännu. Har även en PS50B650 inom familjen. Tittar inte så mycket på TV längre så även om vi talat om att skaffa något större skulle det ta väldigt länge att tjäna in den utgiften på elpriset eftersom jag tack och lov bor norrut och än så länge slipper hutlösa elpriser.

Permalänk
Medlem

Har länge sneglat på en oled men är väldigt nöjd med plasman, har en gammal 60". Köpte en lg pk550 år 2010 som tyvärr gick sönder efter 2 år och 11 mån. Reklamerade den och fick en "likvärdig" som står sig än.

Blir det nytt så vill jag byta upp mig över 65" och då börjar det bli dyrt så kan inte riktigt motivera ett sånt köp när jag är så nöjd som jag är med den naturliga bild som plasman har.

Har föresten en samsungplasma 42" i sovrummet från 2006 som också är alive and kicking

Edit, har två google-tv för att underlätta streamandet.

stavfel
Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Har en Panasonic VT30 som får hänga med tills den dör.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Relik 📜

Kör en 50" P50ST50 i barnens rum, inköpt mars 2013! "Smart-i-fierad" med en Shield, och en soundbar för att lyfta ljudet en smula (inbyggda är verkligen kass). Fungerar finfint där, speciellt i hörnet där den sitter då det är liiite mörkare. Blir det för ljust i rummet tappar den snabbt kraft - det märks att det hänt en del där senaste decenniet.

Men - vid flytt senare i år väntar byte, och svärföräldrarna lär ärva denna. Dels för det blir så inihelvete varmt när den används, dels för att det lär bli mer gaming i "nya" rummet. Lutar väl mot någon OLED i ungefär samma storlek.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Pioneer Kuro KRP-500A inköpt 2008. Världen bästa TV då. Gick på 30 tusen, har den än i vardagsrummet. Har gått över till Oled i sovrummet och har jämfört bildkvalité mellan de båda. Ända som Oled vinner på är skärpan i 4K content annars så är Kuron näst intill likvärdig.

Permalänk
Medlem

Pioneer Kuro LX5090H inköpt våren 2009, när Pioneer lade ner TV-tillverkningen. 5 år sedan började den bråka genom att bara gå igång när den var kall, till slut gick den inte igång alls.
Grävde runt lite på olika fora och kom fram till att det sannolikt var en spänningsregulator som var trasig. En ny från Elfa kostade runt 25 kr.

Vid bytet var det svåra att hitta SMD:n - jag var fram tills det lyckligt ovetande om hur mycket elektronik gömde sig i TV:n. Två stora "moderkort" ovanpå varandra, och naturligtvis var komponenten på den undre.
Otroligt nog lyckades operationen och TV:n funkar än i dag. Inga döda pixlar, inga olater med konstiga färger eller något.

Är sugen på en 4K OLED, men jag vägrar kasta Kuron så länge den funkar bra.

Permalänk
Medlem

Köpte en Panasonic Viera TX-P55VT65Y när de begav sej för drygt 9+ år sedan och tuffar på fortfarande. Saknar stuntals Hdr och 4k men i övrigt liten ide att uppgradera.

Visa signatur

Dator: | Chassi: Fractal Design Define R4 | CPU: Intel i7 8700K | MB: ASUS PRIME Z370-A | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz DDR4 | GPU: Gigabyte GeForce Zotac RTX 3080 Trinity OC 10gb | Ljudkort: M-TRACK HUB/Asus Xonar Essence STX II | OS: Windows 10 64-bit | Bootdrive: Samsung 970 EVO Plus 500GB M.2 | PSU: EVGA Supernova G2 1300W | CPU kylning:Noctua NH-D15 chromax.black | Monitor: samsung c49rg90 | Hörlurar: HIFIMAN HE-400I/STAX SR-L300 | Högtalare: ADAM AUDIO T7V

Permalänk
Medlem

Pioneer 5090h kvar än. Den funkar för HD, retrospel och Laserdisc. Grym bild, den stannar som backup tills den ger upp. Kör OLED som primär TV, men plasma är en bra teknik.

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk

Har fortfarande en Panasonic 65VT60 som primär TV, som för nu ganska många år sedan ersatte en Panasonic 55VT30. Som sekundär TV har jag en LG OLED G8. Jag kan fortfarande beundra och överraskas av bildkvalitén trots avsaknad av 4K och HDR, som många andra gillar jag också den CRT liknande upplevelsen, LCD och även OLED kan se lite "plastigt" ut om uttrycket tillåts.

En liten anekdot om när min Panasonic 65VT60 skulle levereras: Dagen till ära slutade jag tidigare från jobbet för att kunna ta emot leveransen, hade även lyckats få tajmat in så att en kompis skulle kunna komma och hjälpa mig att bära upp den till lägenheten. Packar upp och kopplar in så fort det bara går givetvis! Hade dock inte så mycket tid då jag var bjuden hem till mamma på middag så efter lite snabb titt på en BluRay så fick jag stänga av för att få mat i kistan. Åt lite snabbare än vanligt och skyndade mig hem för att fortsätta njuta av den magnifika nya TV apparaten, kommer hem och startar TVn med fjärrkontrollen, det distinkta klickandet från reläena uteblir och TVn känd för sin svärta visar just inget annat... Ridå... Den nya TVn är död! Besvikelsen är total! Det blev en DOA och ett par dagar till ledigt från jobbet för att lösa nedpackning, retur och mottagande av ny TV.

Visa signatur

M.v.h. Jonathan Johansson

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboJonte:

Har fortfarande en Panasonic 65VT60 som primär TV, som för nu ganska många år sedan ersatte en Panasonic 55VT30. Som sekundär TV har jag en LG OLED G8. Jag kan fortfarande beundra och överraskas av bildkvalitén trots avsaknad av 4K och HDR, som många andra gillar jag också den CRT liknande upplevelsen, LCD och även OLED kan se lite "plastigt" ut om uttrycket tillåts.

En liten anekdot om när min Panasonic 65VT60 skulle levereras: Dagen till ära slutade jag tidigare från jobbet för att kunna ta emot leveransen, hade även lyckats få tajmat in så att en kompis skulle kunna komma och hjälpa mig att bära upp den till lägenheten. Packar upp och kopplar in så fort det bara går givetvis! Hade dock inte så mycket tid då jag var bjuden hem till mamma på middag så efter lite snabb titt på en BluRay så fick jag stänga av för att få mat i kistan. Åt lite snabbare än vanligt och skyndade mig hem för att fortsätta njuta av den magnifika nya TV apparaten, kommer hem och startar TVn med fjärrkontrollen, det distinkta klickandet från reläena uteblir och TVn känd för sin svärta visar just inget annat... Ridå... Den nya TVn är död! Besvikelsen är total! Det blev en DOA och ett par dagar till ledigt från jobbet för att lösa nedpackning, retur och mottagande av ny TV.

Sjukt pöl att din första inte fungerade men desto skönare att den andra gjorde det sen!

Själv minns jag att jag var hemma och väntade på min apparat när post-lastbilen kom!
Minns det så väl för chauffören fick skönaste léendet på läpparna och sade att han hade en rejäl apparat med sig som nog skulle göra mig nöjd för ett antal år framöver!

Föga anade han hur rätt han faktiskt fick!

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

2 stycken 42 tums panasonic plasma. en till grabbens spelhörna och en till hans rum. jag hade tidigare den ena men har sen ett år tillbaka en lg 49 tums oled vilken är överlägsen plasman på alla punkter.

Permalänk
Medlem

Pioneer 5090 I vardagsrummet här sedan 2009. Den kommer nog hänga kvar så länge den fungerar. Har haft lite problem med rödstick i svärtan, känt problem förstår jag. Men det var flera år sedan och har tydligen "självlagat" sig.

Permalänk
Medlem

Sitter med en Panasonic plasma från okänt år och 42" 720p.
Ingen aning när den köptes då den köptes och skulle slängas av en släkting.

Har däremot gått i tankarna på en nyare TV, men ogillar allt som har med "smart" tv att göra. Så när det väl blir av så får det nog bli en såkallad gaming-skärm i stort format.

Som andra sagt med gamla konsoller tänktes den användas till min N64. Men av någon anledning vill den inte visa färg (sladden och konsolen testad på annan tv). Så idag används den bara som en skärm till film.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk

Tyvärr så har jag inte min plasma kvar. Hade en Panasonic Viera 42 (PX-70)
Den byttes ut mot en LG Oled 55 2018.
Så den hängde med väldigt länge😊

Men har däremot en fråga.
Vad hände med Pioneer? Framförallt med deras Kuro modeller? Det var det absolut bästa man kunde ha från den tiden och är bättre än mycket skräp tom idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Det har förmodligen med overscan att göra. Leta upp det i inställningarna och slå av det.

Tack för förslaget, men jag har redan provat det. Det funkar i filmer och så, men text och detaljer blir dåliga, eftersom den blir tvungen att trycka ihop bilden så att säga, eftersom upplösningen inte matchar panelens.

Jag kom på en till lustig egenhet som den har, när man kör en HDMI källa till den så började den på senare tid att vid riktigt mörka scener att tappa kontrasten och färgen totalt och hela skärmen pulserar i grått, även det som ska vara svart. Game of Thrones märktes det väldigt mycket i. Jag irriterade mig som fan på det, men frugan tänkte inte ens på det haha.

Skrivet av glemmy:

Jag har en LG 50" 50PK350 som primär TV, köpte den i början av 2011.
https://pricespy-75b8.kxcdn.com/product/standard/800/585049.jpg

Jaaa så heter den jag har ja! LG 50PK350. Har du upplevt nått av problemen jag skrivit att jag har med min?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Moderator
Moderator

Kul att det finns plasmaentusiaster, måste dock tyvärr på förekommen anledning påminna om att forumreglerna gäller även i den här tråden.

Ingen handel är tillåten i forumet, det hör endast hemma i https://www.sweclockers.com/marknad

*Tråd rensad.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Tack för förslaget, men jag har redan provat det. Det funkar i filmer och så, men text och detaljer blir dåliga, eftersom den blir tvungen att trycka ihop bilden så att säga, eftersom upplösningen inte matchar panelens.

Jag kom på en till lustig egenhet som den har, när man kör en HDMI källa till den så började den på senare tid att vid riktigt mörka scener att tappa kontrasten och färgen totalt och hela skärmen pulserar i grått, även det som ska vara svart. Game of Thrones märktes det väldigt mycket i. Jag irriterade mig som fan på det, men frugan tänkte inte ens på det haha.

Jaaa så heter den jag har ja! LG 50PK350. Har du upplevt nått av problemen jag skrivit att jag har med min?

Nej det känner jag inte igen.
Jag har har den kopplad till Chromecast och en PC nu, och har haft olika saker inkopplat genom åren utan att uppleva några problem. Bilden är skarp, det går fint att läsa liten text i Windows t.ex.

Jag vet att det finns någon inställning för bildformat, något i stil med "visa hela bilden", "16:9" osv. Kan hända att något av dessa lägen kan ge problem? Du kanske skulle testa att återställa alla bildinställningar, det kan ju vara något som ställer till det.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag hade under många år en LG 50PK550 som jag var väldigt nöjd med.
Tyvärr så kastade den in handduken får några år sedan och ersattes med en LCD också den från LG.
Men det var inte slutet på mitt plasma äventyr, för några månader sedan hittade jag en Panasonic TX-P50VT20 till salu för en femhundring som jag knep direkt, denna hänger nu på väggen i mitt kombinerade stereo/spelrum den funkar mycket bra fortfarande.

Permalänk
Medlem

Min första plasma var en Panasonic 65" ST50 (18 000kr), men den skickade jag tillbaks ganska snabbt för den buzzade för mycket när den visade vitt tyckte jag.

Gick sedan ett tag tills Panasonics 60" ZT60 fanns ordentligt nedsatt (25 000kr) och köpte då en sådan istället. Buzzingen var mycket lägre och reflexfiltret och svärta var väldigt bra, så jag var nöjd. Enda nackdelen var ju att den var 5" mindre.
Denna TV är fortfarande våran primära TV.

Har senaste året flyttat och då behövde vi en till TV så då fick vi en 60" LG plasma från kanske 2010 eller nått, den har fruktansvärt dåligt (obefintligt?) reflexfilter så det är som att titta i en spegel, och svärtan är inte bra. Men den var gratis och stor iaf.
Men snacka om skillnad mellan den och ZT60 haha.

Har en OLED 48" A1 i sovrummet och den har ju förstås många fördelar jämfört med ZT60 men gillar ZT60 mer på flera punkter faktiskt. Kanske framförallt att hela skärmen är jämn utan variationer i färg eller andra fuffens.

Skrivet av Matsamoto:

Vad hände med Pioneer? Framförallt med deras Kuro modeller? Det var det absolut bästa man kunde ha från den tiden och är bättre än mycket skräp tom idag.

Lade ner sin plasma tillverkning och sålde sin teknik till Panasonic som i senare modeller implementerade saker därifrån.

Permalänk
Medlem

Har en LG 60PK550N som jag köpte på Expert runt 2010-2011. Vill minnas att den skulle ha kostat uppemot 18 000 kr men genom diverse värdecheckar och rabattkuponger staplade på varandra (tack, MedMera) så gick den på runt 12 000 kr. Väl i butiken så såg jag även att man fick med ett F1-spel till PS3 när man köpte en LG-tv. Perfekt. Med tanke på att tv:n fortfarande är i drift som min primära tv så har det blivit bra utdelning på den affären.

Tv:n är kopplad till en PS3 (som i sällsynta fall används som bluray-spelare) och för det mesta så är det en Chromecast av senaste snitt som står för källmaterialet.

Överlag oerhört nöjd med apparaten. Den har stundvis surrat rätt bra när ljust material visats, men jag kan varken påstå att det blivit bättre eller sämre med tiden. Däremot något som hänt på sistone är att vid väldigt ljusa partier så speglas nedre delen av bilden som en skugga i den övre. Osäker på om det är tv:n eller nåt annat inkopplat som orsakar det. Har inte orkat felsöka

Permalänk

Pioneers concept plasma med totalsvärta och högre ljusstyrka hade varit kul att haft.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Nej det känner jag inte igen.
Jag har har den kopplad till Chromecast och en PC nu, och har haft olika saker inkopplat genom åren utan att uppleva några problem. Bilden är skarp, det går fint att läsa liten text i Windows t.ex.

Jag vet att det finns någon inställning för bildformat, något i stil med "visa hela bilden", "16:9" osv. Kan hända att något av dessa lägen kan ge problem? Du kanske skulle testa att återställa alla bildinställningar, det kan ju vara något som ställer till det.

Japp det var när jag körde på att visa hela bilden som den trycktes ihop och text blev kass. Annars hamnar ju en del utanför när man matar med en 1080p källa. Men kan ju vara det som orsakar det gråa pulserandet med när det är aktiverat.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

I vårt vardagsrum har vi vår Panasonic TX-P42G20E Viera kast kvar. Då jag köpte den var det viktigt för mig med 1080p och riktigt bra svårt nivåer. Det bästa med den nu, något som jag inte har läst här på tråden nu, er att det är en bra värmekilde. Vi värmar upp vårt vardagsrum med den.

Visa signatur

The Beast: Fractal Design Define R6 | Corsair RM850x | Gigabyte Aorus X570 Master | AMD Ryzen 9 3900X Prosessor | ASUS Radeon RX 5700 XT ROG Strix OC | Corsair LPX DDR4 3200 MHz 128 GB RAM |Gigabyte Aorus FV43U 43" 4K monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Japp det var när jag körde på att visa hela bilden som den trycktes ihop och text blev kass. Annars hamnar ju en del utanför när man matar med en 1080p källa. Men kan ju vara det som orsakar det gråa pulserandet med när det är aktiverat.

Så när du väljer läge "16:9" så hamnar en del utanför, men är det pixelmappat då? T.ex om du visar ett mönster med varannan pixel vit, varannan pixel svart så kan du urskilja varje pixel? Förr fanns pixelmappat.nu om jag inte minns fel, men den verkar död

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Använder fortfarande vår Panasonic TX-P50G30Y från 2011 i vardagsrummet. Suverän bildåtergivare. Drar tyvärr mer ström än önskvärt i dagens läge. Riktigt bra färger i jämförelse. Trist att byta när bilden är så bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Så när du väljer läge "16:9" så hamnar en del utanför, men är det pixelmappat då? T.ex om du visar ett mönster med varannan pixel vit, varannan pixel svart så kan du urskilja varje pixel? Förr fanns pixelmappat.nu om jag inte minns fel, men den verkar död

Jag vet inte hur det blir då, jag har inte provat det faktiskt. Får ta och göra det vid tillfälle.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |