Permalänk
Medlem

Kul!

Det här GP:t har hitintills bjudit på det mesta. Får la se om Ham kan äta upp utrymmet till Leclerc. Ham verkar då trivas i bilen nu iaf. Finns det någon info vad som hände med Verstappens bil? Den verkar knappt ta sig igenom kurvorna.

EDIT: Lol, and this race keeps on giving! SC!
EDIT2: Tror Leclerc fixar detta för P1. Visst, släpper Sainz förbi Hamilton tidigt så, blir det svårt. Men oh well.

Nya formulan: Nice.

Permalänk
Medlem

Spännande race, Ferrari visar återigen konstiga val, man vinner inte titlar på det sättet. Att be Sainz släppa en lucka vid SC kan inte varit genomtänkt. Kul Sainz vann, och att Hamilton är med igen.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Ferrari saboterar för Leclerc igen. Hoppas han byter team ärligt talat.
Om detta hade varit HAM/BOT eller VER/PER hade ingen ifrågasatt att ledarföraren skulle släppas förbi. Känns som det är en riktig dubbelmoral när det gäller LEC/SAI gentemot de andra av både kommentatorer och andra fans. Riktigt tråkigt att se.

Edit: Brukar sällan bli upprörd över saker men varje helg med F1 och Leclerc/Ferrari är det samma visa. Känns inte hälsosamt att kolla på detta längre.

Permalänk
Medlem

Hade ju vart säkrare. Ferrari gjorde inga konstiga val alls. Ham är ju i växellådan på sainz oavsett men det är ju mycket att begära att sainz ska ge leclerk handikapp för att det gynnar teamet. Sen blev det för kort tid komma på att Leclerc ska in. Är man i ledning så krävs det lite tankeverksamhet att ge upp den bara så det fungerar medan om man ligger efter bara ser möjligheten det ger att ta sig om så krävs ingen övertalning.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

En till bild på Zhous bil, bakre roll hoop är borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.P:

Ferrari saboterar för Leclerc igen. Hoppas han byter team ärligt talat.
Om detta hade varit HAM/BOT eller VER/PER hade ingen ifrågasatt att ledarföraren skulle släppas förbi. Känns som det är en riktig dubbelmoral när det gäller LEC/SAI gentemot de andra av både kommentatorer och andra fans. Riktigt tråkigt att se.

Edit: Brukar sällan bli upprörd över saker men varje helg med F1 och Leclerc/Ferrari är det samma visa. Känns inte hälsosamt att kolla på detta längre.

Leclerc var ett par meter för nära pitlane då SC utropades. Ren otur, så är livet.

EDIT: På plats P9 https://twitter.com/JCBmachines/status/1543527467696082944/ph...

Permalänk
Medlem

Båda Red Bull-förarna klarade sig utan bestraffning, intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Leclerc var ett par meter för nära pitlane då SC utropades. Ren otur, så är livet.

Hans raceingenjör sa till honom "stay out". Det är ju inte oturen som är det svåra att förstå. Max har haft lika mycket otur som Leclerc denna säsong. Det är att hans team motarbetar honom. Det vore ju någorlunda logiskt om han var den långsamma föraren. Men han var snabbare än Sainz hela racet fast de släppte inte förbi honom förrän varv 20. Om de inte väntat så länge är det troligt att de haft en 1-2 istället för en 1-4 då de kunnat tagit in båda bilarna för softs. De ger bort vm-poäng i konstruktörsmästerskapet och gör att så att deras bästa förare, som är den enda som kan utmana om VM-titeln, inte kommer känna att de står på hans sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielkm:

Båda Red Bull-förarna klarade sig utan bestraffning, intressant.

... samt Leclerc klarade sig från bestraffning.

Tyckte det var rätt dryga minuter att lyssna på "kOntROllRummEt KoMmER kolla på DET här..." medan underhållande action skedde. Mena, håll tonen till något positivt att bilarna kan nu komma så nära varandra och bjuda på adrenalin. Squeezen Perez gjorde på Hamilton för att ta över P2 var lite brutal dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

håll tonen till något positivt...

Med det resonemanget skulle det inte vara möjligt att diskutera någonting alls!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.P:

Hans raceingenjör sa till honom "stay out". Det är ju inte oturen som är det svåra att förstå. Max har haft lika mycket otur som Leclerc denna säsong. Det är att hans team motarbetar honom. Det vore ju någorlunda logiskt om han var den långsamma föraren. Men han var snabbare än Sainz hela racet fast de släppte inte förbi honom förrän varv 20. Om de inte väntat så länge är det troligt att de haft en 1-2 istället för en 1-4 då de kunnat tagit in båda bilarna för softs. De ger bort vm-poäng i konstruktörsmästerskapet och gör att så att deras bästa förare, som är den enda som kan utmana om VM-titeln, inte kommer känna att de står på hans sida.

När sa han det? EDIT: Det tycks ha funnits tid för en double stack för båda förarna. I dunno. Teamet gjorde nog en dundertabbe.

Ett team är ett team. Förare + all personal bakom som får bilen att rulla i mål. Det är lätt och se tillbaka och kritisera beslut som togs i stridens hetta. Leclerc är långt ifrån att ta hem VM:et, och Sainz är honom hack i häl i mästerskapet, och det tycks inte finnas utsinglat vem som är nr.1 och nr.2 i stallet, fast att Leclerc är dominant.

Samtidigt hade Leclerc ju kunnat(?) köra om Sainz utan vidare, om Leclerc nu varit helt dominant. Jag hade gärna sett två röda längst fram i alla fall. Leclerc kör som en mästare.

Hade Ferrari sagt åt Sainz att han ska släppa förbi Leclerc utan diskussion och ett försök för honom att steppa upp, så hade de ju sänkt hans psyke ned till Hornavans djup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielkm:

Med det resonemanget skulle det inte vara möjligt att diskutera någonting alls!!!

Vad menar du? Vi ser action vi sällan skådat under flera år, och det enda som hörs är ett klagande om bestraffningar hit och dit. Det är den lamaste dialogen att lyssna på inom F1, den eviga dolda men avgörande kontrollrumspolitiken.

Upplys tittaren om att den där händelsen är under utredning. Men snälla, tugga inte om det i flertalet minuter medan loppet fortgår under grönflagg och det är pågående fight om banpositioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Han kommer vara högre placerad än Albon iaf… Carnage i första kurvan.

Carnage vart det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

När sa han det? EDIT: Det tycks ha funnits tid för en double stack för båda förarna. I dunno. Teamet gjorde nog en dundertabbe.

Ett team är ett team. Förare + all personal bakom som får bilen att rulla i mål. Det är lätt och se tillbaka och kritisera beslut som togs i stridens hetta. Leclerc är långt ifrån att ta hem VM:et, och Sainz är honom hack i häl i mästerskapet, och det tycks inte finnas utsinglat vem som är nr.1 och nr.2 i stallet, fast att Leclerc är dominant.

Samtidigt hade Leclerc ju kunnat(?) köra om Sainz utan vidare, om Leclerc nu varit helt dominant. Jag hade gärna sett två röda längst fram i alla fall. Leclerc kör som en mästare.

Hade Ferrari sagt åt Sainz att han ska släppa förbi Leclerc utan diskussion och ett försök för honom att steppa upp, så hade de ju sänkt hans psyke ned till Hornavans djup.

Det var någon som skrev på annat forum att gulflagg kom vid Stokes och att raceingenjören sa till honom att stanna ute. Har inte radiotrafiken så kan inte säga säkert. Men om det var fallet, och i och med att Leclerc ledde med 4 sekunder, så hade de kunnat dubbelstacka, ja.

Leclerc frågade efter pitstop om de fick racea och det fick de först då men sen bytte de ett varv därefter på teamorder så det blev ingen racing. Antar att han inte ville riskera att krascha med Sainz likaså som Gasly och Tsunoda gjorde. Att åka ifrån någon är ju mycket lättare än att köra om. Han hade några tiondelar per varv som kunde ha lett till 30 sekunder försprång om han fått åka i fri luft från början.

Förstår inte riktigt varför de ska bry sig så mycket om Sainz psyke hela tiden och peppa honom. Han är helt enkelt några tiondelar långsammare än Leclerc oberoende av hans psyke. Det är ju inte så att han helt plötsligt nu kommer börja utmana Leclerc. Situationen är liknande den mellan Norris och Ricciardo förra säsongen. Ricciardo fick sin vinst men inte körde han bättre efter det.

Generellt sett känner jag med Ferrari att de är så långsamma i beslut och verkar ha någon slags byråkrati när det väl gäller att tänka snabbt. De behöver ta sina beslut på ett par sekunder ofta men så fort går det inte att få godkännande hela vägen från Binotto till raceingenjören så det leder till icke-beslut istället. Red Bull lyckas alltid träffa rätt på såna beslut för de har tänkt igenom saker sen innan och prioriterar alltid Verstappen, såvida inte Perez har en mycket bättre chans. Ferrari lyckas alltid träffa fel. Beslutet att gå in för mjuka däck var helt uppenbart det rätta även i stridens hetta. Som sämst skulle han kommit tvåa på det (om Hamilton stannade ute, för Sainz skulle han snabbt ha svept förbi om Sainz stannat ute med ännu äldre hårda däck, avståndet till Perez var över 20 sekunder). Med den valda strategin så kunde han istället ha hamnat efter Norris om han inte hade krigat med näbbar och klor på slutet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.P:

Det var någon som skrev på annat forum att gulflagg kom vid Stokes och att raceingenjören sa till honom att stanna ute. Har inte radiotrafiken så kan inte säga säkert. Men om det var fallet, och i och med att Leclerc ledde med 4 sekunder, så hade de kunnat dubbelstacka, ja.

Ferrari var i en liknande situation som Mercedes i Abu Dhabi förra året. Om de boxat Leclerc och Sainz hade Hamilton kunnat stanna ute och ta ledningen. Leclerc blev mycket riktigt ombedd att stanna ute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.P:

Det var någon som skrev på annat forum att gulflagg kom vid Stokes och att raceingenjören sa till honom att stanna ute. Har inte radiotrafiken så kan inte säga säkert. Men om det var fallet, och i och med att Leclerc ledde med 4 sekunder, så hade de kunnat dubbelstacka, ja.

Leclerc frågade efter pitstop om de fick racea och det fick de först då men sen bytte de ett varv därefter på teamorder så det blev ingen racing. Antar att han inte ville riskera att krascha med Sainz likaså som Gasly och Tsunoda gjorde. Att åka ifrån någon är ju mycket lättare än att köra om. Han hade några tiondelar per varv som kunde ha lett till 30 sekunder försprång om han fått åka i fri luft från början.

Förstår inte riktigt varför de ska bry sig så mycket om Sainz psyke hela tiden och peppa honom. Han är helt enkelt några tiondelar långsammare än Leclerc oberoende av hans psyke. Det är ju inte så att han helt plötsligt nu kommer börja utmana Leclerc. Situationen är liknande den mellan Norris och Ricciardo förra säsongen. Ricciardo fick sin vinst men inte körde han bättre efter det.

Generellt sett känner jag med Ferrari att de är så långsamma i beslut och verkar ha någon slags byråkrati när det väl gäller att tänka snabbt. De behöver ta sina beslut på ett par sekunder ofta men så fort går det inte att få godkännande hela vägen från Binotto till raceingenjören så det leder till icke-beslut istället. Red Bull lyckas alltid träffa rätt på såna beslut för de har tänkt igenom saker sen innan och prioriterar alltid Verstappen, såvida inte Perez har en mycket bättre chans. Ferrari lyckas alltid träffa fel. Beslutet att gå in för mjuka däck var helt uppenbart det rätta även i stridens hetta. Som sämst skulle han kommit tvåa på det (om Hamilton stannade ute, för Sainz skulle han snabbt ha svept förbi om Sainz stannat ute med ännu äldre hårda däck, avståndet till Perez var över 20 sekunder). Med den valda strategin så kunde han istället ha hamnat efter Norris om han inte hade krigat med näbbar och klor på slutet.

Hittade också en del info som jag tidigare missat. Att det fanns både tid och möjlighet att ta in både Leclerc och Sainz. Leclerc är helt klart den starkaste föraren inom Ferrari och jag vill se honom vinna. Samtidigt så är det drygt nu halvvägs in i säsongen och Leclerc eller Sainz, kommer behöva hjälpa varandra i framtiden för att säkra eventuella poäng i mästerskapet åt både sig själv och laget. Mena, sätts nu Sainz som andra förare fram till mästerskapets slut. Så riskerar de att vända upp och ner på Sainz dynamik och hans hunger att köra.

Vore Ferrari lika dominanta som Mercedes varit de senare åren, så kanske Ferrari haft råd att klappa ned på Sainz visioner. Men nu står de sig ganska jämnt, lite bakom Red Bull och vardera förare behöver all hjälp de kan få.

Äh, det är ett politisk spel för att underhålla/behaga helheten till viss del. Känns det som. Vi ser och upplever vem som är snabbast som åskådare. Medan vardera förare inom pannbenet ser sig själv som en ohotad gud. (vilket Bottas förklarade ganska så snyggt för ett tag sedan? Men Bottas förstod eller kunde erkänna sedermera att Hamilton är faktiskt bättre)

Jag tycker Sainz ändå förde en rimlig diskussion med teamet och försökte hjälpa teamet under loppet, liksom var han redo att ge fri väg åt Leclerc om han inte kunde få fart på materialet.

Det är en knepig situation som lär mynna ut i slutändan till att Leclerc lär få sitt stöd, om nu bilen håller och gapet till Verstappen och Perez är allt annat än enormt. Jag vill då gärna se Max och Leclerc avgöra VM:et i Abu Dhabi. Två ungdomar som har grym talang och grym respekt för varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Ferrari var i en liknande situation som Mercedes i Abu Dhabi förra året. Om de boxat Leclerc och Sainz hade Hamilton kunnat stanna ute och ta ledningen. Leclerc blev mycket riktigt ombedd att stanna ute.

Som jag skrev så var det fel beslut eftersom föväntat poängantal (expected value) var högre om de hade boxat än inte boxat. Om de inte boxat kunde de kommit 1-6(svårt att veta exakt hur långt ner eftersom de inte visste hur många skulle gå på soft). Om de boxat hade de kunnat sluta 1-2. Soklart val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Hittade också en del info som jag tidigare missat. Att det fanns både tid och möjlighet att ta in både Leclerc och Sainz. Leclerc är helt klart den starkaste föraren inom Ferrari och jag vill se honom vinna. Samtidigt så är det drygt nu halvvägs in i säsongen och Leclerc eller Sainz, kommer behöva hjälpa varandra i framtiden för att säkra eventuella poäng i mästerskapet åt både sig själv och laget. Mena, sätts nu Sainz som andra förare fram till mästerskapets slut. Så riskerar de att vända upp och ner på Sainz dynamik och hans hunger att köra.

Vore Ferrari lika dominanta som Mercedes varit de senare åren, så kanske Ferrari haft råd att klappa ned på Sainz visioner. Men nu står de sig ganska jämnt, lite bakom Red Bull och vardera förare behöver all hjälp de kan få.

Äh, det är ett politisk spel för att underhålla/behaga helheten till viss del. Känns det som. Vi ser och upplever vem som är snabbast som åskådare. Medan vardera förare inom pannbenet ser sig själv som en ohotad gud. (vilket Bottas förklarade ganska så snyggt för ett tag sedan? Men Bottas förstod eller kunde erkänna sedermera att Hamilton är faktiskt bättre)

Jag tycker Sainz ändå förde en rimlig diskussion med teamet och försökte hjälpa teamet under loppet, liksom var han redo att ge fri väg åt Leclerc om han inte kunde få fart på materialet.

Det är en knepig situation som lär mynna ut i slutändan till att Leclerc lär få sitt stöd, om nu bilen håller och gapet till Verstappen och Perez är allt annat än enormt. Jag vill då gärna se Max och Leclerc avgöra VM:et i Abu Dhabi. Två ungdomar som har grym talang och grym respekt för varandra.

Jag vill inte vara alltför negativ mot Sainz. Som förare tycker jag han är över genomsnitt i Formel 1 helt klart, dock inte toppmaterial som VER/LEC/HAM/RUS/NOR. Gapet mellan de två på fart är, av vad jag kan se, det största bland alla förarpar den här säsongen. Har inte funnits en helg eller ens ett kval där Sainz visat mer fart än Leclerc men omständigheter har spelat i hans favör likaså som de gjorde förra säsongen.

Allt det sagt så är han väldigt bra på att ta de bästa strategiska besluten för sitt race. Så på sätt och vis förtjänar han både den här vinsten och andraplatsen i Monaco för han lyckas luska ut bästa strategin trots vad Ferraris raceingenjörer säger till honom. Han är helt klart bättre på att kommunicera vad han vill än vad Leclerc är.

Angående chanserna att se Leclerc mot Verstappen slåss om det i sista racet så är den chansen nästan obefintlig efter de blunders som Ferrari har gjort. Om de hade agerat för Leclercs räkning här, i Monaco (och jag har för mig det var ett race till de förstörde men kommer inte ihåg) så hade det blivit väldigt tight på slutet i och med motorbestraffningar som kommer senare och att Verstappen börjar dominera med en bättre bil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper.P:

Jag vill inte vara alltför negativ mot Sainz. Som förare tycker jag han är över genomsnitt i Formel 1 helt klart, dock inte toppmaterial som VER/LEC/HAM/RUS/NOR. Gapet mellan de två på fart är, av vad jag kan se, det största bland alla förarpar den här säsongen. Har inte funnits en helg eller ens ett kval där Sainz visat mer fart än Leclerc men omständigheter har spelat i hans favör likaså som de gjorde förra säsongen.

Allt det sagt så är han väldigt bra på att ta de bästa strategiska besluten för sitt race. Så på sätt och vis förtjänar han både den här vinsten och andraplatsen i Monaco för han lyckas luska ut bästa strategin trots vad Ferraris raceingenjörer säger till honom. Han är helt klart bättre på att kommunicera vad han vill än vad Leclerc är.

Angående chanserna att se Leclerc mot Verstappen slåss om det i sista racet så är den chansen nästan obefintlig efter de blunders som Ferrari har gjort. Om de hade agerat för Leclercs räkning här, i Monaco (och jag har för mig det var ett race till de förstörde men kommer inte ihåg) så hade det blivit väldigt tight på slutet i och med motorbestraffningar som kommer senare och att Verstappen börjar dominera med en bättre bil.

Det är hela tolv lopp kvar. Mycket kan hända. Troligtvis inte pga Verstappen gör ett misstag, men yttre faktorer som idag då han körde på något vilket förstörde hans golv.

Permalänk
Medlem

Halon gör återigen sitt jobb

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem

Halon är otrolig och har räddat några stycken, skönt att det gick bra för honom. Otäck krasch!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Jag var en av de som var emot halon, egentligen bara för att man är lite puritan och vill att F1 ska ha ett DNA och så vidare. Men nu är det jätteskönt att den finns, och jag erkänner gladeligen att jag hade fel och är glad att estetik får stå tillbaks för säkerhet.

Permalänk
Medlem

Kul att Carlos Sainz fick vinna den här gången. Ganska intensivt race.

Permalänk
Medlem

Måste säga att de sista 10 varven var rätt underhållande.
Tråkigt för Ver, men Perez körde ju som en framtida världsmästare.

Och det är ju bra att dom inte förstörde racet med en massa straff.
Mycket gapande om straff från vissa team som vanligt, men nog känns det som att domarna är lite självsäkrare i år.
Måste även säga att producenterna gjorde ett kanonjobb som inte visade några bilder från startkrashen innan dom visste att allt gått väl.

Permalänk
Medlem

4 vinnare den här säsongen och HAM är inte en av dom, det var mycket länge sen och vi är inte ½vägs genom säsongen än.

Så här kul och spännande har det inte varit på mycket mycket länge.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Perez och Hamilton är otroligt duktiga förare. 3st i bredd in i kurvan i +200km/h utan att någon blir påkörd. Perez från sista plats till 2 en mästare på att hålla koll på sin bil på banan.

Stort grattis till första visten Carlos Sainz

Skulle vara kul om VIASAT kunde följa våra två nordiska förare lite mer. Lite snack inför loppet. utmaningar, känsla, bana, träning inför tävling och så vidare.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Verkligen! Mycket bra!

Skrivet av superpwnguin:

Jag var en av de som var emot halon, egentligen bara för att man är lite puritan och vill att F1 ska ha ett DNA och så vidare. Men nu är det jätteskönt att den finns, och jag erkänner gladeligen att jag hade fel och är glad att estetik får stå tillbaks för säkerhet.

Samma sak här. Var för den säkerhetsmässigt, men samtidigt lite ledsen rent estetiskt. Dock har den verkligen bevisat sin nytta flera gånger om i F1. Mycket bra att de införde den.

Skrivet av ehsnils:

Kul att Carlos Sainz fick vinna den här gången. Ganska intensivt race.

Fantastiskt!

Grymt kul race och riktigt roligt att Sainz fick en chans att ta hem det hela!

Skrivet av sesese:

Perez och Hamilton är otroligt duktiga förare. 3st i bredd in i kurvan i +200km/h utan att någon blir påkörd. Perez från sista plats till 2 en mästare på att hålla koll på sin bil på banan.

Stort grattis till första visten Carlos Sainz

Jo, det var grymt proffsigt kört av de!

Däremot lite inkonsekvent med hur man bedömer saker mellan olika F1-lopp fortfarande, men det är något FIA får fortsätta jobba på.

Men väldigt spännande race! Superglad!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Fanns det verkligen tid att ta in bägge Ferrari-förarna samtidigt?
Visserligen var tidsavståndet antagligen tillräckligt mellan de men samtidigt så var det lite tid mellan gulflagg och när Leclerc skulle in. Att som pit crew gå från att vara hyfsat oförberedd till att göra en double stack på några sekunder är ju också ett riskmoment. Krångel med första bilen, långsamma med att få fram rätt däck eller liknande så har man sabbat inte bara en utan bägge förarnas race.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Fanns det verkligen tid att ta in bägge Ferrari-förarna samtidigt?
Visserligen var tidsavståndet antagligen tillräckligt mellan de men samtidigt så var det lite tid mellan gulflagg och när Leclerc skulle in. Att som pit crew gå från att vara hyfsat oförberedd till att göra en double stack på några sekunder är ju också ett riskmoment. Krångel med första bilen, långsamma med att få fram rätt däck eller liknande så har man sabbat inte bara en utan bägge förarnas race.

De hade fått offra några sekunder på leclerk depå stopp. Sen var ham tveksam på att softs var det optimala då helt glasklart att de inte skulle splittra strategierna med 2 sek betänketid var det ju inte.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Imponerade hur bra halon klarar stryk, var ju ganska redig smäll när bilen la sig på rygg. Roligt race överlag, kul att ferrari lät Sai/Lec slåss om segern.

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch