Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Ja men många av dessa missnöjda kunder säger "40min kötid är dåligt" ja men vilka har inte det under rusning? Vi har Tele2 idag och är nöjda, men dom har också uselt betyg där.

Skönt att höra, bytte precis från Telenor som jag varit nöjd med under 2+ år till Tele2. Kunde inte motstå när jag förhandlade ner priset till 329kr/månad i 24 månader (Telenor höjde precis från 499kr för 599kr) för 500/500, som Tele2 uppgraderar till 1000/1000 ink router med WiFi 6 utan kostnad då jag även har mobiltelefoni där. Som en "extra överrasknings bonus" så fick jag låna mobilt modem med 40GB surf/månad (inget jag har behov av, men skadar ju inte). Kopplas in den 1/8 så exakt en månad kvar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Skönt att höra, bytte precis från Telenor som jag varit nöjd med under 2+ år till Tele2. Kunde inte motstå när jag förhandlade ner priset till 329kr/månad i 24 månader (Telenor höjde precis från 499kr för 599kr) för 500/500, som Tele2 uppgraderar till 1000/1000 ink router med WiFi 6 utan kostnad då jag även har mobiltelefoni där. Som en "extra överrasknings bonus" så fick jag låna mobilt modem med 40GB surf/månad (inget jag har behov av, men skadar ju inte). Kopplas in den 1/8 så exakt en månad kvar.

Alltid nice när dom kan ge sånna fina erbjudanden för att behålla sina kunder

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Jag har haft Allente, Bredband2 och Bahnhof och alla tre har fungerat 100% lika bra, ta det som är billigast

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Vi har indraget fiber sedan ganska många år från ip only och vi valde Bredband 2 och fungerat i stort sett hela tiden utan problem.
Andra i området valde Banhof och de har haft en jävla massa strul som syns på våran Facebook sida, så gå för Bredband 2.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

akta för att binda på ett år eller så, det brukar vara bra deals runt black friday från alla leverantörer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

akta för att binda på ett år eller så, det brukar vara bra deals runt black friday från alla leverantörer...

Jag måste hålla med här, ibland dyker det upp sjukt bra deals. Men också värt att notera att det är skillnad på bindningstid och att få ett rabatterat pris i 3/6/12/24 månader som du kan säga upp direkt, eller som längst en månad. Det gäller även om man har bindningstid, men man får då en slutfaktura för resterande bindningstid.

Så får man ett bra erbjudande kolla om det faktiskt är bindningstid på det, eller om det bara är så att priset gäller under den tiden.

EDIT: förra BF hade ingen ISP i Open Universe nät som jag är ansluten till (~20 olika ISPs att välja mellan) något erbjudande utöver det vanliga.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Ja vi gick också på deras kampanj på 419kr i månaden, det var i oktober -21. 6 mån senare höjde dom till 449kr för att "säkra kvalité" BS. Det framgår inget i vårat avtal om prishöjningar efter en viss tid, men det är så dom fular sig. "Nya" kunder får för 419kr i månaden sedan höjer dom troligen alla efter 6mån. Jag ska ringa och ifrågasätta i morgon.

Jag hlrde av mig till dom nu och dom sa att vi är uppskrivna på en 419kr tjänst så han "visste inte" vad som hänt och skulle ta ärendet vidare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Gällande Banhof kan jag bekräfta att de ökar priset via att skicka ut ett mail. Jag fick nedan mail i mars att de skulle höja mitt pris från 309 kronor till 349 kronor.

"Vi arbetar ständigt med att utveckla och förbättra våra tjänster och för att kunna göra detta behöver vi då och då se över våra priser. Därför kommer du från och med 1 Maj 2022 få ett nytt pris på ditt bredband: 349 kr/mån.
Chatta gärna med oss på bahnhof.se/minasidor om du har frågor om prishöjningen eller dina bredbandstjänster."

Nu under semestern tittade jag över vad olika leverantörer kostar och såg att Banhof fortsatt säger sig kosta 309 kronor. Jag kontaktar Banhof och säger att jag vill betala 309 kronor igen. Det var konstigt att vi ökat ditt pris, jag ändrar tillbaka svarade Banhof. Var inga konstigheter att ändra tillbaka och justera aktuell faktura via avdrag på nästa.

Trist att man behöver sitta i telefonkö och kontaka leverantören för att få det pris dem säger att de har utåt sett. Befintliga kunder hos Banhof bör bevaka vad dem borde betala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Numbaj1:

Jag kontaktar Banhof och säger att jag vill betala 309 kronor igen. Det var konstigt att vi ökat ditt pris, jag ändrar tillbaka svarade Banhof. Var inga konstigheter att ändra tillbaka och justera aktuell faktura via avdrag på nästa.

Om detta stämmer, och det inte är ett unikt undantagsfall, är det EXTREMT dåligt beteende.

Öka priset med 10-15% i hopp om att folk inte reagerar för att tjäna mer pengar och sedan låtsas som att det inte är medvetet... Igen, jag hoppas verkligen det är ett olyckligt systemfel och inte avsiktligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Numbaj1:

Gällande Banhof kan jag bekräfta att de ökar priset via att skicka ut ett mail. Jag fick nedan mail i mars att de skulle höja mitt pris från 309 kronor till 349 kronor.

"Vi arbetar ständigt med att utveckla och förbättra våra tjänster och för att kunna göra detta behöver vi då och då se över våra priser. Därför kommer du från och med 1 Maj 2022 få ett nytt pris på ditt bredband: 349 kr/mån.
Chatta gärna med oss på bahnhof.se/minasidor om du har frågor om prishöjningen eller dina bredbandstjänster."

Nu under semestern tittade jag över vad olika leverantörer kostar och såg att Banhof fortsatt säger sig kosta 309 kronor. Jag kontaktar Banhof och säger att jag vill betala 309 kronor igen. Det var konstigt att vi ökat ditt pris, jag ändrar tillbaka svarade Banhof. Var inga konstigheter att ändra tillbaka och justera aktuell faktura via avdrag på nästa.

Trist att man behöver sitta i telefonkö och kontaka leverantören för att få det pris dem säger att de har utåt sett. Befintliga kunder hos Banhof bör bevaka vad dem borde betala.

Ja jag fick precis samma mail 6 månader eftet att vi tecknat. På deras sida stod 419kr som angivet pris men vårat var 449kr. Vårat pris efter det är fortsatt 419kr. Usel strategi av ett så känt företag.

Visa signatur