Tele2 obegränsat - abonnemang 4G router

Permalänk
Medlem

Tele2 obegränsat - abonnemang 4G router

Hej!

Undrar om någon vet ifall extra data kort till mitt ”obegränsat” abonnemang skulle fungera i en 4G router? Läser man löst på deras hemsida, så behöver man ”mobilt bredband” abonnemang för att fungera med ex. Deras router.

Vad tror ni/vet ni?

Permalänk
Medlem

Borde funka, har iallafall funkat förut att ta vanligt simkort för mobil och slänga in i en 4G router, och köra på, bara det finns surf pott på simkortet så....

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Borde funka, har iallafall funkat förut att ta vanligt simkort för mobil och slänga in i en 4G router, och köra på, bara det finns surf pott på simkortet så....

Tänker lite så jag med, för teknsikt vad datakortet gör utöver mitt vanlig sim, är att koppla sig mot deras nät. Om dom inte i sin egna router har låst ner via mjukvara att ”vanligt” datakort som egentligen ska sitta i en ”cellular-ipad”. Ska inte fungera. Eller är det övertänkt?

Permalänk
Medlem

Det kommer att fungera bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

Tänker lite så jag med, för teknsikt vad datakortet gör utöver mitt vanlig sim, är att koppla sig mot deras nät. Om dom inte i sin egna router har låst ner via mjukvara att ”vanligt” datakort som egentligen ska sitta i en ”cellular-ipad”. Ska inte fungera. Eller är det övertänkt?

Övertänk. Datakorten fungerar i vilken enhet som helst som accepterar SIM-kort, så länge den också stödjer frekvenserna som Tele2 använder. Jag använder flera datakort i bland annat bärbar dator, surfplatta och router

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig