Husqvarna samlar kör av robotgräsklippare för utomjordisk födelsedagshälsning

Permalänk
Melding Plague

Husqvarna samlar kör av robotgräsklippare för utomjordisk födelsedagshälsning

Världens ensammaste robot Curiosity firar idag tio år på Mars. För att hylla landfarkosten brister robotgräsklippare från Husqvarna ut i sång.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag hatar att kör och kör är samma ord.

Permalänk
Medlem

Lite coolt ändå!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av dlq84:

Jag hatar att kör och kör är samma ord.

Hahahaha åh, jag insåg det inte förrän du sa det. Oops?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Hahahaha åh, jag insåg det inte förrän du sa det. Oops?

Vi får skapa en namninsamling så att kör byter stavning till tjör...

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av dlq84:

Jag hatar att kör och kör är samma ord.

Det är lite körigt ja, lite som "anden" och "anden"

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Jag har en 435X, har precis signat upp för deltagande ska försöka filma och postar här om jag lyckas

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Farmerlip:

Jag har en 435X, har precis signat upp för deltagande ska försöka filma och postar här om jag lyckas

Jaaaa!!! Återkom med resultat, hur kul som helst ju!

Permalänk
Skrivet av flashen:

Det är lite körigt ja, lite som "anden" och "anden"

Banan kör på kör ... banan

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk

Att CR sjunger Happy birthday efter antal jordsnurr, när den befinner sig på Mars.. Husqvarna maskinerna kan ju göra det, men CR borde ju göra det efter Marssnurr!
Och Ja, jag hade definitivt sagt ja till att min gräsklippare skulle göra det om jag hade en sån.

Visa signatur

Kattlåda med sand i | Mössa | Klösträd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tejprullen:

Banan kör på kör ... banan

Var tog vägen vägen när vi åker på en åker....

Svenska språket är en mardröm för många där man återanvänt så många ord :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Jag hatar att kör och kör är samma ord.

Det här kanske är nästa nivå (samt vackrare, imo) av clickbait? Fånga läsaren med grammatiskt svårtolkade rubriker som denne stannar vid och måste läsa tre-fyra gånger innan det sitter. Vid det laget borde kanske intresse väckts?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Var tog vägen vägen när vi åker på en åker....

Svenska språket är en mardröm för många där man återanvänt så många ord :).

...vilket får mig att tänka på denna ganla goding där man kan använda samma ord till flera saker 😁

https://youtu.be/8Nx0sQLl7IY

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk

Jag hann inte med på starten, jag trodde att den skulle stanna först.

Roligt av Husqvarna tycker jag

Permalänk
Inaktiv

Vad har detta i Sweclockers att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

Vad har detta i Sweclockers att göra?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

Vad har detta i Sweclockers att göra?

det är nördigt, coolt, använder teknik och handlar om en systemuppdatering för konsumentelektronik. jag kan göra listan längre om du vill

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farmerlip:

Jag hann inte med på starten, jag trodde att den skulle stanna först.
https://www.youtube.com/shorts/bmeT-Y-caOI

Roligt av Husqvarna tycker jag

Work work, för upptagen för det kanske

Supergulligt tycker jag, robotar måste vara lite ensamma ibland...

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
Medlem

Fick läsa rubriken ett flertal gånger innan jag fattade vad det stod/g.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

Vad har detta i Sweclockers att göra?

Om SweClockers
SweClockers grundades 1999 och har sedan dess växt till att bli Sveriges största webbplats om datorer och hårdvara. Med mer än 200 000 registrerade medlemmar besöks SweClockers av en bred grupp teknikentusiaster som inte bara tar del av dagliga nyheter, artiklar och recensioner utan också utbyter åsikter och idéer i ett av landets största diskussionsforum.

Från "Om SweClockers"

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Jag hatar att kör och kör är samma ord.

Blir lite kört när Husqvarna kör en kör av körande körande gräsklippare.

Permalänk
Skrivet av anon39592:

Vad har detta i Sweclockers att göra?

inb4 gräsklipparrecensioner.

Visa signatur

Allt annat är olidligt.

Permalänk
Skrivet av =):

Om SweClockers
SweClockers grundades 1999 och har sedan dess växt till att bli Sveriges största webbplats om datorer och hårdvara. Med mer än 200 000 registrerade medlemmar besöks SweClockers av en bred grupp teknikentusiaster som inte bara tar del av dagliga nyheter, artiklar och recensioner utan också utbyter åsikter och idéer i ett av landets största diskussionsforum.

Från "Om SweClockers"

SweClockers
För dig som älskar datorer och hårdvara

Visa signatur

Allt annat är olidligt.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Fick läsa rubriken ett flertal gånger innan jag fattade vad det stod/g.

Samma här. Jag skulle istället skriva "sångkör" alternativt "sånggrupp" istället. Eller så hade jag omformulerat rubriken. Det ser jättekonstigt ut. Ordet kör har ju i 99.9% av fallen med hastighet att göra. Ser man orden "kör av" tillsammans så tänker ju hjärnan direkt att det är något som inte håller sig på vägen, efter att Husqvarna har samlat något?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av =):

Om SweClockers
SweClockers grundades 1999 och har sedan dess växt till att bli Sveriges största webbplats om datorer och hårdvara. Med mer än 200 000 registrerade medlemmar besöks SweClockers av en bred grupp teknikentusiaster som inte bara tar del av dagliga nyheter, artiklar och recensioner utan också utbyter åsikter och idéer i ett av landets största diskussionsforum.

Från "Om SweClockers"

Skrivet av 𝕃𝕚𝕕𝕝ℂ𝕝𝕠𝕔𝕜𝕖𝕣:

inb4 gräsklipparrecensioner.

Skrivet av 𝕃𝕚𝕕𝕝ℂ𝕝𝕠𝕔𝕜𝕖𝕣:

SweClockers
För dig som älskar datorer och hårdvara

Inom datorvärlden, ja.

Om vi ska gå på er definition....vart är artiklarna om bilar, lastbilar, båtar, flygplan, vitvaror, motorcyklar, mopeder, hus, byggnader, klockor, CNC-maskiner, MIG/MAG-svetsar...behöver ni fler exempel?

Permalänk
Skrivet av flashen:

Det är lite körigt ja, lite som "anden" och "anden"

Eller att vara gift eller fått i sig gift 😂🤘

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Samma här. Jag skulle istället skriva "sångkör" alternativt "sånggrupp" istället. Eller så hade jag omformulerat rubriken. Det ser jättekonstigt ut. Ordet kör har ju i 99.9% av fallen med hastighet att göra. Ser man orden "kör av" tillsammans så tänker ju hjärnan direkt att det är något som inte håller sig på vägen, efter att Husqvarna har samlat något?

Hade inga problem med att förstå rubriken på första läsningen. Se det som lite ofrivillig folkbildning istället.

Roligt tilltag från Husqvarna för övrigt. Vi behöver mer sådant i vardagen.

Permalänk
Hedersmedlem

Varför köpte vi en Gardena?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Nästan så man blev lite tårögd.