Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Gå och fråga förare inom i ett F2-stall om de vill köra för Alpine nästa år. Eller stanna kvar i Disney-serien. Visst, ingen eller få har en superlicens. Men nog finns det allt ny talang att håva in.

Alpine gör annars rätt bra ifrån sig. De har inte nästan ens lika stor budget som Ferrari, Mercedes och RB. Om jag minns det rätt. Mercedes önskar att faktiskt putta ut ett lag som de förser med motorer. I nuläget (vad jag förstår) finns det noll pengar att göra motorer åt de andra lagen, i och med att motorerna kostar en fast summa. Det kostar alltså mer än vad det smakar.

Kan ju tänka mig att Williams behöver knyckla in en Alpine/Renault motor i den snara framtiden. Eller så sker en förändring i och med nya regs för motorerna.

Jag är inte särskilt oroad att Alpine inte skulle hitta en förare, det löser de på ett eller annat sätt även om det inte blir som de tänkt sig.
Oron jag avsåg var verkligen om Renault skulle tröttna, men även om det händer så kan det ju yttra sig på olika sätt.

Och ja, om någon behöver en ny motor så blir det väl Renault de får ta.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Alex Albon klar för Williams nästa år 😃

Breaking news

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Alex Albon klar för Williams nästa år 😃

Breaking news

Det förtjänar han! Det kommer vara mycket ung (men också rutinerad) talang i fältet nästa år!

Edit: Jag läste Renault av någon anledning och trodde han skulle dit. Måste gå och hämta kaffe!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Skrivet av heatm:

Det förtjänar han! Det kommer vara mycket ung (men också rutinerad) talang i fältet nästa år!

Edit: Jag läste Renault av någon anledning och trodde han skulle dit. Måste gå och hämta kaffe!

Japp han har gjort ett bra jobb med tanke på att bilen inte är den bästa direkt 😬

Jag gillade hans twitterinlägg precis efter det blev annonserat 😄:

Piastri ripoff

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Japp han har gjort ett bra jobb med tanke på att bilen inte är den bästa direkt 😬

Jag gillade hans twitterinlägg precis efter det blev annonserat 😄:

Piastri ripoff

Twitter har gått berserk på att driva med Alpine/Piastri-situationen. Det är underbart!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem

Typiskt F1. Liv bland träden medan det är lugnt på backen, pga uppehållet. Förutom hos Alpines ledning och meme-konton @ Twitter. Det är skojs i alla fall. I slutändan lär fältet ta en oväntad form inför 2023.

(t ex Leclerc/Norris till Mercedes)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Typiskt F1. Liv bland träden medan det är lugnt på backen, pga uppehållet. Förutom hos Alpines ledning och meme-konton @ Twitter. Det är skojs i alla fall. I slutändan lär fältet ta en oväntad form inför 2023.

(t ex Leclerc/Norris till Mercedes)

Blir väldigt dyra deals i sådana fall (kontraktsbrott osv) då alla inblandade i ditt exempel har kontrakt åtminstone nästa år ut.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Blir väldigt dyra deals i sådana fall (kontraktsbrott osv) då alla inblandade i ditt exempel har kontrakt åtminstone nästa år ut.

Leclerc har tydligen en performance klausul hos Ferrari(!?). De måste vara topp 3 i mästerskapet. Borde inte vara några problem. Men slutet på det där inlägget var mest en addering till allt som pågår.

Hamilton kommer säkerligen stanna nästa år dessutom. Nah, får la hoppas Ferrari börjar visa formen som ett mästarlag. Det är väl vad många önskar sig. Inkl RB som tycks hellre tandas med Ferrari, istället för Mercedes dramafyllda kirurgi under och efter 2021. Men vem säger att äventyret är harmlöst om nu Ferrari och RB stångas om att vinna en liten marginal, mot slutet av året (nästa?).

Verstappen och Leclerc tycks ha ett sådant kamratskap. Att de låter nog inget sådant hända. Men i gamla bilder så härjade Rosberg och Hamilton med varandra gladeligen, till att de delade på tårtspaden i det vinnande och starkaste teamet, och slogs om VM-vakuumets första position. Saknar faktiskt VM 2016, fast silverpilen ganska entydigt ägde. Hjälmverkstäderna i de där båda silvriga bilarna, hade enorma horn i pannan.

Edit: En artikel där Eric Boullier går i god favör, för Alonso som förare: https://www.planetf1.com/news/eric-boullier-defends-fernando-...

Permalänk
Medlem

Sad Ferrari noises

Från https://twitter.com/F1_charts

Permalänk
Medlem

Rykte om att det är klart med Piastri till McLaren, ersätter Ricciardo.
https://racingnews365.com/revealed-piastri-to-replace-ricciar...

Permalänk

Imo, det enda som fattas nu är Schumacher till Ferrari och Mazepin till HAAS. Nä men lider faktiskt lite med Ricciardo, vette fan om man får fler chanser i toppteam nu, världen fungerar ju att det senaste resultatet är det folk kommer ihåg.

Permalänk
Medlem

Vad jag läst mig till så får Ricciardo fortsätta ett år till i McLaren.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Ryktet säger ju att Ricciardo har någon form av option på förlängning, det kan ju vara så att teamet också har den optionen men vill inte utöva den, det är åtminstone så det verkar. Jag tror att Ricciardo lämnar, alternativt kanske går till Mclarens indycar-team.

Permalänk
Skrivet av Alphahanne:

Skrivet av Hejss:

Ryktet säger ju att Ricciardo har någon form av option på förlängning, det kan ju vara så att teamet också har den optionen men vill inte utöva den, det är åtminstone så det verkar. Jag tror att Ricciardo lämnar, alternativt kanske går till Mclarens indycar-team.

Rimligt så borde en performance klausul finnas åt båda hållen kan jag tycka. Sen har vi ju sett hur RB behandlar förare som inte presterar så jag tycker inte det är helt osannolikt att en grym förare faktiskt får flytta på sig ändå.

Permalänk
Medlem

Han är ju högst medioker i McLaren och gör inte skäl för sin lön då är det bara flytta på sig. Har fått så mycket tid på att lära sig köra det kommer inte bli så mycket bättre.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Han är ju högst medioker i McLaren och gör inte skäl för sin lön då är det bara flytta på sig. Har fått så mycket tid på att lära sig köra det kommer inte bli så mycket bättre.

Det har väl nästan blivit sämre i år än förra året. Lite konstigt, han har tidigare presterat bra mot andra bra förare.

Permalänk
Medlem

Mjo, Ricciardo lever inte upp till sin standard i den nuvarande eran av McLarens. Tycker ju ändå med den vägnota karln kostar, så måste man ju kunna förändra sitt körsätt om man är en jäkla bra och adaptiv förare. Äh, det är svårt att spekulera runt orsakerna till varför han inte når upp. Data och diskussionerna får vi ju aldrig se. Endast pressens många hypoteser, någon förskönad intervju och jultomten efter Kalle Anka.

Jag är i alla fall övertygad om att McLaren försökt hjälpa honom så gott man kan. Trots allt är det en team effort att rotera bilen runt banan.

I slutändan tycker det är riktigt synd att han inte lyckats hitta formen. För mitt förråd av minnen vill då minnas att han är hänsynslös då det klickar. Typ Kinas GP här om året ringer i klockorna, då Ricciardo sände RB:n en billängd framför apex innan han stod på bromsen (omkörning/klämde sig förbi Bottas): https://www.youtube.com/watch?v=AVqCf2A0KNg

I mitt sökande hittade jag ett klassiskt Stroll-moment. Malaysia GP 2017: https://youtu.be/02ekLWzzU5s?t=300

Permalänk

Jag kan inte hjälpa att fundera på hur Ricciardos situation hade sett ut idag om han hade stannat hos Red Bull istället för att gå till Renault 2019. Han presterade faktiskt bra hos RB, men sen gick det utför känns det som. Visst har han haft lite glimtar av sitt forna jag från RB-tiden då och då, både hos Renault och McLaren, men inte ens i närheten av det han gjorde hos RB.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Jag kan inte hjälpa att fundera på hur Ricciardos situation hade sett ut idag om han hade stannat hos Red Bull istället för att gå till Renault 2019. Han presterade faktiskt bra hos RB, men sen gick det utför känns det som. Visst har han haft lite glimtar av sitt forna jag från RB-tiden då och då, både hos Renault och McLaren, men inte ens i närheten av det han gjorde hos RB.

Han ville inte spela andrefiol därför han lämnade red bull.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Han ville inte spela andrefiol därför han lämnade red bull.

Jo det vet jag. Men det blev ju knappast bättre. Tänk om han hade härdat ut och fortsatt, jag tror det hade gått bättre om han hade stannat kvar. Men men, spekulera går alltid men leder sällan nån vart 😄

Hur som helst lär griden se betydligt annorlunda ut nästa år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Jo det vet jag. Men det blev ju knappast bättre. Tänk om han hade härdat ut och fortsatt, jag tror det hade gått bättre om han hade stannat kvar. Men men, spekulera går alltid men leder sällan nån vart 😄

Hur som helst lär griden se betydligt annorlunda ut nästa år.

Svårt motivera sig att bli andreförare. Sen så gjorde Renault världens sämsta deal och gav Ricciardo en sjuk lön för att göra det hoppet bara för att jävlas med red bull så det var nog greed också ala Henrik stenson

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

2005 Japanese Grand Prix-Last 7 Laps: https://youtu.be/IU82ky4hy-k
(wikipedia.org)

Grannarna hade nog klagat förtvivlat bakom en låst ytterdörr, om Japans GP från 2005 avgjordes idag. Högtalarna hade med säkerhet varit uppvridna till maximum effort. Räikkönen startade från P17, Alonso P16, Schumi P14. VM-tabellens topp förhöll sig i ganska nära anslutning alltså (Alonso hade dock viskat hem mästerskapet i Brasilien veckorna innan). Ralf Schumacher (Toyota) startade från P1 med Jenson Button (BAR-Honda) vid sin sida.

Slutsatsen blir i alla fall att Räikkönen vinner GP:t från startpositionen P17. Med 53 varv gamla däck. Däckbyten blev ju bannad i och med året 2005, i försök att sänka farten i sporten. En ganska tråkig förändring med tanke på hur stukade Ferrari blev med däcken som Bridgestone tog fram, vilka ganska tydligt var sämre än Michelin. 2005 var också året då krulligt väntande fans på Indianapolis läktare, fick se varje Michelin bärande formelbil gå in i depå innan uppvärmningsvarvet slut. Pga dess osäkerhet krings dess longitivitet i den kurvade snedbanan innan start/mål.

2005 var också det sista året med V10:an, en maskin minst lika fångande som TV-produktionen för F1 (jämfört med idag). Om någon vill ta en nostalgitripp så finns loppet i arkivet hos F1TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

2005 Japanese Grand Prix-Last 7 Laps: https://youtu.be/IU82ky4hy-k
(wikipedia.org)

Grannarna hade nog klagat förtvivlat bakom en låst ytterdörr, om Japans GP från 2005 avgjordes idag. Högtalarna hade med säkerhet varit uppvridna till maximum effort. Räikkönen startade från P17, Alonso P16, Schumi P14. VM-tabellens topp förhöll sig i ganska nära anslutning alltså (Alonso hade dock viskat hem mästerskapet i Brasilien veckorna innan). Ralf Schumacher (Toyota) startade från P1 med Jenson Button (BAR-Honda) vid sin sida.

Slutsatsen blir i alla fall att Räikkönen vinner GP:t från startpositionen P17. Med 53 varv gamla däck. Däckbyten blev ju bannad i och med året 2005, i försök att sänka farten i sporten. En ganska tråkig förändring med tanke på hur stukade Ferrari blev med däcken som Bridgestone tog fram, vilka ganska tydligt var sämre än Michelin. 2005 var också året då krulligt väntande fans på Indianapolis läktare, fick se varje Michelin bärande formelbil gå in i depå innan uppvärmningsvarvet slut. Pga dess osäkerhet krings dess longitivitet i den kurvade snedbanan innan start/mål.

2005 var också det sista året med V10:an, en maskin minst lika fångande som TV-produktionen för F1 (jämfört med idag). Om någon vill ta en nostalgitripp så finns loppet i arkivet hos F1TV.

Slående hur mycket bättre det producerades då.
Vi får nästan oavbrutet följa hela fighten.
Men vad som verkligen sticker ut och förstärker upplevelsen även genom kamerorna är ju ljudet.
Nu har fansen stått ut med "epatraktor utanför kormojjen 02:00" ljudet i snart 10 år, det är dax för dom att ge oss multicylinder ljud igen.
I princip alla motorkonfigurationer låter bättre än just V6'an, 3-4-5 har alla en betydligt trevligare sång än just V6'an.
För att inte tala om 8-10 men framförallt den fantastiska V12' an.

Hade förmånen att se F1 live under den korta perioden där 8-10 och 12 cylindriga motorer tävlade samtidigt.
V8'orna saknade effekt men var "bränslesnåla", V12'orna hade mest effekt med såklart drog mest soppa, och V10'orna var en bra kompromiss som slutligen tog över helt.
Ljudet vid starten är någonting man aldrig kommer att glömma, och inte heller kunna höra igen...

Permalänk
Medlem

Aaah humor att höra hur mycket bättre det producerades för. Det vi fick se var följande av ledarbilen sista varven. Alla fighter längre bak ignorerades

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Slående hur mycket bättre det producerades då.
Vi får nästan oavbrutet följa hela fighten.
Men vad som verkligen sticker ut och förstärker upplevelsen även genom kamerorna är ju ljudet.
Nu har fansen stått ut med "epatraktor utanför kormojjen 02:00" ljudet i snart 10 år, det är dax för dom att ge oss multicylinder ljud igen.
I princip alla motorkonfigurationer låter bättre än just V6'an, 3-4-5 har alla en betydligt trevligare sång än just V6'an.
För att inte tala om 8-10 men framförallt den fantastiska V12' an.

Hade förmånen att se F1 live under den korta perioden där 8-10 och 12 cylindriga motorer tävlade samtidigt.
V8'orna saknade effekt men var "bränslesnåla", V12'orna hade mest effekt med såklart drog mest soppa, och V10'orna var en bra kompromiss som slutligen tog över helt.
Ljudet vid starten är någonting man aldrig kommer att glömma, och inte heller kunna höra igen...

Innan F1TV och man endast hade tillgång till Viaplay för att se F1 live, så var det en dröm att kika Nascar emellanåt för att få höra på lite renodlade motorljud. Honda har eller hade ett ganska okej ljud då motorn hamnade i en RB.

Nah, ett argt jäv*a bi är vad man vill höra komma emot en under dessa event.

Skrivet av oqvist:

Aaah humor att höra hur mycket bättre det producerades för. Det vi fick se var följande av ledarbilen sista varven. Alla fighter längre bak ignorerades

TV-produktion innebär lite mer än bara vem man filmar. Ordvalet är egentligen fel för en direktsändning, men tolkar man F1 som en gigantisk ganska ordnad show, så går det att smita in med ordet.

Loppen filmades med en annan typ av svepande teknik och vinklar. Väldigt lite annat lull under sändningarna, som handplockade radiosändningar för att skapa dramatik. Dessutom pratade Kimi 2min typ oavbrutet, under TV-konferensen efter sin vinst i Japans GP 2005. M.m

Permalänk
Medlem

Formula 1 YT-kanalen postade för en stund sedan: F1 Animated! The 2022 Season So Far... https://www.youtube.com/watch?v=JfKF4OpvOC0

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Mjo, Ricciardo lever inte upp till sin standard i den nuvarande eran av McLarens. Tycker ju ändå med den vägnota karln kostar, så måste man ju kunna förändra sitt körsätt om man är en jäkla bra och adaptiv förare. Äh, det är svårt att spekulera runt orsakerna till varför han inte når upp. Data och diskussionerna får vi ju aldrig se. Endast pressens många hypoteser, någon förskönad intervju och jultomten efter Kalle Anka.

Jag är i alla fall övertygad om att McLaren försökt hjälpa honom så gott man kan. Trots allt är det en team effort att rotera bilen runt banan.

I slutändan tycker det är riktigt synd att han inte lyckats hitta formen. För mitt förråd av minnen vill då minnas att han är hänsynslös då det klickar. Typ Kinas GP här om året ringer i klockorna, då Ricciardo sände RB:n en billängd framför apex innan han stod på bromsen (omkörning/klämde sig förbi Bottas): https://www.youtube.com/watch?v=AVqCf2A0KNg

I mitt sökande hittade jag ett klassiskt Stroll-moment. Malaysia GP 2017: https://youtu.be/02ekLWzzU5s?t=300

Ricciardo har faktiskt sagt själv att han inte är en adaptiv förare. Han har extremt svårt att anpassa sig efter en bil och hitta en ny "körstil". McLaren är jag inte lika övertygade med, jag ser inte att de har gjort mycket för att anpassa bilen efter Ricciardo heller. Ricciardo är känd för att behöva en bil som har starkt grepp för att rotera bra in i kurvor, alltså skall du kunna bromsa sent och få en klar rotation men även kunna bromsa mycket tidigare än andra, och bära mer fart in genom kurvorna. McLaren (både MCL35/M och MCL36) är med mer grepp för understyrning. Norris har hittat ett sätt trots hans påståenden om att "MCL36 är inte alls som föregående bil, jag har behövt anpassa mig jättemycket" (men det är egentligen inte så stor skillnad i körstilen av MCL36 kontra MCL35/M). Ricciardo behöver en bil som är stabil genom kurvor, han har aldrig påstått något annat och har varit ganska ärlig med det. Han snackar bara inte mycket negativt inför press varken om sig själv eller sitt stall.

Det verkar även som att McLaren slutade slänga in uppdateringar till Ricciardos bil som faktiskt hade kunnat hjälpa honom anpassa sig för längesedan.

Alpine hade passat honom, det tror jag.

Permalänk
Medlem

Han har ju typ redan typ kört för Alpine när de var Renault? Passade tydligen inte. Vad jag minns var han iaf okay i den bilen men där hade han ju förstaförarbehandling om än inte någon som totalt dominerade så han gjorde miss nummer två när han gick till McLaren. Ricchiardo är typ en ny alonso men med mindre talang. Stallbyten som främjar plånbok mer än resultat.

De flesta förare har absolut sin körstil och sina preferenser vad de behöver. Sen så har ju en del lättare än andra att anpassa sig än andra absolut och lyckas undvika var en sekund efter pga bil som inte passar en.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Han har ju typ redan typ kört för Alpine när de var Renault? Passade tydligen inte. Vad jag minns var han iaf okay i den bilen men där hade han ju förstaförarbehandling om än inte någon som totalt dominerade så han gjorde miss nummer två när han gick till McLaren. Ricchiardo är typ en ny alonso men med mindre talang. Stallbyten som främjar plånbok mer än resultat.

De flesta förare har absolut sin körstil och sina preferenser vad de behöver. Sen så har ju en del lättare än andra att anpassa sig än andra absolut och lyckas undvika var en sekund efter pga bil som inte passar en.

I vilken värld passade inte Renault honom? Han fick två pallplatser med dem och såg till att de avslutade säsongen på fämte plats trots att Ocon inte presterade så väl. Dessutom var han inom poäng i varje race förutom två + ett (DNF, mekaniska fel).

Renault passade honom extremt bra, men McLaren lovade en extremt mycket bättre bil och Renault visade inte det just då—tror alla hade valt att gå till McLaren. Två år i ett lag är inte så lite heller med alla transfers som hänt på sistone.

Alpine håller fortfarande tag i mycket från Renault-eran, därav min åsikt.

Tänk på vilka Ricciardo har kört mot och vunnit mot. Han har varit med i fighten länge. Kommit trea i mästerskapet två gånger bland extremt tuffa motståndare, i en era där Mercedes dominerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

I vilken värld passade inte Renault honom? Han fick två pallplatser med dem och såg till att de avslutade säsongen på fämte plats trots att Ocon inte presterade så väl. Dessutom var han inom poäng i varje race förutom två + ett (DNF, mekaniska fel).

Renault passade honom extremt bra, men McLaren lovade en extremt mycket bättre bil och Renault visade inte det just då—tror alla hade valt att gå till McLaren. Två år i ett lag är inte så lite heller med alla transfers som hänt på sistone.

Alpine håller fortfarande tag i mycket från Renault-eran, därav min åsikt.

Tänk på vilka Ricciardo har kört mot och vunnit mot. Han har varit med i fighten länge. Kommit trea i mästerskapet två gånger bland extremt tuffa motståndare, i en era där Mercedes dominerat.

Han kom ju trea i näst bästa bilen då vettel checkat ut. Det är vad man får förvänta. I Renault så var han något starkare än Ocon men inte mycket

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x