Elgiganten Access denied med FF

Permalänk
Medlem

Elgiganten Access denied med FF

Sen igår märket jag att elgiganten.se ballar ur när man surfar med FF hos dem. Kommer till sidan, klickar kanske på en kategori eller startar en sökning, och då tar det stopp.

Vit error sida:
Access Denied
You don't have permission to access "http://www.elgiganten.se/datorer-kontor" on this server.
och så ett referensnummer

Har stängt av alla tillägg men likadant och har ingen VPN. Går jag över till Chrome funkar det fint.
Nån annan som märkt av detta?

Permalänk
Snusfri

Har råkat ut för det och du får gå in på "Settings" sedan Privacy & Security och scrolla ner till Cookies and Site Data och rensar där.
Du kommer dock bli utloggad från olika sidor.

Du kan testa Manage Data först och välja Elgiganten i listan och rensa enbart den sidan.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Sen igår märket jag att elgiganten.se ballar ur när man surfar med FF hos dem. Kommer till sidan, klickar kanske på en kategori eller startar en sökning, och då tar det stopp.

Vit error sida:
Access Denied
You don't have permission to access "http://www.elgiganten.se/datorer-kontor" on this server.

Har stängt av alla tillägg men likadant och har ingen VPN. Går jag över till Chrome funkar det fint.

Fungerar utan problem för mig med FF

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av guermantes:

Vit error sida:
Access Denied

Funkar utmärkt så det är nått lokalt problem hos dig, rensa cache/kakor och kolla ev tillägg och inställningar för det är i vart fall inget generellt fel som stoppar FF.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Funkade enligt THB:s tips. Nån mysko cookie måste ha legat och smulat i maskineriet.