Disney plus startar inte

Permalänk
Medlem

Disney plus startar inte

Hej på er

Har en lite äldre modell av Samsung TV (UE55KS7005, 6år) och nyligen har Disney+ fått fnatt och inte velata starta. Det står "Disney plus loading" men sen blir det svart som appen laddar klart men ingen bild. Alla andra appar funkar prima som, YT, Netflix, CMore osv.

Har återställt smart huben och då fungerar appen men så fort man startar om TV så slutar den att fungera igen.

Någon som har samma problem eller vet en lösning utan att behöva återställa huben hela tiden.

Tack på förhand.

Mvh
Martin

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell) Modekort: MSI Z87-S02 Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 4GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) Lagring: SSD 840 EVO 250GB, 1TB WD Nätdel: Corsair CX 750M 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R4 Svart

Permalänk
Avstängd

Min Samsung TV är lite nyare, men jag hade lite liknande problem med just Disney+ också, som dock verkar ha lugnat sig nu. Det jag gjorde var att gå in i appar (minns inte exakt hur man kom dit, eller vad det hette) och där hitta Disney+ och avsluta det, sen gick det att starta utan problem. Ibland räckte det med att liksom trycka på hemknappen på teven och välja en genväg till Disney-appen, alltså att gå direkt till ett av programmen som visas i menyn när man har markerat appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Min Samsung TV är lite nyare, men jag hade lite liknande problem med just Disney+ också, som dock verkar ha lugnat sig nu. Det jag gjorde var att gå in i appar (minns inte exakt hur man kom dit, eller vad det hette) och där hitta Disney+ och avsluta det, sen gick det att starta utan problem. Ibland räckte det med att liksom trycka på hemknappen på teven och välja en genväg till Disney-appen, alltså att gå direkt till ett av programmen som visas i menyn när man har markerat appen.

Skönt att höra det inte bara vi, har försökt med att göra som du sa välja direkt ifrån menyn men hjälper dessvärre inte här. Sambon aitter med supporten hos Disney plus men går trökt där

Vi får se om dem säger något annat men alla tips uppskattas!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell) Modekort: MSI Z87-S02 Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 4GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) Lagring: SSD 840 EVO 250GB, 1TB WD Nätdel: Corsair CX 750M 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R4 Svart

Permalänk
Avstängd

En sista utväg är ju att köpa typ en Chromecast med Android eller liknande (Apple TV verkar många gilla) och köra "smarta funktioner" den vägen istället. Förr eller senare hamnar väl vi alla där när tevens plattform blir föråldrad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

En sista utväg är ju att köpa typ en Chromecast med Android eller liknande (Apple TV verkar många gilla) och köra "smarta funktioner" den vägen istället. Förr eller senare hamnar väl vi alla där när tevens plattform blir föråldrad.

Ja men så är det ju, det konstiga är att det funkade på förmiddagen och sedan på eftermiddagen så fu kagerqde inte. Disney+ sa att det är tvns ram aom gör det. Men återställer vi om smarthuben så funkar det även vi laddar ner andra appar men startar vi om tv då startar appen inte... Så sjukt underligt fel så vöntar på näsata uppdatering om det är den som har gjort något.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testade nyss på min 75" Samsung som är ca. 3 år gammal nu. Funkade snabbt o fint.

Men det är inte alltid så, YouTube kan låsa sig, Amazon kan låsas, Netflix har buggat ur några gångar, vad gör jag då?
Följande:

1) Stäng tv'n.

2) Håll nere ON knappen på din fjärrkontroll. Hela tiden, helt till du ser Samsung loggan.

3) Nu har din tv startat om istället för att starta upp från viloläge.

Om det inte funkar.

1) Gå in i appar.

2) Radera de appar som du inte använder.

3) Om funktionen finns, gå in i inställningar och "optimera" eller radera data.

4) Om funktionen finns, öppna din TV's browser - och radera kortminne / cache / Cookies.

5) Gå till det första tipset om att starta om TV'n.

Om detta ej fungerar:

1) Avinstallera Disney+

2) Gör hela processen om med att radera data, appar du inte använder etc.

3) Installera Disney+

4) Logga in på nytt.

Nu borde det fungera, fungerar det inte efter allt detta - kontakta Disney+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Testade nyss på min 75" Samsung som är ca. 3 år gammal nu. Funkade snabbt o fint.

Men det är inte alltid så, YouTube kan låsa sig, Amazon kan låsas, Netflix har buggat ur några gångar, vad gör jag då?
Följande:

1) Stäng tv'n.

2) Håll nere ON knappen på din fjärrkontroll. Hela tiden, helt till du ser Samsung loggan.

3) Nu har din tv startat om istället för att starta upp från viloläge.

Om det inte funkar.

1) Gå in i appar.

2) Radera de appar som du inte använder.

3) Om funktionen finns, gå in i inställningar och "optimera" eller radera data.

4) Om funktionen finns, öppna din TV's browser - och radera kortminne / cache / Cookies.

5) Gå till det första tipset om att starta om TV'n.

Om detta ej fungerar:

1) Avinstallera Disney+

2) Gör hela processen om med att radera data, appar du inte använder etc.

3) Installera Disney+

4) Logga in på nytt.

Nu borde det fungera, fungerar det inte efter allt detta - kontakta Disney+.

Det var de sjukaste... första alternativet hjälpte. Att man inte visate om de innan... tur att de funkade för det går inte att avinstallera den appen för den ingår i TVn elöer vad man ska säga.

Grymt och tack för hjälpen 😃

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av asonJR:

Det var de sjukaste... första alternativet hjälpte. Att man inte visate om de innan... tur att de funkade för det går inte att avinstallera den appen för den ingår i TVn elöer vad man ska säga.

Grymt och tack för hjälpen 😃

Anytime bud!