Permalänk

Radera Paypal konton

Jag reggade ett Paypal konto med fejkade uppgifter då jag skulle prova hur det var att använda. Skrev in ett fejkat telefonnummer då jag inte ville att de skulle ha mitt riktiga nummer. Försöker jag nu logga in på Paypal så kräver de att få ringa eller skicka SMS till numret (som så klart inte syns).

För att kontakta Paypal måste jag tydligen också logga in.

Jag ringde till kundtjänst och fick prata med nån som sa att fejkade konton kommer att raderas. Det var före våren. Ligger dock tydligen kvar än och kan ju inte gå in och t.ex. ta bort min mail eller radera kontot.

Finns inga skulder eller nånting kopplat dit.

Nån som vet hur man kan gå till väga för att ta bort skiten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellesandare:

Jag reggade ett Paypal konto med fejkade uppgifter då jag skulle prova hur det var att använda. Skrev in ett fejkat telefonnummer då jag inte ville att de skulle ha mitt riktiga nummer. Försöker jag nu logga in på Paypal så kräver de att få ringa eller skicka SMS till numret (som så klart inte syns).

För att kontakta Paypal måste jag tydligen också logga in.

Jag ringde till kundtjänst och fick prata med nån som sa att fejkade konton kommer att raderas. Det var före våren. Ligger dock tydligen kvar än och kan ju inte gå in och t.ex. ta bort min mail eller radera kontot.

Finns inga skulder eller nånting kopplat dit.

Nån som vet hur man kan gå till väga för att ta bort skiten?

Det kan du troligtvis inte göra... men eftersom du använde fejkade uppgifter spelar det väl ingen roll?
Låt kontot ligga. Sluta logga in, så kommer de så småningom att inaktivera kontot. När de gör det spelar ju inte heller någon roll, eftersom kontot inte används till något och uppgifter åter igen var fejkade.

Ta även bort kontot bland dina sparade uppgifter i webbläsaren; så länge du inte återanvänder samma lösenord till allt kommer du gissningsvis glömma uppgifterna så småningom.

Edit: Eller fejkade du allt utom mejlen? :S
Om så är fallet kanske du kan testa detta, om du inte redan gjort det. Men använder de andra uppgifter från kontot för att verifiera din identitet, som du inte kan eftersom du fejkade allt utom det kanske viktigaste av allt (eposten), så kan det vara kört. I så fall ser jag inga andra möjligheter än att börja använda en ny epost specifikt för Paypal eller strunta i Paypal helt.

Om de inte kan verifiera att kontot är fejk på något sätt, något du kan ha svårt att bevisa, kan det ta flera år innan de inaktiverar kontot. Och även om de gör det är troligtvis din epost fortfarande kopplad till resterna av det gamla kontot.