Läckta bilder visar Logitechs portabla spelkonsol

Permalänk
Melding Plague

Läckta bilder visar Logitechs portabla spelkonsol

Logitech och Tencent jobbar på en handhållen spelkonsol och via läckta bilder får vi se hur enheten kan komma att se ut.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Moln…

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem

Blir spännande att se vad de släpper. Moln lagring är ju inte alls en dum idé.

Permalänk
Medlem

Intresseklubben antecknar.

Permalänk
Medlem

You lost me at Tencent.

Permalänk
Medlem

Streaming behöver ju inte gå från molnservrar,
lokal GeForce från pc eller xbox konsol kan nog lösa ett par krockar i soffan eller bara vara en fräsig kontroll som råkar ha en skärm...

Men risken är att de fixar ett par kommersiella tjänster och tröttnar där.

Permalänk

Såg nice ut

Permalänk
Medlem

Molnspelande via Steam kan vara nåt, kan vara intressant beroende på prislapp.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Snusfri

Såg intressant ut tills jag läste att Tencent var inblandade, då försvann det intresset omedelbums.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Designed by Fisher Price (TM).

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Molnspelande via Steam kan vara nåt, kan vara intressant beroende på prislapp.

Det kan du ju köra redan idag via Steam Link.
Gissningsvis lär det bli dyrare än en spelkontroll till paddan eller telefonen.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Det kan du ju köra redan idag via Steam Link.
Gissningsvis lär det bli dyrare än en spelkontroll till paddan eller telefonen.

Javisst går det att köra gamepad till telefonen, men det blir inte lika portabelt som med en enhet där allt sitter ihop.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Javisst går det att köra gamepad till telefonen, men det blir inte lika portabelt som med en enhet där allt sitter ihop.

https://www.amazon.com/tablet-controller/s?k=tablet+controlle...

Finns massvis med påknäppskontroller till olika tablets från de större märkena.
Jag har ingen aning om priset men jag tror att för just streaming usecaset (där man redan förutsätts ha ett stabilt AX (minst AC) nätverk och en bra spelburk så lär det inte säljas så många ex, då det är just det. En dyr tablet med gampad.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Molnspelande är ju intressant men tekniken är inte riktigt mogen ännu, tycker det är för mycket input-lag.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Source the verge? Hoppas de inte får vantarna på den och byter ut kylpastan!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Javisst går det att köra gamepad till telefonen, men det blir inte lika portabelt som med en enhet där allt sitter ihop.

Du har väl med dig telefonen oavsett också?

Så istället för telefon + konsol så blir det telefon + spelkontroll. Borde gå jämnt ut?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Moderator
Forumledare

Tja, för steamlink och xcloud lär det ju vara perfekt men något säger mig att priset hamnar en bra bit norr om 2000:- vilket gör det ointressant.

Då kör jag hellre mobilen och xboxkontrollen med ett clips

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Stora poängen för mig med steam deck är ju att spela under pendling och liknande med kass anslutning…

Sen ser ni väl tummen på högerhanden? Jag skulle få kramp på en halvtimme. Finns en anledning att deck ser ut som den gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Sen ser ni väl tummen på högerhanden? Jag skulle få kramp på en halvtimme.

Både Nintendo och Microsoft kör med samma layout. Funkar bättre för mig i alla spel utom kanske Katamari Damacy

Permalänk
Medlem

Antagligen Tencent som står för det mesta i produktutvecklingen och de lär ju knappast haka på Steam Deck med någon alternativ maskin. Men väck mig om de ändå gör det en dag! 😴

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielwerner:

You lost me at Tencent.

Borde förbjudas att säljas inom EU

Permalänk
Medlem
Skrivet av RekiN:

Designed by Fisher Price (TM).

Verkligen, fick "My First Steam Deck™" vibbar. Såg ju frutansvärt ut.

Permalänk
Avstängd

Ser ut som en kopia av Ayn Odin. (Som ser ut som en kopia av switch.) Men Odin kör också Android och stöder molnspelande men är väl mer tänkt som en maskin för emulering. Sannolikt billigare med, även om prestandan är sämre.

Permalänk
Medlem

Vill du ha en handhållen speltjofräs från Logitech?

Nej.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Sötast
Skrivet av Cimlite:

Verkligen, fick "My First Steam Deck™" vibbar. Såg ju frutansvärt ut.

As a parent, this made me lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Vill du ha en handhållen speltjofräs från Logitech?

Nej.

Mig: vill du ha en handhållen speltjofräs från TENCENT?

fy fan nej.

Logitech tycker jag har bra prylar.

Permalänk

Ser ganska plastig/billig ut, men visst är det innehållet som betyder något, dock nöjd med Steam Decken (även om det fortsatt är massa att lära sig för att optimalt använda den) så svårt att se hur den här ska tävla mot den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriand:

Mig: vill du ha en handhållen speltjofräs från TENCENT?

fy fan nej.

Logitech tycker jag har bra prylar.

Det kan jag hålla med om, att Logitech kan vara bra. Saken är den att jag vill inte någon speltjofräs överhuvudtaget

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Svårt att säga något om storleken kan vara en faktor, annars så ser jag inte poängen med denna.
Varför inte köpa en kompetent mobilkontroll och istället lägga pengarna på dyrare mobil istället?
Bara störigt att släpa runt på en extra enhet istället, mjukvaran lär ju med största sannolikhet vara samma som för mobiler/surfplattor. Mobiler erbjuder ju också betydligt större mervärde.

Permalänk
Medlem

I sig är väl idén inte så dum. Det påminner ju lite om Nvidia Shield Portable som kom ut för 9 år sen... så de är ju lite efter. Nu har ju cloud gaming utvecklats massor under de här åren, men det känns ändå lite som att risken är stor för misslyckande.

Största problemet är ju att du är rörlig, men samtidigt låst till en plats med bra wifi. Du kan ju inte spela på tåg eller flyg, vilket är en av största fördelarna med Switch.

Men skulle den kosta säg 1500kr så kunde jag kanske tänka mig en åt frun för de gånger då man vill spela nåt lite casual tillsammans.

Det jag inte förstår är Tencents intresse. Logitech gör pengar på att sälja hårdvaran - men Tencent gör ju oftast pengar på microtransactions i spel. Är tanken då att konsollen ska pusha på en massor av spel från Tencent? Det skulle ju vara fruktansvärt frustrerande.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum