Import från LTT store tull?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

T o m 2500kr är jäkligt mycket för en ryggsäck. Ibland så undrar man hur de har mage att sälja till sådana ocker-priser.

https://www.gucci.com/se/en_gb/pr/men/travel-bags-for-men/med...

1800 Euro för en oerhört mycket mindre, mindre praktiskt väska...

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FX9:

https://www.gucci.com/se/en_gb/pr/men/travel-bags-for-men/med...

1800 Euro för en oerhört mycket mindre, mindre praktiskt väska...

Hah, inte direkt snygg heller. Sen har vi andra "skapelser" här med
https://www.gsdjagkj.ml/products.aspx?cname=ikea+gucci+bag&ci...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Beställde en musmatta därifrån nyligen. Gick på tusenlappen med frakt och tull.

Jag beställde också en musmatta, eller deskpad, storlek jättestor (1000x600mm). Då gick den på 65 USD efter att de lagt på frakt och skatt, men sen tog tullen 76 kr extra i importmoms plus 75 kr i deklarationsavgift. Blev väl bra precis 800kr totalt då. Vet inte hur tullen räknat, men standard 25% moms på vara plus frakt (30+22USD) hade ju blivit 130kr

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Jag tycker den där ryggsäcken ser jäkligt nice ut men jag kan inte försvara köpet, någon som råkar ha sett något liknande billigare?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

De har sålt åtminstone 60 000 stycken.

Grejen är att om man använder samma mejsel varje dag, i exempelvis arbetet så är $69 småpotatis om det är riktig kvalitet. Jag har själv ingen anledning att köpa den, men har heller inget emot den.

Sen får man också tänka på att det är folk som vill stödja en Youtubekanal också, alltså samma anledning till att folk köper "merch" ö.h.t.

Jag har inte heller nånting emot den, menar bara att det för mig skulle priset aldrig vara rättfärdigat.
Gillar LTT och dess videor överlag, och för en som spenderar mestadels av tv-tittandet framför just Youtube så blir det mycket av deras videor som går i repeat.
Därmed sagt... är det en kvalitétsprodukt så fine. Kanske? Vet inte, jag tycker det är mycket pengar på en produkt.
Ur den synvinkeln kan priset säkert vara rättfärdigat för en del, inte för min del dock. Känns som du säger att om man använder en och samma mejsel var dag så kan det eventuellt vara värt det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Fattar inte heller riktigt hypen helt ärligt.
Även om jag bodde i Kanada så är ju 69$ otroligt dyrt....antar att det är i kanadensiska $ iofs?
Die hard fans för dom som köper detta faktiskt.

Det är USD. Står USD på sidan iaf.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Det är USD. Står USD på sidan iaf.

Då vart det ju ännu dyrare, kanadensiska ligger ju på 8.21$ mot 10.78$

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tycker ryggsäcken ser riktigt bra ut men för det priset wew... Någon som har tips på en liknande ryggsäck men som man faktiskt har råd med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

I slutändan känner jag bara...äsch, va fan det är inget annat än en vanlig sketen jävla skruvmejsel...who gives a shis liksom?.
Men jag får väl ändå erkänna att transparensen kring hela ledet fram till en färdig produkt är härligt att se. Ärligt och öppet, borde anammas av flera tillverkare.
Men känns ändå verkligen inte som att det för mig skulle vara värt det, oavsett hur bra den skulle kännas då en mejsel från ex iFixit eller liknande garanterat skulle duga lika bra.
Man måste vara bra fan av LTT för att motivera detta köp, speciellt för oss som åker på till tull och liknande.
Är det nån som på allvar har köpt en?

Jag tycker väl egentligen inte att några hundralappar är så absurt mycket sett till vad man får. Jag satte mig och försökte hitta någon annan typ likvärdig skruvmejsel men hittar ingen som verkar rimlig för under 500kr och då får jag ju ändå inte vad det är jag vill ha. Jag bygger väl ett 20-tal datorer per år, ibland fler ibland färre och kan inte sumera antalet timmar och frustration jag hade kunnat spara bara på att ha en brutalt stark magnet för att plocka upp skruv eller alla de gånger som man behöver komma åt att skruva i riktigt tight utrymme och är beroende av att skruvmejseln håller skruven på plats.

Utöver det så verkar det vara en riktigt bra mejsel som kommer tjäna såväl mig och min fru väl i allt som ständigt ska fixas på landsstället, i lägenheten osv. Det är inte just dom där fem hundralapparna jag känner att jag måste spara. Rent generellt så ångrar jag mig extremt sällan över mina dyraste köp som kan verka som de onödigaste eftersom de är just dom produkterna som jag verkligen brukar älska och behålla länge.

Skrivet av anton studs:

Jula säljer en bättre sats för 279:- https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/handverktyg/... + denna med mindre mejslar för 99:- . Datorn blir lika snabb som LLT`s när man skruvar me dessa mejslar

Jag tror du missar exakt hela poängen. Jag har redan flertalet ifixit-kit, bits-skruvmejslar, och mejselsatser. Att kunna ha EN mejsel som jag vet att jag kan använda till det mesta är ju halva poängen. Jag vet inte hur mycket jag släpat runt på mina i-fixit kit där jag hade klarat mig på endast denna mejsel.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag tycker väl egentligen inte att några hundralappar är så absurt mycket sett till vad man får. Jag satte mig och försökte hitta någon annan typ likvärdig skruvmejsel men hittar ingen som verkar rimlig för under 500kr och då får jag ju ändå inte vad det är jag vill ha. Jag bygger väl ett 20-tal datorer per år, ibland fler ibland färre och kan inte sumera antalet timmar och frustration jag hade kunnat spara bara på att ha en brutalt stark magnet för att plocka upp skruv eller alla de gånger som man behöver komma åt att skruva i riktigt tight utrymme och är beroende av att skruvmejseln håller skruven på plats.

Utöver det så verkar det vara en riktigt bra mejsel som kommer tjäna såväl mig och min fru väl i allt som ständigt ska fixas på landsstället, i lägenheten osv. Det är inte just dom där fem hundralapparna jag känner att jag måste spara. Rent generellt så ångrar jag mig extremt sällan över mina dyraste köp som kan verka som de onödigaste eftersom de är just dom produkterna som jag verkligen brukar älska och behålla länge.

Är säkert en riktigt bra mejsel, det betvivlar jag inte. Är mer prisbilden för ex oss iom import och tull som gör att det känns, i alla fall för mig, definitivt inte värt det.
Men...för nån som som du säger som bygger flera datorer om året så kan det ju vara värt.
I ditt fall ex så låter det ju som att det skulle kunna vara motiverat med ett köp. Vore intressant och höra dina ord om du skulle slå till.
Olika förutsättningar helt enkelt 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Är säkert en riktigt bra mejsel, det betvivlar jag inte. Är mer prisbilden för ex oss iom import och tull som gör att det känns, i alla fall för mig, definitivt inte värt det.
Men...för nån som som du säger som bygger flera datorer om året så kan det ju vara värt.
I ditt fall ex så låter det ju som att det skulle kunna vara motiverat med ett köp. Vore intressant och höra dina ord om du skulle slå till.
Olika förutsättningar helt enkelt 🙂

Ja jag hoppas att den ska vara värt det! Jag köpte på lanseringsdagen men kom ändå i "Wave 4", så den ska väl skickas i november om det går enligt plan så jag får väl vara glad om jag får den innan jul.. Jag återkommer med en uppdatering när den väl kommit

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.:

Ahh...
Vilket grymt set du länkade till.
Kolla in den här produkten för liknande pris...
Skruvmejselset

Lolz, du vann internet idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Ja jag hoppas att den ska vara värt det! Jag köpte på lanseringsdagen men kom ändå i "Wave 4", så den ska väl skickas i november om det går enligt plan så jag får väl vara glad om jag får den innan jul.. Jag återkommer med en uppdatering när den väl kommit

Aha du hade köpt redan. OK, såg inte det.
Gör så 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Först ett erkännande, beställt den från LTT, det var magneten de fick mig på, så sjukt trött på svaga magneter i bla iFixit. Men helst för knogarnas skull skulle jag vilkja ha något sådant här.
https://www.banggood.com/XIAOMI-Mijia-350mAh-200rpm-Electric-...

Dock med superstark magnet och inbyggt Lithium alt plats för 18650.

Sponsrade en indigogo på en japansk (https://www.indiegogo.com/projects/pendora-48-bits-in-one-too...) men verkar ha blivit blåst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Ja jag hoppas att den ska vara värt det! Jag köpte på lanseringsdagen men kom ändå i "Wave 4", så den ska väl skickas i november om det går enligt plan så jag får väl vara glad om jag får den innan jul.. Jag återkommer med en uppdatering när den väl kommit

Får man fråga vilken model du valde att köpa? Jag hade själv valt/kommer att välja svart handtag med svart skaft. Även, om jag förstår det rätt, de svarta skaftet lätt tappar färgen.

* Svart eller svart och orange handtag?
* Skaft i silver eller svart skaft?

Permalänk
Skrivet av Nickwa:

Får man fråga vilken model du valde att köpa? Jag hade själv valt/kommer att välja svart handtag med svart skaft. Även, om jag förstår det rätt, de svarta skaftet lätt tappar färgen.

* Svart eller svart och orange handtag?
* Skaft i silver eller svart skaft?

Det enda rätta är helsvart handtag med silverskaft.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Det enda rätta är helsvart handtag med silverskaft.

Där har du fel svart/orange handtag med silverskaft ska det vara.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Fattar inte heller riktigt hypen helt ärligt.
Även om jag bodde i Kanada så är ju 69$ otroligt dyrt....antar att det är i kanadensiska $ iofs?
Die hard fans för dom som köper detta faktiskt.

Inte jag heller! Själv hade jag hellre lagt till de pengarna och köpt en bättre skruvdragare. Men såklart vi är alla olika och prioriterar olika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bikerrog:

Inte jag heller! Själv hade jag hellre lagt till de pengarna och köpt en bättre skruvdragare. Men såklart vi är alla olika och prioriterar olika.

Helt riktigt.
Dock intressant produkt, det får jag medge.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Vad gör skruvmejseln värd 1100kr jämfört med t.ex. biltemas spärrskruvmejsel för 350kr?

Utan att veta någonting om den för 1100 så kan jag som med nästan allt annat från biltema garantera att den för 350 kr där är skit. Prova köp en skiftnyckel på biltema, det är nog nästan en halvcentimeter glapp i dem. Sen smular metallen sönder. Äkta premium chinesium.

69 dollar som den verkar kosta, dvs 600-700 spänn är ju inte så farligt för ett verktyg om det håller professionell klass. Det är bara kika på vad hantverkare använder. Det finns anledning att de inte kör biltema ute på jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

69 dollar som den verkar kosta, dvs 600-700 spänn är ju inte så farligt för ett verktyg om det håller professionell klass. Det är bara kika på vad hantverkare använder. Det finns anledning att de inte kör biltema ute på jobb.

Ja $69 är inte problemet. Problemet är deras moms+frakt+svensk moms+tull. = uppåt 1400kr totalt till slut när den väl ligger hemma i handen.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Jag tycker den där ryggsäcken ser jäkligt nice ut men jag kan inte försvara köpet, någon som råkar ha sett något liknande billigare?

Skrivet av Karazhan:

Tycker ryggsäcken ser riktigt bra ut men för det priset wew... Någon som har tips på en liknande ryggsäck men som man faktiskt har råd med?

Det finns massor liknande, personligen skulle jag hellre köpa en Samsonite än en LTT Store.
https://www.amazon.se/Samsonite-Pro-DLX-Ryggs%C3%A4ck-Svart-4...

Thule
https://www.officedepot.se/produkter/vaskor-2968/ryggsackar-1...

Dustin har diverse

Permalänk
Medlem
Skrivet av bikerrog:

Inte jag heller! Själv hade jag hellre lagt till de pengarna och köpt en bättre skruvdragare. Men såklart vi är alla olika och prioriterar olika.

Själv äger jag redan 1, 2, 3...6 skruvdragare. Jag behöver verkligen en ordentlig skruvmejsel!

Permalänk
Medlem

Gav typ 100 spänn under BF för bacho spärrskruvmejsel.
Så nja, ser väl intressant ut. Men att den skulle vara typ 10-15 gånger bättre än bosch osv. Extreeeeemt tveksamt.

Känns som de finns massor av spärrskruvmejslar för betydligt billigare pris och bättre/lika kvalitet att köpa.

Permalänk
Medlem

Project Farm har testat den här Lambomejseln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nickwa:

Får man fråga vilken model du valde att köpa? Jag hade själv valt/kommer att välja svart handtag med svart skaft. Även, om jag förstår det rätt, de svarta skaftet lätt tappar färgen.

* Svart eller svart och orange handtag?
* Skaft i silver eller svart skaft?

Jag valde helsvart handtag med silverskaft, dels för att svart skaft kunde ta längre tid men framförallt för att den ändå kommer bli avskavd med tiden. Det är ju ändå rätt trisst med prylar som ser mer slitna ut än vad dom är.

Skrivet av bikerrog:

Inte jag heller! Själv hade jag hellre lagt till de pengarna och köpt en bättre skruvdragare. Men såklart vi är alla olika och prioriterar olika.

Jo men det är ju lite som att på frågan om bästa cykel att man föredrar en bil. Man köper ju liksom inte en skruvmejsel för 1100kr om man inte har råd att köpa en ordentlig skruvdragare (vilket jag gissar att 99% av alla som köper den här mejseln redan har). Mina skruvdragare är ju till exakt noll procent hjälp till egentligen allt jag tänkt använda skruvmejseln till.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Gav typ 100 spänn under BF för bacho spärrskruvmejsel.
Så nja, ser väl intressant ut. Men att den skulle vara typ 10-15 gånger bättre än bosch osv. Extreeeeemt tveksamt.

Känns som de finns massor av spärrskruvmejslar för betydligt billigare pris och bättre/lika kvalitet att köpa.

Kan du inte länka exakt modell? Söker just en sån som sagt. När jag googlar hittar jag inte en enda Bahco med magnetiska bits?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Kan du inte länka exakt modell? Söker just en sån som sagt. När jag googlar hittar jag inte en enda Bahco med magnetiska bits?

Handla vilken spärrmejsel som helst och sedan en valfri magnetisk bitssats. Alt. magnetisera bitsen själv, med en magnet t ex https://www.clasohlson.com/se/Magnetiserare/p/40-8459 (är lite osäker hur brutus starkus detta fält blir dock, går ju att pröva i butik)

Bits är ju en förbrukningsvara f.ö.

Permalänk
Medlem

Kanske någon som redan nämnt det i tråden. I WAN show för 2-3 veckor sedan pratade de om detta och ett EU lager. Då sa Linus att moms för varje land är redan i priset och att det inte ska tas ut en gång till av tullen. Så utöver det man betlalar i LTT store är väl det enda hanteringsavgiften från Postnord som kan tillkomma. Allt annat ska överklagas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Alt. magnetisera bitsen själv, med en magnet t ex https://www.clasohlson.com/se/Magnetiserare/p/40-8459 (är lite osäker hur brutus starkus detta fält blir dock, går ju att pröva i butik)

Ja det är enligt mig ett helt värdelöst magnetfält, har aldrig varit med om ett för starkt eller ens tillräckligt magnetfält...