Import från LTT store tull?

Permalänk
Skrivet av GooGeL:

Handla vilken spärrmejsel som helst och sedan en valfri magnetisk bitssats. Alt. magnetisera bitsen själv, med en magnet t ex https://www.clasohlson.com/se/Magnetiserare/p/40-8459 (är lite osäker hur brutus starkus detta fält blir dock, går ju att pröva i butik)

Bits är ju en förbrukningsvara f.ö.

Tvivlar på att det blir lika starkt magnetfält som mejsel / bits med inbyggda magneter.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Vad gör skruvmejseln värd 1100kr jämfört med t.ex. biltemas spärrskruvmejsel för 350kr?

Bahcos spärrskruvmejsel går ju att hitta för under 200:-

Jag har många dyra mejslar med det skulle aldrig falla mig in att köpa LTT mejseln!
För dom pengarna kan man ju köpa megapremium.

Permalänk
Skrivet av SuperNova:

Bahcos spärrskruvmejsel går ju att hitta för under 200:-

Jag har många dyra mejslar med det skulle aldrig falla mig in att köpa LTT mejseln!
För dom pengarna kan man ju köpa megapremium.

Kollar du videon några inlägg upp så att du att den verkar vara ganska "megapremium"?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Sponsrade en indigogo på en japansk (https://www.indiegogo.com/projects/pendora-48-bits-in-one-too...) men verkar ha blivit blåst.

Exakt den jag aldrig fick genom kampanjen på Indiegogo säljs nu på Kjell & Co.Skruvdragare

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Kollar du videon några inlägg upp så att du att den verkar vara ganska "megapremium"?

Där tycker vi tydligen olika
Det är en moddad megapro och visst den är förbättrad på några punkter men jag klassar det inte som en megapremium-mejsel.
Då fokusområdet är just datorer borde den vara ESD ”certad” kan man tycka.

Permalänk
Sötast
Skrivet av GooGeL:

https://www.youtube.com/watch?v=845HUaWYSQA

Project Farm har testat den här Lambomejseln.

Oh holy crap vad han var tung att lyssna på. Trots 1/4 av normalvolymen jag har när jag tittar youtube (knappt hörbart) så fick jag ont i öronen (Bara jag?!)

Riktigt skoj att se LTT mejseln så högt dock!

Skrivet av Mordekai:

Exakt den jag aldrig fick genom kampanjen på Indiegogo säljs nu på Kjell & Co.

Damn!

De fick alltså era pengar, scammade er och sedan sålde designen till ett annat företag för ännu mer cash!
Trevlig företagsidé

Permalänk
Medlem

För egen del är bitsmejslar med förvaring i skaftet no-go... Bitsmejslar överlag är inget jag är något större fan av, nu när jag tänker på det så äger jag faktiskt inte ens en bitsmejsel.

Verkar dock vara en välutvecklad produkt.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Skrivet av SuperNova:

Då fokusområdet är just datorer borde den vara ESD ”certad” kan man tycka.

använder du ESD armbandet på rätt sätt borde en esd certad mejsel göra liten skillnad med tanke på att du kommer hålla i den och på så sätt ge den samma potential som din hand/datorn du har armbandet kopplat till.

hur som helst personligen gillar jag inte alls dessa spärrskruvmejslar och slutar ändå med att jag låser dem i slutänden så den är en vanlig mejsel.

kör med en 20+ nånting år (köpte settet när man börja meka moppe nånstans i 15års åldern) biltema PH2 vanlig skruvmejsel när jag mekar dator funkat bra hittills iaf.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Oh holy crap vad han var tung att lyssna på. Trots 1/4 av normalvolymen jag har när jag tittar youtube (knappt hörbart) så fick jag ont i öronen (Bara jag?!)

Damn!

De fick alltså era pengar, scammade er och sedan sålde designen till ett annat företag för ännu mer cash!
Trevlig företagsidé

Jag tror de fick slut på pengar med ett stort antal produkter sittandes i ett warehouse (svenska?) utan möjlighet att betala frakt, sedan kom Kjell&Co's uppköpare och erbjöd de att ta över problemet/lösa skulder. Det som inte stämmer med förklaringen är ju att produkterna är brandade Luxorparts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Damn!

Trevlig företagsidé

Tur man inte behöver lyssna på honom och bara skippa fram till graferna

Permalänk
Skrivet av Mordekai:

Jag tror de fick slut på pengar med ett stort antal produkter sittandes i ett warehouse (svenska?) utan möjlighet att betala frakt, sedan kom Kjell&Co's uppköpare och erbjöd de att ta över problemet/lösa skulder. Det som inte stämmer med förklaringen är ju att produkterna är brandade Luxorparts.

Warehouse = lagerlokal

och typ 99% chans att de bara är en generic alibaba/aliexpress noname grej som typ majoriteten av allt croudfunder stuff.

som sen säljs under flertalet olika rebrand namn, luxorparts är väl ett märke som bara kjell säljer tror jag.

de har troligen bara bytt ut förpackningen i princip att säga luxorparts och silkprintat luxorparts på lådan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

använder du ESD armbandet på rätt sätt borde en esd certad mejsel göra liten skillnad med tanke på att du kommer hålla i den och på så sätt ge den samma potential som din hand/datorn du har armbandet kopplat till.

hur som helst personligen gillar jag inte alls dessa spärrskruvmejslar och slutar ändå med att jag låser dem i slutänden så den är en vanlig mejsel.

kör med en 20+ nånting år (köpte settet när man börja meka moppe nånstans i 15års åldern) biltema PH2 vanlig skruvmejsel när jag mekar dator funkat bra hittills iaf.

Hahaha kul att du säger det!
Spärrskruvmejslar är ingen favorit här heller och jag gör precis samma sak
Speciellt inte på korta skruvar som i en dator.

Men där har du en megapremium mejsel. Den som håller i 20+ år. Den man alltid plockar upp!

Sen kanske vi är gamla i gemet som helt enkelt föredrar en bra vanlig skruvmejsel. Är ju smidigare att ha fasta mejslar och bara ta rätt mejsel än att byta bits å ha sig.

Visst, idag finns det 258 sortes bits/skruv men det är ju typ 3st man faktiskt använder.

Permalänk
Medlem

Warehouse = lagerlokal

och typ 99% chans att de bara är en generic alibaba/aliexpress noname grej som typ majoriteten av allt croudfunder stuff.

som sen säljs under flertalet olika rebrand namn, luxorparts är väl ett märke som bara kjell säljer tror jag.

de har troligen bara bytt ut förpackningen i princip att säga luxorparts och silkprintat luxorparts på lådan.

Ja luxorparts är deras "premium"-varumärke deras riktiga junk heter plexgear. Tycker inte de grejer jag sponsrat gått att hitta på Alibaba eller Gearbest men visst man har ju sett en del LED-ficklampor och ryggsäckar genom åren.

Permalänk
Skrivet av Mordekai:

Ja luxorparts är deras "premium"-varumärke deras riktiga junk heter plexgear. Tycker inte de grejer jag sponsrat gått att hitta på Alibaba eller Gearbest men visst man har ju sett en del LED-ficklampor och ryggsäckar genom åren.

https://www.aliexpress.com/item/1005004533684520.html?spm=a2g...

typ översta alternativet när ja sökte på electric screwdriver.

ser iaf identisk ut minus luxorparts silk printen.

du kan typ inte lita på speccarna då de oftast är dragna ur röven och reflekterar oftast inte verkligheten.

just på denna kanske specarna stämmer 0.35Nm (~3.5kg) kan nog kanske va rimligt för den lilla motorn om än lite skeptisk kjells är troligen närmare sanning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Otroligt jävla dyr skruvmejsel. Den är ju nice o allt. Men sjukt överprisad.
Sen att detta sketna land ska ha sin del av tull o moms gör ju att man inte kan köpa nånting från andra sidan Atlanten.... =/
Det sjukast av allt är att man ska betala tull o moms på frakten????

Det är logiskt att det blev tvunget att bli så. Annars skulle säljare fula sig och deklarera det mesta som frakt och komma runt tull/moms.

Skrivet av evil penguin:

Tull på varorna, moms på allt.

Stämmer inte alls. Man betalar tull på frakten också. Samma anledning som ovanstående svar. Går att se i tullverkets uträkningsexempel.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

du kan typ inte lita på speccarna då de oftast är dragna ur röven och reflekterar oftast inte verkligheten.

just på denna kanske specarna stämmer 0.35Nm (~3.5kg) kan nog kanske va rimligt för den lilla motorn om än lite skeptisk kjells är troligen närmare sanning.

Lite OT: Men gillade deras bild med användarexempel:

Inte nog med att mejseln obv är inklippt på bilderna, men brukar också skruva isär mina "hårddiskar" för jämnan

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Lite OT: Men gillade deras bild med användarexempel: https://ae01.alicdn.com/kf/Sc93ec7b87f4541c993b2f482571e4829x/Mini-Electric-Screwdriver-62-in-1-Rechargeable-Cordless-Precision-Power-Screwdriver-Set-with-48-Bits-LED.jpg_Q90.jpg_.webp

Inte nog med att mejseln obv är inklippt på bilderna, men brukar också skruva isär mina "hårddiskar" för jämnan

Folk kallar ju SSD för hårddisk hela tiden, många förknippar all form av lagring med hårddisk säkert även diskettstationer.

Min mamma bad mig exempelvis rensa hårddisken på hennes Iphone för ett tag sedan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Lite OT: Men gillade deras bild med användarexempel: https://ae01.alicdn.com/kf/Sc93ec7b87f4541c993b2f482571e4829x/Mini-Electric-Screwdriver-62-in-1-Rechargeable-Cordless-Precision-Power-Screwdriver-Set-with-48-Bits-LED.jpg_Q90.jpg_.webp

Är det inte dessutom en diskettläsare på bilden? 😂

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Kaleid:

T o m 2500kr är jäkligt mycket för en ryggsäck. Ibland så undrar man hur de har mage att sälja till sådana ocker-priser.

1. Ocker är en rättslig term som innebär utnyttjande eller överpriser mot någon i beroendeställning, tex. (https://sv.wikipedia.org/wiki/Ocker). Du är helt fri att inte köpa deras ryggsäck eller skruvmejsel. Ocker gäller inte (och implicerar en tråkig attityd från LTTs sida, som jag inte håller med om).

2. En del av det är att de gör "små" produktioner, jämfört med större märken. Det ger en större procentuell overhead i uppstart och lagerkostnad som måste fördelas över de produkter de säljer.

3. Ytterligare en del av det är att anledning till att köpa just merch är ju inte att få en väldigt prisvärd vara, utan att stödja den som säljer produkten. Det finns säkerligen många andra lika bra, eller bättre, vattenflaskor tex., men jag kunde absolut tänka mig att köpa en om det inte vore för den vansinniga frakten.

4. Hade det inte sålt, hade de inte fortsatt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

På Indiegogo stod det också 0,35 om jag inte minns fel, det är definitivt samma produkt.
Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Grymt bra, man får lite vibbar av 80-talets reklamkataloger med "massagestavar" som hölls mot kinden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shudnawz:

1. Ocker är en rättslig term som innebär utnyttjande eller överpriser mot någon i beroendeställning, tex. (https://sv.wikipedia.org/wiki/Ocker). Du är helt fri att inte köpa deras ryggsäck eller skruvmejsel. Ocker gäller inte (och implicerar en tråkig attityd från LTTs sida, som jag inte håller med om).

2. En del av det är att de gör "små" produktioner, jämfört med större märken. Det ger en större procentuell overhead i uppstart och lagerkostnad som måste fördelas över de produkter de säljer.

3. Ytterligare en del av det är att anledning till att köpa just merch är ju inte att få en väldigt prisvärd vara, utan att stödja den som säljer produkten. Det finns säkerligen många andra lika bra, eller bättre, vattenflaskor tex., men jag kunde absolut tänka mig att köpa en om det inte vore för den vansinniga frakten.

4. Hade det inte sålt, hade de inte fortsatt.

Ja, jissös. När du läxar upp andra kan du även slå upp ordet hyperbolism.
Men då kan jag även tillägga att många kommer tyvärr även köpa det bara för att stödja kanalen trots att de inte själv har så mycket pengar att spendera. Men företag och etik går sällan ihop.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Shitty Pro Tips: Om man har heliumhårddiskar så får man upp till 50% bättre prestanda om byter ut heliumet till mot en racer-variant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Nej, det är en hipster-SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Japp, skruvmejseln säljer hur bra som helst i Japan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Stämmer inte alls. Man betalar tull på frakten också. Samma anledning som ovanstående svar. Går att se i tullverkets uträkningsexempel.

Du har helt rätt att det åtminstone inte stämmer helt. Skulle gärna suddat för att inte orsaka onödig förvirring, men det är visst för gammalt.
(Fraktkostnad fram till men inte vidare inom EU ska räknas med vad det verkar? Hur det funkar rent konkret är ju en bra fråga, men antagligen att hela frakten räknas eftersom det sällan går att styrka hur den skulle delas upp?)

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Kaleid:

Ja, jissös. När du läxar upp andra kan du även slå upp ordet hyperbolism.
Men då kan jag även tillägga att många kommer tyvärr även köpa det bara för att stödja kanalen trots att de inte själv har så mycket pengar att spendera. Men företag och etik går sällan ihop.

Det är ju upp till var och en. Men att kalla det ockerpriser tycker jag är att missa målet med en mil.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur skruvmejseln kan säljas utan PZ-bits? Inte ens bland tillbehörsbitsen finns det att välja. Är det nån europeisk standard med PZ eller vad kan vara anledningen?

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz