AC Adapter till fiberdosa (CTS HES-3106)

Permalänk

AC Adapter till fiberdosa (CTS HES-3106)

Hej! Har nu flyttat till en lägenhet men såg att AC Adaptern till fiberdosan saknades. Köpte en Universal AC Adapter men vet ej vilken polaritet jag ska använda, någon här på SweC som kanske vet mer?

Fiberdosan är av modellen CTS HES-3106

Bifogar en bild på original adaptern.

Permalänk
Medlem

Vilken köpte du?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Skrivet av matte56:

Vilken köpte du?

Denna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sturesson:

Denna!

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Ställ den på 12V...

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Rekordmedlem

Det brukar ofta vara en symbol vid strömingången som visar polaritet och spänning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av matte56:

Ställ den på 12V...

Tack för informationen! Dock det som ger mig mest problem är vilken polaritet jag ska använda mig av. Vet du det så blir jag mycket tacksam!

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det brukar ofta vara en symbol vid strömingången som visar polaritet och spänning.

Ja exakt, har letat efter denna men verkar inte finnas på dosan. Har även försökt kolla manualer på nätet men ej hittat någon som ger mig infon på polariteten. Får väl kanske gå till någon granne med multimeter och se va deras adapter har för polaritet om det går?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Sturesson:

Ja exakt, har letat efter denna men verkar inte finnas på dosan. Har även försökt kolla manualer på nätet men ej hittat någon som ger mig infon på polariteten. Får väl kanske gå till någon granne med multimeter och se va deras adapter har för polaritet om det går?

Ja det borde gå bra att mäta om du har tillgång till originalet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sturesson:

Tack för informationen! Dock det som ger mig mest problem är vilken polaritet jag ska använda mig av. Vet du det så blir jag mycket tacksam!

Skrivet av Sturesson:

Ja exakt, har letat efter denna men verkar inte finnas på dosan. Har även försökt kolla manualer på nätet men ej hittat någon som ger mig infon på polariteten. Får väl kanske gå till någon granne med multimeter och se va deras adapter har för polaritet om det går?

Yes, sorry. Dags att sova snart

Som sagt, testa att mäta originalet(eller grannens) och se om du har plus på höljet eller i hölet.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

Tack för hjälpen, då vet jag va jag ska göra imorgon, grym service som vanligt här på SweC!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sturesson:

Denna!

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Ska fungera bara du säkerställer att inre är 12 volt

Visa signatur

Fractal Design Define XL R2, Corsair RM1000 1000W, Ryzen 9 3950X @ 3.49GHz, 32GB, MSI GTX 1080 Ti Sea Hawk X 11GB, 6TB HDD, 970 EVO Plus

Permalänk
Avstängd

Det finns även ett artikelnummer på bilden. Undrar om google kan hitta specifikationerna på internet då?

Permalänk
Medlem

I 99% av fallen så är det center-positiv, det är främst vid batteri-drivna apparater som det är tvärtom.

Permalänk

Ringde dagen efter till Halmstad stadsnät som har min fiberdosa, visade sig dem gav bort AC adaptrar gratis! Nu förstår jag varför jag inte hittade någon som sålde dem, svårt o göra vinst på något de ger ut utan kostnad.

Tack alla för hjälpen!