Permalänk
Medlem

Vattentank utan nipplar?

Vattentank utan nipplar? Någon som har några idéer?

Visa signatur

#mysko @-QNet

Permalänk

In med en pvc slang och på med silikon som tätar

Permalänk
Medlem

Hmm blir nog knepigt att få tätt. Kanske om du drar in slangen genom ett hål i tanken och kan gegga på med aceton eller något som löser plast, så du kan få slangen och tanken att "smälta" ihop?

Visa signatur

Failure is always an option.....

Permalänk
Medlem

Egentligen behöver du inga nipplar överhuvudtaget...

Det räcker med att sticka i slangarna från ovansidan. Det kanske inte ser så snyggt ut, men det funkar. Kan vara bra om man vill testa systemet på något vis, eller helt enkelt inte orkar hålla på med nipplar.

Tänk ev. på att sätta fast slangarna så dom inta kasar ur ..sen måste andra änden av slangen som går ut från tanken vara längre ner än tanken, om inte pumpen är sugande.

Visa signatur

Abit IC7-MAX3 : Intel P4-C 3,0 @ 3,7: Corsair TWINX1024 3200LL @ 2-2-6-2 : Powercolor 9800 pro @ 445 / 400 : 2x Maxtor sata 120GB : WD raptor 36GB : Lian-Li PC65 : Antec True Power 380W

Permalänk
Medlem

Mm okay tack..Funderar nämnligen på att flytta radiator/pump till ett annat rum, borra genom väggen. Då kan jag ju bygga en 5 liters vattentank av en dunk. Kan jag köra med deltafläktar utan att störas av det

Visa signatur

#mysko @-QNet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cRoC^
Mm okay tack..Funderar nämnligen på att flytta radiator/pump till ett annat rum, borra genom väggen. Då kan jag ju bygga en 5 liters vattentank av en dunk. Kan jag köra med deltafläktar utan att störas av det

5liter e mesiigt, ja kör me en 40liters öppen plast balja d e grejjer de!

Permalänk
Medlem

men om du rör på slangarna så är nog risken stor att det släpper, och om man ska få plexit och slangen att "smälta" ihop, så finns det nog en chans att det smälter lite för mycket

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

om du har en dunk kan du göra hål i skruvlocket för slangarna

trä in dessa och montera ett dragskydd (rostfri slangklämma el dyl) på insidan

ev kan du behöva göra det av en liten rörbit som du fäster slangklämman i

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Men eftersom jag ska ha en 5 liters dunk i ett annat rum behöver jag ju inte bygga i plexi Detta borde funka ? 1 dunk, 2 slangar från topen som går ner i boten, pumpen suger ifrån den ena, kommer ut genom andra?

Visa signatur

#mysko @-QNet

Permalänk
Medlem

Jag har "tillverkat" en tank av en dunk (25 liter).
Jag har problem att få tätt kring nipplarna, men jag gav det en sista chans med rejält med silikon.

Funkar inte det köper jag ny dunk och gör hål i toppen och bara sticker ner slangarna...

Visa signatur

The world is cursed, people are cursed, but still we wish to live.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yxel
Jag har "tillverkat" en tank av en dunk (25 liter).
Jag har problem att få tätt kring nipplarna, men jag gav det en sista chans med rejält med silikon.

Funkar inte det köper jag ny dunk och gör hål i toppen och bara sticker ner slangarna...

gängtejp är det enda rätta..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du nu sak ha en dunk i ett annat rum..då e det lika bra att ha minst 50liter.

Det låter kanske mycket, men kolla på ett 100liters akvarium, dom är inte stora.. så 50liter tar ganska lite plats.

Visa signatur

Abit IC7-MAX3 : Intel P4-C 3,0 @ 3,7: Corsair TWINX1024 3200LL @ 2-2-6-2 : Powercolor 9800 pro @ 445 / 400 : 2x Maxtor sata 120GB : WD raptor 36GB : Lian-Li PC65 : Antec True Power 380W

Permalänk
Medlem

Använd sådana här genomföringar för att få tätt runt slangarna:

http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/176390.htm

Edit: Detta gäller då förstås om man inte vill ha nipplar utan ska föra in slangarna direkt.