Permalänk
Medlem

Xpress Online ADSL

Nån mer än jag som har Xpress Online som isp?

Jag har 0.5mbit adsl och spelar med ca 70-100 ping ibland högre :/

Nån som har koll på vad det är frågan om? Deras support går inte komma åt och när man väl gör det så säger dom "Pingstatistiken" ska blir bättre bla bla bla"

(17:04:15) -se.quakenet.org- *** Looking up your hostname
(17:04:16) -se.quakenet.org- *** Checking Ident
(17:04:16) -se.quakenet.org- *** Got ident response
(17:04:18) -se.quakenet.org- *** Couldn't look up your hostname

Varför får man inget hostname med xpress?

min host blir "namn.ip" detta tycker jag är värdelöst, nån som vet om det går att ordna detta pä nägot sätt?

Visa signatur

11

Permalänk
Medlem

Att X-press har stora problem med det mesta.

Permalänk
Medlem

Jag vet att ingenting hos dem fungerar, varken support eller uppkoppling. De har väldigt många missnöjda kunder. De har kunder som är så missnöjda så de är beredda att betala för att slippa dem som ISP.
Om något pajjar en fredag så lagas det inte förns nästa vardag, osv osv..

Jag tycker det verkar vara en jävla soppa. (Inte god och matig)

Tycker synd om dem som måste dras med Xpress.

Permalänk
Medlem

Mina föräldrar har XOL (Xpress Online) och det har inte varit annat än strul. Denna ISP ska undvikas så enkelt är det. Folk får hävda att "De är pionjärer och eldsjälar" hur mycket de vill, men det köper dem inte hur mycket good will som helst från sina kunder.

Det har varit orimliga förseningar (skulle varit igång vid årsskiftet) och vi har fortfarande inte kommit igång. Nu kom helt plötsligt ljudhuvudena på att "det var visst några som inte fick plats". Måste ju ha varit svårt för dem att ta reda på .... sen att de inte kan erkänna det utan kör en vals om "tekniska problem" när man ringer support är ju bara skrattretande.

Jag antar att mina föräldrar kommer att försöka bryta avtalet (då XOL absolut INTE har uppfyllt sina åtaganden), anmäla dem till ARN och/eller koppla in advokat.

Varning utfärdas för Xpress Online (skrattretande namn, inget av det stämmer)!!!

/// Frederik Christiansen

Visa signatur

I want to die in my sleep like my grand father, not screaming in terror like his passengers

Permalänk
Medlem

Jag ser att folk har samma åsikt som mig..

Xpress var tyvärr den ända isp jag kunde få och jag var desperat efter snabbare uppkoppling

Visa signatur

11

Permalänk
Medlem

Packan: Samma här ... men nu har vi ändå kört på modem sedan årsskiftet. Så så här i efterhand har det inte varit värt allt strul. De har lovat och lovat och lovat ... men det har bara varit skitsnack.

De verkar inte förstå den enkla sanningen att är man nöjd med en sak så säger man kanske till ett par personer, men är man missnöjd så säger man till ALLA. De har skaffat sig ett uselt rykte och det hoppas jag att de inser.

Sen är det bara att gratulera de som har XOL och har fått det att fungera. Hoppas det fortsätter så. Det hade varit kul att haft en uppkoppling från dem att klaga på iaf

/// Frederik Christiansen

Visa signatur

I want to die in my sleep like my grand father, not screaming in terror like his passengers

Permalänk
Medlem

Idag testade jag att spela cs utan mirc..

hade 16 ping och det va bättre än vad dom flesta hade på server

195.58.125.64:27015 M@trix | Clan trendE

tänkte testa att spela utan mirc och med mirc på samma server och se om det är det som slöar ner

ha det

Visa signatur

11

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Packan
Idag testade jag att spela cs utan mirc..

hade 16 ping och det va bättre än vad dom flesta hade på server

195.58.125.64:27015 M@trix | Clan trendE

tänkte testa att spela utan mirc och med mirc på samma server och se om det är det som slöar ner

ha det

IRC borde inte slöa ner SÅ mycket..

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg för en tid sidan när jag sa att Xpress var skräp, då blev jag nästan idiotförklarad.

Permalänk
Medlem

nej irc borde inte slöa ner alls tycker jag!!!

Xpress är riktigt ostabilt, hade mini-lan här hemma för en tid sen! 2 pers kunde då tanka i ca 10kb/s var och 2 st sitta och spela Warcraft3 och cs med runt 50 ping och ibland kan man sitta helt själv hemma och spela med 80 ping *suck*

Xpress ostabilitet är sjuk

kram

Visa signatur

11

Permalänk
Medlem

någon som vet hur man ska göra om man vill dra sig ur??? tycker xpress är kasst och har sagt det till dom men tydligen kan man inte bryta avtalet enligt deras kundtjänst..någon som vet?

Visa signatur

kingen fi fan :)

Permalänk

www.xpressadsl.info
Där har ni en nagel i ögat på Xpress.

Jag var en av dom som skrev att folk skulle kolla om Xpress kunde fixa bredband till deras by på landet om ingen annan ISP för bredband fanns. Nuförtiden säger jag att dom har väldiga problem med att få nya orter att funka felfritt. Jag som bor i Kode har inte varit så drabbade som Gråbo, Anneberg (Kungsbacka), Bollebygd samt flera andra orter.
Det roliga är väl att Telia lanserade ADSL i Bollebygd under tiden som Xpress ej fått igång sitt ADSL, tror ni många vill byta ISP där ? :).

Ni som har Xpress Offline får massa info på just http://www.xpressadsl.info
Deras forum är läsvärt där även ägaren till XOL ibland svarar, DenOnde kallar han sig.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)