Permalänk

Dx racer air, låg?

Tycker den är lite väl låg, bara kolla på Ikea stolen i bakgrunden.

https://imgur.com/a/GoXl8EI

Men måtten från manualen tycks stämma.

Permalänk
Rekordmedlem

Höjden går inte särskilt bra att se från bilden i det perspektivet men gasfjädern ser ut att vara i kortaste läget där så det går väl att höja den ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

som ovan säger ser ju ut som att du iaf har en 10cm gascylinder till att ge den innan den är på max höjd.

medan ikea stolen ser ut att va upphissad på max.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Höjden går inte särskilt bra att se från bilden i det perspektivet men gasfjädern ser ut att vara i kortaste läget där så det går väl att höja den ?

Det är max läget

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

som ovan säger ser ju ut som att du iaf har en 10cm gascylinder till att ge den innan den är på max höjd.

medan ikea stolen ser ut att va upphissad på max.

Det är max läget, det är det som är problemet.

Permalänk

Kollar man i manualen så är skillnaden på max och minsta höjd endast 6 cm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downloader:

Det är max läget, det är det som är problemet.

Enligt produktbilder så ska gascylindern ha två steg i höjning. Din bild visar bara att den är höjd i ett steg men om du kollar så ser man att det är ett extra steg som ligger i botten på din bild.

Bild tillagd
Permalänk
Skrivet av weenan:

Enligt produktbilder så ska gascylindern ha två steg i höjning. Din bild visar bara att den är höjd i ett steg men om du kollar så ser man att det är ett extra steg som ligger i botten på din bild.

När jag mäter där den är nu så är den 141cm, vilket är max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downloader:

När jag mäter där den är nu så är den 141cm, vilket är max.

Får man fråga vad syftet med denna tråd är? Att konstatera att stolen är låg?

Permalänk
Medlem

Sitthöjden på min KAB anges till 46-56cm (främre delen sittdyna). Stämmer hur bra som helst utan last, med meatball+ toppläge så sjunker sitthöjden till ca 53cm.

Sitthöjden för den här DX-apparaten, nämns inte i produktbladet ens (lol). Jänkesidan nämner 21.5" = ca 54cm. En annan sida menar på att sitthöjden är 50cm. Hur som helst så blir det ju en viss kompression på gastuben när den utsätts för en vikt, så där omkring 50cm sitthöjd är nog inte en omöjlighet.

Vilket kan bli ganska obekvämt lågt beroende på ens kontur.

Permalänk
Skrivet av tudz:

Får man fråga vad syftet med denna tråd är? Att konstatera att stolen är låg?

Mer att förstå om den faktiskt ska vara så låg som den är. Är det något jag förstått fel? Eller är det fel på hydraliken?

Permalänk
Skrivet av GooGeL:

Sitthöjden på min KAB anges till 46-56cm (främre delen sittdyna). Stämmer hur bra som helst utan last, med meatball+ toppläge så sjunker sitthöjden till ca 53cm.

Sitthöjden för den här DX-apparaten, nämns inte i produktbladet ens (lol). Jänkesidan nämner 21.5" = ca 54cm. En annan sida menar på att sitthöjden är 50cm. Hur som helst så blir det ju en viss kompression på gastuben när den utsätts för en vikt, så där omkring 50cm sitthöjd är nog inte en omöjlighet.

Vilket kan bli ganska obekvämt lågt beroende på ens kontur.

Funkar för mig egentligen, men skrivbordet blir ju för högt nu, då det anpassats efter ikea stolen innan, går att sänka genom att skruva isär och sedan ihop igen.

Permalänk
Medlem

Förutom höjden hur är stolen annars då?

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Skrivet av PierreB:

Förutom höjden hur är stolen annars då?

Ej använda mer än att testat höjden. Återkommer.

Permalänk

https://youtu.be/31aQVHrNyDE?t=437

När jag nu kollar på denna video så ser det ut som att det faktiskt inte ska gå högre.

Har länkat till rätt timestamp.

Permalänk

Flikar in att jag köpte stolen för drygt 3500. Från fyndhörnan. När priset låg en bit över 4000.

Nu har netonnet sänkt priset till 3190.

Hörde av mig till supporten över chatt och det var inga probelm att skicka en faktura med det nya priset. Hadde ännu inte betalat fakturan.

Den var så gott som ny med plast kvar på många delar.

Permalänk
Skrivet av PierreB:

Förutom höjden hur är stolen annars då?

Det är mycket hårdplast runt om, vilket jag slår mig på ibland. Tjejen svär åt muttrarna som håller fast huvudkudden.

Sitter mycket i kalsonger, dock ned långa ben, och känner inte att sitsen skär in som någon på Youtube sa.

Skönt omfång på stolen, likt ett förarsäte i en racing bil.

Jag är 175 och väger något strax under 80kg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downloader:

Det är mycket hårdplast runt om, vilket jag slår mig på ibland. Tjejen svär åt muttrarna som håller fast huvudkudden.

Sitter mycket i kalsonger, dock ned långa ben, och känner inte att sitsen skär in som någon på Youtube sa.

Skönt omfång på stolen, likt ett förarsäte i en racing bil.

Jag är 175 och väger något strax under 80kg.

Okej får ta och kolla in den. Valde en från secret labs med tyg men ska nog köpa en till stol om några månader.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Skrivet av PierreB:

Okej får ta och kolla in den. Valde en från secret labs med tyg men ska nog köpa en till stol om några månader.

Vet ju inte om det är för på min, men den fjädrar inte nämnvärt när du sätter dig i den.