CD Projekt Red bekräftar uppföljare till Cyberpunk 2077

Permalänk
Melding Plague

CD Projekt Red bekräftar uppföljare till Cyberpunk 2077

Utöver Netflix-serie och expansion ska framtiden bjuda på renodlad uppföljare i form av projektet "Orion".

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilken framtidsplan från CD Projekt Red är du mest sugen på?

Witcher, utan tvekan. Witcher 3 tillhör de topp 3 bästa spel jag har spelat. Stämningen, storyn, karaktärerna, känslorna. Där var allt på topp (bortsett från gameplay i striderna xD).

Cyberpunk 2077 tyckte jag å andra sidan inte alls om. Där fanns inget som attraherade mig. Trötta karaktärer i en trött cyberpunk-setting. Därtill så många, långa och oinspirerade cutscenes att till och med jag som storymode-fetishist började hamra på tangentbordet. Orkade inte mer än några timmar efter att Keanu börjat terrorisera mig.

Edit: Det ska sägas att det inte behöver vara Cyberpunk 2077 som är problemet. Det kan vara cyberpunk över lag. Det är en genre och setting som jag som sci-finörd har förvånansvärt svårt för. Tyckte inte ens om Blade Runner back in the day.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Snusfri

Jag skulle vilja se ett grymt storydrivet Witcher/Cyberpunk fast i nutid.

Rockstar med GTA behöver konkurrens inom denna typ av owsp.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Mer Cyberpunk tack

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2078?

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Jag skulle vilja se ett grymt storydrivet Witcher/Cyberpunk fast i nutid.

Rockstar med GTA behöver konkurrens inom denna typ av owsp.

Tror inte Witcher fans överlag skulle gilla det, men jag kanske har fel, vem vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Jag skulle vilja se ett grymt storydrivet Witcher/Cyberpunk fast i nutid.

Rockstar med GTA behöver konkurrens inom denna typ av owsp.

Med tanke på vad CDPR levererade med CP2077 så lär vi nog inte se någon konkurrens med produkterna Rockstar har levererat från GTA IV och framåt.

Det är förståeligt att världen i CP2077 mest var en tom kuliss med samma repetitiva och starkt begränsade NPCer då de uppenbarligen inriktat sig på folk som är ute efter en ”filmisk upplevelse” där en detaljerad värld spelar mindre roll, då de i huvudsak är intresserade av att dra igenom storyn. Det gör det också logiskt att de satsar på att göra TV-serie av CP2077, där konsumenten är helt passiv.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Peppen! Förhoppningsvis dröjer det inte en miljard år innan släpp. Å andra sidan får det gärna vara färdigt hus release och inte stressas fram.

Permalänk
Medlem

Har fått känslan att CP2077 är ganska linjärt trots sin öppna värld, och inget riktigt rollspel som kanske utlovats. Kanske är kul ändå, men jag har inte testat det ännu

Permalänk
Medlem

Jag hade varit peppad, men nu kommer jag faktiskt ihåg hur Cyberpunk 2077 var vid release efter hundratusenmiljüüüner förseningar...

Kanske någonting man kan spela några år efter release, runt 2030 nån gång.

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt trevligt
Ska bli spännande 😊

Borde bli en uppföljare till något som är efterlängtat av massan 😄

STAR WARS hade inte varit fel 😇

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk

Låter intressant med både Witcher och cyberpunk😁 förhoppningsvis så har man råd att köpa ett nytt grafikkort innan dom kommer ut😋 spelade cyberpunk 2077 på pc ett bra tag efter det släpptes, tyckte det var rätt kul. Witcher 3 har jag inte kört färdigt. Kanske får börja om från början dock😬 då jag inte lirat det på över 2 år

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Har fått känslan att CP2077 är ganska linjärt trots sin öppna värld, och inget riktigt rollspel som kanske utlovats. Kanske är kul ändå, men jag har inte testat det ännu

Det är ju ett rollspel i den mening att du bygger din karaktär själv under spelets gång, med förmågor du själv väljer. Det borde väl vara det viktigaste för att kvala in som ett rollspel.

Annars är det väl som dom flesta av dom här spelen. Main -> Side -> Filler content. Men det är ju samma med Witcher, Far Cry eller Spider Man också. Jag tycker personligen Cyberpunk 2077 har bra pacing med inte för mycket filler content och uppdragen är väldigt varierande. Main mission är riktigt bra, helt i klass med topp-spel som Metro Exodus.

Witcher 3 i mitt tycke är för långt, det är ett bra spel, men inte värt så många timmar. Kommer ju dock köra igenom det igen när remaster släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Har fått känslan att CP2077 är ganska linjärt trots sin öppna värld, och inget riktigt rollspel som kanske utlovats. Kanske är kul ändå, men jag har inte testat det ännu

Det är ju mer ett singleplayer spel med RPG-element, att kalla det något annat bygger bara falska förväntningar.

Hoppas verkligen att vi får en andra DLC i vilket fall, verkar som att nästa spel i serien är låååångt bort och är inte särskilt intresserad av witcher

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

CP2077 är helt linjärt. Startade om med en karaktär från vidderna istället för stan men får exakt samma dialoger. Ibland kan man få en bonusoption i dialogen märkt Badland (typ) istället för Streetkid. Annars samma.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

CDPR kan ju börja med att leverera det CP2077 som de ljög om att de skulle leverera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chksix:

CP2077 är helt linjärt. Startade om med en karaktär från vidderna istället för stan men får exakt samma dialoger. Ibland kan man få en bonusoption i dialogen märkt Badland (typ) istället för Streetkid. Annars samma.

Dom flesta skulle nog kalla CP2077 för ett openworld spel. Ett linjärt spel är typ Doom där man inte kan göra några val alls egentligen, inte ens vart man skall gå näst.

Permalänk
Medlem

Sant, jag kallar såna spel Rail shooters för att man måste röra sig en viss väg och att banan är ren från fiender efter att man rensat varje "rum" tills man korsat en waypoint som triggar nästa wave.

I CP kan man välja själv om man vill köra sidouppdragen före huvudstorien men i slutänden blir resultatet detsamma.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Testpilot
Skrivet av chksix:

CP2077 är helt linjärt. Startade om med en karaktär från vidderna istället för stan men får exakt samma dialoger. Ibland kan man få en bonusoption i dialogen märkt Badland (typ) istället för Streetkid. Annars samma.

Skrivet av Lussarn:

Dom flesta skulle nog kalla CP2077 för ett openworld spel. Ett linjärt spel är typ Doom där man inte kan göra några val alls egentligen, inte ens vart man skall gå näst.

Vågar påstå att det ligger någonstans mellan båda dessa yttranden.

CP77 är open world i hänseendet att du "kan gå vart du vill", göra ett sidouppdrag om du så behagar o.s.v. – precis som i Witcher. Men det är långt ifrån BioWare med Mass Effect om man säger så, när det kommer till aktiva val som kan påverka spelets gång är det skrallt – Vem du får ligga med, en handfull andra dialoger och tre nyanser av slut är vad som erbjuds i "RPG-väg" från CP77.

Personligen är det inte vad spelet är som irriterat mig, det är hur CDPR lovordade både det ena och andra när det kom till just RPG-element och världsuppbyggnaden, samt målade upp spelet som just något att konkurrera med BioWare's titlar. I slutändan är det ett action-spel med RPG-element, mycket likt senaste tre Assassin's Creed-spelen – du har ett skilltree och utrustning med stats, men där slutar RPG-delen också.

Tar man spelet för vad det är, och njuter av denna genre, då är det ett okej spel ändå.
Men man bör vara medveten vad det är man ger sig in på också, annars lär det sluta upp med mäkta besvikelse likt många fick erfara när spelet begav sig nu för ett par år sedan.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Vågar påstå att det ligger någonstans mellan båda dessa yttranden.

CP77 är open world i hänseendet att du "kan gå vart du vill", göra ett sidouppdrag om du så behagar o.s.v. – precis som i Witcher. Men det är långt ifrån BioWare med Mass Effect om man säger så, när det kommer till aktiva val som kan påverka spelets gång är det skrallt – Vem du får ligga med, en handfull andra dialoger och tre nyanser av slut är vad som erbjuds i "RPG-väg" från CP77.

Personligen är det inte vad spelet är som irriterat mig, det är hur CDPR lovordade både det ena och andra när det kom till just RPG-element och världsuppbyggnaden, samt målade upp spelet som just något att konkurrera med BioWare's titlar. I slutändan är det ett action-spel med RPG-element, mycket likt senaste tre Assassin's Creed-spelen – du har ett skilltree och utrustning med stats, men där slutar RPG-delen också.

Tar man spelet för vad det är, och njuter av denna genre, då är det ett okej spel ändå.
Men man bör vara medveten vad det är man ger sig in på också, annars lär det sluta upp med mäkta besvikelse likt många fick erfara när spelet begav sig nu för ett par år sedan.

Jag håller helt med dig, möjligen skillnaden att jag var aldrig "tainted" av vad som lovades. Jag följde inte spelet innan release utan köpte det för att mitt nya 3080 skulle få sträcka på benen och tycker det är ett bra spel. Men som du säger, så väldigt speciellt är det inte. Det finns ju toppklass grejer i spletet dock. Main story och grafiken är väldigt bra, enligt mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är rätt nöjd med upplevelsen i cyberpunk 2077.
Det jag önskar i uppföljaren är tredjepersonsvy.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Ser mer fram emot fortsättning på Cyberpunk 2077 då där är mer dom kan göra med V's story.
Witcher är även det nice men Witcher 3 hade ett bra avslut och blir svårt att komma med någon ny karaktär som kan ersätta Geralt.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Borjade spela CyberPunk for en vecka sedan, snart inne på 60 timmar...gor alla sidemissions o grejer precis som i The Witcher 3, grymt spel alltså posetivt overaskad, glad att jag väntade.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Borjade spela CyberPunk for en vecka sedan, snart inne på 60 timmar...gor alla sidemissions o grejer precis som i The Witcher 3, grymt spel alltså posetivt overaskad, glad att jag väntade.

Vid min senaste playthrough hade jag max street-cred utan att ens ha påbörjat main, eller gjort väldigt lite iallafall. Kommer inte riktigt ihåg.

Permalänk
Medlem

Jag tycker Regis är den coolaste figuren i Witcher, vore fränt att göra en spinoff där man lirar som honom.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

För min del får CDPR gärna fortsätta plaska runt i Cyberpunk och den fräsiga värld de har byggt upp. Inte för att jag inte tyckte om Witcher, men för att cyberpunk som undergenre med distinkt visuell stil och transhumanisttematik lockar mig mer än monsterdräparfantasy.

Jag vill också gärna att CDPR gör det spel som CP77 borde, skulle och utlovades att bli. I slutändan blev det ju en livlös men samtidigt övergödd, svullen Far Cry-liknande actionfest med oinspirerad crafting och RPG-element som mer var en gimmick än någonting annat. Jag har sagt det förr, och jag är övertygad om det: Ta en tredjedel av den värld ni byggde upp, med en tredjedel av alla urvattnade system, karaktärer och annat, och börja om. Skapa ett spel som är mindre, men djupare. Hellre en mindre brunn än en större vattenpöl.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Nice, ser gärna ett mycket mer utbyggt system för bil-customization, nått som saknas idag i 2077.

Visa signatur
Permalänk

Hoppas på mycket mer DLC innan dess!

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem

Saknar mer interaktion med spelvärlden typ gå och handla i affärer, köpa mat i snabbmatstånden, gå på nattklubb etc. saker som gör att spelvärlden känns mer levande och interagerbar.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem

Inte lirat CP2077 ännu, vill ha ny skärm innan dess. Men ser fram emot det, tror jag kommer ha kul. Det är ett häftigt universum, så fler spel låter ju nice.

Men de ska kanske vara mer konservativa med vad de lovar och sen borde de kanske testa spelet lite mer noga innan nästa gång. Det verkar ju vara inom dessa områden de har misslyckats lite med första spelet.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |