Google visar upp Pixel 7-serien – dags för release i Sverige?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Google visar upp Pixel 7-serien – dags för release i Sverige?

Idag är det torsdag och det är inte vilken torsdag som helst, utan idag finns det en möjlighet att Google äntligen lanserar Pixel-serien i Sverige. Indikationer på Sverige-release har skett lite här och var. Tidigare i år dök det upp platsannons där Google sökte en product marketing manager till Stockholm-kontoret vars ansvar skulle vara att hantera strategi för handels- och operatörspartners. Vidare har återförsäljare till Elgiganten förberett sidor på webben där folk kan få hjälp att konfigurera sina Pixel-telefoner. Utöver detta kommer Google hålla ett pressevent i samband med eftermiddagens show i Stockholm, vilket sällan sker om inte företaget verkligen har något att visa upp. Och som grädde på ryktesmoset har Telia praktiskt taget bekräftat Pixel 7-släpp i Sverige via annonser som publicerats lite tidigare än tänkt.

I och med detta är förhoppningarna för eftermiddagens event rätt höga, speciellt för folk som bönat och bett Google att faktiskt satsa på att släppa telefonerna. Men med höga förväntningar finns det en risk att även besvikelsen kommer bli stor. Förrän Google själva bekräftar att Pixel-serien ska börja säljas i Sverige, är allt rena spekulationer.

På tal om spekulationer så har väldigt mycket information om Pixel 7 och Pixel 7 Pro redan läckt och det ser ut att bli rätt trevliga enheter.

Hur som helst. Idag, 6 oktober, klockan 16:00 kommer livestreamen dra igång och ni kan kika på den precis här:

Permalänk
Medlem

taggad som fan

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk

Är de idag?! Intressant

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem

Man kunde skriva upp sig på Halebop för att få google nyheter idag, lite tror jag ändå på att det kommer ett Sverigesläpp.
Sista chansen för android för egen del om Pixel 7 kommer till sverige, annars testar jag andra sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Idag är det torsdag och det är inte vilken torsdag som helst, utan idag finns det en möjlighet att Google äntligen lanserar Pixel-serien i Sverige. Indikationer på Sverige-release har skett lite här och var. Tidigare i år dök det upp platsannons där Google sökte en product marketing manager till Stockholm-kontoret vars ansvar skulle vara att hantera strategi för handels- och operatörspartners. Vidare har återförsäljare till Elgiganten förberett sidor på webben där folk kan få hjälp att konfigurera sina Pixel-telefoner. Utöver detta kommer Google hålla ett pressevent i samband med eftermiddagens show i Stockholm, vilket sällan sker om inte företaget verkligen har något att visa upp. Och som grädde på ryktesmoset har Telia praktiskt taget bekräftat Pixel 7-släpp i Sverige via annonser som publicerats lite tidigare än tänkt.

I och med detta är förhoppningarna för eftermiddagens event rätt höga, speciellt för folk som bönat och bett Google att faktiskt satsa på att släppa telefonerna. Men med höga förväntningar finns det en risk att även besvikelsen kommer bli stor. Förrän Google själva bekräftar att Pixel-serien ska börja säljas i Sverige, är allt rena spekulationer.

På tal om spekulationer så har väldigt mycket information om Pixel 7 och Pixel 7 Pro redan läckt och det ser ut att bli rätt trevliga enheter.

Hur som helst. Idag, 6 oktober, klockan 16:00 kommer livestreamen dra igång och ni kan kika på den precis här:
https://www.youtube.com/watch?v=2NGjNQVbydc

Den där länken länkar till en scam youtube, inte riktiga made by googole. de postar fishing länkar i chatten

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Frappee:

Den där länken länkar till en scam youtube, inte riktiga made by googole. de postar fishing länkar i chatten

Skrivet av dlq84:

Skarpa ögon där, uppdaterade länken

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Mest intresserad av Pixel Watch. Skulle vara kul med ngn bra Android-baserad klocka som alternativ till Apples klockor.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Frappee:

Den där länken länkar till en scam youtube, inte riktiga made by googole. de postar fishing länkar i chatten

Skrivet av dlq84:

😬😬😬

Skrivet av NordhNet:

Skarpa ögon där, uppdaterade länken

Champ!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att dom lanserar den i Sverige...äntligen. Men jag tror på det först när jag ser det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jag hoppas att dom lanserar den i Sverige...äntligen. Men jag tror på det först när jag ser det.

https://feber.se/mobil/bekraftat-google-pixel-7-pro-kommer-ti...

Permalänk
Medlem

Se på fan, missade det. På tiden kan man tycka

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ska bli kul, hade jag bytt till Android någon gång hade det varit med en Pixel iaf.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Har svikit android efter 11 år och precis skaffat en iphone 14 pro, ändå ska jag kika på detta! Hoppade på iphone för imessage, facetime osv när övriga familjemedlemmar inkl tonåringar har iphones. Kände att jag vill vara med i den inlåsta gemenskapen. Men, pixel, nexus serien är vad jag gillar bäst. Fram med popcorn!

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

"Hej, vill du köpa spionutrustning av oss?"

Eh, nej tack, inte ens om jag fick det gratis.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Är precis i bytarskede. Kört oneplus one, 3 och 6 för att bli med mi10t pro nu senast. Är inte så förtjust i xiaomin... Har alltid sneglat på nexus och pixel... Jag hoppas ju på ett 3,5mm jack men chansen på att det skulle infinna sig är väl lika liten som att bli ensam med alla rätt på euro jackpot...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Klart man kommer kolla.
Men inget jag är intresserad av att köpa. Går jag tillbaka till Android kommer det bli Samsung då jag föredrar deras stock appar, ekosystem etc över googles egna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Är precis i bytarskede. Kört oneplus one, 3 och 6 för att bli med mi10t pro nu senast. Är inte så förtjust i xiaomin... Har alltid sneglat på nexus och pixel... Jag hoppas ju på ett 3,5mm jack men chansen på att det skulle infinna sig är väl lika liten som att bli ensam med alla rätt på euro jackpot...

Nä, du kan glömma det. Pixel 2, 3, 4, 5 och 6 hade inte det heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

"Hej, vill du köpa spionutrustning av oss?"

Eh, nej tack, inte ens om jag fick det gratis.

Skickar du brev istället? Alla telefoner går att spåra mer eller mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

"Hej, vill du köpa spionutrustning av oss?"

Eh, nej tack, inte ens om jag fick det gratis.

T.ex. just googles mobiler har du bland annat denna custom os som just tillför att sandboxa google vilket inte går att göra på några telefoner utan viss custom roms idag.

https://grapheneos.org tyvärr stödjer de bara googles mobiler i dagsläget.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Sweden bekräftat, snyggt!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Alltså äntligen. Release av samtliga nya Pixel-enheter sker 13 oktober. 7 Pro kostar 9990 kronor för 128 GB och 10999 kronor för 256GB samt 7290 kronor för vanliga Pixel 7. Även Pixel 6a kommer kunna köpas för 4990 kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Alltså äntligen. Release av samtliga nya Pixel-enheter sker 13 oktober. 7 Pro kostar 9990 kronor för 128 GB och 10999 kronor för 256GB samt 7290 kronor för vanliga Pixel 7. Även Pixel 6a kommer kunna köpas för 4990 kronor.

Men ingen laddare eller Pixel Stand 😂

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Mycket välkommet 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Markusas:

Men ingen laddare eller Pixel Stand 😂

Pixel stand kommer också. 899 spänn.

Permalänk
Medlem

Intressant om den (7 pro) verkligen har en makrokamera som fungerar i praktiken.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Inaktiv

Jag äro mkt glad.

Permalänk
Snusfri

Inväntar MKBHD's test av 7P.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kul att de äntligen släpps i Sverige! Hade hoppats på Pixel Watch också men men...

Permalänk
Medlem

Sjukt sugen på Pixel klockan, mest pga googles eco-system, men verkar som dom skippar Sverige, är det Fnac som gäller för att importera fortfarande?