Elbilar - Tråden för intresserade

Permalänk
Medlem
Skrivet av hermahn:

Jag fick en höjning med 52kr+moms... så drygt 1%. Det är också för en EV6.

Vem har du finiansiering igenom?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Fick fakturan för november från Santander igår. Den var 7-8% högre jämfört med oktober. Får se hur det blir för december...

Privatleasing, EV6

Skrivet av hermahn:

Jag fick en höjning med 52kr+moms... så drygt 1%. Det är också för en EV6.

Jag fick en höjning på ca 400kr jämfört med förra månaden, EV6. Hur fan kan det skilja så mkt?

Har via Santander.

EDIT: Dock är det med en justering på 58:- ex moms för 2022-10-25. Så den reella höjningen kanske ligger runt 330:- ink. moms jämfört med förra fakturan? Själva hyran har ökat från 3921:-/mån ex. moms till 4292:-/mån ex. moms. Om man jämför från första till senaste.

Permalänk
Medlem

Jäklar vad E.on höjer priserna nu på att ladda vid stolpar, 7kr/kWh för laddkort + bonuskund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Jag fick en höjning på ca 400kr jämfört med förra månaden, EV6. Hur fan kan det skilja så mkt?

Har via Santander.

EDIT: Dock är det med en justering på 58:- ex moms för 2022-10-25. Så den reella höjningen kanske ligger runt 330:- ink. moms jämfört med förra fakturan? Själva hyran har ökat från 3921:-/mån ex. moms till 4292:-/mån ex. moms. Om man jämför från första till senaste.

Yes, du har rätt. Det var jag som förutsatt att det var hela höjningen men tydligen har du höjt både "den vanliga posten" på fakturan samt lagt till en extra för de sista dagarna månaden innan. Så runt 400 kr verkar stämma när jag kolla mot förra fakturan. Då blir jag ju nyfiken på vilken ränta de räknade med i våras och vilken ränta de räknar med nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Jag fick en höjning på ca 400kr jämfört med förra månaden, EV6. Hur fan kan det skilja så mkt?

Har via Santander.

EDIT: Dock är det med en justering på 58:- ex moms för 2022-10-25. Så den reella höjningen kanske ligger runt 330:- ink. moms jämfört med förra fakturan? Själva hyran har ökat från 3921:-/mån ex. moms till 4292:-/mån ex. moms. Om man jämför från första till senaste.

Har ännu inte fått någon höjning av Santander (haft bilen sen mitten av sommaren, 4 fakturor). Den 4 fakturan hade gått upp till 5k, men jag blev misstänksam och öppnade den (eletronisk faktura) så hade de lagt på en 300kr's "frivillig" avgift som för nån försäkring som ingick de 3 första månaderna (som jag givetvis skippade).

Fick dock ett medelande ifrån Santander att höjning kommer nu på nästa faktura, men bra och veta på att den blir runt 7-8%, så runt 300-400 borde man kunna överleva.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreasusGoldtooth:

Jag leasar en Hyundai Kona Electric som enligt mina beräkningar i våras skulle kosta mig 3870kr i månaden med försäkring (270kr/månad) och vinterdäck.

Igår fick jag en faktura på 4800kr.. exklusive försäkring, en del var räntehöjning men en annan del var ett betalskydd (300kr) ifall man skulle bli sjukskriven eller dylikt, vilket jag faktiskt valde att inte behålla.

Så hittills har min leasingkostnad exklusive försäkring gått ifrån 3600kr till 4500kr, 25%, spännande att se vad den landar på nästa månad. DNB Bank om någon undrar.

Har hört från en kollega som också leasar en bil med DNB och fått tusen kronors ökning.. Han var inte glad..
25% ökning är ju för örvrigt inte rimligt någonstans. Vad baserar dom den höjningen på?
Så mycket har ju ingen ränta gått upp.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Har hört från en kollega som också leasar en bil med DNB och fått tusen kronors ökning.. Han var inte glad..
25% ökning är ju för örvrigt inte rimligt någonstans. Vad baserar dom den höjningen på?
Så mycket har ju ingen ränta gått upp.

Räntekostnaden baseras på bilens pris. Inte månadsavgiften.

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Räntekostnaden baseras på bilens pris. Inte månadsavgiften.

Jo, men var kommer plötsligt 25% ökning ifrån?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Jo, men var kommer plötsligt 25% ökning ifrån?

Styrräntan ökade 2022-09-21 till 1.75%. Vad kostar bilen?

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leyer:

Styrräntan ökade 2022-09-21 till 1.75%. Vad kostar bilen?

420 papp verkar den som skrevs om kostar utan tillval, skulle gissa att upplåningsräntorna för leasingbolagen ökat med åtminstone 2-2,5% så det blir helt i linje med ökningen.

Permalänk
Medlem

Kostnadsnökningen för leasingen så får man ju räkna bilens förväntade lånebelopp * procent ränta / 12 månader.
Så tex 400 000 vid 1% höjning => 333kr

Om då leasingkostnaden är 3000 från början så blir den istället 3333, dvs en ökning med 333kr => 11.1% ökning.

Så via "hävstångseffekten" så blir procentuella höjningen på leasingkostnaden betydligt högre än höjningen på räntan.

Permalänk
Medlem

Jo helt sant. Kan snabbt bli dyrt det här.. Frågan är om man ska hoppa av avtalet (eftersom jag har möjlighet till det) eller om jag ändå ska ta bilen.. Laddboxen anlände på posten idag..
Jag har en Saab som jag köpte i väntan på denna bil, när jag sålde min bil i somras här..
Saaben rullar dock på bra.. Men jag har ingen plan b. Inget blir ju billigare hur jag än gör så att säga..
Jo, om jag behåller Saaben, det är väl klart billigast hehe

Troligtvis lär jag inte heller få bilen detta år eftersom dom har massor förseningar, så risken är ju att bilen blir 20k dyrare bara genom att klimatbonusen minskar från 70k till 50k.. Bara där blir det 550 i månaden..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Okej, nu har jag kollat min nästa faktura ifrån santander för min EV6, hoppas detta hjälper några att inte betala för mycket!

Kolla faktura specen! De har lagt på en "optional" försäkring (privatleasing skydd) på 4:e fakturan på ca 300 om man elektronisk faktura (som enligt den fakturan ingått de 3 första månaderna gratis) .
Det är lite fult att de lagt på den som standard och att man aktivt måste välja bort den. Går man in på specen så står det att man kan välja att inte betala den, men det är inte så många som är inne och kollat pdf:en på elektroniska fakturor.

Min första höjning blir nästa faktura (santander). Och det är endast 59kr ex moms.

Så inkl moms så går jag från 4759 till 4836kr.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Okej, nu har jag kollat min nästa faktura ifrån santander för min EV6, hoppas detta hjälper några att inte betala för mycket!

Kolla faktura specen! De har lagt på en "optional" försäkring (privatleasing skydd) på 4:e fakturan på ca 300 om man elektronisk faktura (som enligt den fakturan ingått de 3 första månaderna gratis) .
Det är lite fult att de lagt på den som standard och att man aktivt måste välja bort den. Går man in på specen så står det att man kan välja att inte betala den, men det är inte så många som är inne och kollat pdf:en på elektroniska fakturor.

Min första höjning blir nästa faktura (santander). Och det är endast 59kr ex moms.

Så inkl moms så går jag från 4759 till 4836kr.

Låter billigt.
Jag har gått från 3921 till 4292 ex moms. Dock ingår vinterdäck och lite annat lullul i mitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Låter billigt.
Jag har gått från 3921 till 4292 ex moms. Dock ingår vinterdäck och lite annat lullul i mitt.

Santander?
Kör du elektronisk faktura? Dra ner pdf;en från din internet bank isåfall och kolla så du inte betalar för leasing skyddet i onödan (om det inte är så att du vill ha skyddet då såklart)

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Santander?
Kör du elektronisk faktura? Dra ner pdf;en från din internet bank isåfall och kolla så du inte betalar för leasing skyddet i onödan (om det inte är så att du vill ha skyddet då såklart)

Vad är det för skydd dom erbjuder då? Bilen är väl redan dubbelförsäkrad (nybilsgaranti + halvförsäkring)? Är det ytterligare hittepå-försäkringar för att dra in mer pengar?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Vad är det för skydd dom erbjuder då? Bilen är väl redan dubbelförsäkrad (nybilsgaranti + halvförsäkring)? Är det ytterligare hittepå-försäkringar för att dra in mer pengar?

Det är ett skydd om du blir av med jobbet så går det in och betalar för leasingkostnaden.

Apropå inget så fick jag mail om att tesla kommer erbjuda billigare laddning på nätterna.
Står dock inte några priser eller vilka stationer.

Men intressant!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Ingenting om Polestar 3? Vad tycker gänget? Lite meeh tycker jag, känns som att det mesta man får för en mille är ett jättestort batteri.

Börjar på 970k för Long Range med 610km WLTP, Performance för 1040K med 560km WLTP. Får dra 2,2 ton, vilket är trevligt. Leverans börjar q4 2023.

https://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20221012/p...

https://www.vibilagare.se/nyheter/premiar-polestar-3-har-ar-a...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

Ingenting om Polestar 3? Vad tycker gänget? Lite meeh tycker jag, känns som att det mesta man får för en mille är ett jättestort batteri.

Börjar på 970k för Long Range med 610km WLTP, Performance för 1040K med 560km WLTP. Får dra 2,2 ton, vilket är trevligt. Leverans börjar q4 2023.

https://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20221012/p...

https://www.vibilagare.se/nyheter/premiar-polestar-3-har-ar-a...

Väldigt hög förbrukning på den men dom kanske är mer ärliga än vad dom andra är med sina bilar.
Får väl se vad testerna säger men kommer ju ta nästan 1 år innan någon kommer kunna köpa den, kan ju hänt endel på den tiden.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av Chippen2188:

Ingenting om Polestar 3? Vad tycker gänget? Lite meeh tycker jag, känns som att det mesta man får för en mille är ett jättestort batteri.

Börjar på 970k för Long Range med 610km WLTP, Performance för 1040K med 560km WLTP. Får dra 2,2 ton, vilket är trevligt. Leverans börjar q4 2023.

https://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20221012/p...

https://www.vibilagare.se/nyheter/premiar-polestar-3-har-ar-a...

Ser väldigt trevlig ut som bil men alldeles för dyr för vad man får är min personliga slutsats. Jag tänkte att den skulle bli dyr men tänkte ändå att den skulle hamna runt 800-900.000. Då hade jag varit intresserad.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

Ingenting om Polestar 3? Vad tycker gänget? Lite meeh tycker jag, känns som att det mesta man får för en mille är ett jättestort batteri.

Börjar på 970k för Long Range med 610km WLTP, Performance för 1040K med 560km WLTP. Får dra 2,2 ton, vilket är trevligt. Leverans börjar q4 2023.

https://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20221012/p...

https://www.vibilagare.se/nyheter/premiar-polestar-3-har-ar-a...

Kostar ju kring som en XC90 med T8 gjort + inflationen så den hamnade där jag förväntat mig även om man jämför med konkurrenterna. Hade jag varit på jakt efter en stor SUV hade det varit ett vettigt alternativ tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

Ingenting om Polestar 3? Vad tycker gänget? Lite meeh tycker jag, känns som att det mesta man får för en mille är ett jättestort batteri.

Börjar på 970k för Long Range med 610km WLTP, Performance för 1040K med 560km WLTP. Får dra 2,2 ton, vilket är trevligt. Leverans börjar q4 2023.

https://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20221012/p...

https://www.vibilagare.se/nyheter/premiar-polestar-3-har-ar-a...

Undrar vem den ska tilltala? Som familjebil är den för dyr, som prestandabil är den inte värst, som dragbil är den förvisso bra prissatt i förhållande till Model X och BMW IX men räcker 111 kWh verkligen långt nog för att den ska fungera med husvagn, större kåpsläp osv i storleksordningen 2 ton?

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem

Santander är lustiga. Dom ringde och fråga om jag önskade tilläggsförsäkring på billånet. Jag sa bestämt nej, hon gav sig inte och sa att det är bra skydd bla bla. jag förklarade då att jag planerar sälja bilen och betala av lånet snabbare. Då gav hon sig. 5 månader senare kollar jag igenom fakturorna när jag sålt bilen. Då har dom lagt på försäkringsavgiften iallfall. Ska jag dra det vidare?

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

Santander är lustiga. Dom ringde och fråga om jag önskade tilläggsförsäkring på billånet. Jag sa bestämt nej, hon gav sig inte och sa att det är bra skydd bla bla. jag förklarade då att jag planerar sälja bilen och betala av lånet snabbare. Då gav hon sig. 5 månader senare kollar jag igenom fakturorna när jag sålt bilen. Då har dom lagt på försäkringsavgiften iallfall. Ska jag dra det vidare?

Absolut, börja med att kontakta dom och vänligt förklara situationen och att du förväntar sig att få alla betalade avgifter återbetalade, och funkar inte det så tar du fram stridsyxan. Sånt där lurendrejeri ska absolut inte få slinka igenom.

Permalänk
Medlem

Tror nog du får stå ditt kast, betalar man räknas det som accept.
Det var troligtvis specat separat

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghoti:

Undrar vem den ska tilltala? Som familjebil är den för dyr, som prestandabil är den inte värst, som dragbil är den förvisso bra prissatt i förhållande till Model X och BMW IX men räcker 111 kWh verkligen långt nog för att den ska fungera med husvagn, större kåpsläp osv i storleksordningen 2 ton?

Jag tyckte den var väldigt bra jämfört med de andra tillverkarna. Samma eller bättre utrustning och spec än Tesla, BMW, Audi eller Mercedes motsvarande modeller. Och billigare.
Sen är den aldeles för dyr, likt konkurrenterna. Lite snålt med bagage för hundbur, särskilt när de ville poängtera att den var "hundvänlig".

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Avstängd

AMS testar XPeng P7 i senaste numret. Överraskande positiv recension, men laddhastigheten är det stora problemet. 90 kW i teorin men de får aldrig mer än 63 kW. Annars klagar de lite på chassi och mjukvara. Värstingmodellen med AWD hamnar på 699K (otippat), mellanmodellen med stort batteri ("55 mil") och bakhjulsdrift på 670 och Standard Range ("40 mil") på 620. Tre stjärnor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otur:

Jag tyckte den var väldigt bra jämfört med de andra tillverkarna. Samma eller bättre utrustning och spec än Tesla, BMW, Audi eller Mercedes motsvarande modeller. Och billigare.
Sen är den aldeles för dyr, likt konkurrenterna. Lite snålt med bagage för hundbur, särskilt när de ville poängtera att den var "hundvänlig".

Bagaget reagerade jag mest på. Om det ska vara en Polestar-syster till den elektriska motsvarigheten till XC90 så är ju 516 liter patetiskt. Nu säger ju inte literantalet allt, men Skoda Enyaq med sina 585 liter och fortfarande väldigt generösa innermått i kupén är ju isåfall rymligare, till ett betydligt lägre pris och har dessutom mycket lägre luftmotstånd. Priset kan iofs ha andra viktiga parametrar, främst batteristorleken men jag får verkligen inte ihop måtten, luftmotståndet och vad den levererar i det segment den ska tillhöra.

Hoppas Volvos syster är en "äkta" familjesuv då. Inte för att jag kommer köpa en men för att marknaden behöver fler stora familjebilar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lidodido:

Bagaget reagerade jag mest på. Om det ska vara en Polestar-syster till den elektriska motsvarigheten till XC90 så är ju 516 liter patetiskt. Nu säger ju inte literantalet allt, men Skoda Enyaq med sina 585 liter och fortfarande väldigt generösa innermått i kupén är ju isåfall rymligare, till ett betydligt lägre pris och har dessutom mycket lägre luftmotstånd. Priset kan iofs ha andra viktiga parametrar, främst batteristorleken men jag får verkligen inte ihop måtten, luftmotståndet och vad den levererar i det segment den ska tillhöra.

Hoppas Volvos syster är en "äkta" familjesuv då. Inte för att jag kommer köpa en men för att marknaden behöver fler stora familjebilar.

Samtidigt ska ju Polestar ligga över Volvo i hierarkin medan Skoda definitivt hamnar under Volvo, så på många sätt är det inte en rättvis jämförelse. Skodas image är billig och praktisk, Polestars image är sportig och lyxig, alltså borde Polestar mer jämföras med Audi kanske, medan Skodas motsvarighet inom Geely-koncernen kanske mer är Lync.

Det är lite som att säga att V90 är patetisk för man får mer plats till lägre pris i en Superb. Fokus för V90 eller denna (eller någon) Polestar är inte på stort bagageutrymme så om de är ens enda kriterie så finns det förstås bättre bilar, men bryr man sig om kvalitetskänsla eller prestanda exempelvis så kanske man inte borde kolla så mycket på Skoda.

Sen lär denna bli rymligare än Enyaq i kupén även om den inte är det i bagagen för det är ju en mycket större bil byggd på en dedikerad elbilsplattform och så. Men söker man praktikalitet först och främst så är nog Volvos modell ett bättre val, eller en Enyaq eller id4.

Pissigt tangentbord på surfplattan
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Kan du göra en cart,vilka fälgar och vinterdäck som helst och dela?(Finns en dela länk ifrån carten), för aldrig option att läsa till tpms för kombinationen jag valt,vilket är synd då de har en väldigt prisvärd combo jag köpt isåfall.
Testade ringa deras support med,de sade att dyker den inte upp som option så är tpms inte upplagd i systemet för min bil.

Har du krängt på vinterdäck utan tpms på ev6:an än? Får man inte varning varje gång man startar om man inte har tpms?eller går det och sköna av?

Byter till vinterdäck när det är dags. Långt kvar. Men har hört att det inte ska vara några problem. Möjligen en ikon i instrumentdisplayen men det känns okej.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X