Helgsnack: Höstens bästa TV-serie?

Permalänk
Melding Plague

Helgsnack: Höstens bästa TV-serie?

Med mörker och låga utomhustemperaturer är TV-soffan en lockande plats. Den här helgen snackar vi om de bästa serierna att hålla koll på.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Höstens? House of the Dragon.
Visst kunde deras timejumps gjorts lite bättre men utöver det, riktigt bra skrivet och bra skådespel.

Permalänk
Medlem

Inte så värst bra koll på vad som är på gång snart men ser i alla fall fram till nya säsonger av Manifest och Doom Patrol.

Är lite försiktigt skeptisk till den nya Willow och hoppas att de inte fullständigt förstör den storyn också. Gör de en lika fullständig massaker på den som med RoP så får jag frispel.

Just nu följer jag bara Andor och Lower Decks.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Andor.

Inte den mest spännande eller flashigaste men intressant för att man får se en annan sida av Star Wars historian som är mera vuxen skulle jag säga.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

House of the Dragon

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

The Pheripheral på Amazon Prime Video verkar intressant. Första avsnittet kom igår.
Just nu tittar jag dock på The Silent Sea, en koreansk sci-fi serie på Netflix. Klart sevärd. Dock inget som kommit nu på hösten. Första avsnittet släpptes 24 december förra året.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

The Pheripheral verkar lovande men bara kommit ut två avsnitt? Rings of power är ju också dunder tyckte jag iallafall! House of dragons är nästa i min lista

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Inte direkt serier, men Bäst i Test och På Spåret kommer väl snart igen?

Permalänk
Medlem

ÄR DET BARA I DEN DÄR ANDRA TRÅDEN MAN FÅR SKRIVA MED CAPS ELLER GÄLLER DET ALLA TRÅDAR IDAG?

edit: nu läste jag sista meningen i caps-tråden. Sorry. Mvh.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Reginald The Vampire, lite B men på ett bra sätt.
The Winchesters, om man gillade Supernatural tror jag man kommer gilla denna.
The Cleaning Lady
House Of The Dragon
Let The Right One In
Seal Team

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

The Pheripheral verkar lovande men bara kommit ut två avsnitt? Rings of power är ju också dunder tyckte jag iallafall! House of dragons är nästa i min lista

De två i varje fall är rätt okej

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Nya Star Wars : Andor verkar grym tv serie ska tittas snart.

Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=cKOegEuCcfw&t=36s

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Inte så värst bra koll på vad som är på gång snart men ser i alla fall fram till nya säsonger av Manifest och Doom Patrol.

Wut, trodde Manifest var slut för gott. Tack för tipset.

Permalänk
Avstängd

Dahmer
Andor
House of dragon
Är alla ok.. ska prova på The Watcher näst..

Gillade inte:
Obi Wan (han och Vader är rätt tunna karäktärer)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Kollar sällan på tv-serier men såg house of the dragon och typ halva andor

House of the dragon helt okey
Andor, rent skit och krystat

Permalänk
Medlem

Andor och House of the dragon är väldigt bra.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk

Fråga lund, svenska nyheter, ifs, herr talman, på spåret, The Pheriphera, antikduellen. Alla mot en, undrar om inte muren är på g också

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Avstängd

What We Do in the Shadows. Har iofs inte sett senaste säsongen som avslutades nyligen, men den serien är en klar favorit. En fördel om man är lite insatt i vampyrfilmer/serier då det är en del cameos. Humorserie btw.

Permalänk

House of the Dragon
Animerat: Chainsaw Man

Rekommenderar även för den som gillar animerat Cyberpunk: Edgerunners som kom till Netflix i somras.

Permalänk
Medlem

Inside Amy Schumer, ny säsong, favoritkomiker.

Permalänk
Avstängd

Har inte riktigt haft så mycket tid med serier, var mycket mer serietittande första halvåret jag och frun bodde med varandra, men det var övervägande Star Trek.

Har varit sugen på Obi Wan och Andor, plus några andra grejer, men kan inte påstå att jag stött på något som får mig att känna "Wow, det där måste jag se!" nu i höst.

Men sista delen av Attack on Titan som kommer till våren, tror nästan att man borde ragga tag i en projektor eller hyra bion bara för att se de sista avsnitten.
Har extremt höga förhoppningar på den.

Permalänk
Hedersmedlem

Tunna blå linjen är väl årets serie för mig.

White lotus s02 ska jag klämma snart också. Den har precis kommit ut verkar det som.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

A League Of Their Own. Triggervarning.

Permalänk
Medlem

The Lord of the Rings: The Rings of Power (var helt okej)
Obi Wan (var rätt nice)
House Of the Dragon (ska jag se på så fort sista avsnittet kommit ut.. )

Sedan gillar jag:
The Good Fight
The Patient
Rookie

Utöver de så är det rätt glest med höjdar serier.. Dessa är väl okej tidsfördriv:
Blue Bloods
Rookie: Feds
Fbi och Fbi Most wanted (FBI International suger)
The Walking dead.. (Ser fram emot slutet. ÄNTLIGEN!)

Dessa ska jag se på (typ ge en chans):
The Winchesters (Lär ju aldrig vara bättre än Supernatural dock)
The Peripheral

Kollar just nu även på X-files och Smallville.. Gamla serier är alltid bäst!

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Första som jag kommer tänka på dirket är serien Arcane från Netflix.
Har inte spelat på flera år,.men serien var riktigt grym.

Andra som ligger på toppen.
Obiwan
From
The Lord of the Rings: The Rings of Power

Just det svenska serien Bonus Familjen.
Helt otippat att jag skulle tycka den var bra

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Varit kass pa att hanga med pa svenska serier pa senaste, men avslutade precis Cash s02.
Men maste se det med subs for att fatta allt 'tugg' jag har glomt av sen man snackade Svenska dagligen.

Maste nog saga att House of the Dragon & Lotr ar lite av en besvikelse. Men far mest skylla mig sjalv som hypat upp det.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Swallowed Star säsong 2.

Permalänk
Medlem

Säsong 3 "Locke & Key" är riktig bra TV-serie https://bit.ly/3slt3lm

"Resident Alien" är riktig kul TV-serie att följa om ni nu inte har sett! https://bit.ly/3CVvNun

Länkarna leder till bara smakprov och jag har inget med dem att göra.

Visa signatur

🖥️ ᴀᴍᴅ ʀʏᴢᴇɴ 3600 | ᴍꜱɪ ʙ350ɪ | ɴᴠɪᴅɪᴀ ʀᴛx 3080 | ᴋɪɴɢꜱᴛᴏɴ 16ɢʙ | ᴄᴏʀꜱɪᴀʀ ᴍ2 512ɢʙ | ᴡᴅ2ᴛʙ | ᴡɪɴᴅᴏᴡꜱ 11 ᴘʀᴏ |
🖥️ ᴀᴏᴄ 32 2ᴋ 75ʜᴢ | ⌨️ | 🖱️ | 🎧 |
📱 ɢᴏᴏɢʟᴇ ᴘɪxᴇʟ | 🎮 ᴘᴄ-xʙᴏx 360 | 🕹️ ᴛʜʀᴜꜱᴛᴍᴀꜱᴛᴇʀ |

Permalänk
Medlem

Fick 3 månaders gratis Apple TV+ och börjar kolla på Foundation, samt "The Morning Show"

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av omnia:

Varit kass pa att hanga med pa svenska serier pa senaste, men avslutade precis Cash s02.
Men maste se det med subs for att fatta allt 'tugg' jag har glomt av sen man snackade Svenska dagligen.

Maste nog saga att House of the Dragon & Lotr ar lite av en besvikelse. Men far mest skylla mig sjalv som hypat upp det.

Tycker att House of The Dragon var helt OK, med tanken på att det en prequel hade jag lägre förvänting, mork, våldsamt, med drakar ska det vara. LOTR serien för mesig för mig, det förblir de tre originala filmer baserade på boken som är bäst
Snabba Cash 2 har jag hunnit med än

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/