Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

The Witcher, serie på Netflix

Permalänk
Avstängd
Skrivet av owns good:

Säsong 2 var sämst. Vissa coola scener osv. Men nästan hela serien bestod av onödiga konversationer. Dem snackar för mycket, cintra, blabla krig, bajs bajs, krig wooo wiii waaa. Elves elves, cintra, krig, bajs bajs. Side-storyn med trollkarlarna och alverna spolade jag bara.

Alla Geralt scener (poäng)
Ciri delarna (poäng) förutom att hon har på sig smink vart dem än är, hur det är möjligt enligt serien vet jag inte men det är jävligt irriterande. Varför måste hon ha smink i varenda scen? Dem har rest på häst i flera veckor men ändå har hon på något sätt tid att sminka sig? Dem flyr från krig och massa andra faror, men mitt i allt hinner hon sminka sig.

Season 2 är överhypad. 4/10

Hon har väl haft viss plastik sedan Säsong 1. Syns tydligt i då/nu bilder som spridits runt. Så sminket hjälper kanske till viss del plus att hon åldrats sedan första säsongen och ser ut som en helt annan person, sminket gör då att hon ser yngre ut.

Säsong 2 var dock betydligt bättre än den första.

***bort/mod***

Vänligen respektera uppmaningen /mod
Permalänk
Medlem

Extremt dålig serie känner inte alls igen mig från spelen och skådespeleriet är horribelt!

2/10

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd

De fuckade upp serien så hårt att Henry inte vill spela Geralt längre Det är ändå bra jobbat.

https://www.polygon.com/23430157/the-witcher-season-4-henry-c...

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

De fuckade upp serien så hårt att Henry inte vill spela Geralt längre Det är ändå bra jobbat.

https://www.polygon.com/23430157/the-witcher-season-4-henry-c...

Läste just samma sak. GARANTERAT cancelled efter season 4, OM den ens kommer

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 3080 10Gb,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Helios 300 (i7-10870H,RTX 3060 6Gb, 16Gb DDR4)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CaptainRedbeard:

Läste just samma sak. GARANTERAT cancelled efter season 4, OM den ens kommer

Ja de borde börja om på S1 och göra om och göra rätt. Skippa sin diversity-casting och ta in folk som kan skådespela och som passar i rollerna.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Tappar verkligen allt intresse för The Witcher nu.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Det här med att Liam ska ersätta Cavill som Geralt är ju rätt tråkigt. Vem skulle ni hellre vilja se axla rollen häxkarln i stället?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enviro:

Det här med att Liam ska ersätta Cavill som Geralt är ju rätt tråkigt. Vem skulle ni hellre vilja se axla rollen häxkarln i stället?

Karl Urban är ju bra på rollen som tystlåten och halvbitter, samt passar i långt hår vet vi sen tidigare.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Lagerlöf:

Karl Urban är ju bra på rollen som tystlåten och halvbitter, samt passar i långt hår vet vi sen tidigare.

Karl Urban hade ändå inte varit helt fel. Hade även kunnat acceptera Mads Mikkelsen också.

Med tanke på Liam så kanske man kan gå ännu mer wild and crazy. Hade dödat för att se Terry Crews eller John Malkovich som Geralt.

Permalänk
Medlem

Nu slutade jag kolla redan något avsnitt in i S2 (för att manusförfattare frångick alldeles för mycket från sourcematerialet), men i och med Cavills avhopp här (som jag också tror beror på att man avvikit för mycket från Sapkowskis böcker) så tror jag inte det kommer en säsong fem.

Synd, att totalt blåsa en serie som redan på förhand har en massiv följarskara. Visade inte manusförfattarna bakom Game of Thrones vad som händer när man går ifrån källmaterialet?

Permalänk
Medlem

Dags att säga upp sitt Netflix-konto nu då. Skaffade det för Witcher och utan Henry kan dom lika gärna lägga ner direkt och bespara Liam både mödan och skammen.

Jag ska ge Joey, Anya och Freya cred, men serien har gått minst sagt knackigt från start av flera olika anledningar, och utan Henry där att bära upp serien kan det bara sluta på ett sätt.

Som någon skrev; "The man born to portray Geralt of Rivia quits and is replaced by the third best Hemsworth."

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enviro:

Det här med att Liam ska ersätta Cavill som Geralt är ju rätt tråkigt. Vem skulle ni hellre vilja se axla rollen häxkarln i stället?

Steven Seagal

Permalänk
Medlem

Idris Elba såklart, han ska ju vara med överallt!

Permalänk
Medlem

Hur länge kan Hollywood hålla på så här? Tänker att aktieägare och investerare borde säga ifrån.
Det går inte suveränt för Netflix, de kanske borde fokusera på vad folk vill se istället.
Att drumla bort den här produktionen måste vara en av tv historiens mest tappade potential.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Det här med att Liam ska ersätta Cavill som Geralt är ju rätt tråkigt. Vem skulle ni hellre vilja se axla rollen häxkarln i stället?

Ingen. Känns inte som att det är möjligt att byta ut Cavill alls efter att han är så omtyckt och passande för rollen både som person/fan och skådis.
Jag skulle bli högst förvånad om Säsong 4 ens produceras med Liam.
Som Andrzej Sapkowski själv sa, "Just as Viggo Mortensen gave his face to Aragorn, so Henry gave his to Geralt and it shall be forever so."

Edit: Såg att woke kommentarer undanbades, så bort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZyntaX:

Ingen. Känns inte som att det är möjligt att byta ut Cavill alls efter att han är så omtyckt och passande för rollen både som person/fan och skådis.
Jag skulle bli högst förvånad om Säsong 4 ens produceras med Liam.
Som Andrzej Sapkowski själv sa, "Just as Viggo Mortensen gave his face to Aragorn, so Henry gave his to Geralt and it shall be forever so."

Edit: Såg att woke kommentarer undanbades, så bort.

Instämmer helt. Det här är nära samma nivå av fuck-up som Game of Thrones (i och med att Witcher hade kunnat bli riktigt stort om de gjort det rätt från början).

Men att göra så fel att Henry hoppar av... Han kändes verkligen född för rollen. Men var knappt huvudperson i sin egen serie. Suck. Många huvuden på Netflix som behöver rulla. Att ha personer som skapar en serie samtidigt som de hånar böckerna och spelen? Vem tar ens de besluten?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Instämmer helt. Det här är nära samma nivå av fuck-up som Game of Thrones (i och med att Witcher hade kunnat bli riktigt stort om de gjort det rätt från början).

Men att göra så fel att Henry hoppar av... Han kändes verkligen född för rollen. Men var knappt huvudperson i sin egen serie. Suck. Många huvuden på Netflix som behöver rulla. Att ha personer som skapar en serie samtidigt som de hånar böckerna och spelen? Vem tar ens de besluten?

Det är fullständigt ofattbart! Det känns som ett självspelande piano och ändå lyckas de paja allt. Inkompetensen är så enorm.
Mer kan jag inte uttrycka mig för så bryter jag mot vad vi får skriva om här.

Permalänk
Medlem

Säsong 1 var ganska bra, men kvaliten på manus och produktion undermålig i säsong 2. Vad som är ett vackert fantasyverk, förankrat i slavisk mystik och mytologi känns nu mer som en fjantig, amerikansk äventyrssåpa. Kulturimperialism?

Skådespelarbytet bryter realismen i berättandet för mig så jag kommer inte kunna fortsätta titta. Dessutom vittnar det väldigt negativt om kvaliteten på säsong 3 i och med att Cavill hoppat av, så jag tror jag är färdig redan nu. Jag har inte spelat färdigt Blood and Wine DLC, så ser fram emot PS5-patchen av Witcher 3 istället

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Ska de byta ut Cavill så tycker jag de kan göra klart S3 sedan bara pausa tills han känner för att vara med igen. Se till och avsluta S3 så det passar med ett tidhopp eller nått.

Annars skit i det.

Fan som och byta ut Bryan Cranston i S4 av Breaking bad mot han den flintskalliga farsan i that 70s show.
Tycker aldrig det funkar att byta ut någon som har huvudrollen i serier (har det någonsin funkat?)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Geckod:

Ska de byta ut Cavill så tycker jag de kan göra klart S3 sedan bara pausa tills han känner för att vara med igen. Se till och avsluta S3 så det passar med ett tidhopp eller nått.

Annars skit i det.

Fan som och byta ut Bryan Cranston i S4 av Breaking bad mot han den flintskalliga farsan i that 70s show.
Tycker aldrig det funkar att byta ut någon som har huvudrollen i serier (har det någonsin funkat?)

Dumbledore i Harry Potter Men det var ju för att han gick bort om jag minns rätt.

Annars nej, lägg ner serien bara och sparka alla som var ansvariga.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Ska de byta ut Cavill så tycker jag de kan göra klart S3 sedan bara pausa tills han känner för att vara med igen. Se till och avsluta S3 så det passar med ett tidhopp eller nått.

Annars skit i det.

Fan som och byta ut Bryan Cranston i S4 av Breaking bad mot han den flintskalliga farsan i that 70s show.
Tycker aldrig det funkar att byta ut någon som har huvudrollen i serier (har det någonsin funkat?)

Kurtwood är en grym skådis och hade säkerligen gjort ett bra jobb som Walter White om Bryan tackat nej.
Förövrigt ska det bli intressant att se Liams tolkning innan jag dömer ut insatsen och beslutet.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Dumbledore i Harry Potter Men det var ju för att han gick bort om jag minns rätt.

Stämmer, Richard Harris gick bort. Håller med, det funkade faktiskt OK. Filmerna bytte karaktär efter de två första med Harris och det är kanske lättare att smälta, när så många karaktärer byter utseende med hjälp av magi i var och varannan film. Man kan liksom inbilla sig lite att Dumbledore trollade sig till en ny look eller nåt.

Permalänk
Medlem

Underligt att det undanbedes "woke" prat. Det är ju exakt det som är problemet.
Ska Elon Musk behöva köpa Sweclockers för att det ska få pratas öppet om problem?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZyntaX:

Underligt att det undanbedes "woke" prat. Det är ju exakt det som är problemet.
Ska Elon Musk behöva köpa Sweclockers för att det ska få pratas öppet om problem?

Underligt att folk fortfarande tror på den charlatanen

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Underligt att folk fortfarande tror på den charlatanen

Henry Cavill lämnar The Witcher pga "den charlatanen".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZyntaX:

Henry Cavill lämnar The Witcher pga "den charlatanen".

Inte på grund av Musk antar jag?

"Charlatan är en person, som för egen fördels skull utger sig för att vara något som denne inte är. Charlataner försöker bedra andra genom att tillägna sig själv, sitt arbete, sin egendom och så vidare högre värde än de äger. Närliggande begrepp är bedragare, kvacksalvare, marktschreier, kannstöpare och pratmakare." Wikipedia

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ZyntaX:

Henry Cavill lämnar The Witcher pga "den charlatanen".

Que? Nej, att folk tror att Musk är någon free-speech messiah. It's just about the dollah man.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Que? Nej, att folk tror att Musk är någon free-speech messiah. It's just about the dollah man.

Trodde du syftade på woke, inte Musk. Jag missförstod

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Lite tråkigt, men inte helt oväntat. Senaste ordet på gatan är att Witcher-serien kommer avslutas med säsong fem, som lär komma tidigast 2026.

Tråkigt, som sagt. Fanns ju extremt mycket potential. Men jösses vad skaparna dödat mitt intresse. Är helt ärligt osäker om jag ens kommer bränna igenom de kommande avsnitten.

https://redanianintelligence.com/2023/10/06/the-witcher-seaso...