Acer Aspire 5 - 15,6" | i7 | 32GB | 1TB | QHD - hur kan den vara så billig?

Permalänk

Acer Aspire 5 - 15,6" | i7 | 32GB | 1TB | QHD - hur kan den vara så billig?

https://www.inet.se/produkt/1974161/acer-aspire-5-15-6-i7-32g...

Den här finns för 14k, men vad är haken? Hur kan den vara så billig? Funderar på den här eller Samsung Galaxy Book2 Pro, Acern är ju mer dator för pengarna men lite högre vikt och sämre batteritid. Eller är det något som är apdåligt med Acern?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Den kommer troligen kännas lite plastig, speciellt i locket. Jag har Aspire A514-52, även den inköpt på Inet.
Du kommer behöva ominstallera OS:et pga bloatware och den kommer kanske känna lite värme där du har händerna när processorn jobbar, möjligen sämre ljusstyrka så användning utomhus kanske inte är det bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlingSalt:

https://www.inet.se/produkt/1974161/acer-aspire-5-15-6-i7-32g...

Den här finns för 14k, men vad är haken? Hur kan den vara så billig? Funderar på den här eller Samsung Galaxy Book2 Pro, Acern är ju mer dator för pengarna men lite högre vikt och sämre batteritid. Eller är det något som är apdåligt med Acern?

Tips! Galaxybook2 finns ofta kraftigt rabatterad på Samsung genom benify och alumnimecenat. Galaxybook2 Pro 360 i7 har t.ex vart nere på 9000kr ibland 😊

Visa signatur

AMD 7800X3D | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+/FE

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Den kommer troligen kännas lite plastig, speciellt i locket. Jag har Aspire A514-52, även den inköpt på Inet.
Du kommer behöva ominstallera OS:et pga bloatware och den kommer kanske känna lite värme där du har händerna när processorn jobbar, möjligen sämre ljusstyrka så användning utomhus kanske inte är det bästa.

Ok, tack. Ja de Acers jag klämt och känt på har alla varit lite plastiga, det tar bort lite av den lyxiga känslan jag är ute efter. Lite tråkigt. Tänk dig en Samsung med de specsen, det hade varit en våt dröm!

Permalänk
Skrivet av Kerus3:

Tips! Galaxybook2 finns ofta kraftigt rabatterad på Samsung genom benify och alumnimecenat. Galaxybook2 Pro 360 i7 har t.ex vart nere på 9000kr ibland 😊

Det där kortet har jag glömt bort helt i alla dessa år! Har nu fixat appen och ska hålla utkik. Men redan nu verkar det finnas lite rabatt iaf.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av FlingSalt:

Ok, tack. Ja de Acers jag klämt och känt på har alla varit lite plastiga, det tar bort lite av den lyxiga känslan jag är ute efter. Lite tråkigt. Tänk dig en Samsung med de specsen, det hade varit en våt dröm!

Är Samsung ens värt att titta på? Mest pga priset?

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Acer är väl de som är kända för att ha sämst kvalitet på sina datorer.
Sedan väl väl det igen grafikkort med så vad är de som är billigt?
Inte DDR5 minnen heller.