Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Är detta rätt? Vill inte betala för sådant fult.

Permalänk
Medlem

Är detta rätt? Vill inte betala för sådant fult.

Köpte denna för min nya telefon

https://fyndiq.se/produkt/samsung-galaxy-s22-ultra-hardat-sky...

Det är en synlig cirkel som syns hela tiden.

Ser ju ut som att det sitter ett fingeravtryck inbränt i skärmen.

De svarar

Hej!

Vi ursäktar besväret.

Glaset du har köpt är ett högkvalitativt glas, och i princip alla dessa glas kommer med en cirkel för att fingeravtrycksläsning. Om man använder de så måste man omkalibrera den när man installerat glaset, annars funkar det inte som det ska. Ja, denna typen har svart ram, vilket är vanligt för dyrare glas till i princip alla Samsung modeller av telefoner, och det är dessutom inget problem så länge man sätter på glaset korrekt. Lådan som paketet kom i är endast syfte till frakt, det är informationen i beskrivningen som gäller, som beskrivet glaset tydligt. Slutligen, som man kan se på bilden, så är produkten transparent.

Tack för ditt meddelande och ha en bra helg!

Syns ju absolut inte på fyndiq sidan.

Permalänk
Medlem

Verkar stå i specsen för produkten

” Fingeravtrykcsscanner cirkel”

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Verkar stå i specsen för produkten

” Fingeravtrykcsscanner cirkel”

Precis, men att det ska se ut som ett kladdigt fingeravtryck? Cikrle är jag med på men inte kladdet.

Nej det är inte mitt, jag använder mig av ansiktsupplåsnimg

Permalänk
Medlem

Jag tänker kort och gott, de säger att det är transparent, så hur ser det ut när det är något bakom? Det är ju inte en cirkel, utan en härlig (läs sarkasmen) två dimensionel representation av månen som det ser ut.
Personligen hade jag åberopat 14 dagars ångerrätt då det inte fanns någon indikation på att det skulle se så ut enligt sidan du länkte till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThisIsDansk:

Jag tänker kort och gott, de säger att det är transparent, så hur ser det ut när det är något bakom? Det är ju inte en cirkel, utan en härlig (läs sarkasmen) två dimensionel representation av månen som det ser ut.
Personligen hade jag åberopat 14 dagars ångerrätt då det inte fanns någon indikation på att det skulle se så ut enligt sidan du länkte till.

Slängde på skyddet i tron med att det satt ett plast peeloff på framsidan med.. tror jag inte kan ångra ett skydd jag använt.

Får se vad de svarar med kladdet.

Permalänk
Medlem

Men herreguu, fruktansvärt fult ju!
Skulle nog föredra en sönderrepad skärm mot den där ringen.

Det är ingen klisterlapp eller något man ska ta bort?

Tycker inte att det framgår alls i produktbeskrivningen att det på något sätt är en synbar ring

Permalänk
Medlem
Skrivet av twink3d:

Men herreguu, fruktansvärt fult ju!
Skulle nog föredra en sönderrepad skärm mot den där ringen.

Det är ingen klisterlapp eller något man ska ta bort?

Tycker inte att det framgår alls i produktbeskrivningen att det på något sätt är en synbar ring

Trodde att det kanske var ett skärmskydd på själva skärmen men icke!

Ska se vad de säger sen

Permalänk
Medlem

Kanske bara är mina förutfattade idéer, men det här är precis vad jag förväntar mig av produkter från Fyndiq, vilket gör att jag aldrig skulle handla från dem (om det nu inte var ett extremt bra pris på just den märkesprodukt jag var ute efter).

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Tycker det är mest ut som att något inte är rengjort ordentligt innan skyddet monterats, eller att eventuell skyddplast dragits för tidigt. Att man kan antyda en liten cirkel är fullt förståeligt men sånt kladd känns inte som något som kommer från fabrik. Är det så är det bara reklamera.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Det där ser vekligen inte okej ut. Ser ut som någon klisterlapp eller något litet skydd som måste tas bort innan skyddet sätts dit.

Men funkar fingeravtrycksläsaren? Tänkte om det är så att det faktiskt är ett skydd som sitter där så kanske den inte fungerar alls. DÅ är det helt klart något som är fel.
Hur känns det när du petar och drar på just den ytan?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut när du har något annat än svart på skärmen? Typ Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Tycker det är mest ut som att något inte är rengjort ordentligt innan skyddet monterats, eller att eventuell skyddplast dragits för tidigt. Att man kan antyda en liten cirkel är fullt förståeligt men sånt kladd känns inte som något som kommer från fabrik. Är det så är det bara reklamera.

Nej, jag satte på skyddet direkt efter jag packade upp telefonen från comviq. Skärmen är fabriksny.

Jag besällde ett nytt nu, hoppas på bättre kvalitet. Men inte från fyndiq.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Nej, jag satte på skyddet direkt efter jag packade upp telefonen från comviq. Skärmen är fabriksny.

<Uppladdad bildlänk>

Jag besällde ett nytt nu, hoppas på bättre kvalitet. Men inte från fyndiq.

Störande, hoppas det blir bättre med det nya. Uppdatera gärna tråden sedan.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Inget som framgår när man går på länken dvs man blir vilseledd, du bör få en ersättning såklart. Det där är så ju så fult bara att man ska acceptera.

Permalänk
Medlem

Det enda jag köper från Fyndiq är Apple Watch armband. Får typ samma kvalitet som Apples armband för 1/5 del av det totalt galna priset.

Permalänk
Medlem

Kan det vara att din S22U kom med ett fabriksinstallerat plastskydd och att det blev knas med en skiva glas på det?

Satt ett på min S21 och har för mig att det stämmer i vissa regioner även på S22-serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vemodsvals:

Kan det vara att din S22U kom med ett fabriksinstallerat plastskydd och att det blev knas med en skiva glas på det?

Satt ett på min S21 och har för mig att det stämmer i vissa regioner även på S22-serien.

Nej, ultra är den i deras lineup som inte kommer med sådant. Hade det på min s21 (vanlig)

Det nya svaret jag fick var

Hej!

Vi ursäktar besväret.

Det står Fingeravtrykcsscanner cirkel för det är det som de ska stå, med nuvarande beskrivning. Men vi ska ta din kommentar i åtanke för framtida beskrivningar. Baserat på bilderna du har skickat, den senaste jämfört de äldre, så är det på grund av mycket fett. Glaset är fettavvisande, men det förhindrar inte all fett som kommer som varierar beroende på vad som görs med telefonen.

Att det är fult är en smaksak som jag kan förstå, men tyvärr är det standard på de flesta dyrare och bättre kvalitetsglas idag.

Tack i förhand och ha en fortsatt bra dag!

De verkar tro att jag har satt ett fettfinger bakom plasten man tar bort innan man sätter på skyddet..

Vet ej hur jag ska göra nu. Betalade fakturan nu eftersom jag hade andra produkter med.