Veckans fråga: Var sitter du med datorn?

Permalänk
Medlem

Ordentligt skrivbord med en riktig kontorsstol från Kinnarps.
Det och skärmar är rätt viktigt för arbete och spel.
Folk som sitter med enbart laptop vid köksbordet får skylla sig själva.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Skrivbord men det agerar mest tv-bänk nuförtiden då det står en 48" tv brevid dator skärmen. Ps5 och switch har tagit över helt då jag köpt båda konsolerna iår och haft fullt upp med exklusiva titlar. Lär fortsätta sitta i soffan nu när all tid över kommer gå till GoW Ragnarök.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Skrivet av medbor:

Detta vill jag se bild på!

Röda laptopen är frugans
Bäst av allt är att man slipper alla kablar utan att behöva anstränga sig för att få det att se städat ut.
Tro mig, du vill inte se insidan

-DrAg00nEn

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

<Uppladdad bildlänk>

Datorn är bak Teven, och har ett lightspeed Logitech G915 rgb + G603 trådlös mus.
Återvänder aldrig till skrivbordet.

Vilken horribel tapet! 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av oooskar:

Fina akustikplattor! Vilken modell och var får man tag i dem?

Det är dessa
https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B01GAMP2S6/ref=ppx_yo_d...
https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B00U4ACT96/ref=ppx_yo_d...

Skrivet av aragon:

skaffa en recliner och bygg ett lutat bord som går på hjul som förs över armarna på stolen så du kan halvligga.
har själv 9 kotor/diskar som är trasiga, detta är helt klart bästa lösningen för mig.

Låter fantastiskt, har du nån bild på uppsättningen?

Permalänk
Medlem

Om jag ska göra något "på riktigt" så blir det den stationära datorn vid skrivbordet.
Om jag ska slösurfa så ligger jag ner på soffan med den bärbara datorn på soffbordet.

Permalänk
Medlem

Redigt skrivbord med bra stol och tangentbord och skärmar. Allt annat borde vara förbjudet av arbetsmiljörelaterade skäl.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har suttit i soffan sedan 2006. Slår alla racingstolar på jorden och är mera socialt. Datorn bakom TV:n, de är ju så platta numera.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag köpte en 27mm stavlimmad ekskiva på Bauhaus som jag modellerade efter hörnet i lägenheten jag hade då. Just nu har det måtten 2000x800m för mig och frugan, men jag kan förlänga det med den bit jag kapade bort så den totala längden blir 2500mm (har jag för mig)....vilket innebär att grabben får en plats när han blir gammal nog att få sin egen dator.
Efter att jag kapat skivan efter ojämnheterna i väggen (det gick en rörstam eller något i hörnet) så satte jag på ben innan jag slipade och oljade den.

Har haft det i över 10 år och älskar det fortfarande, även om det börjar bli dags att slipa av och olja skivan på nytt. Det är förjäkla rörigt nu, men får ta en bild på det när det är fint nog att visa upp

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaimor:

Vilken horribel tapet! 😂

Det är ju en smaksak förstås.

I rätt ljus ser det helt underbart ut, t.ex. när solen skiner. Du kan inte få liknande tapet idag, och då pratar jag inte om själva mönstret men tro det eller ej - tapeten är i 100% textil, alltså äkta tyg-tapet med guld-spinn, svindyrt och jag valde att restorera hela vardagsrummet istället för att ta bort det tapetet.

Permalänk

Ni som röstade golvet. Kan ni vara bussiga och utveckla hur det ser ut och går till?

Jag är nyfiken.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Köpte ett hörnskrivbord på DPJ Workspace där jag har min setup och sambon ett rakt skrivbord från samma serie som är höj och sänkbart. Hon jobbar mycket hemifrån och jag använder min del för nöje. Riktigt nöjd med borden redig kvalitet rakt igenom. Var extra kul med lite nya möbler till kontoret som är nybyggd sedan ca 1 månad tillbaka.

Visa signatur

Moderkort: ASRock Z790 PG Lightning
Processor: Intel Core i7-13700K 3,4Ghz
Grafikkort: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Ram: Corsair 32Gb DDR5 5600Mhz Vengeance S
SSD: Samsung 990 PRO 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Sitter uteslutande framför mitt gamla datorskrivbord från IKEA. Har en mindre skiva för skrivare som är tänkt att vara ovanför skärm etc. som jag sänkt till ~15cm ovanför den större skivan, och ställt högtalare och skärm på för att få dem närmre huvudhöjd.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

<Uppladdad bildlänk>

Röda laptopen är frugans
Bäst av allt är att man slipper alla kablar utan att behöva anstränga sig för att få det att se städat ut.
Tro mig, du vill inte se insidan

-DrAg00nEn

Kul idé! Men ser inte ut som du har det så bekvämt där? Typ inget utrymme att vila armarna på, benen har noll space att röra sig o skärmen står lågt o inträngt. Antar man har lite olika smak, men jag skulle få panik efter bara fem minuter av att sitta där :F

Permalänk
Medlem

Mestadels vid skrivbordet i sovrummet med min workstation/gaminigrigg med dubbla 32". Har även lite retrodatorer på samma skrivbord såsom Amiga 4000 och C128D. Annars använder jag HTPC:n i vardagsrummet till 75"-TV:n. Har även en laptop där.

Permalänk

Köksbänk

Datorn har varit förpassad till en köksbänk bredvid en diskho i tvättstugan sedan 1 år tillbaka...

Gårdsköp verkar ha den effekten att tiden inte räcker till.

Visa signatur

Monitor: ASUS SWIFT PG279Q 27" 2560x1440 @ 144hz G-SYNC Moderkort: ASUS ROG STRIX Z270H GAMING CPU: INTEL CORE i7-7700K RAM: VENGEANCE LPX RED DDR4 3200MHZ CL16 2x8GB GPU: EVGA GEFORCE RTX 3070 XC3 ULTRA HD: SAMSUNG SSD PRO 960 512GB PSU: CORSAIR RM850X 850W, 80+ GOLD Chassi: LIAN LI PC-O11DXL DYNAMIC XL

Permalänk
Skrivet av Gurrrra:

Kul idé! Men ser inte ut som du har det så bekvämt där? Typ inget utrymme att vila armarna på, benen har noll space att röra sig o skärmen står lågt o inträngt. Antar man har lite olika smak, men jag skulle få panik efter bara fem minuter av att sitta där :F

Stol med...wait for it... Armstöd.
Benen ryms hur bra som helst. Skulle det kännas trångt så är stolen också utrustad med hjul vilket gör den väldigt flyttbar. Har inget behov av att ha mina ben utsträckta rakt fram när jag spelar. Det gör jag i soffan när jag spelar ps4.
Stolen är även höj och sänkbar. Vilken lyx va?

-DrAg00nEn

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer