Permalänk
Medlem

Datorbyggande med budget

Hallå!

Jag tänker att jag vänder mig till er som kan. Jag har lite planer på att bygga ihop en stationär burk där jag tänkte höra med er om min budget eventuellt räcker till dem önskemålen jag har, och kanske få lite tips om vad jag ska titta på.

De programmen/spel som vore bra om burken klarar:

Solidworks CAD
Csgo med 300+fps "medium grafik"
COD MW2
PGA2k23

Går det att få ihop något vettigt med en budget på ca 10k +-? En önskan är ju att inte gå på äldre varianter på grafikkort/moderkort som inom något år behöver bytas igen. Själv kan jag ingenting utanför Mac, och har inte haft möjlighet till stationär burk på ca 7 år.
Som jag förstått det har det hänt otroligt mycket i både prestanda och pris dem senaste åren.

Har ni några tips på en bra combo? Eller något man ska passa sig för för att slippa flaskhals?

Allt gott,
Marcus

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmarcuss:

Solidworks CAD
budget på ca 10k +-? En önskan är ju att inte gå på äldre varianter på grafikkort/moderkort som inom något år behöver bytas igen.

Helt orealistisk budget idag m.h.t. dina önskar.

Jag skulle nog öka till kring 20K+, gärna 25K minimum om du önskar en hållbar dator vart du inte behöver byta grafik kort så ofta.
Helt klart kan du få en CSGO burk som kan klara sig bra på mindre, men datorer till CAD / 3D grafik användning blir alltid svindyra. Så har det alltid varit med mina 3D / Cad burkar.