Samlingstråd LG OLED 2022 (A2/B2/C2/G2/...)

Permalänk
Medlem

Jag beställde 77" C2 den 21/11 kl 12.00. Fick mail idag om att den skickats, står "Status: Gods på väg".
Läste i någon annan tråd att det kunde dröja över en vecka innan de ens ringer och bokar tid för leverans? Vad är era erfarenheter som beställt från LG tidigare?

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 3.6GHz, 16MB | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | MSI GeForce RTX 2070 SUPER 8GB VENTUS OC | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | EVGA SuperNOVA G1+ 750W | Noctua NH-D15 | Asus 24" LED VG248QE

Permalänk
Medlem

Min står som "plockad för leverans", lite dåligt med information om leveransmetod faktiskt, står ju inte ens om det är hemleverans eller till ombud eller vilken speditör som används.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Min står som "plockad för leverans", lite dåligt med information om leveransmetod faktiskt, står ju inte ens om det är hemleverans eller till ombud eller vilken speditör som används.

Jag frågade hur den levereras och fick som svar: till dörren, utan hjälp med inbärning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem

Såg precis den här tråden och tänkte slå till på en 77” C2, men nu verkar det vara slut i lager och priset är 42k igen. ☹️

Permalänk

Bara jag som har en C2 som knäpper / knakar till lite då och då när den är påslagen?

Jag vet att det är vanligt med denna typ av ljud när det kommer till elektronik. Har dock en B7 och C8 som är "ljudlösa".

Kan det bero på det tunnare och lättare chassit?

Once you hear it...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjben:

Såg precis den här tråden och tänkte slå till på en 77” C2, men nu verkar det vara slut i lager och priset är 42k igen. ☹️

Du får ta den billigare C1 då Riktigt bra den med, 20k just nu.

EDIT: Tänkte precis tipsa dig om att du kunde köpa dig en C2 för 21k på lg:s hemsida (med en kod), men den sista verkade ta slut precis nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjben:

Såg precis den här tråden och tänkte slå till på en 77” C2, men nu verkar det vara slut i lager och priset är 42k igen. ☹️

Dom försvann rätt fort , men c1 modellen fins kvar där ute

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlackyKun:

Bara jag som har en C2 som knäpper / knakar till lite då och då när den är påslagen?

Jag vet att det är vanligt med denna typ av ljud när det kommer till elektronik. Har dock en B7 och C8 som är "ljudlösa".

Kan det bero på det tunnare och lättare chassit?

Once you hear it...

Gud låter ju inte alls nice, aldrig haft något sådant ljud du beskriver från någon elektronik.
Hoppas verkligen det inte är en 'feature' - då kommer jag bli knäpp.
Hur ofta är "då och då"?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Skrivet av Kicken:

Gud låter ju inte alls nice, aldrig haft något sådant ljud du beskriver från någon elektronik.
Hoppas verkligen det inte är en 'feature' - då kommer jag bli knäpp.
Hur ofta är "då och då"?

Hm. Ibland var femte / tionde minut.

Tänker dock mer på det på kvällen när kidsen sover. Har rätt låg volym då.

Vissa kanske inte tänker på det / missar ljudet på grund av en mer "normal" tv-volym 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlackyKun:

Hm. Ibland var femte / tionde minut.

Tänker dock mer på det på kvällen när kidsen sover. Har rätt låg volym då.

Vissa kanske inte tänker på det / missar ljudet på grund av en mer "normal" tv-volym 😀

Tack för info. Ska kolla när jag får hem min, är det så, då åker skiten tillbaka!

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Fick hem en C2 48" idag. Testade att kolla lite på Encanto i 4K HDR och jävlar vilken upplevelse jämfört med en sketen gamingskärm. Ser fram emot att se på film nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Fick hem en C2 48" idag. Testade att kolla lite på Encanto i 4K HDR och jävlar vilken upplevelse jämfört med en sketen gamingskärm. Ser fram emot att se på film nu.

Den filmen är underbar på en oled!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Fick hem en C2 48" idag. Testade att kolla lite på Encanto i 4K HDR och jävlar vilken upplevelse jämfört med en sketen gamingskärm. Ser fram emot att se på film nu.

Se Spider Man: Into The Spider-Verse. Helt otrolig på en Oled!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seimawn:

Jag beställde 77" C2 den 21/11 kl 12.00. Fick mail idag om att den skickats, står "Status: Gods på väg".
Läste i någon annan tråd att det kunde dröja över en vecka innan de ens ringer och bokar tid för leverans? Vad är era erfarenheter som beställt från LG tidigare?

Yay, nu ringde det och bokade leverans imorgon

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 3.6GHz, 16MB | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | MSI GeForce RTX 2070 SUPER 8GB VENTUS OC | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | EVGA SuperNOVA G1+ 750W | Noctua NH-D15 | Asus 24" LED VG248QE

Permalänk
Medlem

Beställde en LG 42 C2 från Komplett för en vecka sedan. Paketet skickades från Örebro i söndags. Efter en tur till Luleå så är paketet tillbaka i Örebro i går (senaste händelse i postnordappen). Ska bli intressant att se ifall jag hinner få den innan helgen...

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Beställde en LG 42 C2 från Komplett för en vecka sedan. Paketet skickades från Örebro i söndags. Efter en tur till Luleå så är paketet tillbaka i Örebro i går (senaste händelse i postnordappen). Ska bli intressant att se ifall jag hinner få den innan helgen...

Varit nära köpknappen på den TV:n ett par gånger. Sugen att köra den som monitor men är tveksam och funderar på mini led istället. Har förresten en 65" C1 i vardagsrummet.

Permalänk
Skrivet av Seimawn:

Yay, nu ringde det och bokade leverans imorgon

Inget samtal här än 🙁 Är utan TV för tillfället så jag är ivrig 😅 Vad var det för transportör och har du någon spårningshistorik eller information om var det skickats från?

Permalänk
Medlem

Funderar om man ska slå till på en C2-42" från LG's egna hemsida för ~8 300kr ungefär, med motiv att ersätta skärmarna vid datorn.

Sitter just nu på en Mi-34" uw och en vanlig Samsung-27", spelar/surfar/serier mestadels.
(Spel som wow, civ, lol)

Är mest rädd om det blir för stort 🤦‍♂️

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flintan86:

Inget samtal här än 🙁 Är utan TV för tillfället så jag är ivrig 😅 Vad var det för transportör och har du någon spårningshistorik eller information om var det skickats från?

Fick ingen spårnhistorik alls. Det står bara "Gods på väg" fortfarande på min order. De ringde från en transportfirma i Malmö, minns inte alls vad dom hette. Men det var inte DHL eller Schenker

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 3.6GHz, 16MB | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | MSI GeForce RTX 2070 SUPER 8GB VENTUS OC | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | EVGA SuperNOVA G1+ 750W | Noctua NH-D15 | Asus 24" LED VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seimawn:

Fick ingen spårnhistorik alls. Det står bara "Gods på väg" fortfarande på min order. De ringde från en transportfirma i Malmö, minns inte alls vad dom hette. Men det var inte DHL eller Schenker

Det var nog Dachser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seimawn:

Fick ingen spårnhistorik alls. Det står bara "Gods på väg" fortfarande på min order. De ringde från en transportfirma i Malmö, minns inte alls vad dom hette. Men det var inte DHL eller Schenker

Fick du också leverans mellan 8 och 16? Tänkte försöka få tag på dom och kolla om det går att veta lite mer specifikt. Jag fick bara ett sms där jag fick bekräfta en leveransdag på länk.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Skrivet av Seimawn:

Fick ingen spårnhistorik alls. Det står bara "Gods på väg" fortfarande på min order. De ringde från en transportfirma i Malmö, minns inte alls vad dom hette. Men det var inte DHL eller Schenker

Ok, tack för svar iaf! Det känns som att jag kommer få vänta tills måndag. Men kul att det verkar vara några som får sina apparater imorgon, se till att njuta! 🍿😎

Permalänk
Medlem

Höjdskillnad mellan LG OLED 42 och 48, med och utan stativ

Enligt specifikationerna är 42-tummarens höjd 54 cm utan stativ, och 57,7 cm med stativ. Alltså 3,7 cm skillnad.

48-tummaren är 61,8 cm hög utan stativ, och 74,5 cm med stativ. Alltså 12,7 cm skillnad.

48-tums TV:n är alltså bara 7,8 cm högre utan stativ, men hela 16,8 cm högre med stativ.

Även om det är olika stativ så är höjdskillnaden dramatisk om man ska använda TV:n som monitor. Stämmer verkligen siffrorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balint:

Enligt specifikationerna är 42-tummarens höjd 54 cm utan stativ, och 57,7 cm med stativ. Alltså 3,7 cm skillnad.

48-tummaren är 61,8 cm hög utan stativ, och 74,5 cm med stativ. Alltså 12,7 cm skillnad.

48-tums TV:n är alltså bara 7,8 cm högre utan stativ, men hela 16,8 cm högre med stativ.

Även om det är olika stativ så är höjdskillnaden dramatisk om man ska använda TV:n som monitor. Stämmer verkligen siffrorna?

På 16:9 är diametern nära 18

Så hälften av diametern är väldigt nära höjden på panelen

42” diagonal ~> 21” höjd ≈ 52cm höjd
48” diagonal ~> 24” höjd ≈ 60cm höjd

Dina siffror verkar rimliga

Permalänk
Medlem

LG C2 med grå baksida direkt från LG?

Lyckades någon av er köpa en C2 med grå baksida, direkt från LG, med Benify rabatt?

Dvs modellnummer 24LA (tex OLED55C24LA)

När jag beställde min C2 55" fanns den endast med beige baksida.
Skulle verkligen föredra den grå baksidan då TV'n eventuellt kommer placeras med baksidan synlig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjadas:

Lyckades någon av er köpa en C2 med grå baksida, direkt från LG, med Benify rabatt?

Dvs modellnummer 24LA (tex OLED55C24LA)

När jag beställde min C2 55" fanns den endast med beige baksida.
Skulle verkligen föredra den grå baksidan då TV'n eventuellt kommer placeras med baksidan synlig..

Tänkte inte ens på det förrän nu när du sa det. Jag beställde OLED55C26LD för 11319 kr. Vet inte vilken färg det är på baksidan. Hittade inga bra svar när jag googlade.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Bildexpert 📺

Från senaste TV-guiden: https://www.sweclockers.com/artikel/35135-tv-guiden-2022-23-d...

Permalänk
Medlem

Tur att man beställde C2 från LG:s sida så att man fick C26 med WiSA, det är bara MediaMarkt och Power som har den modellen förutom LG själva, övriga återförsäljare har modellerna C24 och C25 utan WiSA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

42” diagonal ~> 21” höjd ≈ 52cm höjd
48” diagonal ~> 24” höjd ≈ 60cm höjd

Dina siffror verkar rimliga

Det jag tänkte på var att 48'' är c:a 8 cm högre utan stativ, men 17 cm högre med stativ.

Även om det är olika stativ så är 9 cm höjdskillnad väldigt mycket om man ska använda TV:n som monitor.
Så jag undrar om 48'' verkligen har 9 cm högre stativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balint:

Det jag tänkte på var att 48'' är c:a 8 cm högre utan stativ, men 17 cm högre med stativ.

Även om det är olika stativ så är 9 cm höjdskillnad väldigt mycket om man ska använda TV:n som monitor.
Så jag undrar om 48'' verkligen har 9 cm högre stativ.

Mätte precis min C2 48". Höjd med stativ ~65cm, höjd mellan tvbänk och nedre delen av skärmen ~3.5cm.

Vart fick du höjd med stativ från? Hittar inte det på LG's hemsida och Elgiganten säger 65cm med stativ. Eller är det kanske en annan modell som diskuteras?