Samlingstråd LG OLED 2022 (A2/B2/C2/G2/...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlackyKun:

Nu när flera har packat upp sina C2:or. Är det alltså fortfarande bara jag som får knakande / "popp" ljud från tv:n när den är igång?

Har runt 19-20 grader i vardagsrummet. Kan väl inte bero på det? Har en C8 i källaren som inte ger ifrån sig liknande ljud så...

Lyckades till och med spela in det på telefonen. Funderar på att mejla LG på måndag 🥲

Använder du tv-högtalarna? Menar du att ljudet kommer från högtalarna?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Skrivet av Maiooo:

Jag har inga sådana ljud alls på min 65" C2. Det är nog värt att kontakta LG och kolla läget!

Tack för info. Ska mejla in ljudet till LG idag

Permalänk
Skrivet av lilu:

Använder du tv-högtalarna? Menar du att ljudet kommer från högtalarna?

Från chassit. Min Samsung ultra wide skärm ger ifrån sig liknande ljud, men den är tyvärr känd för det

Permalänk
Medlem

Någon som har Telia och inte kan styra tv kanalerna med LG dosan efter deras senaste uppdatering? Har en LG C2 77" och i början så funkade det kanon.

Har tagit kontakt med Telia och gjort en fabriksåterställning på boxen men får det inte att funka.

Gjort om universal remote inställningarna flera ggr utan resultat.

Permalänk
Medlem

Ni som kör OLED som datorskärm. Vad använder ni för bakgrund? Döljer ni aktivitetsfältet? Inga ikoner på skrivbordet?

Tack.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Ni som kör OLED som datorskärm. Vad använder ni för bakgrund? Döljer ni aktivitetsfältet? Inga ikoner på skrivbordet?

Tack.

Kör på helsvart bakgrund, döljer aktivitetsfältet automatiskt och har inga ikoner på skrivbordet. Utöver det har jag även helsvart skärmsläckare som går igång efter en minuts inaktivitet.

Thomas Ytterberg (Laxpudding) har en bra genomgång av LG 42C2 som datorskärm: https://www.sweclockers.com/test/34436-lg-oled-42c2-tv-som-fu...

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Joqqe:

Kör på helsvart bakgrund, döljer aktivitetsfältet automatiskt och har inga ikoner på skrivbordet. Utöver det har jag även helsvart skärmsläckare som går igång efter en minuts inaktivitet.

Thomas Ytterberg (Laxpudding) har en bra genomgång av LG 42C2 som datorskärm: https://www.sweclockers.com/test/34436-lg-oled-42c2-tv-som-fu...

Som skrivet är helsvart bakgrund och dark mode etc. det sämre valet eftersom då kommer de pixlar som ska lysa att lysa mer än allt det svarta vilket ger en ojämnare användning vilket är det som i det långa loppet om många tusen timmar är det som är mer ogynnsamt.

För SDR är detta iofs lite sak samma, särskilt om man håller sig runt en 100–120 nits och lägre. Panelerna tål det utan problem. Men i HDR betyder att att panelen försöker lysa ut pixlarna starkare vilket ökar på ojämnheten i hur de används. Text i dark mode på HDR kan då lysa med flera hundra nits och då ökar risken för retention.

Idealet är att hålla hela panelen igång samtidigt med ganska låg nivå, runt 10% intensitet av exempelvis mörkgrått. Då kommer en energifördelningen bli jämnare. Sedan spar man svärtan till de tillfällen den gör som mest nytta.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av SlackyKun:

Från chassit. Min Samsung ultra wide skärm ger ifrån sig liknande ljud, men den är tyvärr känd för det

Asså TACK! Jag har suttit och stört mig något infernaliskt på detta jävla knäppande! Trodde det var skrivbordet som "satte sig", så jag har ruskat på tamefasen allting runtomkring, men nu vet jag att det minsann är den jäkla Samsung G9

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joqqe:

Kör på helsvart bakgrund, döljer aktivitetsfältet automatiskt och har inga ikoner på skrivbordet. Utöver det har jag även helsvart skärmsläckare som går igång efter en minuts inaktivitet.

Thomas Ytterberg (Laxpudding) har en bra genomgång av LG 42C2 som datorskärm: https://www.sweclockers.com/test/34436-lg-oled-42c2-tv-som-fu...

Den hade jag redan bokmärkt men glömt att läsa, tack

Skrivet av Laxpudding:

Som skrivet är helsvart bakgrund och dark mode etc. det sämre valet eftersom då kommer de pixlar som ska lysa att lysa mer än allt det svarta vilket ger en ojämnare användning vilket är det som i det långa loppet om många tusen timmar är det som är mer ogynnsamt.

För SDR är detta iofs lite sak samma, särskilt om man håller sig runt en 100–120 nits och lägre. Panelerna tål det utan problem. Men i HDR betyder att att panelen försöker lysa ut pixlarna starkare vilket ökar på ojämnheten i hur de används. Text i dark mode på HDR kan då lysa med flera hundra nits och då ökar risken för retention.

Idealet är att hålla hela panelen igång samtidigt med ganska låg nivå, runt 10% intensitet av exempelvis mörkgrått. Då kommer en energifördelningen bli jämnare. Sedan spar man svärtan till de tillfällen den gör som mest nytta.

Har du någon "rekommenderad" bakgrund?

Tack

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Som skrivet är helsvart bakgrund och dark mode etc. det sämre valet eftersom då kommer de pixlar som ska lysa att lysa mer än allt det svarta vilket ger en ojämnare användning vilket är det som i det långa loppet om många tusen timmar är det som är mer ogynnsamt.

För SDR är detta iofs lite sak samma, särskilt om man håller sig runt en 100–120 nits och lägre. Panelerna tål det utan problem. Men i HDR betyder att att panelen försöker lysa ut pixlarna starkare vilket ökar på ojämnheten i hur de används. Text i dark mode på HDR kan då lysa med flera hundra nits och då ökar risken för retention.

Idealet är att hålla hela panelen igång samtidigt med ganska låg nivå, runt 10% intensitet av exempelvis mörkgrått. Då kommer en energifördelningen bli jämnare. Sedan spar man svärtan till de tillfällen den gör som mest nytta.

Valde att avvika där med bakgrunden, möjligtvis p.g.a. "internetvisdom" Du ger bra argument för ett annat tillvägagångssätt. Får överväga ljust läge i Windows men det mörka känns bekvämare (alternativt något jag helt enkelt är mer van med). Kör Windows i SDR-läge med pixeljusstyrka om 50, vilket borde vara omkring 100 nits enligt artikeln? Om spel eller film har stöd för HDR så är det inställt på 100 i pixeljusstyrka.

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Asså TACK! Jag har suttit och stört mig något infernaliskt på detta jävla knäppande! Trodde det var skrivbordet som "satte sig", så jag har ruskat på tamefasen allting runtomkring, men nu vet jag att det minsann är den jäkla Samsung G9

Haha!

Nice att jag kunde "lösa" det åt dig, men samtidigt tråkigt att du också råkade ut för det 😅

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av frong:

Den hade jag redan bokmärkt men glömt att läsa, tack

Har du någon "rekommenderad" bakgrund?

Tack

Teoretiskt en 10 procents gråton som skrivet. Men om man vill ha något som är lite roligare, så kör ett galleri av diffusa mönster utan skarpa kontraster. Detta är annars ett ämne man lätt kan råka övertänka. Ha roligt med C2:n också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Teoretiskt en 10 procents gråton som skrivet. Men om man vill ha något som är lite roligare, så kör ett galleri av diffusa mönster utan skarpa kontraster. Detta är annars ett ämne man lätt kan råka övertänka. Ha roligt med C2:n också.

Perf, tack för att du delar med dig som vanligt!

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Ni som kör OLED som datorskärm. Vad använder ni för bakgrund? Döljer ni aktivitetsfältet? Inga ikoner på skrivbordet?

Tack.

Bildspel som bakgrund (byter bild efter 1 minut), döljer aktivitetsfältet och ikoner på skrivbordet.

Permalänk
Medlem

Någon som har en 42" C2 och använder den som jobbskärm också? Hur är upplevelsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Teoretiskt en 10 procents gråton som skrivet. Men om man vill ha något som är lite roligare, så kör ett galleri av diffusa mönster utan skarpa kontraster. Detta är annars ett ämne man lätt kan råka övertänka. Ha roligt med C2:n också.

Blev att jag köpte "Wallpaper Engine" och kör just nu med en fin animerad "Aurora".

Perfekt att Sweclockers låg nere när jag packat upp och tänkt använda din guide för att ställa in allt Som tur var fanns det på waybackmachine och det du skrivit stämde till mesta dels överrens med denna:
https://www.reddit.com/r/OLED_Gaming/comments/mbpiwy/lg_oled_...

Så nu tror jag att jag fått till dem flesta inställningarna. Är iaf väldigt nöjd efter en halvdags användning. Inga döda pixlar eller andra konstigheter upptäckt

Förvånad över hur bra text osv ser ut med 125% skalning. Trodde det skulle vara mycket värre.

Tack igen för guiden.

Skrivet av Wanna:

Någon som har en 42" C2 och använder den som jobbskärm också? Hur är upplevelsen?

Börjar jag antagligen göra på måndag.

"Color Control" för att få TVn att agera mer som monitor är riktigt bra. Kan även användas för att komma åt menyer osv utan fjärren.

Någon som har tips på ett "skärmställ" som står på bordet? Vill ej ha gasarm.
T.ex. https://www.maxgaming.se/sv/skarmstativ/hoj-sankbart-skarmsta... - Fast större.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Ni som köpt 55” C2/G2, är ni nöjda med er uniformity?

Jag vet inte om jag ska säga nöjd eller inte - hade nog nästan förväntat mig perfektion med denna prislapp så lite smått besviken.
Jag har två tydligare streck till vänster - de syns tydligare på testbilder då det liksom inte är gradvisa utan med abrupt skillnad i kontrast. När jag dock tittar på film eller typ sport har jag inte lyckats identifiera dessa streck (kanske någon enstaka gång och då letar jag verkligen). Bifogar ett antal bilder.

https://ibb.co/QjrnQsV
https://ibb.co/mHLrxYX
https://ibb.co/th0rkyD
https://ibb.co/JKKvH9f
https://ibb.co/6rkMsgP

Jag funderar på att behålla TVn utan åtgärd, då jag som sagt inte kan identifiera dem i vanligt tittande och man riskerar få någon död pixel eller värre uniformity - speciellt mer mot mitten av TVn där sådan vore betydligt sämre. Vad är er bedömning av mina bilder och situation - hade ni agerat likt mig?

BILDERNA

  1. Här kan man urskilja speciellt det andra vertikala strecket med stark kontrast

  2. Närbild på vänstra sidan där jag försökt fånga de två vertikala strecken med mycket kontrast

  3. Helbild som ger en negativ bild av uniformity - såhär illa ser det absolut inte ut. Men man ser återigen de två tydligare strecken till vänster - det är ungefär som man skarvat ihop två paneler skulle jag nästan vilja säga, då kontrasten är så olika med bara någon millimeter i sidled

  4. Närbild återigen på vänstra sidan där jag försökt fånga de två vertikala strecken med mycket kontrast

  5. En helbild återigen som jag inte tycker ger en representativ bild, utan är negativ och konstigt - men uppenbarligen blev bilden så, så slänger med även denna

Återkom gärna om ni vill ha fler bilder på en viss video eller liknande. Bilderna är tagna med en iPhone13.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kicken:

Jag vet inte om jag ska säga nöjd eller inte - hade nog nästan förväntat mig perfektion med denna prislapp så lite smått besviken.
Jag har två tydligare streck till vänster - de syns tydligare på testbilder då det liksom inte är gradvisa utan med abrupt skillnad i kontrast. När jag dock tittar på film eller typ sport har jag inte lyckats identifiera dessa streck (kanske någon enstaka gång och då letar jag verkligen). Bifogar ett antal bilder.

https://ibb.co/QjrnQsV
https://ibb.co/mHLrxYX
https://ibb.co/th0rkyD
https://ibb.co/JKKvH9f
https://ibb.co/6rkMsgP

Jag funderar på att behålla TVn utan åtgärd, då jag som sagt inte kan identifiera dem i vanligt tittande och man riskerar få någon död pixel eller värre uniformity - speciellt mer mot mitten av TVn där sådan vore betydligt sämre. Vad är er bedömning av mina bilder och situation - hade ni agerat likt mig?

BILDERNA

  1. Här kan man urskilja speciellt det andra vertikala strecket med stark kontrast

  2. Närbild på vänstra sidan där jag försökt fånga de två vertikala strecken med mycket kontrast

  3. Helbild som ger en negativ bild av uniformity - såhär illa ser det absolut inte ut. Men man ser återigen de två tydligare strecken till vänster - det är ungefär som man skarvat ihop två paneler skulle jag nästan vilja säga, då kontrasten är så olika med bara någon millimeter i sidled

  4. Närbild återigen på vänstra sidan där jag försökt fånga de två vertikala strecken med mycket kontrast

  5. En helbild återigen som jag inte tycker ger en representativ bild, utan är negativ och konstigt - men uppenbarligen blev bilden så, så länger med även detta

Återkom gärna om ni vill ha fler bilder på en viss video eller liknande. Bilderna är tagna med en iPhone13.

Tack för svar!

Ser rätt ok ut och så länge man inte ser det under normalt tittande är den ju bra nog att behålla. Din white uniformity såg ju bra ut dock.
Hur länge har du kört den? De brukar bli bättre med tiden och en manuell panel refresh kan också rensa bort den värsta bandingen.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av frong:

Blev att jag köpte "Wallpaper Engine" och kör just nu med en fin animerad "Aurora".

Perfekt att Sweclockers låg nere när jag packat upp och tänkt använda din guide för att ställa in allt Som tur var fanns det på waybackmachine och det du skrivit stämde till mesta dels överrens med denna:
https://www.reddit.com/r/OLED_Gaming/comments/mbpiwy/lg_oled_...

Så nu tror jag att jag fått till dem flesta inställningarna. Är iaf väldigt nöjd efter en halvdags användning. Inga döda pixlar eller andra konstigheter upptäckt

Förvånad över hur bra text osv ser ut med 125% skalning. Trodde det skulle vara mycket värre.

Skönt att höra! Den vita subpixeln är inte så framträdande när gränssnittet skalas.

Permalänk
Medlem

Hur stänger man av auto dimming på en LG C1?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sheytan:

Hur stänger man av auto dimming på en LG C1?

Det finns en tråd för 2021-modellerna också

Det beror på vilken sort du menar. ABL, t ex att den blir ljussvagare med 100% vitt än ett litet fönster med vitt går inte att stänga av, och om det gick skulle saker gå sönder.

"ASBL" / TPC, att det blir ljussvagare i statiska scener (och mörka, rörliga scener med ungefär samma ljusnivå), går att stänga av antingen med en service remote eller med mjukvara på dator kopplad via nätverket. (Går även med mobil om du har en mobil med IR-blaster.)
Risk att garantin ryker dock då de kan se i loggen att man ändrat.

https://www.reddit.com/r/OLED_Gaming/comments/sbords/how_to_a...

Du bör även gå in i menyerna och stänga av "Energy Saving Step".
https://www.youtube.com/watch?v=hZ88uTF-9Vg

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Hur stänger man av auto dimming på en LG C1?

fråga Sheytan. 😂

nä men som ovan säger, jag har en Galaxy S6 liggandes för just det då den har IR.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Köpte en LG OLED C2 65" och bilden är helt fantastisk "right of the box. Finns en miljoner inställningar, men orka liksom, man märker ju inte någon skillnad ändå.. Det enda jag stängde av var "Energy saving." Det är ju lägligt, eller hur? Nu får jag Greta efter mig.

Annars grymt nöjd men skärmen, en viss skillnad mot min tre år gamla Samsung om man säger så.

Ett av de bättre fynden jag har gjort på "Black Friday", nedsatt från 30k till 18, så nu finns det pengar över till köttbullar också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korda:

Köpte en LG OLED C2 65" och bilden är helt fantastisk "right of the box. Finns en miljoner inställningar, men orka liksom, man märker ju inte någon skillnad ändå.. Det enda jag stängde av var "Energy saving." Det är ju lägligt, eller hur? Nu får jag Greta efter mig.

Annars grymt nöjd men skärmen, en viss skillnad mot min tre år gamla Samsung om man säger så.

Ett av de bättre fynden jag har gjort på "Black Friday", nedsatt från 30k till 18, så nu finns det pengar över till köttbullar också.

Gratulerar till ett härligt köp!

En sak till du verkligen borde orka ändra förutom energy saving är att använda "Film Maker Mode" i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Gratulerar till ett härligt köp!

En sak till du verkligen borde orka ändra förutom energy saving är att använda "Film Maker Mode" i alla fall.

Man tackar, den får jag ändra då.

Ha det gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Tack för svar!

Ser rätt ok ut och så länge man inte ser det under normalt tittande är den ju bra nog att behålla. Din white uniformity såg ju bra ut dock.
Hur länge har du kört den? De brukar bli bättre med tiden och en manuell panel refresh kan också rensa bort den värsta bandingen.

Tack för feedback, funderar också på att behålla - men lite stör det mig, man ser folk som har bättre och sämre. Men jag har ju inga döda pixlar och inte heller något knäpp/knack (från ram? var 5-15min) jag läst någon kommenterat om. Lägger man 16k (30k ordinarie) förväntar man sig en nära perfekt upplevelse - annat om man lagt 6-7k liksom.

Hur får man fram up-time utan att gå in i någon servicemeny? Det verkar kunna påverka garanti..?
Försökt googla men hittar inte den meny man skulle se under "Enheter" och under "Familjeinställningar" (ett annat alt.) så syns bara senaste dag och vecka.
-> Jag estimerar dock min visningstid till <50t.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Har precis installerat min 55C2 och kopplat in kabeln, då startar TV:n i "power only( 03.21.30.01)"

Har provat göra som det står på skärmen utan resultat.

Vad gör man?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bakgrund:

Har precis installerat min 55C2 och kopplat in kabeln, då startar TV:n i "power only( 03.21.30.01)"

Har provat göra som det står på skärmen utan resultat.

Vad gör man?

https://i.imgur.com/8mLIEF0.jpeg

Har aldrig sett det där, men med tanke på att den nämner "in stop" så kanske du måste ha en servicefjärrkontroll (som har den knappen). Det finns att köpa, eller lösa med app om du har en mobil med IR-blaster.

Skulle gissa på att detta är ett fabriksfel, de har inte gått ur fabriksläget ordentligt innan de packade ner den och skickade till distributör/butik.

I vanliga fall kan man också emulera en servicekontroll med program på datorn, men då lär TVn behöva vara inställd på det först, och jag antar att du inte kan komma in i vanliga inställningsmenyn nu?

För att vara 100% säker på att allt blir rätt och att garantin gäller så är det sannolikt byte som gäller, om de inte kan skicka ut en tekniker... men jag skulle tro att du kan fixa det själv om du vill chansa lite.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Har aldrig sett det där, men med tanke på att den nämner "in stop" så kanske du måste ha en servicefjärrkontroll (som har den knappen). Det finns att köpa, eller lösa med app om du har en mobil med IR-blaster.

Skulle gissa på att detta är ett fabriksfel, de har inte gått ur fabriksläget ordentligt innan de packade ner den och skickade till distributör/butik.

I vanliga fall kan man också emulera en servicekontroll med program på datorn, men då lär TVn behöva vara inställd på det först, och jag antar att du inte kan komma in i vanliga inställningsmenyn nu?

För att vara 100% säker på att allt blir rätt och att garantin gäller så är det sannolikt byte som gäller, om de inte kan skicka ut en tekniker... men jag skulle tro att du kan fixa det själv om du vill chansa lite.

Kan inte komma åt någon meny alls i TV:n och det händer ingenting med Tv:n oavsett vad jag trycker på på dosan, men man ser att signalen går fram för lampan på TV:n lyser.

Får ringa supporten imorgon och se vad de säger. För jag antar att lösningen med mobilen inte är något LG står bakom? Vill nog inte fippla med massa tredjepartslösningar och bränna garantin.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bakgrund:

Kan inte komma åt någon meny alls i TV:n och det händer ingenting med Tv:n oavsett vad jag trycker på på dosan, men man ser att signalen går fram för lampan på TV:n lyser.

Får ringa supporten imorgon och se vad de säger. För jag antar att lösningen med mobilen inte är något LG står bakom? Vill nog inte fippla med massa tredjepartslösningar och bränna garantin.

Nej precis, det är kolla med dem/butiken som gäller för att vara helt säker på att garantin gäller sen.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200