Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Efter 90+ dagar så fick jag kontakta dom och sedan kom utbetalningen direkt,
det verkar som om de håller på pengarna och hoppas att man glömt bort det.

Yes, det står även i användarvillkoren att den som ansöker är skyldig att kontakta Asus om man inte fått betalningen efter x antal dagar. Bra sätt för dem att slippa betala ut typ halva ersättningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Yes, det står även i användarvillkoren att den som ansöker är skyldig att kontakta Asus om man inte fått betalningen efter x antal dagar. Bra sätt för dem att slippa betala ut typ halva ersättningen

Jaha det är så de jobbar. Nu när jag tänker efter fick jag också maila till dom förra gången för att få ut pengarna.
Har nu skickat ett mail angående detta köp. Tack för tipset.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Jaha det är så de jobbar. Nu när jag tänker efter fick jag också maila till dom förra gången för att få ut pengarna.
Har nu skickat ett mail angående detta köp. Tack för tipset.

Då får du säkert pengarna inom en vecka. Jag har behövt mejla dem alla tre gånger jag ansökt om Cashback.

Permalänk
Skrivet av Mr_Flash:

Då får du säkert pengarna inom en vecka. Jag har behövt mejla dem alla tre gånger jag ansökt om Cashback.

Om jag minns rätt har jag köpt något med asus cashback tre gånger och jag fick tillbaka pengarna först när jag skrev till dem.
Detta var fallet med denna ROG RYUJIN 240 vattenkylare. Efter att jag skickade ett mejl till dem fanns pengarna på mitt konto några dagar senare. Jag fick tillbaka pengarna i början av november.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Lyfter denna fråga igen. Jag beställde ROG RYUJIN 240 av Inet i juni 2022 där man skulle få 50 euro i cashback från Asus.
Den blev godkänd av Asus den 2 juli 2022.

Nu har det gått över 5 månader utan att de betalat ut någon cashback. Någon som fått sin cashback?
Jag vet att det tar väldigt lång tid då jag nappade på ett sådant ebjudande förra året på en router från Asus.

Testa support@asus-promotion.com, det snabbade upp min återbetalning för en router i början av 2021, de ursäktade sig hela tiden,
men fick utbetalning efter "bara" 4 månader.....
Sköttes då av: Ninepoint consulting GmbH Köln, inte ASUS. (mejlen går dit)

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk

Har någon en update för oss som gjorde en beställning på en 5600x för ett riktigt sjukt pris?

Fick pengarna dragna förra veckan, artikeln försvann från Dustin sedan har jag inte hört något mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alejandro_mm:

Har någon en update för oss som gjorde en beställning på en 5600x för ett riktigt sjukt pris?

Fick pengarna dragna förra veckan, artikeln försvann från Dustin sedan har jag inte hört något mer

Du bör ha fått mejl från Dustin att det var fel pris.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1144000-dagens-fynd-di...

Permalänk
Skrivet av Mr_Flash:

Du bör ha fått mejl från Dustin att det var fel pris.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1144000-dagens-fynd-di...

Intressant haha har inte fått något mail men väntat resultat , får väl ta och maila för att få tillbaka mina pengar…

Däremot står det fortfarande under behandling med ett pris på 1100kr och inte fått något mail

Tack för snabb info

Permalänk
Medlem

Jag har fått, mailade dom för 2 månader sedan och fick utbetalning dagen efter.

Permalänk
Skrivet av Mr_Flash:

Du bör ha fått mejl från Dustin att det var fel pris.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1144000-dagens-fynd-di...

Skrivet av Alejandro_mm:

Intressant haha inte fått något mail men väntat resultat , får väl ta och maila för att få tillbaka mina pengar…

Tack för snabb info

Och så erbjöd de att man fick köpa processorn för 2150 kronor istället. Bara en liten detalj.

Permalänk
Skrivet av grasklippare:

Och så erbjöd de att man fick köpa processorn för 2150 kronor istället. Bara en liten detalj.

Helt okej pris fortfarande! Lär ta den dealen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alejandro_mm:

Helt okej pris fortfarande! Lär ta den dealen

Ta denna istället: https://www.amazon.se/AMD-Ryzen-5600X-l%C3%A5da-Processor/dp/...

Permalänk

True! Där har vi svaret får bli den haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alejandro_mm:

Helt okej pris fortfarande! Lär ta den dealen

Köp den vanliga 5600 skiljer säg nästan ingenting förutom priset är betydligt på vanliga 5 5600 du kan få den för runt 1790kr på net on net.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/amdsoc...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Skrivet av Alejandro_mm:

Helt okej pris fortfarande! Lär ta den dealen

Varför det? Är ju inte ett dugg billigare än på andra ställen? Finns dessutom ännu billigare på Amazon t.ex.

Permalänk
Skrivet av Alejandro_mm:

Helt okej pris fortfarande! Lär ta den dealen

Du tycker inte det här är än mer okej pris eller? 1890 kr på Amazon.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av McAn_:

Produkt: MSI Gaming GeForce RTX 4090 24 GB GDRR6X
Länk: https://www.amazon.se/gp/product/B0BG959RCF/
Kategori: Grafikkort
Pris: 13 109 kr

Beställ på egen "risk"

Scam, stay away. the seller used to sell books. They were obviously hijacked.

Permalänk
Avstängd

Fick en uppdatering angående mina yubikeys

I am reaching out to let you know that we are continuing to process orders as quickly as possible. We are still experiencing delays and it is anticipated that your order will be fulfilled by mid-January 2023 or sooner. I know this delay has been much longer than expected and appreciate your continued patience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Scam, stay away. the seller used to sell books. They were obviously hijacked.

Lite ironiskt att personen lägger upp ett tips som 100% uppenbart scam, men sedan har mage att skriva "beställ på egen risk". Finns ju en del som inte har ett sjätte sinne för dessa saker och ting. Samtidigt får man skylla sig själv om man verkligen på fullt allvar tror att man ens kan köpa ett 4090 för 13.000kr, när företagen inte ens själv köper in de så billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Lite ironiskt att personen lägger upp ett tips som 100% uppenbart scam, men sedan har mage att skriva "beställ på egen risk". Finns ju en del som inte har ett sjätte sinne för dessa saker och ting. Samtidigt får man skylla sig själv om man verkligen på fullt allvar tror att man ens kan köpa ett 4090 för 13.000kr, när företagen inte ens själv köper in de så billigt.

Hade ju inte varit första gången något vore fel prissatt på amazon och egentligen är det ingen risk att du blir av med pengarna, trots att det är FBM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Lite ironiskt att personen lägger upp ett tips som 100% uppenbart scam, men sedan har mage att skriva "beställ på egen risk". Finns ju en del som inte har ett sjätte sinne för dessa saker och ting. Samtidigt får man skylla sig själv om man verkligen på fullt allvar tror att man ens kan köpa ett 4090 för 13.000kr, när företagen inte ens själv köper in de så billigt.

Common sense is not so common

When I grow older and have met more people, I am always reminded by that.

Permalänk
Medlem

Är det någon här som knep ett MSI 6650 XT Gaming X för 3999kr från Inet när de reade ut det under svartfredan? Ett tag efter att jag fått hem det märkte jag att det inte följde med någon spelkupong. Kan svära på att jag såg att kupongen skulle ingå på den modellen, så tänkte bara dubbelkolla med er.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poppu-chan:

Är det någon här som knep ett MSI 6650 XT Gaming X för 3999kr från Inet när de reade ut det under svartfredan? Ett tag efter att jag fått hem det märkte jag att det inte följde med någon spelkupong. Kan svära på att jag såg att kupongen skulle ingå på den modellen, så tänkte bara dubbelkolla med er.

Kolla din kontosida på Inet om nån/några veckor. Vet att jag hade en liggandes där helt plötsligt som hörde till mitt RDNA2 kort som jag inte fick direkt vid köpet förra året. Kan va så att dom inte skickar ut dom medans öppet köp fortfarande gäller osv.

Permalänk
Medlem

Någon som beställde en LG C2 under BF som fått sin TV? Hur lång tid tog det innan den skickades?

Permalänk
Medlem

Nu har ni som missade Inets drop på Meta Quest 2-bundlen chans igen i o m deras julkalender, dagens erbjudande.

Permalänk
Skrivet av Wanna:

Någon som beställde en LG C2 under BF som fått sin TV? Hur lång tid tog det innan den skickades?

Det har diskuterats en del i den här tråden:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1657826-samlingstrad-l...

För mig tog det två dagar efter beställning innan den skickades. Från beställning tills jag fick hem den tog det totalt åtta dagar.

Permalänk
Skrivet av leks:

Nej det räcker inte. Blir du nekad kan de ju inte tvingas in i ett avtal.

Fast nu står det ju att avtal har ingåtts via avbetalningen, naturligtvis går inte avbetalningen igenom så är det inget avtal

Fick detta svar idag, när jag skickade email förra veckan o frågade om lurarna

"Toppen att du hör av dig!

Leveranstiden är preliminärt 1-2 på din beställning och du kan hålla koll på halebop.se/orderstatus"

Antar att "månader" ska in bakom 2:an, men e lite osäker....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Produkt: Verbatim 10-pack 25GB BD-R inkjet printable
Länk: https://www.amazon.se/dp/B00DHS9F76
Kategori: Lagring
Pris: 61kr
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2067457

Då och då slut i lager. Går att beställa ändå, jag fick ett 10-pack häromdagen, väntar på fler. Finns i lager på Amazon.de (då till högre pris) så de är inte slut-slut. Fungerar med Amazons Prime-rabatt och jag köpte på mig några 10-pack för ca 50kr + lite annat jox. Bra pris för ok skivor. Amazon varierar priset mycket på skivor, men normalpriset kan nog sägas vara kring €10.

Vilken brännare använder du för dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muaysub:

Vilken brännare använder du för dessa?

De flesta har jag bränt med Lite-On iHBS112, på senare år mest LG BH16NS55 (flashad till WH16NS58) . Båda funkar bra. Dessa Verbatim har nog Media ID CMCMAG-BA5.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Någon som vet något om "System one" märket?
(https://www.ljudfokus.se/sv/artiklar/system-one-partybox-120-...)
Känns som en sån där vara butiker tar in bara för att ha "rea" på.