Sonos talhögtalare + soundbar

Permalänk
Medlem

Sonos talhögtalare + soundbar

I min lägenhet där jag flyttat in kom den med sonos amp+takhögtalare redan inbyggt, funkar utmärkt att lyssna på musik och har inga problem med dem. Det jag funderar över nu är om jag skulle köpa en sonos soundbar, skulle det gå att jag kopplar samman takhögtalarna till soundbaren så att takhögtalarna agerar ja takhögtalare istället för att bara använda sig av soundbarens uppåtskjutande högtalare. Tänker att det är ett helt otroligt tillfälle att ta vara på att jag faktiskt har 2st sonos takhögtalare installerade i lägenheten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ialasadi:

Det jag funderar över nu är om jag skulle köpa en sonos soundbar, skulle det gå att jag kopplar samman takhögtalarna till soundbaren så att takhögtalarna agerar ja takhögtalare istället för att bara använda sig av soundbarens uppåtskjutande högtalare.

Det är mig veterligt ingen funktion som finns, och kanske förståeligt, då Arc inte har någon förmåga att veta var dina extra högtalare sitter - eller att de ens sitter i taket. Sedan har ju Dolby Atmos massor av surroundkanaler, en Sonos Amp har ju bara stereo mig veterligt, skulle väl bli en huvudvärk att försöka rumssimulera med en högtalaranläggning vars position, prestanda/frekvensomfång man inte ens känner till.

Intressant att lägenheten din kommer med Sonos inbyggt för övrigt! Är det något som tidigare boende lämnat kvar, eller kom det medvetet förinstallerat?

Permalänk
Rekordmedlem

Om du skippar soundbaren och använder en receiver/dekoder med lämpliga utgångar kan du koppla in ampen som en vanlig 2 kanalsanläggning på passande utgång för takkanal enligt den placering högtalarna har.
En sondbar är nått man väljer för att få ett allt i ett system med få möjligheter till konfiguration och det du vill göra är snarare avancerad konfiguration som inte ens enklare receivers klarar av, däremot kan ju en enklare receiver användas för att driva högtalarna i stället för ampen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Det är mig veterligt ingen funktion som finns, och kanske förståeligt, då Arc inte har någon förmåga att veta var dina extra högtalare sitter - eller att de ens sitter i taket. Sedan har ju Dolby Atmos massor av surroundkanaler, en Sonos Amp har ju bara stereo mig veterligt, skulle väl bli en huvudvärk att försöka rumssimulera med en högtalaranläggning vars position, prestanda/frekvensomfång man inte ens känner till.

Intressant att lägenheten din kommer med Sonos inbyggt för övrigt! Är det något som tidigare boende lämnat kvar, eller kom det medvetet förinstallerat?

jaha okej, det va tråkigt att höra. Nej det var medvetet förinstallerat, lägenheten är nybyggd och är första som bor här.
kom med plejd och sonos inbyggt som kanske är utöver det vanliga.