Snälla, hjälp mig med pris-uppskattning.

Permalänk
Medlem

Snälla, hjälp mig med pris-uppskattning.

Hej alla!

Tyvärr har jag en dator p.g.a. dödsfall men har ingen aning om värde och tydligen har jag glömt bort hur man googlar.
Att inte vara inne på teknik eller en marknad av datorer hjälper mig inte. (Därför jag lurkar här)

Jag undrar helt enkelt om jag kan få hjälp med uppskatta vad den är värd och vad den hade kunnat säljas för alt. behålla den.
Vet att den är bra för redigera musik på då det var tanken vid inköpet av den, men jag själv använder mest datorer för jobb eller enklare spel för tillfället, det tyngsta är förmodligen OW?

Bifogar en bild på den informationen jag tror är den relevanta, är en gen 10 i7 i den.

Tack i förhand,
Kaxx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaxx:

Hej alla!

Tyvärr har jag en dator p.g.a. dödsfall men har ingen aning om värde och tydligen har jag glömt bort hur man googlar.
Att inte vara inne på teknik eller en marknad av datorer hjälper mig inte. (Därför jag lurkar här)

Jag undrar helt enkelt om jag kan få hjälp med uppskatta vad den är värd och vad den hade kunnat säljas för alt. behålla den.
Vet att den är bra för redigera musik på då det var tanken vid inköpet av den, men jag själv använder mest datorer för jobb eller enklare spel för tillfället, det tyngsta är förmodligen OW?

Bifogar en bild på den informationen jag tror är den relevanta, är en gen 10 i7 i den.

Tack i förhand,
Kaxx

<Uppladdad bildlänk>

Beror lite på vilket grafikkort som sitter i också. Kan komma med inbyggt, ett 1650 eller ett 2060.
Samt vilken upplösning skärmen har, kommer med både 1080P och 4K upplösning.
Säg mellan en 7-9000:- beroende på dom grejorna.

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Beror lite på vilket grafikkort som sitter i också. Kan komma med inbyggt, ett 1650 eller ett 2060.
Samt vilken upplösning skärmen har, kommer med både 1080P och 4K upplösning.
Säg mellan en 7-9000:- beroende på dom grejorna.

Är det något jag kan titta/bör kolla upp eller det är en så relativt liten skillnad att de inte gör något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaxx:

Är det något jag kan titta/bör kolla upp eller det är en så relativt liten skillnad att de inte gör något?

Det är bara att högerklicka på skrivbordet och kolla skärminställningar för att se upplösningen.
Sedan bör du även kunna se vilket grafikkort det är i den om du klickar på avancerade skärminställningar från samma meny.
Det är dom här grejorna som påverkar värdet ett par tusen åt vardera håll

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Det är bara att högerklicka på skrivbordet och kolla skärminställningar för att se upplösningen.
Sedan bör du även kunna se vilket grafikkort det är i den om du klickar på avancerade skärminställningar från samma meny.
Det är dom här grejorna som påverkar värdet ett par tusen åt vardera håll

Under bildskärmsuoolösning så står det
"3840 X 2400 (rekommenderas)"

Men finner inget om grafikkortet "/
Om inte processor är samma sak? Då är det ju i7 från bilden ^^

Tack vare en annan i tråden så är grafikkortet: NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti

Permalänk
Medlem

Tryck win+r på tangentbordet
Skriv "dxdiag" utan "" och OK
Sen tabben för display eller skärm, där borde du ha en lista på enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Tryck win+r på tangentbordet
Skriv "dxdiag" utan "" och OK
Sen tabben för display eller skärm, där borde du ha en lista på enheter.

Tack! Den avslöjade NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti! (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaxx:

Tack! Den avslöjade NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti! (:

Ptja, runt 8000:- skulle jag säga att du kan få för den, så länge den är i hyfsat skick.

Visa signatur