Nån som har erfarenhet av att klä om lädret på gamingstolar?

Permalänk
Medlem

Nån som har erfarenhet av att klä om lädret på gamingstolar?

Har en DXRacer Racing-stol som jag tänkte lägga upp på Blocket nästan gratis bara för att bli av med. Lädret är i uselt skick så stolen behöver kläs om. Har dock ingen erfarenhet av detta och har därför ingen vettig info att kunna lägga in på annonsen hur man kan piffa upp stolen för att få nån intresserad. Vore synd att bara slänga stolen då resten är i bra skick.
Nån som har erfarenhet kring detta?

Visa signatur

Asus X99-A w/ BIOS 3402 | Intel i7 5820k OC @4.4GHz 1.28V w/ Noctua NH-U14S | 16GB Corsair Vengeance DDR4 OC @2666MHz 12-14-14-28 | Asus Geforce GTX970 STRIX OC | EVGA 750 G2 750W | Samsung 850 Evo 1 TB | Windows 10 64-bit | Be-Quiet Silent Base 800 w/ Silent Wings | 2x Dell U2414H OC @72Hz w/ Display Port

Permalänk
Medlem

Är det bara sitsen? Då hade ja besökt en som klär om mcsitsar. Min bror gav 500 kr exkl läder för att klä om en mcsits.

Permalänk
Medlem

Det går nog men är nog inte värt det om du inte gör det själv. Jag frågade en tapetserare om att klä om min kinnarpstol. Det skulle kosta 5000kr. Även om det är en kvalitetsstol så är den 20 år gammal och sliten på andra håll så kändes inte värt det.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Blir nog svårt att hitta någon som kan göra det för ett vettigt pris.

Har du eller känner någon med en symaskin hade jag provat att göra det själv.

https://youtu.be/f5jxMFzfEEM